Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Livkompaniet januari 2007
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
Syster Håkan
God jul vänner!
Svempa
QUOTE (TheKL @ Dec 23 2006, 16:31 ) *
Närmre o närmre dag för dag biggrin.gif

Tycker vi soldfare från Livkomp får köra ett möte under första dagarna på LG, ungefär som ett AA möte .. smile.gif

1. Ni kommer inte ha tid till det under de första dagarna.
2. Ni kommer ha fullt upp med att lära känna eran grupp och pluton istället.
TheKL
QUOTE (Svempa @ Dec 25 2006, 01:21 ) *
QUOTE (TheKL @ Dec 23 2006, 16:31 ) *

Närmre o närmre dag för dag biggrin.gif

Tycker vi soldfare från Livkomp får köra ett möte under första dagarna på LG, ungefär som ett AA möte .. smile.gif

1. Ni kommer inte ha tid till det under de första dagarna.
2. Ni kommer ha fullt upp med att lära känna eran grupp och pluton istället.

Vi får la flytta de några veckor framåt i tiden då .. tveka.gif
Syster Håkan
@Svempa, hur gör man för att byta tjänst, jag vill byta till sjv när jag rycker in.
GodSent
QUOTE (Syster Håkan @ Dec 25 2006, 16:02 ) *
@Svempa, hur gör man för att byta tjänst, jag vill byta till sjv när jag rycker in.

Är inte sjukvård en befattning du söker till under befattningsutbildningen?
Syster Håkan
QUOTE (GodSent @ Dec 26 2006, 01:35 ) *

Är inte sjukvård en befattning du söker till under befattningsutbildningen?

Jag tror inte med men sen vat jag inte :(
TheKL
Efter GSUn kunde du ju bli sjukvårdare i S&T plutonen..
Svempa

Förrut var ju Sjv en egen tjänst dvs ville du byta från Skytte till Sjv så fick man ju ringa Pliktverket och försöka få sin befattning ändrad. Det är det ju dock lite sent för nu. Sen vet jag inte hur det är nu när alla rycker in som "blanka" så att säga, då man tilldelas tjänst sen. Prata med din PC vid inryck så vet han säkert.
Är det dock som GodSent säger så är det ju bara att visa intresse för Sjv under GSU och berätta för befälen att man vill bli det under befattningsutb.
GodSent
QUOTE (Svempa @ Dec 26 2006, 14:30 ) *

Förrut var ju Sjv en egen tjänst dvs ville du byta från Skytte till Sjv så fick man ju ringa Pliktverket och försöka få sin befattning ändrad. Det är det ju dock lite sent för nu. Sen vet jag inte hur det är nu när alla rycker in som "blanka" så att säga, då man tilldelas tjänst sen. Prata med din PC vid inryck så vet han säkert.
Är det dock som GodSent säger så är det ju bara att visa intresse för Sjv under GSU och berätta för befälen att man vill bli det under befattningsutb.

En polare ligger inne vid karlsborg för tillfället och utbildar sig till sjukvårdare, som befattning, så med allra största sannolikhet borde detsamma gälla för oss.
Pro patria
TheKL, bokar mina biljetter i dag. 8.gif
TheKL
QUOTE (Pro patria @ Dec 27 2006, 08:06 ) *

Vi tänkte gå ner imorrn! 08:02..
figureFour
QUOTE (TheKL @ Dec 27 2006, 12:05 ) *
QUOTE (Pro patria @ Dec 27 2006, 08:06 ) *

Vi tänkte gå ner imorrn! 08:02..

Varför så tidigt?
Pro patria
Han menar att de bokar biljetter till tåget som avgår 08.02. smile.gif
Thorslund
QUOTE (Pro patria @ Dec 27 2006, 20:42 ) *

hahaha.... jadu, e du så säker på det
TheKL
QUOTE (Thorslund @ Dec 27 2006, 22:14 ) *

hahaha.... jadu, e du så säker på det

Det kanske var en lite dålig mening som var lätt att missförstå. Men som Pro patria sa är det 08.02 tåget som gäller. Vi har diskuterat det innan så det var mest som en bekräftelse. Jag är tyvärr ej vaken 08.02.
Thorslund
QUOTE (TheKL @ Dec 27 2006, 23:17 ) *

Jag är tyvärr ej vaken 08.02.

