twintip
Jun 9 2006, 13:31
Som sagt, vad lyssnar ni på under löpningen/på gymmet?
Själv blir det mest blandad pop, rock. Är missnöjd med detta och måste ha lite tips.
QUOTE (twintip @ Jun 9 2006, 14:31 )

Som sagt, vad lyssnar ni på under löpningen/på gymmet?
Själv blir det mest blandad pop, rock. Är missnöjd med detta och måste ha lite tips.

Av någon mystisk anledning är Moby enligt mig väldigt bra att springa till.
Överlag har jag märkt att jag springer bättre till lite "snabbare, galdare och gungingare" musik än till rock.
twintip
Jun 9 2006, 14:05
Glömde säga att jag gillar The Sounds nya album vid löpning. Men kör man samma låtar börjar man förknippa dem med lidandet som inkommer i löpandets inledning innan man vant sig :P
Albumets namn..:
The Sounds - Dying To Say This To You
BertilCesar
Jun 10 2006, 01:26
tränar bara till "eye of the tiger"
Vinter
Jun 10 2006, 01:30
Tool - långdistans och Iron Maiden - snabba distanser

Sen har jag en speciell bland fil jag kör när man tröttnat lite på ovanstående.
Tool, Metallica, Korn, Pearl Jam, Turbonegro, Nine m.m.
Med andra ord musik som det är lite drag i
Aquila
Jun 11 2006, 17:26
Vattnet som porlar, fåglarna som kvittrar och vinden som susar genom träden.
Detta är tanken i alla fall, IRL blir det snarare hjärtat som dunkar och den tunga andhämtningen som dränker de flesta vackra och inspirerande ljud. :P
Skämt å sido; jag tränar bara till musik när jag cyklar (läses aldrig). Har aldrig tränat till musik.
Fk Satan
Jun 11 2006, 18:02
Tränar jag utomhus är det aldrig till musik. Utan då är det jag, min kropp och naturen. Tycker att det stärker moralen och psyket mer att plåga kroppen utan musik. För den dagen kriget kommer kan jag lova att det inte finns så mkt musik i kriget...
Jo samma här, träning utomhus = ingen musik, dock när jag kör min hemmasnickrade BRAK träning på rummet kan det bli till musik och då är det jag skrev tidigare som gäller
twintip
Jun 11 2006, 19:28
QUOTE (Fk Satan @ Jun 11 2006, 19:02 )

Tränar jag utomhus är det aldrig till musik. Utan då är det jag, min kropp och naturen. Tycker att det stärker moralen och psyket mer att plåga kroppen utan musik. För den dagen kriget kommer kan jag lova att det inte finns så mkt musik i kriget...
Iofs tränar ju inte alla inför något krig...
Fk Satan
Jun 11 2006, 19:36
QUOTE (twintip @ Jun 11 2006, 20:28 )

QUOTE (Fk Satan @ Jun 11 2006, 19:02 )

Iofs tränar ju inte alla inför något krig...
Så sant så sant...
Men krig kommer. Det är bara en fråga om när. 1år, 4år 300år?
Men den dagen det kommer är jag redo för att överleva det kriget, och redo för att ta hand om alla ensamstående kvinnor som efter kriget saknar sina män. Någon måste ju trösta dessa...
Men visst jag är lite unik som inte har beach200x i tankarna när jag tränar. Men jag är en j*vel att ragga på beachen ändå
twintip
Jun 11 2006, 20:08
QUOTE (Fk Satan @ Jun 11 2006, 20:36 )

Så sant så sant...
Men krig kommer. Det är bara en fråga om när. 1år, 4år 300år?
Men den dagen det kommer är jag redo för att överleva det kriget, och redo för att ta hand om alla ensamstående kvinnor som efter kriget saknar sina män. Någon måste ju trösta dessa...
Men visst jag är lite unik som inte har beach200x i tankarna när jag tränar. Men jag är en j*vel att ragga på beachen ändå

Man kan ju träna för bra fysik också... Men endå inte ragga på beachen.
bartil
Jun 12 2006, 16:20
Ingenting när jag löper... gymmets musik kan vara vad som helst, helst lyssnar jag på hårdrock på gymmet.
molin_visby
Jun 18 2006, 15:20
tecchno och liknande för att mosa på!! Mycke bas och glatt drag höjer min prestationsförmåga och motivation iaf...
Paperboy
Jun 18 2006, 19:49
Just nu är det bara Kiss som spelas i mp3 spelaren. Nästan uteslutet bara snabba låtar.
Kylskåp
Jun 18 2006, 22:39
Lyssnar mycket på wasp och kan verkligen rekommendera deras första skiva.
QUOTE (twintip @ Jun 11 2006, 21:08 )

QUOTE (Fk Satan @ Jun 11 2006, 20:36 )

