Lindman
Oct 23 2002, 20:23
Får man ha tatueringar i lumpen?
Kan man bli krigsplacerad om man har en eller ett flertal?
Jag frågar eftersom jag har hört att man kan identifieras i händelse av krig med hjälp av sina tats!
Fången har den tatueringen? Då e han Nisse från SEALS eller nåt!

You get my drift! eller...
70-1020763829
Oct 23 2002, 20:35
Klart man får ha tatueringar...
Sååå combat är inget så att man inte får ha tatuering pga igenkänning...

Då är det värre med kvinnor inom staben om man snackar igenkänning
Så då är det alltså fritt fram att tatuera sitt förbandsmärke t.ex?? jag bara undrar för jag såg en badvakt i somras som hade tatuerat in thorleif (amfbat) på sin axel....
Lindman
Oct 23 2002, 20:41
Fett! Då ska det "kladdas"!
70-1020763829
Oct 23 2002, 20:43
Visst får du det, 2 på en grannpluton tatuerade in 3 kronor i en liten tribal, men tänk efter hur tufft är det med en Torleif, pansarnäve, trident eller liknade om 30 år... ???
Skitfräckt när du redan i början av din värnplikt tatuerar in förbandsmärket, och en vecka senare drattar på näsan och bryter benet och får avbryta.
*I was almost there* blir tillägget. :P
HvPrsk
Oct 23 2002, 21:03
QUOTE (Fu Dahlberg @ Okt. 23 2002,21:35)
Då är det värre med kvinnor inom staben om man snackar igenkänning

Alla på staben är "kvinnor" Dahlberg...
*muahhha ha* ;)
Lindman
Oct 23 2002, 21:06
Ah nu snackar vi inte förbandstecken som tatuering...
Men en jägarbåge i pannan efter muck skulle inte sitta fel!... eller det kanske det skulle.... hoho
70-1020763829
Oct 23 2002, 21:08
Alla på staben är "kvinnor" Dahlberg...*muahhha ha*
Fu Dahlberg slaps HvPrsk around a bit with a large trout
66-1027419152
Oct 24 2002, 14:50
Om du rycker in med en tatuering så kör pc hells angels metoden med slipmaskin för att ta bort den.
SWEBAT
Oct 24 2002, 19:41
det ska vara stoooort o mycket....
flygbasjägarn
Nov 5 2002, 13:12
Klart du får ha tatueringar i lumpen, du kan ha tats OCH vara ful och ÄNDÅ bli jägare tex.... Jag är ett levande bevis
hm...
Varför tatuerar sig folk?
För att förstärka sitt självmedvetande? För att dom känner att dom inte syns? För att visa att man är uttrycksfull?
bah, weak minded fools..
Men det är ju bara vad jag tycker. Tatueringar verkar ofattbart populärt numera, tsk.
QUOTE (Pal @ Nov. 05 2002,13:20)
bah, weak minded fools..
Narrow minded fool....
Har sett en snubbe som förutom förbandstecknen hade tatuerat in furirsstreck på axlarna (som på m/87 uniformen). Not so hot... Undrar hur han gjorde efter muck, då han sannorlikt blev Sg eller Fk? :P
hm...
För att förstärka sitt självmedvetande? För att dom känner att dom inte syns? För att visa att man är uttrycksfull?
bah, weak minded fools..
Men det är ju bara vad jag tycker. Tatueringar verkar ofattbart populärt numera, tsk.
Varför kammar folk håret?
QUOTE (Knekt @ Nov. 05 2002,14:51)
Varför kammar folk håret?
Ingen aning, ren dumhet?
Ta bort det.
Lt. payne
Nov 5 2002, 15:06
hm...
bah, weak minded fools..
För att man i sin ungdom åkte till Köpenhamn och drack för många tuborg guld..
Tuborg+Köpenhamn+lön+ungdomlig nyfikenhet=tatueringar!
Så var det för mej! ;)
Weak minded fools dont mark them selves for the rest of their lives... :devil
flygbasjägarn
Nov 5 2002, 19:28
hm...
bah, weak minded fools..
Nja. Kanske för att man tycker det är snyggt !! Tror det är så enkelt faktiskt.
Fråga: Varför gillar "weak minded fools" att racka ner på vad andra gör hela tiden ??
Vill du inte ha tatueringar ? Bra ! Du slipper.
Radagast
Nov 6 2002, 01:54
Jag minns en serie i tidningen Pyton, där en tuff kille tatuerade in det lite kissnödiga "Never die" på magen och
tyckte att han var skittuff.
I nästa bildruta var samme kille nu 40 bast och börjat få bilringar som totalt sabbade budskapet,
som istället blev "Nerd".
Jag garvar fortfarande när jag tänker tillbaka på den.
66-1027419152
Nov 6 2002, 18:46
jag kom just på en asfräck tatuering. ett litet ingångshål i ryggen o ett bauta utgångshål i bröstet. Från en 12,7a eller nåt. man kan ju även göra det tvärtom.
Hur är det att vara Officer med tats då?
Får man ha det (ej synliga med T-shirt) utan är begränsas eller uteslutas någon tjänst?
*Undrar*
The Swede
Nov 7 2002, 15:45
För normal tjänst finns det nog inga regler eller begränsningar.
Jag känner en kille som går YOP på Ing2 och han har tatueringar på hela underarmarna.
Ska man hålla på och smyga runt på fel sida om någon gräns kanske det är mindre lämpligt med allt för iögonfallande tatueringar.
The Swede
okej, men d var ju goda nyheter. Har ingen ännu, men har tänkt på att skaffa mig någon/några men inte vågat för jag inte visste hur det var med Lumpen mm.
Ska kolla upp det där på mönstringen eller nått liknade så jag inte tabbar mig och hindrar mig själv för vissa tjänster.
nä, som du sa. Kanske inte så bra om man smyger runt på fel sida av gränsen och sen blir tagen. Och då kan identifiera en pga tatueringen på armen.
Men... man springer väl endå inte runt utan kläder ;)
o ska man nu till anda sidan gränsen så se till o inte bli tillfångatagen
Lord Good
Nov 11 2002, 22:54
Förr i tiden var det vanligt att stamanställda underbefäl hade Tre Kronor tatuerat på bröstet. Kavallerister brukade ha ett hästhuvud.
Björkman
Nov 12 2002, 15:01
Har även jag tänkt på att skaffa mig en tatuering någon gång, kanske inte just inom en väldigt snar framtid men ändå...
Då ska jag nog inte skaffa mig en tribal eller liknande. Den är för vanlig och känns ju rätt opersonlig. Kanske en liten märkning iform av ett djur (varg, örn) etc..
Iofs, en snygg taggtrådstatuering över de oerhört grova och vältränade överarmarna (ironi) skulle väl ändå vara något?

