Larsleo
Jul 29 2005, 00:50
Suttit å meckat med datorn å lite annat jox.. å vips så har ett par timmar runnit iväg..
ja vad säger/skriver man??
After work är

kung!!
Nestor
Jul 30 2005, 02:22
Borde verkligen lägga mig nu....
Måste upp och handla frukost om 7 timmar....

Måste sova...
Fu Sjöstedt
Aug 2 2005, 03:00
04.00 och nattpatrullen är på hugget:
Fu Sjöstedt, Kimster, Raptor, alfie
Sitter på jobbet och slösurfar samtidigt som jag försöker göra ett tröj-tryck.
Det är inte lätt med en kommundator som bara har Paint och Officepaketet... Tur att "Tryckarn" skall fixa till prototypen.
Det kan bara gå åt helvete...
@ Rikard N
Är det något sådant här du tänker dig eller?
Fläktkontroller hos Komplett Har noll koll på prylar som finns innanför skalet på datorn

,men googlade lite.
arbetslös och mellan missionerna...
nyfiken som man är måste man ju hålla koll på vad som händer här under tiden jag försöker lära mig tjäna pengar på poker... verkar få hänga här rätt länge till för något poker proffs kommer jag nog aldrig bli...
Rickard N
Aug 2 2005, 04:46
QUOTE (Fu Sjöstedt @ Aug 2 2005, 04:00 )
@ Rikard N
Är det något sådant här du tänker dig eller?
Fläktkontroller hos Komplett Har noll koll på prylar som finns innanför skalet på datorn

,men googlade lite.
Jo, nått åt det hållet,m har kikat på de två, men vill ha något med temp-övervakning också... helst med så små sensorer att jag kan övervaka tempen på cpu och grafik där jag använder zalmankylning.
Fu Sjöstedt
Aug 3 2005, 00:19
Ytterligare en natt på jobbet...
[OT]
QUOTE (Rickard N @ Aug 2 2005, 05:46 )
QUOTE (Fu Sjöstedt @ Aug 2 2005, 04:00 )
@ Rikard N
Har noll koll på prylar som finns innanför skalet på datorn
,men googlade lite....helst med så små sensorer att jag kan övervaka tempen på cpu och grafik där jag använder zalmankylning.
Hörbarhet & begriplighet nolla.
Lycka till i jakten!
Fu Sjöstedt
Leg Datadyslektiker
[Ännu mer OT]
Tröjtrycksprototypen jag (efter mycket svärande) lyckades prestera verkade hålla måttet, så imorgon får jag förhoppningsvis resultatet..
[SLUT OT]
olaevil
Aug 3 2005, 04:07
Sitter här och leker Dator lite på Kvällen.
Dagen spenderades på stranden och kom hem vid 19 tiden.
Morgondagen är också semester så jag ska väl till Stranden framåt kvällen med grillparty inkluderat.Morgonen ska spenderas på skjutbanan med barna.
Kanske dags å knoppa ska ner vid 7 tiden.
mvh
olaevil
Rickard N
Aug 5 2005, 01:06
Dokumentär om Wittman på Discovery, undrar hur många gånger den sänts...
Kimster
Aug 5 2005, 01:11
Meckar med beta7an på skinnet. ..men nu orka ja inte mer..

Kom nyss hem från en löprunda, rätt skönt att springa på natten egentligen, men ändå hatar jag att skjuta upp sakerna.
Typ "Ahh nu drar jag ut och springer... eller vänta, jag har ju massa saker att fixa (not) tar löpningen sen"
"Nu har jag styrt allt det där, nu äre löpning som gäller" så ringer polarn och frågar om man ska dra en pizza. Det kan man ju inte tacka nej till :P.
Sen måste jag ju smälta pizzan i ett par timmar och då hinner det komma nya ärenden ivägen. Så slutar allt med att jag får springa nu istället...
ber om ursäkt ifall ingen förstår kontentan av mitt inlägg, är trött som ett härke.
Rickard N
Aug 5 2005, 02:14
QUOTE (MastY @ Aug 5 2005, 02:47 )

Kom nyss hem från en löprunda, rätt skönt att springa på natten egentligen, men ändå hatar jag att skjuta upp sakerna.
Typ "Ahh nu drar jag ut och springer... eller vänta, jag har ju massa saker att fixa (not) tar löpningen sen"
"Nu har jag styrt allt det där, nu äre löpning som gäller" så ringer polarn och frågar om man ska dra en pizza. Det kan man ju inte tacka nej till :P.
Sen måste jag ju smälta pizzan i ett par timmar och då hinner det komma nya ärenden ivägen. Så slutar allt med att jag får springa nu istället...
ber om ursäkt ifall ingen förstår kontentan av mitt inlägg, är trött som ett härke.
Tolkar detta som att du har ett fungerande elljusspår där du bor *j*vla solna kommun, mutter morrr*
Väldans vad lungt det var i natt... börjar känna mig ensam här
Rickard N
Aug 13 2005, 00:59
Måste hitta något att göra så jag inte somnar.... Gaaahhh :(
tips man kan göra mtrl vård då håller man sig vaken
Rickard N
Aug 13 2005, 01:28
QUOTE (joppe @ Aug 13 2005, 02:15 )
Dåligt med mtrl att vårda på jobbet
QUOTE (Rickard N @ Aug 13 2005, 02:28 )
QUOTE (joppe @ Aug 13 2005, 02:15 )
Dåligt med mtrl att vårda på jobbet

