Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ny medlem...
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum
Magasinstopp
Hejsan.
Blivit rekomenderad att kolla denna sida (soldf). Är reg och allt, men kan inte svara på vissa sidor. Jag är säkert inte speciellt smart och har antagligen ställt frågan på helt fel forum.
Nu undrar jag då: varför får jag upp felmeddelande, om att jag inte har behörighet att svara eller starta en ny sida??
mdn
Hej och välkommen till forumet!

Som ny medlem kan man inte posta förrän man blivit godkänd av en administratör (här oftast kallade Blågul). Det är säkert klart inom några timmar. Tills dess kan forumets regler och FAQ vara bra läsning. Och just det, kom ihåg att söka innan du startar nya trådar. smile.gif

@BlåGul:
Det här är en ganska vanlig fråga från nya medlemmar. Tydligare info vid registrering kanske?

/mdn
Magasinstopp
QUOTE (mdn @ Jun 4 2006, 10:58 ) *

Som ny medlem kan man inte posta förrän man blivit godkänd av en administratör (här oftast kallade Blågul). Det är säkert klart inom några timmar. Tills dess kan forumets regler och FAQ vara bra läsning. Och just det, kom ihåg att söka innan du startar nya trådar. smile.gif

@BlåGul:
Det här är en ganska vanlig fråga från nya medlemmar. Tydligare info vid registrering kanske?

/mdn

Hejsan

Tack för svaret. Jag letade och letade, men blev inte klokare av det. Nu vet jag lite mer. Men som sagt....inte speciellt bright blink.gif

Mvh/Magasinstopp
fillefalle
vi är alla smarta på våra egna sätt hörru du happy.gif
Kimster

@BlåGul:

/mdn

ja tydligen. Jag får försöka skriva med större bokstäver någonstans.
Olle P
Som ny medlem kan man inte posta förrän man blivit godkänd av en administratör ...
Varför då?
Den enda anledning jag kan komma på är att man vill undvika "botar", och dessa blir ju bortfiltrerade redan på anmälningssidan. Vad mer kan en administratör avgöra?

Jag blev mycket förvånad när jag inte tilläts skriva direkt efter att användarkontot aktiverats...

/Olle
Kimster
Inte just botar, däremot oseriösa och fakemedlemmar samt dubletter. Ibland får vissa för sig och tror att om man gjort bort sig så kan man skita i sin troll-stämplade användare och skapa en ny och tro att ingen kommer märka det.
Sen har några haft problem med sin användare och "glömt" lösen och istället för att läsa hjälpen eller skicka mail så har de skapat en ny användare.
En tredje anlednign är att vissa tycker sig vilja heta kukanus och hitler och alla möjliga namn som inte passar in här.

så nog finns det fler en än en anledning och det har inte med botar att göra.
Admin kan göra en hel del.
henke
En annan viktikg aspekt i det hela är att man skall känna sig mindre annonym och granskad och godkänd.
Eftersom vi inte vill ha hit folk som basunerar ut olagliga saker såsom hets mot folkgrupp, försäljning, reklam, spam, osv.

Det brukar ganska enkelt gå att se vissas uppsåt bara på användarnamn och emailadress.
Dessutom måste e-mailadressen verifieras innan admin godkänner medlemmen.

På så vis vet vi att det finns ett sätt att kommunicera med medlemmen via e-mail.
GD1
Finns en annan klar fördel. I bland kommer det upp ämnen som starkt berör och då vet jag av egen erfarenhet att det är bar om Blågul tar sin tid med att tillåta att den nye medlemmen skriver. Jag hann lugna ned mig i alla fall saint.gif och tror att jag tjänade på det i längden.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.