Help - Search - Members - Calendar
Full Version: NBG på F17
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT > Nordic Battle Group
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
BJK
Ja det är ju ingen fjäder i hatten direkt för dom ansvariga för detta... mellow.gif
Harald
QUOTE (BJK @ Jan 6 2007, 20:24 ) *
Ja det är ju ingen fjäder i hatten direkt för dom ansvariga för detta... mellow.gif

Det beror ju på vilka du menar med de ansvariga... Regeringen, Högkvarteret, Förbandsledningen eller plutonscheferna.
De politiska besluten innebär en stor omställning för försvarsmakten. Tycker att det i stort har gått ganska snabbt..
Det är mindre än tre år sedan denna resa startade och det är inte särskilt lång tid i sånna här sammanhang.
Jag var från en början starkt tveksam till om FM och politikerna skulle kunna lösa det här på ett bra sätt och hittils är jag glatt överaskad. Man har verkligen valt att kraftsamla, vilket jag tycker är bra. Visst det strular och jag förstår verkligen de drabbades frustration.
Men vi ser inte alltid det som är berömvärt. Chefer som är på jobbet även utanför arbetstid och engagerar sig för att detta skall bli så bra som möjligt. Att representanter från F17 är här inne på forumet och svarar på frågor är också ett plus.
Tro mig det kunde varit mycket värre.
Om IA06 var ett försök så är FE01 förtruppen till NBG och när det är dags för de andra delarna av det svenska bidraget att rycka in så har förhoppningsvis de flesta frågetecknen klarats ut.

Jag har inte heller fått mitt kontrakt och ser inget konstigt i det, jag vet ju vad som står i det. Hade/har inte räknat med att få det förns inryck.
Christer Erixon
QUOTE (Harald @ Jan 7 2007, 16:16 ) *
QUOTE (BJK @ Jan 6 2007, 20:24 ) *

Det beror ju på vilka du menar med de ansvariga... Regeringen, Högkvarteret, Förbandsledningen eller plutonscheferna.
De politiska besluten innebär en stor omställning för försvarsmakten. Tycker att det i stort har gått ganska snabbt..
Det är mindre än tre år sedan denna resa startade och det är inte särskilt lång tid i sånna här sammanhang.
Jag var från en början starkt tveksam till om FM och politikerna skulle kunna lösa det här på ett bra sätt och hittils är jag glatt överaskad. Man har verkligen valt att kraftsamla, vilket jag tycker är bra. Visst det strular och jag förstår verkligen de drabbades frustration.
Men vi ser inte alltid det som är berömvärt. Chefer som är på jobbet även utanför arbetstid och engagerar sig för att detta skall bli så bra som möjligt. Att representanter från F17 är här inne på forumet och svarar på frågor är också ett plus.
Tro mig det kunde varit mycket värre.
Om IA06 var ett försök så är FE01 förtruppen till NBG och när det är dags för de andra delarna av det svenska bidraget att rycka in så har förhoppningsvis de flesta frågetecknen klarats ut.

Jag har inte heller fått mitt kontrakt och ser inget konstigt i det, jag vet ju vad som står i det. Hade/har inte räknat med att få det förns inryck.

Börjar med att tacka för Ditt stöd. Det är riktigt som Du beskriver, att vi är först ut på banan med allt vad det innebär. Beklagar att allt inte gått som vi hoppats på och planerat från början. Orsakerna är flera, och jag kan kostatera att vi är ca två månader försenade när det gäller rekryteringen.
Jag vill även understryka det någon skrev tidigare, att jag angivit att de som har frågor skulle kontakta mj Michael Höglund vid F 17 den 8 januari. Därmed är det mindre sannolikt att få svar på frågor tidigare än detta datum med hänsyn till personalens ledigheter.