man kan ju alltid polera *****
Larsleo
Aug 14 2005, 00:46
druckit öl och tittar till innan man lägger sig
Nestor
Aug 14 2005, 01:30
Skulle ha städat rummet, sitter och väntar på rätt tillfälle...
Rickard N
Aug 14 2005, 02:25
Jösses jä**** vad dålig tv det är på helger på sommaren... helt makalöst
Dahlberg
Aug 14 2005, 03:54
Jupp, utbudet på teven är ganska bristfälligt så här på natten... Det enda som är guld är ju att TV4 visar ca 10 st matprogram i rad från typ kl.02 till på morgonen... Precis sådana program som passar in mitt mentala tillstånd mitt i natten!
Rickard N
Aug 15 2005, 02:08
Sista jobbnatten för sommaren, sweeeeeeeeeeeeeeeeet
Patron
Aug 21 2005, 00:17
Igår vart det.... 15st carlsbergs (inte sort guld, utan dom goda) och 4 st mariestads.
Idag så har jag 1 paltta carlsberg och 20st mariestads som ska bearbetas.
och jag kan fortfarande stava
En öl är väl värt efter dethär.
Hångla med 3 st tjejer ikväll, men nu blire lokalkrogen, lycka till alla goda gossar.
//Patron
Rickard N
Aug 25 2005, 01:25
...måste....lära.....mig.....lägga....mig.....

<--me lallandes mitt i natten...
Andreas
Aug 25 2005, 01:36
Sov ju faktiskt igår...eller åtminstone några timmar idag...
Fu Dahlberg
Aug 25 2005, 02:05
Nollning av de nya Skövdestudenterna... sömn är sekundärt...
Vinter
Aug 26 2005, 03:11
Skriver en rapport och kan inte sova, har lite forum i bakgrunden, om jag känner för att gnälla lite eller nått :P
Kimster
Aug 26 2005, 03:32
..hem från en efterfest.. efteratt supat på kåren.. donk inblandat.. usch.. det är så där i magen nu...
Vinter
Aug 26 2005, 03:47
På en torsdag kväll? Vissa har det bättre än andra.
Patron
Sep 10 2005, 03:50
Tänkte bara beskriva hur mysigt jag har det på en fredag kväll med en massa flickor, nyckter och allt (OBS ironi)
Kan skriva ordentligt denna gång iaf.
Ha en trevlig kväll/natt alla
//Patron
Sytare
Sep 11 2005, 00:56
Ahhh....
Nu skall man äntligen gå och lägga sig sen man lagt ut familjefirmans hemsida. Har varit lite smådrygt om man säger så!
Om nå'n är nyfiken så kan ni titta på mästerverket på
http://www.inordic.se
Natt och sov gott gubbar och gummor!
Koovee
Sep 11 2005, 02:10
Ojojoj, det var länge sen jag var så här nykter en lördagnatt... Men ikväll var det en lugn kväll på Karlskronas gator, lite öl tillsammans med ett gäng flottister

.... Å jag läste Kimsters inlägg å kom på att jag måste göra mer Dônk, hade 20 liter men det räckte bara till halva nollningen...
Lockwed
Sep 12 2005, 03:01
Har suttit och lirat lite bf2 tills ungefär nu, upptäckte att klockan sprungit iväg lite och stängde av för att gå och lägga mig.
Senare såg jag dock att jag är ledig imorgon så då slog jag på datorn igen och hoppade in här för en liten kik innan jag börjar spela lite bf2
Sytare
Sep 15 2005, 00:07
Suck... nu var det såhär igen...
Har suttit med en JAVA-labb till plugget (skall redovisas om lite drygt 7 timmar...) och så när man skall stänga av så ser man att Windows vill ringa hem till husse och hämta uppdateringar.
Nemas problemas, men den här gången bestämmer jag mig för att titta på vad XP't vill ta hem...
QUOTE ("Granska och installera uppdateringar ")
Prioriterade uppdateringar
Microsoft Corporation Windows XP family
Windows Verktyget Borttagning av skadlig programvara - Sep. 2005 (KB890830)
Hämtningsstorlek: 0 kB , 0 minuter (Hämtad. Installationen kan påbörjas)
När du har installerat verktyget körs det en gång för att kontrollera om datorn har smittats av vissa vanliga sabotageprogram (däribland Blaster, Sasser och Mydoom). Dessa tas i så fall bort. Om ett sabotageprogram hittas visas en statusrapport nästa gång du startar datorn. Du kommer att bli erbjuden en ny version av verktyget varje månad. Om du vill köra verktyget manuellt på datorn kan du hämta det via Microsoft Download Center eller köra en onlineversion via microsoft.com. Det här verktyget ersätter inte antivirusprodukter. Du bör använda en antivirusprodukt för att skydda din dator. Information...
Visa inte den här uppdateringen igen
Det här programet, och varianter på det har man ju tagit hem hur länge som helst för fan!
Koovee
Sep 16 2005, 01:28
Denna gången är det inte mitt fel att jag går tidigt hem från Kåren (Rotundan), jag skyller på fruntimren som lurar hem en innan stängningsdags. Å ändå hamnar man ensam framför datorn innan man däckar i soffan framför ytterligare ett dåligt avsnitt av "Stargate". Dessa otäcka människor.... "You can't live with them, but you can't live without them" eller vad de kloka männen brukar säga....
Jaja, jag har blivit övertalad av en charmerande dam att vi ska ut med båten