.
stiliR
Nov 12 2002, 16:13
Håller med där att du tycker det är mer för att tatuera någon personligt. något som betyder något för en själv. Men alla har ju olika smak, själv tycker jag det är snyggt överhuvudtaget med tatueringar.
Fast en taggtråd runt överarmen, hehe, trodde det bara var kärringar som hade såna (ouch) eller vad säger du Pamela?
Björkman
Nov 13 2002, 17:23
Jag vet att det är ju knappast mig du associerar med Pamela, men jag kan ju följa upp endå ;).
Taggtråd och taggtråd.. bara tjejer? Nja.. säker på det?
I överhuvudtaget något tunt mönster på överarmen kan se rätt snyggt ut.
Funderar på hur det må se ut med en rand runt överarmen varav den ena halvan(vågrätt) är blå och den andra gul, lite vimpelaktigt dvs. Borde se rätt bra ut?
stiliR
Nov 14 2002, 14:19
som du säkert förstod så var jag hävde jag bara ur mig en dum sak

. Inget illa menat.
som sagt tycker jag tatueringar är snyggt överhuvudtaget

Den vimpelaktiga tatueringen du pratar om kan bli väldans snygg, men själv vill jag ej tatuera mig med färg, efter ett antal år med en färgtatuering blir resulutatet inte så vackert.
Håller mig personligen till Svart och gråskalan.
Men personligen tycker jag att du är inne på rätt spår när det gäller val av tatuering. Vill själv ha någon som associerar till sverige eller något liknande.
Magnus
Nov 14 2002, 14:36
Björkman: Känns som om gul färg inte kommer se särskilt bra ut.
Hörde om en kille på F4 tror jag det var. Han hade tatuerat "Denna sida mot fienden" på bröstet. Ganska... annorlunda.
/Aron
Kungligt!!
"Maxlast 65kg" tatuerat på magen med en pil pekandes rakt nedåt är väl en av de bättre tatueringar jag sett...
Fu Gson
Jan 19 2003, 20:03
vet en kille (mindre begåvad) som tatuerat in AIDS med versaler på kuken........dessutom bor han i närheten av The Swede
Delta Golf
Jan 19 2003, 22:16
QUOTE (Fu Gson @ Jan 19 2003, 19:03 )
vet en kille (mindre begåvad) som tatuerat in AIDS med versaler på kuken........dessutom bor han i närheten av The Swede