Christer Erixon
C FE01
BJK
Förvisso, men att skicka ut information, inkalleleseordrar och kontrakt motsv är ju inget som är nytt direkt, utan det har man gjort i många, många år för tidigare förband/missioner. Det borde ju vara rutin att kalla in soldater vid det här laget oavsett om förbandet heter FE01, SU01, S01 eller så, för det är väl inget som är nytt med det eller har jag missat något?
Jag tycker att allt har tagit alldeles för lång tid och tyvärr hamnar den enskilde soldaten i kläm då det handlar om t ex tjänstledigheter o dyl som vi läst om i tidigare inlägg.
Kan bara beskriva om hur det upplevs från vår familjs horisont och självklart är det mycket jobb och hårt arbete som ligger bakom varje förbands uppsättning (heder åt den hårt arbetande personalen) och det har jag själv personlig erfarenhet av sedan tidigare, men det upplevs inte som positivt då det drar ut på tiden gång efter gång och det bara hänvisas till att man är s k först ut i spåret.
tryme
QUOTE (BJK @ Jan 7 2007, 21:30 ) *
Förvisso, men att skicka ut information, inkalleleseordrar och kontrakt motsv är ju inget som är nytt direkt, utan det har man gjort i många, många år för tidigare förband/missioner. Det borde ju vara rutin att kalla in soldater vid det här laget oavsett om förbandet heter FE01, SU01, S01 eller så, för det är väl inget som är nytt med det eller har jag missat något?
Jag tycker att allt har tagit alldeles för lång tid och tyvärr hamnar den enskilde soldaten i kläm då det handlar om t ex tjänstledigheter o dyl som vi läst om i tidigare inlägg.
Kan bara beskriva om hur det upplevs från vår familjs horisont och självklart är det mycket jobb och hårt arbete som ligger bakom varje förbands uppsättning (heder åt den hårt arbetande personalen) och det har jag själv personlig erfarenhet av sedan tidigare, men det upplevs inte som positivt då det drar ut på tiden gång efter gång och det bara hänvisas till att man är s k först ut i spåret.

Mycket bra belyst! smile.gif
Jag har fantiserat ihop att anledningen till att det tar sådan tid är att man förhandlat om villkoren och lagt till att man ska slippa betala 57 kr per måltid (3760kr/månad), det vill säga att maten iallafall blir subventionerad, och att det är därför kontrakten dröjer.... worthy.gif

Ja jag vet!! Drömma går ju... rolleyes.gif
Eckervad
Att FE01 skickade ut kontrakt med start från den 1/1-07 som är bindande har ju inte heller imponerat på persavd i Sverige. Talade med en ur personalavd personen nästan avrådde mig från att tacka ja till min erbjudna tjänst pga av "allt strul" som de haft med FE01. Sådant är ju aldrig roligt att höra. Min förhoppning är att man blir förbanat ödmjuk på FE01 pers avd och kontaktar pers avd centralt innan man tar egna intiativ. Så man slipper få stämpeln att man är ett strul förband !
Har man inte erfarenheten av att utb, skicka ut soldater m.m. Så måste man söka information och kunskap. Ska väl tillägga att ISTAR fick sig en känga också.
klarg carlsson
Är det bara jag som får svaret när man försöker få tag på MJ Höglund att han är på tjänsteärende åter tillbaka den 2/2??
Skulle ju vara bra om dom kan få ut ett telefonnummer som går att komma fram till nån som kan svara på frågor och inte är borta hela tiden. Känns nästan som om det börjar bli lite oseriöst det här...
Valpen
Tråkigt att ni inte kan få tag på folk. Beror nog mycket på vilken pluton man tillhör.
Jag är antagen till Flygbassäk R10. Och har talat både med min plutonchef och gruppchef på telefon. Dock var detta innan jul.
Divex
QUOTE (klarg carlsson @ Jan 8 2007, 12:31 ) *
Är det bara jag som får svaret när man försöker få tag på MJ Höglund att han är på tjänsteärende åter tillbaka den 2/2??
Skulle ju vara bra om dom kan få ut ett telefonnummer som går att komma fram till nån som kan svara på frågor och inte är borta hela tiden. Känns nästan som om det börjar bli lite oseriöst det här...

well, han kanske verkligen är bortrest då.... Har du inte funderat på att söka nån annan i organistionen? "Hint"
klarg carlsson
QUOTE (Divex @ Jan 8 2007, 19:05 ) *

well, han kanske verkligen är bortrest då.... Har du inte funderat på att söka nån annan i organistionen? "Hint"

Dom snacka nåt om flytt eller nåt sånt så mycket info fick jag när jag prata med växeln.. fick numret till en på personalavd med, som så klart inte heller var där.. får prova i morgon igen..
Catharina
QUOTE (tryme @ Jan 5 2007, 16:40 ) *
QUOTE (Kingecho1 @ Jan 5 2007, 15:57 ) *
QUOTE (tryme @ Jan 5 2007, 13:10 ) *
QUOTE (BJK @ Jan 5 2007, 12:42 ) *
Har du ringt och frågat då?

