Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Har folk inget bättre för sig ;)
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
70-1020763829
Är nu online 04.00 pga Mjukvarukrångel...

går in på soldf och vad ser jag jo:
2 spioner, 5 Publika medlemmar

Har folk inget bättre för sig mitt i natten ;)

Sova tex... smile.gif

eller är det så svårt att hålla sig härifrån? ;)
71-1022514937
Sömn utgör endast sekundärt behov, hade du glömt det? smile.gif
78-1026678692
Nja jag ska nog snart sova måste pröjså några tusen i räkningar måste vara där innan posten stänger smile.gif
70-1020763829
jo, posten stänger ju såååå tidigt 18.00 smile.gif

Gotcha, som gamla stabs/sambands-man så vet jag mycket om sömn som sekundärt behov. Bla felsöka fibertråd 05.00, 30h arbetspass osv... smile.gif
SäkAnd
Reflektion kolon:

Om man inte behagar logga ut, står man som inloggad dygnet runt då?
Märkte nu att jag redan var inloggad när jag skulle in på sidan...

/Den okunnige SäkAnd  rolleyes.gif
Ing
QUOTE (SäkAnd @ Okt. 30 2002,19:14)
Reflektion kolon:

Om man inte behagar logga ut, står man som inloggad dygnet runt då?
Märkte nu att jag redan var inloggad när jag skulle in på sidan...

/Den okunnige SäkAnd  rolleyes.gif

"Aktiva användare inom de senaste 15 minuterna"

Så - nä. Jag trodde också det i början, men det är bara vad man ser själv. ett klick på uppdatera så är du online 15min. igen.
116-1022693932
Håller med furir Dahlberg, har folk inga jobb?? Eller jobbar alla natt? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Hehe nattskiftet på SoldF
70-1020763829
Själv är man ju student så tidsperspektivet är väldigt snett ;)
116-1022693932
Själv är man ju student så tidsperspektivet är väldigt snett

jaja så du är en sån där nudel ätande sak som äter direkt ur grytan biggrin.gif biggrin.gif
Jag vet hur det är att ha ett felvridet tids perspektiv för jag brukar i vanliga fall bara jobba nätter
70-1020763829
Jag äter inte nudlar... för jobbigt att laga ;)

tja, har mer sned tidsupfattning nu än när jag jobbade som  vakt i sommras... trots nattpass....
Magnus
Herre jösses, nu sitter man här igen smile.gif
116-1022693932
Japp n sitter man i skiten igen
*the mistaken förbannar Henrik Svensk*
70-1020763829
5 spioner, 11 Publika medlemmar och 1 Anonyma medlemmar  

Som sagt... kla 01:15 på en söndag... smile.gif

ja, jag säger då det ;)
The Swede
Vadå? Jag har varit borta hela helgen och måste jobba ikapp. smile.gif

The Swede
70-1020763829
Soldf forumet är ju nästan värre än knark... ;)
målobs
QUOTE (Fu Dahlberg @ Nov. 04 2002,01:20)

Check
Ing
QUOTE (Fu Dahlberg @ Nov. 04 2002,01:20)

Leta upp tidningen "I Form". Jag tror det är i senaste numret som de tar upp internetberoende. Kände igen mig på allt för många punkter där.. Dags att dra ner liiite nu. Har t.o.m. funderat på att börja plugga. Lade man ner 10% av tiden man lägger här på studier så hade det gått riktigt bra i skolan... det känns inte som ett alternativ. ???
116-1022693932
Hmm tja vad ska man säga??? Lite tunt med medlemmar inatt tycker jag.
Bara bri_span och Carl samt jag  uppe av alla 67? medlemmar men men det är dags att runda av nu för mej iallafall, jag har varit vaken i 24 timmar i sträck nu
71-1022514937
Heh, vem tror ni är fullst nu då..??
Hittade en schysst whisky idag: Macleod's Speyside 8år - helt tok-ok!! smile.gif
Fu Dahlberg
*puff*

inte bara jag som lider av insomnia?

