Ja så är det, NBG har blivit hela FMs gökunge. Det kostar enorma pengar med all utrustning och all personal som
anställts. Då känns det extra jobbigt att inte tiden utnyttjas som den borde. Det är inte kul för den personal
som finns "hemma" som inte deltar i NBG. Verksamheten kommer att vara helt inställd om NBG sätts in.
Samtidigt så sitter man och funderar på hur man ska kunna köpa in soffor för 50 tusen utan att gå igenom
en offentlig upphandling på EU-nivå. Där borde FM undantas de regler som gäller, FMs verksamhet kan inte
styras på detta sätt helt enkelt. Saker som behövs måste få köpas "rakt av" inte från den billigaste oc sämsta
leverantören i en process som tar flera år. Väldigt OT kanske men dock ett mycket stort problem.
som gäller hela NBG. R3-utr som kan flygtransporteras finns, men får man köpa?

anställts. Då känns det extra jobbigt att inte tiden utnyttjas som den borde. Det är inte kul för den personal
som finns "hemma" som inte deltar i NBG. Verksamheten kommer att vara helt inställd om NBG sätts in.
Samtidigt så sitter man och funderar på hur man ska kunna köpa in soffor för 50 tusen utan att gå igenom
en offentlig upphandling på EU-nivå. Där borde FM undantas de regler som gäller, FMs verksamhet kan inte
styras på detta sätt helt enkelt. Saker som behövs måste få köpas "rakt av" inte från den billigaste oc sämsta
leverantören i en process som tar flera år. Väldigt OT kanske men dock ett mycket stort problem.
som gäller hela NBG. R3-utr som kan flygtransporteras finns, men får man köpa?
Well jag set framimot detta, Och jag är van vid att det tar tid, Lång tid i FM. Är du en av de som hoppat av??
Ja. Känner att detta projektet inte var karriärfrämjande. Men om du har tålamod och vill slappa ett år så kan det vara en bra grej. Kanske man skulle kunna se det som ett friår. Men det var inget jag pallade utan jag forsätter mitt liv i stället. Lycka till! Det finns bra människor där även om situationen inte är optimal
Det fanns TP84:or men var det i någon mängd? Kan vi försörja truppen som ska försörjas? Det krävs minst 15-20 ggr fler flygplansrörelser per dygn. Dygnet runtoperation osv... Det som testades på CC07 var värt?? Mitt svar: Inte mycket.