Citat fr post 189: "Du borde fått Ditt avtal. Kontakta stabscehefen vid FE01 mj Michael Höglund, F 17, tfn 0457-471000 den 8 januari 2007 för vidare information.

Christer Erixon
C FE01"

Om inte Stabschefen är hemma så kanske någon annan på bygget kan svara?

Jo jag har ringt 3 gånger.. Senast igår.. Men man hamnar alltid i en växel i Eksjö som alltid är lika frågande varje gång. Men sista gången igår så blev jag kopplad till en dam som skulle kolla upp det och lovade att ringa tillbaka. Men det var återvändsgränd där med. Hon ringde aldrig. Cheferna på jobbet börjar tro att detta är en parodi på riktigt, då man redan i maj började prata om tjänsteledighet. Men men..det dyker väl upp....Dom ringer väl idag förhoppningsvis...

Klarg Carlsson; Så du har inte heller fått ditt?? Var du uttagen till R10 eller R30?

Ha det!

Betyder inte den 8 Januari att han har julledigt fram till den 8 Januari då? Så skulle jag tolka det iaf.

Jo, men nu har det gått VÄÄLDIGT lång tid, och det måste väl för för f*n finnas någon annan som kan se om kontrakten gått iväg till alla, alternativt varför det tar sådan tid?? Allt kan väl inte stå och falla med en person?? Dessutom kan ju någon ha vänligheten att ringa tillbaka och iallafall säga att de inte fått tag på någon information. Jag är inte dummare än att jag vill se och veta vad jag skriver på innan jag gör det. Dessutom vill man ju ha lite information i sin helhet. Förstår inte varför man skulle söka för 9 månader sedan. Detta drabbar ju även folk som står och väntar på en ev förlängd anställning eller vikariat. Börjar mest bli pinsamt för cheferna är på mig hela tiden! Och det första beskedet jag fick var att jag senast skulle få papprerna i slutet av november... Jag ska ringa som en tok på måndag! =)

God morgon!
Beklagar fördröjningen med anställningsbevisen.
Följande gäller:
Samtliga som blivit anställda och ryckt in under januari månad har fått sina anställningsbevis.

För kvarstående anställningar gäller Inryckningstider och anställningsbevis till dessa är på väg ut till personalen (ni lär ha dem i er hand senast den 4 februari).

//Catharina
Catharina
QUOTE (Skuggan @ Dec 20 2006, 17:31 ) *
jag har några frågor ang vakanserna... om jag nu skulle bli aktuell på nytt och få info i månadskiftet Januari - Februari, när kommer inryckningsdatum vara? hur skall jag göra med nuvarande arbete? vad jag hört så är man inte berättigad att ta tjänsteledigt för NBG vilket altså innebär att jag måste säga upp mitt nuvarande jobb, stämmer det? kommer jag då få rycka in senare med hänsyn till att man har 1 månads uppsägningstid?

ja, kort sagt..... hur har ni löst det med inryckningsdatum för vakanserna? (om man nu skulle bli aktuell för det)

Hej
Har lite svårt att hitta i forumet, men "Skuggan" ser att du inte fått svar på dina frågor ännu. Det är svårt att svara på frågor som ex. inryckningsdatum när vi inte känner till vilken befattning du sökt.

Befattningen är avgörande se länk inryckningstider här kan du utläsa när du ska rycka in.
Sedan är det även bra att veta vilken beredskapstid din befattning är sammankopplad med.

Är du en R10 - blir du heltidsanställd i FM och tjänstgör därmed 40H/vecka för Försvaret.
Är du en R30 - blir du tidsbegränsat anställd för det tillfällen då förbandet/din befattning har utbildningar och övningar.
I detta fall kan du fortfarande ha ditt ordinarie arbete kvar. Då söker du bara tjänstledigt för de perioderna du tjänstgör i FM.

