Help - Search - Members - Calendar
Full Version: FE01
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT > Nordic Battle Group
Pages: 1, 2
CheckRaise
QUOTE (Daniel_M @ Jul 25 2007, 10:46 ) *
Ja så är det, NBG har blivit hela FMs gökunge. Det kostar enorma pengar med all utrustning och all personal som
anställts. Då känns det extra jobbigt att inte tiden utnyttjas som den borde. Det är inte kul för den personal
som finns "hemma" som inte deltar i NBG. Verksamheten kommer att vara helt inställd om NBG sätts in.

Samtidigt så sitter man och funderar på hur man ska kunna köpa in soffor för 50 tusen utan att gå igenom
en offentlig upphandling på EU-nivå. Där borde FM undantas de regler som gäller, FMs verksamhet kan inte
styras på detta sätt helt enkelt. Saker som behövs måste få köpas "rakt av" inte från den billigaste oc sämsta
leverantören i en process som tar flera år. Väldigt OT kanske men dock ett mycket stort problem.
som gäller hela NBG. R3-utr som kan flygtransporteras finns, men får man köpa?

banghead.gif

Well jag set framimot detta, Och jag är van vid att det tar tid, Lång tid i FM. Är du en av de som hoppat av??

Ja. Känner att detta projektet inte var karriärfrämjande. Men om du har tålamod och vill slappa ett år så kan det vara en bra grej. Kanske man skulle kunna se det som ett friår. Men det var inget jag pallade utan jag forsätter mitt liv i stället. Lycka till! Det finns bra människor där även om situationen inte är optimal

Det fanns TP84:or men var det i någon mängd? Kan vi försörja truppen som ska försörjas? Det krävs minst 15-20 ggr fler flygplansrörelser per dygn. Dygnet runtoperation osv... Det som testades på CC07 var värt?? Mitt svar: Inte mycket.
The Kn
Tror du att den är det någonstans i FM? unsure.gif
CheckRaise
QUOTE (The Kn @ Jul 27 2007, 22:51 ) *

Jag vet om mkt bättre ställen och organisationer i FM men kan ju vara ärlig och säga att jag faltiskt slutat i FM
sedan tidigare och detta var väl kanske inte det som skulle få mig tillbaka.

Det civila ljuset underbart..... Nästa sommar....

Får bara hoppas att alla som satsar på detta får ut det dom vill och att BGn får sättas in på ett lagom farligt ställe.
Daniel_M
QUOTE (CheckRaise @ Jul 27 2007, 22:55 ) *
QUOTE (The Kn @ Jul 27 2007, 22:51 ) *

Jag vet om mkt bättre ställen och organisationer i FM men kan ju vara ärlig och säga att jag faltiskt slutat i FM
sedan tidigare och detta var väl kanske inte det som skulle få mig tillbaka.

Det civila ljuset underbart..... Nästa sommar....

Får bara hoppas att alla som satsar på detta får ut det dom vill och att BGn får sättas in på ett lagom farligt ställe.

OK lyckatill, Jag kommer att ge järnet för detta nu och hoppas på att det blir intressant.
Valpen
Angående SÄK:
Jag fick höra att 2:a grupp har löst sin personalbrist och är nu fulltaliga. Nån som vet om 4:e har fått tag på nån? Har ni några andra nyheter?
Nån som varit förbi F17 och sett om det står några grisar på fyra hjul där?

Mvh Macke
CheckRaise
QUOTE (Valpen @ Jul 30 2007, 16:39 ) *
Angående SÄK:
Jag fick höra att 2:a grupp har löst sin personalbrist och är nu fulltaliga. Nån som vet om 4:e har fått tag på nån? Har ni några andra nyheter?

Mvh Macke

Optimister, BV kanske....
jockster
QUOTE (Valpen @ Jul 30 2007, 16:39 ) *
Angående SÄK:

Mvh Macke

Nope inga Grisar så långt ögat kan nå!!!! Mr Bravo USK 1:a grp landade där igår så han gav mig den infon!!!!
Pratade med en gammal missionspolare som var aspirant på en av platserna på 2 grp & enl han så var det
inte klart hos Pers ang vakanserna!!
Edlund
Vem fariken kallar du bravo-usk din gamla stofil!

