Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Isklot från himlen föll ned i Småland.
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Vinter
Isklot från himlen föll ned i Småland.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6

Det bästa ur artikeln:

"- Först trodde jag att det var en meteorit. Jag kollade efter flygplan också. Det var klarblå himmel och jag kunde inte se något, säger han.
- Jag och grannen provsmakade på den för att se vad den innehöll, men det var klar och fin is. Vi får väl blanda drinkar på den."

"Frågan är dock om det var så klokt. Enligt Hans Kjäll, flygsäkerhetsanalytiker vid Luftfartsstyrelsen, så är det oftast läckage på flygplanstoaletter som orsakar fallande isklot."

laugh.gif
cf112
Ha ha!

Ät inte det gula i snön är ett bra ordspråk annars..

biggrin.gif
Status quo
QUOTE (cf112 @ Jun 2 2006, 23:38 ) *
Ha ha!

biggrin.gif

Gula isklot som faller från tomma intet i det här fallet. biggrin.gif Förövrigt händer det rätt ofta att det dimper ner isbollar från klarblå himmel och det är nästan alltid ett flygplan som är boven i dramat.

Edit: äh ja.. precis som vinter skrev.. blush.gif
elisson
QUOTE (cf112 @ Jun 2 2006, 23:38 ) *
Ha ha!

biggrin.gif

Eller: Ät gul snö, det kan vara öl biggrin.gif
martinator
LÄsta i dagens tidning att gåtan nog fått sitt svar. Var ett charterplan på väg till Mallorca som hade läkage av färskvatten. Var tydligen så ovanligt med is från luften att varken luftfartsverket eller någon annan hade statesitk över det.

/martinator
Dexter
QUOTE (elisson @ Jun 3 2006, 09:43 ) *
Eller: Ät gul snö, det kan vara öl biggrin.gif

Eller punsch. *Mmmm... Punsch*

/Dexter aka Homer Jay Simpson
Status quo
QUOTE (martinator @ Jun 14 2006, 11:26 ) *
LÄsta i dagens tidning att gåtan nog fått sitt svar. Var ett charterplan på väg till Mallorca som hade läkage av färskvatten. Var tydligen så ovanligt med is från luften att varken luftfartsverket eller någon annan hade statesitk över det.

/martinator

Ovanligt = upp till 5 gg per år.. som jag uppfattat det... dock är risken att träffas av det ganska obefintlig
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.