QUOTE (Lynx Lynx @ Feb 23 2007, 22:43 )

Har inte talats någonting om R30-delarna under de första veckornas information om förbandet och allt runt omkring. Tyvärr har man nog inte kraft att ta i den frågan i nuläget, man har ju trots allt fullt upp med att reda ut och göra det bästa möjliga av R10.
FE01 kommer att bli ett riktigt bra förband. Vi har ju faktiskt upp till ett halvår längre utbildnings- och förberedelsetid än de flesta enheterna inom NBG. Dessutom känns det som om insikten av hur viktig flygplatsenheten är växer kontinuerligt.
Hej Lynx!
Kul att höra att du trivs på F 17. Jag är övertygad om att FE 01 kommer att bli en bra och viktig enhet i slutändan och att FM och Flygvapnet lär sig efterhand.
Du skriver att du inte tror att man har kraft att ta i frågan om R 30 i NULÄGET. Du skall veta att vi i R 30 rekryterades på samma sätt och under samma tid som R 10. En del av oss har endast blivit uppringda och meddelade ett positivt svar angående uttagning. Andra, som jag själv, har fått ett skriftligt besked om uttagning men inget mer.
Jag har varit en flitig besökare på F 17:s hemsida och eftersom det endast skrivits om inryckningstid för respektive pluton trodde jag att det gällde både R10 och oss i R 30. Jag har varit i kontakt med min plutonchef och HAN bad om ursäkt för hur vi blivit behandlade, något som han förmodligen inte har minsta möjlighet att påverka. Detta är den enda kontakt jag haft från F 17 och FE 01.
Det är väl ingen skillnad på R 10 och R 30 vad det gäller arbetsgivare som undrar och familjer som funderar. Den totala tystnaden är inte bra för någon.
Hör du något om R 30 under din tid på F 17 får du gärna delge oss andra här på SoldF.com.
Lycka till med din utbildning!
Tobba, uttagen till Flygplatspluton R 30.