QUOTE (Maskirovka @ Jun 21 2006, 01:02 )

"Flygande hangarfartyg"? Varför det när alla flygplan kan lufttankas över hela jorden. Herregud, t.om 1982 flög brittiska bombplan från öarna till Falkland och idag är det en rutinsak. Hur i hela världen skulle man kunna landa en JAS-39, Eurofighter eller vadsomhelst på en Zeppelinare? Hur kan en sådan lyfta med ett gäng stridsflygplan klängandes under kroppen?
Snackar du ngn typ av framtida ûberzeppelinare så skulle jag hellre vilja föreslå en typ av "Death Star" som hovrar ovanför jorden som ett hangarfartyg. Fullpackad med stridsflygplan och annat godis som kan slå till var som helst på klotet. Eller bygga en dödstrålekanon på månen som kan precisionsbomba varenda kvarter på jorden...
Well isåfall kan ju lufthangarfartyget tjäna som en bättre tankstation i luften. Det rätt svettigt
att luftanka från flygplan till flygplan har jag hört. Ett tankplan har ju inte bränsle till sig själv hur länge som helst. Zeppelinaren kan ju vara upp längre.
Dessutom hur skaffar du dig mer missiler/bomber när du är i luften?
Det måste helt enkelt bli snabbare att flyga upp, skaffa mer vapen, tanka..sen dyka ner o bomba mer... En sådan flygande plattform förflyttar sig snabbare över land o vatten än ett vanligt hangarfartyg som dessutom bundet till vattnet.
Well jag ser massa fördelar dock är det inte tekniskt realiserbart än antar jag.
QUOTE (imint @ Jun 21 2006, 05:47 )

Eller tänkte du något i den här stilen?
http://en.wikipedia.org/wiki/XF-85_Goblin längst ner på sidan finns det fler länkar
Hej
Nej...En flygande plattform som helt enkelt är uthålligare i luften än flygande tankplan
och som dessutom medför att omladdning av vapen på flygplan blir effektivare.
men men man måste nog uppfinna antigravitation innan detta kommer funka