Hej på er alla.
Vill bara delge er lite av de otroliga problem som flyter upp till ytan här nere på FS11...
1. Matsalen bör ljudisoleras eftersom bullernivån strider mot gällande arbetsmiljölagstiftning.
2. Internetdatorerna är inte avskärmade, vilket känns kränkande då jag t ex inte kan lägga in anonyma inlägg på (i detta fall) olika forum. Någon kanske sitter och tjuvtittar på de sidor jag surfar på
3. Telefonhytterna är inte ljudisolerade. Helt förkastligt, det kan vara katastrofalt för den image jag försökt bygga upp om folk ska sitta och överhöra mitt tuttinuttande med ungarna/sambon/motsv hemma. Det känns även konstigt att ljuga om hur häftiga eldstrider jag varit inblandad i eftersom det sitter folk utanför telefonhytten som vet att jag bara är kock/sjukvårdare/repgubbe/motsv och det dessutom inte förekommer så enormt många eldstrider härnere.
4. Speglar på gymet? Hur svårt kan det vara? Det är ju bara att skicka ner! Kan ju även ha nytta av dem när man vill tillpassa sin fräsiga utrustning, så att man ser riktigt kärv och sträv ut när man ska ut på patrull. Gärna sån där speglar som finns på gymen hemma, där man ser bitigare ut än vad man egentligen är.
5. Smöret i matsalen är på tok för hårt, inte alls som Lätta som jag är van vid hemifrån. Jätteproblematiskt att sitta och hålla i smörpaketen i två minuter så att smöret mjuknar. Fyra paket är åtta minuter till spillo, där jag hade kunnat ligga och dra mig i baracken (som för övrigt håller på att skaka sönder av vältandet inför den kommande asfalteringen) istället.
6. Campen är oasfalterad och vi har inga parkettgolv i barackerna. Hur svårt kan det vara? Det är ju bara att skicka ner ett gäng arbetslösa som ändå bara går hemma och stämplar och kostar pengar. Åsså ett gäng från parkförvaltningen, så kan vi anlägga en fin park/motsv när Main Tower skall monteras ner.
7. Problem med att ta in fotbolls-VM. Vi har personal (bl a undertecknad) som tjänstgjorde på balkan under VM 1994 och där gick det alldeles utmärkt att se VM.
8. Biograferna saknar etagesystem. Om man har osis och kommer sent till filmen så man får en plats längst bak, så är stolarna längst bak i samma nivå som stolarna längst fram. Ja ni förstår själva att det förtar själva filmupplevelsen på ett väldigt påtagligt sätt.
9.Korta kolvar AK5D. Det finns personal som fått ut korta kolvar, men jag som är lång (195 cm) har minsann inte fått någon lång kolv till min AK5D. Kränkande och i strid med det värdegrundspaket vi fick på livgardet.
10. Vi får sitta och äta med (hör och häpna nu) slekiga plastbestick. Hur kul är det att äta en grillad oxfilét när kniven eller gaffeln bara böjer sig och går sönder? Hur svårt kan det vara? Det är ju bara att skicka ner ett gäng billiga bestick från IKEA med nästa förnödenhetsflight.
Bonuspunkt: Skyddglasögon? Vafan ska vi med det till? Jag VET att det finns sjyssta integralhjälmar som man skulle kunna skicka ner med ett stryktåligt visir som inte bara skyddar ögonen. Det skulle dessutom se jävligt coolt ut!