Inga grisbilar, dock så ligger våra AK5C o väntar på förrådet. Jägers har plockat ut sina.
Daniel_M
QUOTE (Edlund @ Aug 1 2007, 11:14 ) *
Vem fariken kallar du bravo-usk din gamla stofil!

Inga grisbilar, dock så ligger våra AK5C o väntar på förrådet. Jägers har plockat ut sina.

Skall alla på FE01 få Ak5C?? eller gäller detta endast Säk och jägers??
worldeater
Gäller alla inom FE01. Om man nu kan ta en förrådsman för säker källa dvs...
Daniel_M
QUOTE (worldeater @ Aug 1 2007, 13:52 ) *
Gäller alla inom FE01. Om man nu kan ta en förrådsman för säker källa dvs...

Gott, Tack för snabbt svar
Harald
@Jockster / Valpen
Andra grupps vakanser är tillsatta. Återstår bara formalia. Jocksters missionspolare är en av de nya vilket resulterar i 50 % yxor med erfarenhet från bosnien, kosovo och afghanistan.

/Harald

OT: Bullen är fortfarande kvar i ungnen..
Daniel_M
Är det nån som har koll på om det är några på Garnisonen som lirar fotboll, officiellt eller inofficiellt spelar ingen roll bara det är regelbundet.

Förtydligande! officiellt menar jag om det är en förening i seriespel, inofficiellt om det finns inom garnisonen men inte i seriespel
jockster
QUOTE (Daniel_M @ Aug 6 2007, 14:52 ) *
Är det nån som har koll på om det är några på Garnisonen som lirar fotboll, officiellt eller inofficiellt spelar ingen roll bara det är regelbundet.

Förtydligande! officiellt menar jag om det är en förening i seriespel, inofficiellt om det finns inom garnisonen men inte i seriespel

Vet att det finns serielag i både Kallinge & Ronneby men vilken div dom spelar i vet jag ej.
Idrottsbefälen på F17 är väldigt driftig vad det gäller att ordna olika turneringar osv,dom körde
en fotbollsturnering strax före midsommar . Nästa stora turnering är ju innebandyturneringen framåt hösten.
Brukar gå ganska vilt till enl obekräftade rykten banan_rock.gif

Vi har ju en Gruppchef på FB Säk som spelar Amerikansk fotboll sen ska jag ev lira i K.R.I.F(hockey) om tid finnes.
Daniel_M
QUOTE (jockster @ Aug 6 2007, 15:30 ) *
QUOTE (Daniel_M @ Aug 6 2007, 14:52 ) *

Vet att det finns serielag i både Kallinge & Ronneby men vilken div dom spelar i vet jag ej.
Idrottsbefälen på F17 är väldigt driftig vad det gäller att ordna olika turneringar osv,dom körde
en fotbollsturnering strax före midsommar . Nästa stora turnering är ju innebandyturneringen framåt hösten.
Brukar gå ganska vilt till enl obekräftade rykten banan_rock.gif

Vi har ju en Gruppchef på FB Säk som spelar Amerikansk fotboll sen ska jag ev lira i K.R.I.F(hockey) om tid finnes.

Oki låter bra. Är mer sugen på att spela med något "garnisonslag" har en klubb här hemma som jag trivs i.

Well det visar sig när jag åker ner!
worldeater
Jockster, om du inte ska lira på allvar med KRIF så måste vi dra igång med korp/hockeybockey eller motsv!
Visst hade dom tider bokade för F17 nere i hallen?

/Mogren
jockster
QUOTE (worldeater @ Aug 6 2007, 17:38 ) *
Jockster, om du inte ska lira på allvar med KRIF så måste vi dra igång med korp/hockeybockey eller motsv!
Visst hade dom tider bokade för F17 nere i hallen?

/Mogren

Ja d var ju så i Vintras iaf!!!! helt klart ska vi göra d!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.