För ett mer preciserat svar ber jag dig maila mig privat och uppge vilken befattning du sökt (gärna befattningsnummer) och vad du heter. Så kan jag förhoppningsvis lista ut vad du har för beredskapstider mm

//Catharina
Christer Erixon
QUOTE (klarg carlsson @ Jan 8 2007, 20:07 ) *
QUOTE (Divex @ Jan 8 2007, 19:05 ) *

Dom snacka nåt om flytt eller nåt sånt så mycket info fick jag när jag prata med växeln.. fick numret till en på personalavd med, som så klart inte heller var där.. får prova i morgon igen..

Staben har sina andra arbetsdag idag och håller på att forma sig. Den är sektionsindelad, där Sektion 1/S1 är ansvariga för personaltjänsten. C S1 är mj Mikael Johansson. Be om att bli kopplad till befattningshavarens mobiltelefon om det inte går att nå denne. Ni kan även försöka nå Carina Johansson som tjänstgör på samma sektion.

Christer Erixon
C FE01
Skuggan
QUOTE (Catharina @ Jan 9 2007, 09:41 ) *
QUOTE (Skuggan @ Dec 20 2006, 17:31 ) *
jag har några frågor ang vakanserna... om jag nu skulle bli aktuell på nytt och få info i månadskiftet Januari - Februari, när kommer inryckningsdatum vara? hur skall jag göra med nuvarande arbete? vad jag hört så är man inte berättigad att ta tjänsteledigt för NBG vilket altså innebär att jag måste säga upp mitt nuvarande jobb, stämmer det? kommer jag då få rycka in senare med hänsyn till att man har 1 månads uppsägningstid?

ja, kort sagt..... hur har ni löst det med inryckningsdatum för vakanserna? (om man nu skulle bli aktuell för det)

Hej
Har lite svårt att hitta i forumet, men "Skuggan" ser att du inte fått svar på dina frågor ännu. Det är svårt att svara på frågor som ex. inryckningsdatum när vi inte känner till vilken befattning du sökt.

Befattningen är avgörande se länk inryckningstider här kan du utläsa när du ska rycka in.
Sedan är det även bra att veta vilken beredskapstid din befattning är sammankopplad med.

Är du en R10 - blir du heltidsanställd i FM och tjänstgör därmed 40H/vecka för Försvaret.
Är du en R30 - blir du tidsbegränsat anställd för det tillfällen då förbandet/din befattning har utbildningar och övningar.
I detta fall kan du fortfarande ha ditt ordinarie arbete kvar. Då söker du bara tjänstledigt för de perioderna du tjänstgör i FM.

För ett mer preciserat svar ber jag dig maila mig privat och uppge vilken befattning du sökt (gärna befattningsnummer) och vad du heter. Så kan jag förhoppningsvis lista ut vad du har för beredskapstider mm

//Catharina

ja, nu är jag ju inte antagen utan är bara med på reservlistan för tillfället... men vem vet om det kanske dyker upp vakanser nånstans så man blir aktuell igen.
hade fö sökt Passagerarman och Ramp/gods man... den senare var jag aktuell för tills det beslutades att körkort var ett krav... (sisådär dagen efter att folk börjat få besked att de var antagna)

frågan gällde altså vad som gäller ifall man skulle bli aktuell för en vakant plats i framtiden.
tryme
Att: Catharina eller Christer

När det gäller en ev. subventionering av mat så har ju den frågan varit uppe här tidigare, och vi fick då beskedet att den också varit uppe för diskussion hos er. Men vad som hände har jag inte hört något om. I och med att kontrakten och information om hur saker kommer se ut och vara upplagt kanske dröjer, så undrar jag om den frågan är avklarad?

Tack för hjälpen!
Catharina
QUOTE (tryme @ Jan 9 2007, 20:40 ) *
Att: Catharina eller Christer

När det gäller en ev. subventionering av mat så har ju den frågan varit uppe här tidigare, och vi fick då beskedet att den också varit uppe för diskussion hos er. Men vad som hände har jag inte hört något om. I och med att kontrakten och information om hur saker kommer se ut och vara upplagt kanske dröjer, så undrar jag om den frågan är avklarad?

Tack för hjälpen!

Hej !
Det är riktigt, inga beslut är ännu tagna gällande subventionerad mat. Frågan bearbetas fortfarande vilket innebär att fram tills dess nya beslut tas gäller det gamla avtalet. Självklart återkommer vi på forumet när vi vet mer.

/Catharina
tryme
Hej igen!