"fy fa-an vad äckligt"
//DG
The Swede
Jan 19 2003, 22:51
Fu Gson.
Jag känner killen du pratar om.
Han är inte mindre begåvad, dock var han väldigt vild i sin ungdom.
Han har nu kommit på rätt spår i livet tack vare mycket hjälp från vänner, bl.a mig.
The Swede
*som också gillar tatueringar men har aldeles för få själv*
klerty
Jan 19 2003, 23:36
ska man märka sig så ska man väl designa själv annars blir det ju ytterst opersonligt
Holmlund K4 97/98
Jan 19 2003, 23:43
Såg en gammal engelsman när jag var på Kanarieöarna för ett par år sedan. På ena armen hade han ett rött hjärta med ett överkryssat namn i. Under hjärtat fanns yterligare två överkryssde namn och slutligen underst ett namn som tyligen var "aktivt". Inte så kul kanske men.....
Jag skulle ALDRIG kunna tatuera in en tjejs namn på min kropp! tycker att man ska göra nåt som betyder något för en själv och inte bara för att det är häftigt och för att "alla andra har det" själv så väntar jag nog med att pryda min kropp med ett konstverk till efter lumpen!
klerty
Jan 19 2003, 23:56
jag har bestämt mig att jag ska vänta tills jag minst fyllt 20 för att tänka över det ordentligt, man blir ju verkligen aldrig av med det! jag har funderat sen jag fyllde 16 så jag anser att 4 år så kan man nog hinna tänka ut nåt bra!
Tänkte faktiskt göra en tatuering i somras när vi var utomlands men ångrade mej i sista sekund för jag tänkte att det skulle nog inte ha varit så uppskattat av "regeringen"
// *Tompa som väntar ett tag till*
Old No.7
Jan 20 2003, 00:27
kan kanske tänka mig en klassiker:
"made in sweden"
eller varför inte:
"bäst före"
Dunder
Jan 20 2003, 00:34
Har även jag lite funderingar på att skaffa en tatuering. att skriva AIDS på snabeln är kanske inte direkt aktuellt ;) men är det nån som har en länk till en sida med lite snygga motiv så man har nått att inspereras av.
The Swede
Jan 20 2003, 00:35
Jag har sett en del roliga tatueringar.
Min plutonchef i Libanon har ett öga tatuerat på varje skinka.
En annan snubbe jag känner har en stämpel på ena skinkan med texten "EXIT ONLY"

Det gick ett program om skinnskallar på tv för några år sen.
Där var det en skinnboll som tatuerat in två Dr Martens och texten "Stockholm Skins" på huvudet ovanför höger öra.
Kul när han sitter på hemmet 80 år gammal och flintskallig.

The Swede
2Sharp
Jan 20 2003, 13:27
Man skall inte ha bråttom med tatueringar, det tog lååång tid innan jag bestämde mig för min första, hade haft "outlayen" i skallen i flera år, men f-n vad nöjd jag blev

beslutet om nummer 2 gick snabbare... nummer 3 är på g

Swede, såg det programmet jag med, skins har väl aldrig varit en intelligensreserv direkt...
valiant
Jan 20 2003, 21:10
Bror min tattade sig i ungdomens dagar efter Köpenhamns tur mit bier und wein , som Lt Payne påpekade. Efter 1 år ångrade han sig duktigt. Jag gick med honom till En kosmetisk klinik av det enklare slaget , där man brände bort huden (det luktade stekt kött al'a ruttet) tror han gick där en 20 ggr under mycket grimaserande och allt tunnare plånbok. Så mitt tips, tänk över detta noga eller fusktatta Er.
-Valiant-
Fu Gson
Jan 20 2003, 23:29
Sernlo
Feb 27 2005, 22:55
om man gjort lumpen som sjukvårdare, vad sägs om den här idén:
försvarets svärd, som ses bakom skölden här:
övre vänstra hörnetmed en orm som slingrar sig runt bladet och har huvudet högst upp(ej spetsat duh!)
vad tycks?
Lindeberg
Feb 27 2005, 23:08
Eller
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.