imorrn å fira hennes födelsedag... det blir säkert trevligt.... å sen är det ju snart lördag så då är det fest ytterligare en gång...
Fu Dahlberg
Sep 17 2005, 02:28
Slutför en städning... Föräldrar på besök imorron.... När fasen blir man egentligen vuxen?
SnowFlax
Sep 21 2005, 00:59
Sitter hos en kompis och spelar BF 2 via LAN.
(Jag har varken skola, jobb, praktik eller någon annan sysselsättning. Någon som vet vart jag kan ladda ner ett liv?

)
Jag sitter och räknar några matteuppgifter som ska lämnas in senast imorgon. När de är klara ska jag sparka scannern i baken så den installerar sig som den ska så jag kan scanna de lösta uppgifterna och maila dem till läraren.
Nu när jag sitter här och undviker matten så slår det mig att anledningen till att en del av matten tar sådan tid är att grunden (dvs gymnasiematten) är klen och ihålig. Anledningen till att grunden är klen och ihålig är att jag skötte min gymnasiematte på samma sätt som jag nu sköter högskolediton, dvs ute i sista sekunden. Man blir ju klokare av att plugga eller?
Jag hoppas att "att bli vuxen" och "framförhållning och planering" kommer i samma julklapp i år.
Vysotskij
Sep 21 2005, 01:23
Är i annan tidszon.
Sytare
Sep 22 2005, 04:31
Onsdag morgon igen och återigen en Java-labb som dragit ut på tiden. Tur att ZTV och MTV håller mig vaken med högljud och taskig popmusik...
Rätt kul att sitta och reflektera över andras bekymmer. Fu Dahlbergs småbekymmer är ju nästan angenäma jämnfört med mina och Axials.
(Jupp, även jag har slarvat med matten i min gröna ungdom)
@Fu Dahlberg
Jag frågade min mor samma sak en gång, hennes svar var: Tills den da'n jag eller du trillar av pinn.... *kla-schak*
Nestor
Sep 23 2005, 01:00
Testar min nya spelmus ett tag till tror jag...
Den är ju så fin
Patron
Sep 24 2005, 03:09
japp, nu snurrar det igen i kulan, fast denna gång utan en flicka med sig hem... sånt händer, sov gått alla goa.
//Patron
109 Eken
Sep 28 2005, 03:03
Sitter här och skriver på en hemtenta som ska lämnas in imorrn...jag menar idag. Trodde man skulle ha mognat och lärt sig nåt sen gymnasiet men tydligen inte
Vinter
Sep 28 2005, 04:24
Ähh det är lugnt jag hinner.....jag ska också jobba lite på arbets diciplinen.
Känner igen det där allt för väl.
Kimster
Nov 6 2005, 04:54
..slute jobbe.. sove lite nu va..
tjjjuuup...
martinator
Nov 9 2005, 02:11
Har precis gjort färdigt en almenacka och är på väg hem för att sova ut. Synd bara att man måste gå tillbaks till jobbet klockan sju i morgon. Varför är det så jä-vla många dagar på ett år. För att inte tala om namnsdagar... blev lite jobbigt att hålla reda på det där i slutet. hoppas någon korrekturläser den, haha. Tråkigt om jag föskjutit alla dagar sedan mars bara för att jag petat in två måndagar.
tack och godnatt
ZZZZZZZZZZZ
vill znarka, kan inte znarka, stupidsurfar runt på nätet (förmodligen hela natten)
HrH
Jobbar som vanligt natt.
Litet jouraktigt, sålänge teflonen är tyst= lugnt.
Mech.Inf
Nov 10 2005, 00:18
Yes då blev det ännu en tung pluggarnatt. Sitter framför datorn och sliter loss hår i stora tussar...
"T-lymfocyter, B-lymfocyter, Interferoner, antikroppar, virus.." Bah..blir galen!
Visste ni att Makrofager kan aktivera T-hjälparceller genom att receptorer på T-hjälparcellens yta kan kopplas till makrofagernas komplex av främmande antigener och HLA (humana leukocytantigener)?
Detta förutsätter dock att formen på T-hjälparcellernas receptorer är anpassad till antigenkomplexen. :P
Kunskap, vad har man den till mer än att stoltsera på diverse forum? (NOT)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.