Jag lovar att jag inte ska ställa fler frågor snart, men.... dribble.gif

Bara undrar vad det är som gör att kontrakten tar sådan tid?? Och varför skickas inte alla ut samtidigt i anslutning till att man returnerat uttagningsbeskedet?? Är det olika för varje befattning, för man kan inte få ett nej nu hopas jag?? Jag lär inte kunna säga till chefen NU att det nog inte blir nåt trots allt...
Kimster
Då gäller följande:

Inga mer officiella svar på nyinkomna eller äldre frågor kan inte lovas eller besvaras. Förbandet har dragit igång och ni som har frågor till Catharina eller Christer som inte besvarats än hänvisas att använda mailen eller telefon.

Diskussion och övriga frågor till andra här på forumet är givetvis fortfarande okej, men från offciellt håll kommer det bli tunt med svar.
De kommer dock att titta till här och följa diskussionen och kanske vid ett senare tillfälle öppna för frågor igen. Då kommer det meddelas.

slut

/ Kimster
BlåGul
Hornet
Alltså roligt förband ni får nog börja prata med varandra idag blev jag åter uppringd för en tjäns som jag första gången blev nekad 2a gången fick jag den sedan ringde ni igen och sa att jag inte var aktuel och idag ringt om samma tjänst igen!
Ni får nog ta och se till att alla vet vilka som är ok och vilka som redan är utte.
Vist alltid kul att få samtal från rekryterare men när man redan fått nej på samma tjänst 3 gånger så blir man lite sur.

Edit kan ju säga att jag inte fått tjänsten för att jag saknar körkort och det borde ni ha fattat efter första gången och missar man det då ok men efter andra gången när jag först fått en tjänst och sedan har ni ändrat er så borde det vara klart att nej han har inget körkort då tar vi bort han ur den listan. 3e gången är bara iriterande...
klarg carlsson
Förslag kan inte alla som kommit med i detta eminenta enhet o är irriterrade på matkostnaderna ta och maila till mj höglund o fråga om tänkt lösa det på nåt sätt.... känns drygt att lägga ut 63 kr per måltid utan att kunna välja att laga själv..
Kjohansson
nån som vet om fbassäksold kommer rycka in den 5 feb, eller fått nån info om när?
Edlund
Fbassäk rycker in den 5:e, iaf enligt våran Plutonchef. tiden är dock inte fastslagen.
Kjohansson
QUOTE (Edlund @ Jan 20 2007, 18:18 ) *
Fbassäk rycker in den 5:e, iaf enligt våran Plutonchef. tiden är dock inte fastslagen.

tack !
Trodde man skulle få info en mån innan inryck?
Edlund
Får man inte information, så får man söka information själv ;)

Synes där.
husky258
Jaha snart är det dags för "inryck" 12 feb.
måste ju väcka denna tråd lite grann ju.
kommer ju få pröva mycket nya saker som ak5 o mm aldrig skjutit med bara sett.
Hade kpist i lumpen men den var rolig den med.
vi ses på F17.
Harald
Vill göra er uppmärksamma på en liten men ack så viktig ändring på FE01 hemsida.
Igår hette det "I Flygvapnet anställs du från den 1 Januari 2007 och påbörjar din utbildning samma månad."
Idag har de ändrat till "Anställningstiden i FV kan variera beroende på när du rycker in."

Se till att bevaka era rättigheter! Jag har skickat ett mail till personalsektionen och frågat vad de menar. Behöver dock inte vara Einstien för att räkna ut vad det kan innebära.

Mvh Harald
Valpen
Idag fick jag äntligen ett brev med en lunta papper att läsa igenom och nått blad att fylla i.
En vecka till inryck.
jockster
QUOTE (Valpen @ Jan 29 2007, 18:31 ) *
Idag fick jag äntligen ett brev med en lunta papper att läsa igenom och nått blad att fylla i.
En vecka till inryck.

Los Valpos!!

Ska du ligga på Bassäkplut?
Fick ett samtal fr dom idag ang vakansplats!!!

//2423 jonsson
Valpen
QUOTE (jockster @ Jan 29 2007, 18:51 ) *
En vecka till inryck.

Los Valpos!!

//2423 jonsson

Hallao jonsson!
Yes,...jag tillhör R10 bassäk. Fan vad bra, jag hoppas du tackade ja.
Vad var det för befattning det gällde? R10 eller R30 plutonen?
jockster
QUOTE (Valpen @ Jan 29 2007, 19:05 ) *
QUOTE (jockster @ Jan 29 2007, 18:51 ) *
En vecka till inryck.

