Help - Search - Members - Calendar
Full Version: NBG på F17
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT > Nordic Battle Group
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
golffoxtrotfive
själv har jag skickat ett mail i måndags till fe01 dock har jag inte fått svar än så det e väl som vanligt soldats väntan som gäller banghead.gif banghead.gif
Tobba
Hej!

Det verkar som om alla diskussioner om FE 01 klingat av nu när huvuddelen av R 10-personalen ryckt in för utbildning.

Är det någon som har något nytt att berätta för oss i R 30? Jag svävar fortfarande i okunskap om vad som gäller. Är det bara jag, vet ni andra något eller är det en utbredd hopplöshet som råder?

Jag har efterlyst information från press- och informationsofficeren på FE 01. Om det inte finns något att informera om är det bättre att informera om det än att bara tiga. Det är min personliga uppfattning.

Tobba
golffoxtrotfive
håller med dej tobba, har ju skickat iväg ett mail för någon vecka sen, har dock ej fått svar än, himla dålig stil tycker jag, nån liten info borde man väl kunna få banghead.gif
Lynx Lynx
Har inte talats någonting om R30-delarna under de första veckornas information om förbandet och allt runt omkring. Tyvärr har man nog inte kraft att ta i den frågan i nuläget, man har ju trots allt fullt upp med att reda ut och göra det bästa möjliga av R10.

FE01 kommer att bli ett riktigt bra förband. Vi har ju faktiskt upp till ett halvår längre utbildnings- och förberedelsetid än de flesta enheterna inom NBG. Dessutom känns det som om insikten av hur viktig flygplatsenheten är växer kontinuerligt.
Tobba
QUOTE (Lynx Lynx @ Feb 23 2007, 22:43 ) *
Har inte talats någonting om R30-delarna under de första veckornas information om förbandet och allt runt omkring. Tyvärr har man nog inte kraft att ta i den frågan i nuläget, man har ju trots allt fullt upp med att reda ut och göra det bästa möjliga av R10.

FE01 kommer att bli ett riktigt bra förband. Vi har ju faktiskt upp till ett halvår längre utbildnings- och förberedelsetid än de flesta enheterna inom NBG. Dessutom känns det som om insikten av hur viktig flygplatsenheten är växer kontinuerligt.

Hej Lynx!

Kul att höra att du trivs på F 17. Jag är övertygad om att FE 01 kommer att bli en bra och viktig enhet i slutändan och att FM och Flygvapnet lär sig efterhand.

Du skriver att du inte tror att man har kraft att ta i frågan om R 30 i NULÄGET. Du skall veta att vi i R 30 rekryterades på samma sätt och under samma tid som R 10. En del av oss har endast blivit uppringda och meddelade ett positivt svar angående uttagning. Andra, som jag själv, har fått ett skriftligt besked om uttagning men inget mer.
Jag har varit en flitig besökare på F 17:s hemsida och eftersom det endast skrivits om inryckningstid för respektive pluton trodde jag att det gällde både R10 och oss i R 30. Jag har varit i kontakt med min plutonchef och HAN bad om ursäkt för hur vi blivit behandlade, något som han förmodligen inte har minsta möjlighet att påverka. Detta är den enda kontakt jag haft från F 17 och FE 01.
Det är väl ingen skillnad på R 10 och R 30 vad det gäller arbetsgivare som undrar och familjer som funderar. Den totala tystnaden är inte bra för någon.

Hör du något om R 30 under din tid på F 17 får du gärna delge oss andra här på SoldF.com.

Lycka till med din utbildning!

Tobba, uttagen till Flygplatspluton R 30.
tinhead
Brukar det skickas ut något meddelande om "tack för visat intresse"?
Ifall man nu inte blev antagen till dom tjänster man sökte?
Tobba
QUOTE (tinhead @ Mar 9 2007, 13:21 ) *
Brukar det skickas ut något meddelande om "tack för visat intresse"?
Ifall man nu inte blev antagen till dom tjänster man sökte?

Hej Tinhead!

Normalt sett brukar ett meddelande med innehållet "Din ansökan har inte föranlett uttagning, vi tackar för visat intresse
och du är välkommen med ny ansökan vid nästa rekrytering" skickas ut.

Det är dock tveksamt om man skall jämföra förfarandet hos FE 01 med vad som är normalt. Här får en del av oss som är antagna heller ingen information, tyvärr.