3 gäster, 7 medlemmar 2 anonyma medlemmar
Vinter
Det är flera som är uppe sent. Har varit 5 personer på forumet sedan 3.30 ohmy.gif
Mozza
Det finns ju medlemmar som befinner sig i andra tidszoner (vilket förvisso inte förklarar varför jag forfarande är uppe... ;) )
Sytare
Då var det min tur att lämna mitt ett litet avtryck här inne...

Suttit och spelat GR sen ett par, tre, nja fyra timmarna tillbaka och ja, det är bara Andreas , Fu Gunnarsson och Googlebot vakna nu alltså...

Satan. Brorsan kommer ju i morgon bitti...
Andreas
Får väl skylla på permission och nyligen avslutad krogrunda i goda vänners lag... smile.gif

Är man helt ledig i 2v blir det lätt lite...speciella sovrytmer, nu är det dock dags att lämna in, är ju en ny krog...eh...dag imorgon också...
Born
Nyvaken och ska ge sig ut på morgonmotionen. wub.gif
Älskar lördag-söndagmornar.
Fu Gson
QUOTE (Born @ May 28 2005, 03:37 )
Nyvaken och ska ge sig ut på morgonmotionen.  wub.gif
Älskar lördag-söndagmornar.

Helst seriöst Born, 03:37 kan inte, på något vis, kallas för morgon. 03:37 är natt!
Själv så somnade man innan nio i går därav den tidiga timmen, övningen börjar inte förrens om 1:35.

Edit: min forumsklocka går fel vilket betyder att Born var uppe vid 04:37, det ändrar inget, fortfarande mitt i natten.
Born
Gson.

Man vaknar och ser solen vara på väg upp, sträcker lite på sig. Pussar sambon på kinden och får en grymtning tillbaka. Smyger ur sängen och tar på sig en skön träningsoverall, sätter igång datorn medan man tar ett glas juice och ett äpple. Ut i den friska morgonluften och ta några djupa andetag och sen börja småjogga lite på vägen som är helt bilfri vid den tiden. Smånjuter någon halvtimma eller så och sen kommer in och tar en snabbdusch och en kopp kaffe och en god macka. Sen kan man med gott samvete lägga sig ner i sängen och sova ett par timmar igen tills sambon ropar från köket att frukosten är klar. wub.gif

Ja, jag bor i radhus, men jag kör fan ingen volvo, och hund och barn är lågprioriterat här hemma ett par år till laugh.gif

EDIT morgonfingrar
Kimster
Då säger vi det.. endast kommentarer i denna tråd mellan 00:00 och .. typ.. 06:00 ? ..för oss nattsvammlare

biggrin.gif ;)

*Sitter och käkar pizza och försöker få mitt php-projekt och bli klart till deadlinen på måndag*

baaaaaaaaahh ph34r.gif

..i skolan dessutom.. dry.gif
Hornet
02:33 börjar folk ramla in från krogen så här en lördags natt

biggrin.gif

5 gäster, 12 medlemmar 0 anonyma medlemmar
Fu Dahlberg
Blågul höjer till Defcon3 Malajn.gif
alfie
Kan man inte sova så kan man inte...

...vad ska jag säga, tungt i missionen just nu!
Ragulin
Jobbar ständigt nattetid och oftast kan det vara en hel del slacktid. För att undvika att less ihjäl eller skvalpa i mig för mycket onödigt slentriankaffe, brukar jag hänga här en del på OB-tid. Alltid något att läsa, ibland något att skriva...
Sytare
Då sätter vi några tassavtryck här igen, och ja, dygnet behöver sannerligen mer än 24 timmar...
Kimster
skit också. att man aldrig kan gå o lägga sig.

Ett 30h dygn hade vart fint. Vaken 20 sova 10..
SnowFlax
*Gäsp*
Blev klar med omgrupperingen från den temporära o-platsen på "Arran" till ÅSA "Hemma" alldeles nyss. Ska strax bekämpa sängen genom att lägga mig på den och därefter genomföra övning "Snark" tills C Kropp ger andra order/direktiv.
drmagoo
QUOTE (Kimster @ Jun 2 2005, 00:21 )
skit också. att man aldrig kan gå o lägga sig.

