Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Musik vid träning.
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Hinderbanan
Pages: 1, 2, 3
ULv_Westman
Jag lyssnar mest på blandad rock när jag tränar.
T-bone
Något som är klart underskattat är filmmusik typ The Rock eller Armageddon, prova så får ni se.

Annars blir det mest tyska powerballader eller annan glad musik.
t0be
Rammstein funkar bra i löparspåret.
hacke
QUOTE (Nilsson_15 @ Apr 20 2007, 15:02 ) *
QUOTE (hacke @ Oct 27 2006, 17:30 ) *

.....Balett i Mach ett - Adam Gul
Hufudstadsjakten sista flygning - Adam Gul'....

hmm vilken lust jag fick att kuta en sväng happy.gif

Adam gul?

Adam Gul var F18s Band som spelade i tv bland annat.

Hittade denna på Yuotube finns mer där om man letar.
http://www.youtube.com/watch?v=Hh97ixM1fv8
Slöbevakarn
Under promenader är det rock i lurarna som gäller.
Under jogging funkar det bra med mer takt fast musik, ex några USMC sånger. camo.gif
Och på gym techno.
T48
QUOTE (Slöbevakarn @ May 21 2007, 14:07 ) *
Under promenader är det rock i lurarna som gäller.
Under jogging funkar det bra med mer takt fast musik, ex några USMC sånger. camo.gif
Och på gym techno.

Långpass löpning - klassisk musik
Snabbdistans, korta lopp - Rammstein, Laibach etc
MTB - det egna flåsandet Malajn.gif
Gym - gymmets skval som påtagligt ofta är Best of the Eighties eller något sådant bash.gif .
g3space
QUOTE (hacke @ May 20 2007, 15:17 ) *
Adam Gul var F18s Band som spelade i tv bland annat.

Hittade denna på Yuotube finns mer där om man letar.
http://www.youtube.com/watch?v=Hh97ixM1fv8

Lite The Pinks möter Kenneth and the Knutters med Flygvapentema, det där.
molin_visby
Benny Benassi och hans vänner!! banghead.gif
akerstrom
rammstein och u2
Munken_swe
USMC Running Cadence är inte att underskatta när man springer. Lätt att hålla takten och man blir motiverad.

Styrketräning, då funkar i princip allt. Mando Diao funkar faktiskt.
FRO:aren
Utomhusträning = Ingen musik

All fysträning inomhus = Hårdrock daterad 80-90 talet.
Gusten127
För det mesta blir det hårdrock när jag springer banan_rock.gif
När jag går med 20kg packning blir det naturens alla ljud.....
Matti
Brukar bli Linkin Park, Disturbed (rekommenderas), gamla 60-tals klassiker som t.ex voodoochild med jimi hendrix och fortunate son med creedence eller en mix av låtar.
nexs
De flesta låtarna på Rocky soundtracket smile.gif
twintip
The Libertines tycker jag är rätt skön musik att träna till... borde ni kanske prova.
Neemo
Det beror lite på humöret och vad jag tränar men det brukar bli, In Flames, Drowning Pool, Slayer och annat smått och gott smile.gif
Men The Hives är en annan favorit ute i spåret, mycket bra musik enligt mig biggrin.gif
469
LP! bästa låten för skogen är given up.
flogging molly - whats left of the flag
backyard babies
children of bodum
turbonegro framförallt city of satan
good charlotte
looptroop (funkar bäst vid A2-löpning)

springer jag på gymet kopplar jag in till mtv, övertråkigt, men då får man iaf något att titta på samtidigt..smile.gif föredrar dock skogen fun_icon_nana.gif
469
ah, jag glömde ju bästa gymlåten!

tv rock - flaunt it
borjesson
Pantera!!
Zeto
jag lyssnar på nått hårt och snabbt, nått som man blir peppad av banan_rock.gif
biggrin.gif men smaken är som baken!
Zeto
QUOTE (Neemo @ Jul 30 2007, 16:38 ) *
Det beror lite på humöret och vad jag tränar men det brukar bli, In Flames, Drowning Pool, Slayer och annat smått och gott smile.gif
Men The Hives är en annan favorit ute i spåret, mycket bra musik enligt mig biggrin.gif

Drowning pool är riktigt bra tränings musik man blir peppad på ett hårt sätt biggrin.gif Drowning pool ftw wink.gif
antonanton
När jag springer eller cyklar lyssnar jag inte på musik... Vill koncentrera mig på andning, puls och kadens. Tycker det stör mer än vad det peppar oavsett hur bra musik man lyssnar på. Det skulle väl möjligen vara running cadense men även det blir jobbigt i längden. Dessutom låter det inte så bra med allt vindbrus...