Los Valpos!!

//2423 jonsson

Hallao jonsson!
Yes,...jag tillhör R10 bassäk. Fan vad bra, jag hoppas du tackade ja.
Vad var det för befattning det gällde? R10 eller R30 plutonen?

R10 Bassäk fordonsfö tror jag d var, Gruppchef skulle återkomma imorgon
el på Ons för jag skulle fundera lite & d lutar åt ett ja i den frågan.
Krook
Bra. Då gör vi en halvhalt där och om Valpen och Jockster bedömer att mer diskussion krävs i den riktningen så görs det via PM. OK?

/K, Underbefäl
jockster
QUOTE (Krook @ Jan 29 2007, 20:00 ) *
Bra. Då gör vi en halvhalt där och om Valpen och Jockster bedömer att mer diskussion krävs i den riktningen så görs det via PM. OK?

/K, Underbefäl

Uppfattat!!
R3 Stenberg
QUOTE (Harald @ Jan 29 2007, 18:15 ) *
Vill göra er uppmärksamma på en liten men ack så viktig ändring på FE01 hemsida.
Igår hette det "I Flygvapnet anställs du från den 1 Januari 2007 och påbörjar din utbildning samma månad."
Idag har de ändrat till "Anställningstiden i FV kan variera beroende på när du rycker in."

Se till att bevaka era rättigheter! Jag har skickat ett mail till personalsektionen och frågat vad de menar. Behöver dock inte vara Einstien för att räkna ut vad det kan innebära.

Mvh Harald

Hittar fortfarande texten "I flygvapnet anställs du från 1 januari 2007 och påbörjar utbildningen senare samma månad." på sidan http://www.mil.se/article.php?id=15975

Har en kompis som också är antagen, vi gjorde båda lumpen på F21 som skyddsgruppchefer med muck 050527, och han har fått lön utbetalt för januari månad.
Själv fick jag veta om min antagning under w.650 men har inte sett röken av nån utbetalning och börjar ju då fundera lite.

Har försökt kontakta pers. avd. på F17 angående det här men efter första kontakt så har jag inte hört något alls.
Det svar jag fick på mitt initiala mail till Catharina Bergsell angående detta var, citerar Catharina Bergsell:

"Har letat i "rullorna" du muckade 2005 vilket innebär att du är anställd from det datum som står på ditt antagningsbesked (5/3) lönen gäller oxå den from 5 mars.
Antar att din kompis antingen muckade 2006 eller så ryckte han in den 1/1-07."

Eftersom jag med säkerhet vet att vi båda rycker in 5/3 och att han inte muckade 2006 så undrar jag vad det är som händer på F17!?
hårdkår
Ni som ryckt in eller rycker in snart, har ni fått papper med vidare upplysningar hur och när ni skall anlända?
Tycker det vore konstigt att bara ramla in någongång under angivet datum.

Förövrigt, några andra Stockholmare som ska till Ronneby den 19de Mars?
tryme
Någon mer som ska rycka in den 12:e feb. och inte fått papper än??
husky258
QUOTE (tryme @ Jan 31 2007, 17:37 ) *

Jupp skall in den 12:e men inte fått papper ännu.
tryme
QUOTE (husky258 @ Jan 31 2007, 18:30 ) *

Bra, då vet vi ju båda att vi inte är ensamma om det då! smile.gif
Vad ska du in som??
husky258
QUOTE (tryme @ Jan 31 2007, 18:44 ) *

Vad ska du in som??

ramp o godsservice man
Harald
QUOTE (hårdkår @ Jan 31 2007, 03:40 ) *
Ni som ryckt in eller rycker in snart, har ni fått papper med vidare upplysningar hur och när ni skall anlända?
Tycker det vore konstigt att bara ramla in någongång under angivet datum.