Tobba
Maverick
Har just dragit in en ansökan på en vakans
Får se vad det ger smile.gif
bushman
hmm fick en hint om att gamla F6 i karlsborg skall bli mil. flygplats i sommar.
med kontrollzon och terminal.
för att vara lite ironisk:

vilken fantastisk ide!!
vi skeppar ut FE01 till karlsborg.
vi har ju en gammal flottilj i malpåse där, och det finns ännu mindre chans. för folk att hitta någon form av civilisation, inom två mil från grinden banghead.gif
nu säjer jag inte att det är så här men man blir väl inte direkt förvåna om det sker?
tias
QUOTE (bushman @ Mar 30 2007, 21:49 ) *
hmm fick en hint om att gamla F6 i karlsborg skall bli mil. flygplats i sommar.
med kontrollzon och terminal.
för att vara lite ironisk:

vilken fantastisk ide!!
vi skeppar ut FE01 till karlsborg.
vi har ju en gammal flottilj i malpåse där, och det finns ännu mindre chans. för folk att hitta någon form av civilisation, inom två mil från grinden banghead.gif
nu säjer jag inte att det är så här men man blir väl inte direkt förvånaom det sker?

Nej ni får inte komma till F6 där är ju jag och jobbar ju. Finns ingen plats för er..... happy.gif
Verkar som om NBG´s K3 soldater ska bo där.... eller delar av den kanske.
Tobba
QUOTE (Lynx Lynx @ Feb 23 2007, 23:43 ) *

Jag har just läst chefens uttalande om det framgångsrika arbete som bedrivs vid FE 01.
http://www.f17.mil.se/index.php?lang=S&...ws&id=36553

Uttalandet stämmer inte riktigt med den verklighet som bl. a beskrivs i Värnpliktsnytt
http://www.varnpliktsnytt.se/reportage.php...atum=2007-02-27

I C FE 01:s uttalande nämns, som väntat, ingenting om oss R 30 soldater som går och undrar om vi överhuvudtaget kommer att tas i anspråk för tjänstgöring. Maken till nonchalans från en arbetsgivare har jag aldrig hittills i mitt, snart 45 åriga, liv träffat på.
Jag har förgäves försökt få information via press- och informationsofficeren, catharina.bergsell@mil.se och personal- avdelningen på flottiljen: mikael.b.johansson@mil.se, utan att få en antydan till svar. Är det på detta sätt som personalarbetet inom NBG bedrivs lär det bli mycket mycket svårt att fylla de vakanser som uppstått/uppstår.
Mantas
Såg att FE01 bytt namn till AB01
AB01 var ett beredskapsförband som fanns på ING2 1999 bestående av 2 EOD plt + Cgrp
Sattes in på KS01 och delar av EOD KS02

Just for the record
tikvah
QUOTE (Tobba @ Apr 6 2007, 19:01 ) *
I C FE 01:s uttalande nämns, som väntat, ingenting om oss R 30 soldater som går och undrar om vi överhuvudtaget kommer att tas i anspråk för tjänstgöring. Maken till nonchalans från en arbetsgivare har jag aldrig hittills i mitt, snart 45 åriga, liv träffat på.

Hur går det, vad har hänt? hur har det utvecklat sig.

Står ni kvar i någon form av total ovisshet eller har ni fått klara besked?
golffoxtrotfive
QUOTE (tikvah @ May 22 2007, 21:28 ) *
QUOTE (Tobba @ Apr 6 2007, 19:01 ) *

Hur går det, vad har hänt? hur har det utvecklat sig.

Står ni kvar i någon form av total ovisshet eller har ni fått klara besked?

det bruna kuvertet har inkommit(förra veckan) där det tackades för fisdat intresse och vi som hade enR30 tjänst var med är hjärtligt välkommna att söka en vakans om det fanns på R10, med andra ord, det bidde inget men vi lever icke i ovisshet längre.
Cocktailbatterist
Fy fan, bara gått två veckor av semestern!
Hoppas resten går fort så man får komma tillbaks igen!
Daniel_M
Hej alla!!

Nu har ni förmodligen varit på F17 ett tag, Blev erbjuden en plats på ramp i dagarna. Är det nån som kan berätta hur det är, Vilken utr har ni fått ut.

Well jag tar beslut på måndag om jag åker eller inte.

Mvh/D
simon
Kom och tänka på en sak...

Var det ni som hade lite improviserat studiebesök vid min 122:a på slutövningen Combined Challange 07? Stod på Björka och bytte bandplatta med 20-30 Flygvapen-nissar glatt klättrandes på vagnen!
husky258
QUOTE (simon @ Dec 10 2007, 00:57 ) *
Kom och tänka på en sak...

Var det ni som hade lite improviserat studiebesök vid min 122:a på slutövningen Combined Challange 07? Stod på Björka och bytte bandplatta med 20-30 Flygvapen-nissar glatt klättrandes på vagnen!

visst var det vi HAHAHAHAHA.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.