Däremot om jag är ute och går eller gymmar kan jag inte vara utan musik. Skulle få lappsjuka då. På gymmet blir det 106,7 rockklassiker och typ samma typ av musik när jag och ryggsäcken är ute på långtur.

judas priest, ac/dc, twisted sister, mötley crüe, iron maiden, metallica, black sabbath ja du fattar...

SpetnaZ
Svensk DödsThrash när den är bäst = Defleshed
AnimalMother
QUOTE (twintip @ Jun 9 2006, 14:31 ) *
Som sagt, vad lyssnar ni på under löpningen/på gymmet?

Själv blir det mest blandad pop, rock. Är missnöjd med detta och måste ha lite tips. gasmask.gif

Snabbmarschar till Gladiator Theme songs. speciellt - The might of Rome, gärna i uppförsbackarna!!!

Gymtränar till Clawfinger, In Flames, Killswitch, Drowning Pool. mm... banan_rock.gif
MarcusF
Mustasch :P det fungerar mycket bra på gymmet
Spartacus
Samtliga Rocky-soundtracks (Speciellt Redemption från Rocky II och Träningsmontaget från Rocky IV)!
GordonFreeman
QUOTE (twintip @ Jun 11 2006, 19:28 ) *
QUOTE (Fk Satan @ Jun 11 2006, 19:02 ) *
Tränar jag utomhus är det aldrig till musik. Utan då är det jag, min kropp och naturen. Tycker att det stärker moralen och psyket mer att plåga kroppen utan musik. För den dagen kriget kommer kan jag lova att det inte finns så mkt musik i kriget...

Iofs tränar ju inte alla inför något krig...

När det väl är krig kan du dock förvänta dig panikmönstring inom Sverige.

Frank Klepackis "Hell March" är en låt alla bör lyssna på vid träning. Riktigt bra.
Munin
Gott och blandat beroende på vad/var jag tränar, men dessa brukar slinka med:

Beethoven - Fur elise
Bomfunk MC - Freestyler
Aqua - Barbie Girl
Monty Python - Galaxy Song
Mustach - Alpha Male
Cesium
När jag är ute och tränar(dvs. alltid i princip) så är det ingen musik alls. Även om lite rock är gött ibland när man kör styrka, men att ha mp3 i öronen är inte alltid optimalt tycker jag smile.gif

Annars är vissa Dropkick Murphys, Survivor-Eye of the tiger och Hardcore Superstar skönt smile.gif
Hermansson
Det blir mest amerikanska running cadences, "Run to cadence"-skivorna. Väldigt moralhöjande i min mening. Särskilt Airborne-skivan. Man får in takten alldeles utomordentligt.

Jag menar, lyssna bara på detta:
http://uk.youtube.com/watch?v=q2QPmLnBVBg

Och den här med förresten:
http://uk.youtube.com/watch?v=icYl8k-tPIU

När den kommer på brukar jag springa och tokle, undrar vad bilisterna tänker

Den sista ligger på "Run to cadence with the US Army Airborne vol. 2"
Krizan
Om jag springer 10 eller 15 km i skogen så blir det naturljud och länsvägsljud. Styrketräning? Ja, då har jag en liten repertoar i min mobil:

Whitesnake - Eye of the tiger
Leslie Fish and the Dehorn Crew - Banned from Argo
Mål-låten (favoritlagets anthem)
The Verve v.s. Jay-Z - Brush your bitter sweet shoulders off
Johnny Cash - Ring of fire
Eaglet
När jag springer blir det usmc running cadences eller nån hiphop typ Eminem (skulle aldrig lyssna på det i vanliga fall dock).

När jag gymmar blir det rock av alla sorter.
Krizan
Och numera blir det utan musik för nån jävel snodde min mobil bong.gif
Sköldberg
Vill faktiskt slå ett slag för mix megapol. Hyfsad blandad musik och lite radioprat emellan gör att man stundtals glömmer bort hur jobbigt man tycker allting är. smile.gif
alfie
Har fått för mig att röra på mig, inte så där jätte seriöst men joggar några gånger i veckan. Här är litet urval av vad som strömmar ur ipod:en

Som pepplåt för att överhuvudtaget komma iväg har jag Just idag är jag stark - Kenta

One - Metallica

Fired Up (unit temat)