Rycker in på måndag och fick tågbiljetter idag. Visste inte att de var beställda. Hade tänkt köra bil och tänker definitivt inte använda biljetterna då startpunkten ligger tre gånger så långt bort som F17. Tokfel med andra ord.
Fick bara biljetter och ingen övrig information...
andersk
QUOTE (husky258 @ Jan 31 2007, 23:43 ) *
QUOTE (tryme @ Jan 31 2007, 18:44 ) *

Vad ska du in som??

ramp o godsservice man

samma här. ingen skriftlig info, inga biljetter. skulle precis beställa biljett innan en kompis sa att man skulle få det hemskickat.
R3 Stenberg
Fortfarande inte mottagit varken information, anställningsavtal, biljetter eller
inkallelse och det är bara en månad kvar till inryck[size="1"][/size] för mig nu..
Jaja, får väl hoppas att "dem" tar sig i kragen och får ut det så snart som möjligt.

Football Players Wanted!

Finns det någon inom FE01 som spelar (eller sugen på att börja kanske?) amerikansk fotboll?!
Då det inte finns något lag i själva Ronneby men däremot i Kristianstad och Kalmar så efterlyser
jag sugna spelare som vill samåka till träningar etc.

Om det finns någon så får ni gärna kontakta mig på oskar.stenberg@huskies.se
tryme
QUOTE (R3 Stenberg @ Feb 2 2007, 18:36 ) *
Fortfarande inte mottagit varken information, anställningsavtal, biljetter eller
inkallelse och det är bara en månad kvar till inryck[size="1"][/size] för mig nu..
Jaja, får väl hoppas att "dem" tar sig i kragen och får ut det så snart som möjligt.

Football Players Wanted!

Finns det någon inom FE01 som spelar (eller sugen på att börja kanske?) amerikansk fotboll?!
Då det inte finns något lag i själva Ronneby men däremot i Kristianstad och Kalmar så efterlyser
jag sugna spelare som vill samåka till träningar etc.

Om det finns någon så får ni gärna kontakta mig på oskar.stenberg@huskies.se

1 månad till inryck?? Då kan du skatta dig ganska lycklig ändå.... Jag ska in den 12:e feb. och har inte fått ett smack än heller...
Edlund
Ska in på måndag den 5:e, fick mina biljetter samt utskick i ons-torsdag.
husky258
fick mina papper idag kollade med reseavd med tåg skulle det ta ca 5 tim och en j....a massa byten tar bilen istället.
klarg carlsson
Fick mina papper o biljetter idag.. åker tidigt usch 0815. nere vid 12 typ.. snabbaste sättet va de med.. om det e nån mer som ska med på de tåget så hör gärna av er..
tryme
Bra tänkt!

Nån från Gbg som ska ner den 12:e?? =)
husky258
Jag åker bil ner aldrig att jag sitter på tåg i flera timmar åker från Skövde
krille0128
Tjena

Är det någon som vet något om när R30 folket ska få info och få rycka in....

krille banan_rock.gif
Tobba
QUOTE (krille0128 @ Feb 7 2007, 22:51 ) *
Tjena

krille banan_rock.gif

Hej!

Jag har fått indikationer på att R 30:s vara eller inte vara, överhuvudtaget, diskuteras på hög nivå inom FM. Detta skulle inte gälla enbart FE 01:s R 30-personal utan R30-tjänster inom hela NBG.
Vi har inte mycket annat att göra än att avvakta och hoppas på det bästa. Det mest frustrerande är den totala avsaknaden av information tycker jag. Vi behandlas på ett sätt som inte visar någon hänsyn eller respekt för oss som individer. Hur förklara för en ifrågasättande arbetsgivare eller en familj som undrar hur det går med semestern i sommar?

Tobba
krille0128
QUOTE (Tobba @ Feb 8 2007, 22:29 ) *
QUOTE (krille0128 @ Feb 7 2007, 22:51 ) *
Tjena

krille banan_rock.gif

Hej!

Jag har fått indikationer på att R 30:s vara eller inte vara, överhuvudtaget, diskuteras på hög nivå inom FM. Detta skulle inte gälla enbart FE 01:s R 30-personal utan R30-tjänster inom hela NBG.
Vi har inte mycket annat att göra än att avvakta och hoppas på det bästa. Det mest frustrerande är den totala avsaknaden av information tycker jag. Vi behandlas på ett sätt som inte visar någon hänsyn eller respekt för oss som individer. Hur förklara för en ifrågasättande arbetsgivare eller en familj som undrar hur det går med semestern i sommar?

Tobba

Hej!
Kan bara hålla med dig. Dessa frågor har jag ställt också utan att få något svar ifrån F17. Men vi får väl vänta och se....

krille banan_rock.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.