Man kan ju träna för bra fysik också... Men endå inte ragga på beachen.
VA, finns det folk som tänker så?? :P
IN FLAMES gäller just nu på gym och morgonlöpning, klockrent!!
sleget
Jun 21 2006, 00:35
Tja, jag är väl litet udda kanske men jag brukar sparka in en talbok i mp3 spelaren. Tycker att jag gör flera flugor på smällen samtidigt då.
Har klarat av bla annat dostojevskij och kafka på detta sättet.
Inget som jag skulle sitta och läsa på kammaren men under en timme på löpbandet så funkar det för mig.
Lyssnar så mycket på musik ändå så det är ganska gött med litet lagom "mummel".
Rickard N
Jun 21 2006, 00:42
Mest AC/DC och Maiden när jag kutar
falken_
Jun 22 2006, 10:13
Här är man nog lite orginell, men jag brukar lyssna på olika klassiska stycken när jag är ute och springer. När det är styrketräning blir det hårdrock av alla möjliga slag.
Tillägga att när det är sol och fint ute brukar det inte bli någon musik alls, då njuter man av naturen!
kilander
Jun 23 2006, 14:46
Brukar springa på nätterna och då lyssnar jag på coldplay eller death cab for cutie.
men oftast kör jag utan musik, det blir mer "flow" känsla när det enda man hör är andningen.
Krizan
Jun 23 2006, 20:48
Om man cyklar kan kanske "Aerodynamik" med Kraftwerk eller "Cykling is fun" med Avengers funka

. Madonnas låt "Hang up" är taktfast och bra, och en låt som heter "Every time we touch" är inte fel den heller.
Tränar själv mest till Rix FM eller Radio City.
Gillar musik med flyt i, inte för hårt utan det blir mycket röyksopp, daft punk. en annan sak som jag tycker är grymt skönt att lyssna på när man lägger nån mil bakom sig är Indie-rock

typ The killers eller The american rejects (frågan är om dom heter just så :P)
Nestor
Jun 29 2006, 19:05
AC/DC - Thunderstruck och Soilworks album "Stabbing The Drama",
väldigt bra musik att löpträna till.
Greenment
Jun 29 2006, 21:39
Nightwish har ett par bra låtar för gymmet, Kingslayer mfl..
Annars blir det en blandning mellan det och techno
#snowman#
Jun 29 2006, 23:00
Rammstein...
Stretchar till In Flames. Korta muskler är snabba muskler!
In Flames, Rammstein, ATB, DJ Tiesto.. Med andra ord, det som brukar spelas oftast även när jag inte tränar.

Hiphop hör inte hemma på träning dock.. B)
Colimatore
Jul 22 2006, 09:57
Spelar Chicane eller Deep Forest musik när jag tränar.....
När man gått prexis över 40 strecket så behövs det något som gör att det blir lite"Go With The Flow" för R&R har jag redan i kroppen så det räcker
Nestor
Aug 15 2006, 17:02
Har på senare tid börjat lyssna på opera när jag fysar.
Pavarotti och Bocelli...
Dr. T-68
Aug 20 2006, 16:36
Det beror lite på vilken träning det gäller.
Långlöpning: ingen musik utan det är mer meditation och avslappning
Intervall +backträning: hederlig svensk punk från 80-talet funkar utmärkt.
Inomhus gym: kan vara vad som helst, radion funkar.
Inomhus annat (idioten, spinning etc): samma som intervall ute.
Raider88
Aug 31 2006, 15:47
Måste bara säga att springa med radio som musik skulle få mig att prestera vansinnigt mycket sämre. Rekommenderar likt många andra in flames att springa till. I den musiken finns intensitet och ilska, två saker som är bra vid hård träning.
os frontale
Aug 31 2006, 17:36
Har märkt den stora psykiska skillnaden att löpa/cykla med eller utan musik.
1.Det blir inte lika enformigt, dvs man ger sig ut oftare.
2.Högt tempo forcerar en hög kadens
3.Man hör inte sig själv när man flåsar och tänker inte på samma sätt att man är anfådd, märks väl när låtarna tar slut och det blir ett litet mellanrum att man tänker för sig själv.. "faan, flåsar ju som en gris!"
Här kommer en högoddsare: talböcker, har lyssnat mig igenom hela "sagan om drakens återkomst" 20st (svenska)böcker och nu är det mammutjägarna som gäller.
Erik_Strid
Oct 18 2006, 15:37
QUOTE (Vesku @ Oct 4 2006, 09:00 )