Voodoo child - Jimi Hendrix

Long Train - Doobie Brothers

I´m gonna be - Proclaimers

Renegade - Hammerfall

Och sist men inte minst har jag en riktig outsider:
Ca plane puor moi - Plastic Bertrand
Vargas
Allsköns rock funkar, men även viss hip-hop. Just nu har det varit mycket 80-tals hårdrock och även musiken från en del klychsiga "training montage" i filmer. Lite nerdigt, men det funkar ... biggrin.gif
Kolind
skönast att träna till är ''jag vill inte motionera'' fun_icon_nana.gif med Martin
Kallin
All musik med lite drag i! Man vill väll inte springa i en lång backe med någon lugn låt? Inte jag iaf! smile.gif
ArreliuS
MP3-spelaren är alltid fylld med en salig blandning av hard house, psytrance, metalcore, hip hop, rnb, alternativ rock och lite annat smått och gott. Variation förnöjer.
3924
Mitt tipps är att ha en variation av snabba, mellan och långsamma låtar, då musiken påverkat din löpartakt (i alla fall min) och därmed kan båda hjälpa och stjälpa ett löparpass. Ett problem som jag upplever när jag försöker hjälpa personer till bättre kondition är att de ofta springer alldeles för hårt under sina löparpass. Kroppen kommer då in i ett stadium av att börja spjälka protein och bryter då ner muskler istället för fett/kolhydrater. Ett maxlopp per vecka inte mer och 2-3 kardiolopp per vecka på ca 75-80%. Så varför dra upp allt detta när frågan var om musik. Jo man kan behöva anpassa musiken till vad det är man ska köra för pass, antingen ett maxlopp eller ett kardiolopp.

För mig funkar just nu musik från Big Up Productions.
Spook
Joe Esposito - You're the Best Around (Karate kid soundtrack)

Slänger med en youtube länk http://www.youtube.com/watch?v=-Qae_TUTeGo

Spelade denna varje morgon i lumpen, till allas förtjusning rolleyes.gif
Fk Satan
annars är denna helt okej också

http://www.youtube.com/watch?v=61yKkQJSZVk

Fixat till länken, tack spook
Spook
QUOTE(Fk Satan @ Sep 10 2008, 18:24 ) *
annars är denna helt okej också

http://www.youtube.com/watch?v=61yKkQJSZVk

Fixat till länken, tack spook

Vapenborder där gjorde du bort dig lite. Kolla min länk en gång till. Samma låt biggrin.gif
Kallin
Brors helt på vilket humör man är på! Men det brukar bli en blandning mellan Metallica, Nightwish, Offsprings och Linkin Park smile.gif
Chassi
på gymmet lyssnar jag för det mesta på P3, rätt bra musik och så är dom larviga så man får skratta emellanåt.

I spåret så blire det mest rock,pop och lite House motsv.
Spartacus
QUOTE (alfie @ Jun 12 2008, 22:10 ) *
Som pepplåt för att överhuvudtaget komma iväg har jag Just idag är jag stark - Kenta
[/url]

Jag har verkligen underskattat dig

Just idag och Utan att fråga, spelar ingen roll vad jag gör eller ska göra. Dom underlättar varje gång
Pontus Pilatus
QUOTE (twintip @ Jun 9 2006, 14:31 ) *
Som sagt, vad lyssnar ni på under löpningen/på gymmet?

Själv blir det mest blandad pop, rock. Är missnöjd med detta och måste ha lite tips. gasmask.gif

Hej,

testa brain sync power training I eller 2. Finns att ladda ned på piratebay.org.
För att läsa om teknologin gå till www.brainsync.com, det är alltså inte enbart musik
utan innehåller även frekvenser som förändrar dina hjärnvågor biggrin.gif
Viljan
Absolut bästa låtarna till löpträning enligt min åsikt är:

1. The Who: Baba O´riley
2. Mirwais: Disco science
3. Gnarles Barkley: Run
4:Boston: More then a Feeling
5: Gorillaz: Feel good

Sista låten på min tränings playlist på min mp3 har jag alltid låten Ameno med Era. En hård löprunda en fin dag i ett fint område med Ameno spelandes som sista låten, då känner man sig odödlig.

I gymmet lyssnar jag på all möjlig rock samt lite hårdare typen av house och techno.
SoldatJenEee
Till spinningen passar en riktigt bra gammal techno-trance-skiva från -94 som heter Behind the Eye. Snabb takt om inte annat. Kan oxå fungera vid löpning, men till löpningen har det för min del främst blivit fågelkvitter, men det där med ljudböcker var ett bra tips.
Rött kors
QUOTE (Vesku @ Oct 4 2006, 08:00 ) *
Här kommer en högoddsare: talböcker, har lyssnat mig igenom hela "sagan om drakens återkomst" 20st (svenska)böcker och nu är det mammutjägarna som gäller.

I second that. Tycker att ljudböcker är klockrena när man är ute och springer, dubbelt utnyttjande av tiden då jag annars gärna hade suttit hemma med en god bok.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.