Ett 30h dygn hade vart fint. Vaken 20 sova 10..

Tycker det vore bättre med att sova 20 vaken 10 biggrin.gif
Larsleo
så var det ju det här med att sitta på internet, chatta å dricka öl vissel.gif saint.gif
olaevil
Eller så är klockan bara 21 För en annan....Hela helgen framför sig.

MVH
Olaevil

mmmmmmm Kimster Jag gillar vara vaken 17 timmar sova 7 minst.
Sytare
Fan. Allmänt taskig kväll och natt!!!

Vi hade inte hört av mormor på ett tag (sen i söndags) så nu igår så stack morsan hem till henne och hittade henne liggandes på sovrumsgolvet. Fan vet hur länge hon legat där.

Hon är på sjukan nu och är lite "till och från" om man säger så. Får se hur länge till som man är begåvad med en mormor.

Det måste fan suga stenhårt att vara gammal!
martinator
Jaha...klockan har visst blivit ganska mycket. Snart dags att dra sig hemåt. Tänkte bara sätta ett avtryck i den här tråden medan man kan . Är ju inte varje dag man sitter över till klockan 01. Även om det har hänt. Hade en föreläsning på jobb, anordanad av oss, och det blev en del att röja upp efteråt. Var käk odyl. Vi var ett par stycken tvångskommenderade som skulle visa gästerna vad vi sysslar med för mellan 1100 och 1500 spänn i timmen. Var ju inte så jäkla lätt att förklara. Känndes mest pinsamt. Chefen är totalt teknikokunnig och varje gång han berättar om våra maskiner så mer eller mindre hittar han på hela skiten. Går ju inte att leva upp till det. En dag, förr eller senare, kommer någon kund att komm underfund med det och då blir det jävligt pinsamt för hela företaget. Nu tackar jag för mig och går hem

God Natt
Martinator
ps: företaget är en så kallad reklambyrå. En hel uppsjö Gigabit och terrabyte och oändligt långa skrivare har vi deeustom. eller hur det nu var han beskrev det smile.gif

Edit: min klocka är åtminstone 00.59. Varför får inte foruminlägget den tidsangivelsen??
Rickard N
I min värld har det den tid du vill att det skall ha...
bara 7h kvar tills jag slutar nu, whee...
Synd att folk har en ovana att sova, dåligt med uppdatering av trådar under nattetid.
Bliss
Hmm, väckarklockan ringde för en halvtimme sedan, 04.00, är det morgon eller natt? Arbetsgivaren kallar det tydligen morgon *gäsp* Får väl försöka hålla god min och spela med i deras elaka spel...
Larsleo
Precis så fy på er..!! biggrin.gif

själv är man arbetslös och då man sitter vid burken så drar timmarna iväg FORT
Hornet
11 gäster, 34 medlemmar 1 anonyma medlemmar

kl 0105

tydligen inte bara jag som inte behöver up tidigt biggrin.gif

all night long all night long fun_icon_nana.gif
Rickard N
När kommer mina surftips då?
Behöver nått att göra!!!
Internet har ju tagit slut.
Rokare
2 gäster, 4 medlemmar 0 anonyma medlemmar
Rokare , Dizzy_Keys , jaegare , SISU

Det är skönt att man i alla fall har en anledning att sitta här så här sent... Det är nämligen så att.... öhhh, alltså... jo, så här är det...

fan......

Edit:
Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.........
Dizzy_keys
Tur att man har sommarlov, Ska ta och lägga mig nu så man orkar upp till marinens musikkår vid slottet

2 gäster, 2 medlemmar 0 anonyma medlemmar
Dizzy_Keys , zaitoh
SISU
Min ursäkt till att var uppe så här skit tidigt och sent är att jag jobbar natten ..
Yman
Precis bankat på dörren till en granne en trappa upp... En granne som hållit mig vaken sedan 05:05....
Om man slår ihjäl någon för att de spelar hög musik tidigt, borde inte det räknas som nödvärn??

//Y, trött.
Rickard N
Alltså, internet tar fan slut vid trerycket på morgonen varje dag...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.