Här kommer en högoddsare: talböcker, har lyssnat mig igenom hela "sagan om drakens återkomst" 20st (svenska)böcker och nu är det mammutjägarna som gäller.
Manowar,Hammerfall och Iron Maiden mest
I naturen så är det bara jag o naturen. Det är en skön avslappnande känsla. Kvittar faktiskt om det är backträning eller långdistans. Man måste ju vara uppmärksam på eventuell Fi!
Vid inomhus träning (styrka/idiot/mm) då lämpar det sig nog bäst med techno i mina öron.
Men blev faktiskt lite intresserad att testa opera som Nestor skrev.
Madness
Oct 25 2006, 08:56
Gymet = Slipknot, Löpning= USMC Running Candence
Hela top gun Soundtracket underbart att kuta längs sjön i närheten i solnedgång med top gun anthem (introt)

Sen finns dessa i min tränings mapp på ipoden:
I still havent found what Im looking for - U2
Balett i Mach ett - Adam Gul
Hufudstadsjakten sista flygning - Adam Gul'
Show Must Go On - Queen
Life is Life
Zombie nation - Krenkraft 400
Final Countdown
Fox on the run - sweet
Simply the best - tina turner (Kan det bli bättre!)
mm
hmm vilken lust jag fick att kuta en sväng
Karl_Swe
Oct 28 2006, 21:45
Mestadels rock eller annan musik med passande tempo. Gör faktist att man springer snabbare och det blir inte bara tyst omkring en
J_Hedin
Apr 14 2007, 23:01
QUOTE (almkvist @ Aug 31 2006, 18:36 )

3.Man hör inte sig själv när man flåsar och tänker inte på samma sätt att man är anfådd, märks väl när låtarna tar slut och det blir ett litet mellanrum att man tänker för sig själv.. "faan, flåsar ju som en gris!"
Det har jag känt också, verkligen alltså! Gött att man inte var ensam

När jag kör styrka hemma så kör jag på låtar som ligger i ungefär 110 bpm. Kör man sina armböj, situps mm så blir det nästan exakt det tempot dom körde på EM till stridsbåtförare och jag antar att det är ung. samma när man ligger inne. Så det funkar kanon, armböjningarna blir "mer strikta" då & det är nästan omöjligt att göra dom hastigt.
os frontale
Apr 20 2007, 08:30
Det är la 120BPM i FM? 60steg i minuten vid marsch, 120 vid snabbmarsch, alla marscher är väl utformade för detta?
Filuren
Apr 20 2007, 11:34
Wu-tang clan "Gravel Pitt"
Gigi D´Agostino - I´ll fly with you
Bappelsinmannen
Apr 20 2007, 11:53
Gammal hårdrock!
En blandning av Black Sabbath, Thin Lizzy, AC/DC, Judas Priest, Iron Maiden mfl snurrar på mp3:an för närvarande.
//Nisse
Ekvall
Apr 20 2007, 12:47
QUOTE (almkvist @ Apr 20 2007, 09:30 )

Det är la 120BPM i FM? 60steg i minuten vid marsch, 120 vid snabbmarsch, alla marscher är väl utformade för detta?
Om jag inte minns helt fel är det 112-114 BPM vid vanlig marsch. Snabbmarsch vette fasen...
Dödsmetall funkar i alla väder och i alla löparspår!
Nilsson_15
Apr 20 2007, 14:02
QUOTE (hacke @ Oct 27 2006, 17:30 )

Hela top gun Soundtracket underbart att kuta längs sjön i närheten i solnedgång med top gun anthem (introt)

Sen finns dessa i min tränings mapp på ipoden:
I still havent found what Im looking for - U2
Balett i Mach ett - Adam Gul
Hufudstadsjakten sista flygning - Adam Gul'
Show Must Go On - Queen
Life is Life
Zombie nation - Krenkraft 400
Final Countdown
Fox on the run - sweet
Simply the best - tina turner (Kan det bli bättre!)
mm
hmm vilken lust jag fick att kuta en sväng

Adam gul?
konane
Apr 20 2007, 14:32
RAMMSTEIN!! ftw
Swe_Fredrik
Apr 20 2007, 17:27
Kizz - Lick it up
Rocky 4 soundtrack - Training Montage
Det är mina favoriter!
Annars blir det mycket Nickelback och Sum 41.
J_Hedin
Apr 20 2007, 20:06
QUOTE (almkvist @ Apr 20 2007, 09:30 )

Det är det säkert. Jag syftade på styrkeövningarna..
Fjällräv
Apr 20 2007, 22:37
Vid jogging brukar jag börja med någon klassiskt stycke av Vivaldi eller Mozart för att sedan gå över till några lite tyngre och gärna snabba låtar mot spurten och då gärna Rammstein eller liknande. För mig hjälper musiken till väldigt mycket att hålla tempot uppe och dessutom pressa ut det allra sista på slutet. Nackdelen är väl att då batterierna tar slut efter halva passet så försvinner tempot också.
För övrigt så låter 60 slag i minuten som rätt vettigt som marschtempo. Det är i alla fall kompatibelt med många låtar då 120 slag i minuten är rätt normalt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.