Fan alltså, vissa har det bra smile.gif
figureFour
QUOTE (Thorslund @ Dec 28 2006, 12:25 ) *
QUOTE (TheKL @ Dec 27 2006, 23:17 ) *

Jag är tyvärr ej vaken 08.02.

Fan alltså, vissa har det bra smile.gif

Haha jo tänkte att det var nåt lurt med det hela, undra vilken tid man ska boka själv, vart det nåt bestämt med en träff på stationen?
TheKL
QUOTE (figureFour @ Dec 28 2006, 13:24 ) *
Haha jo tänkte att det var nåt lurt med det hela, undra vilken tid man ska boka själv, vart det nåt bestämt med en träff på stationen?

Hehe jag tror det blir svårt med att träffas på stationen! Är ute på LG mellan 10 & halv 11 iaf ..
Thorslund
QUOTE (TheKL @ Dec 28 2006, 21:00 ) *
QUOTE (figureFour @ Dec 28 2006, 13:24 ) *

Hehe jag tror det blir svårt med att träffas på stationen! Är ute på LG mellan 10 & halv 11 iaf ..

Jag e på LG 11.05 smile.gif
Syster Håkan
Nä nu är jag trött, i morgon blir det att ringa gardet eller på måndag, mina papper har inte kommigt!!!
TheKL
QUOTE (Syster Håkan @ Dec 29 2006, 17:03 ) *
Nä nu är jag trött, i morgon blir det att ringa gardet eller på måndag, mina papper har inte kommigt!!!

Ja SH det är nog verkligen dags för det nu, inte många dagar kvar.. Det var ju endel papper att fylla i och så.
figureFour
QUOTE (TheKL @ Dec 29 2006, 22:57 ) *
QUOTE (Syster Håkan @ Dec 29 2006, 17:03 ) *

Ja SH det är nog verkligen dags för det nu, inte många dagar kvar.. Det var ju endel papper att fylla i och så.

Ja ta och ring dom, papprena måste försvunnit på posten eller nåt..
Syster Håkan
JA i morgon ringer jag!
TheKL
QUOTE (Syster Håkan @ Dec 30 2006, 22:41 ) *
JA i morgon ringer jag!

Är det verkligen folk som kan svara på din frågor på livgardet under nyår? tveka.gif
figureFour
QUOTE (TheKL @ Dec 30 2006, 22:52 ) *

JA i morgon ringer jag!

Är det verkligen folk som kan svara på din frågor på livgardet under nyår? tveka.gif

Dom kanske har nyårsvaka där imorgon =P
Syster Håkan
QUOTE (figureFour @ Dec 30 2006, 23:07 ) *
QUOTE (TheKL @ Dec 30 2006, 22:52 ) *

JA i morgon ringer jag!

Dom kanske har nyårsvaka där imorgon =P

Jag skulle inte tro det känns som jag får ringa på måndag eller tisdag
landing
gott nytt år på er alla då.. inte många dagar kvar nu :P
Pro patria
gott nytt år allesammsn
Warrior
eftersom vi alla ska rycka in om ungefär 2 veckor så tänkte jag fråga...vad ska man ha med sig?? jag är helt förvirrad vet inte vad jag ska ta med mig...
Pro patria
QUOTE (Warrior @ Jan 1 2007, 14:33 ) *
eftersom vi alla ska rycka in om ungefär 2 veckor så tänkte jag fråga...vad ska man ha med sig?? jag är helt förvirrad vet inte vad jag ska ta med mig...

Står ju i välkomstbrevet.
Syster Håkan
QUOTE (Pro patria @ Jan 1 2007, 15:01 ) *
QUOTE (Warrior @ Jan 1 2007, 14:33 ) *

Står ju i välkomstbrevet.

Alla har inte fått det! blyg.gif
Warrior
de står att man ska ha med sig toalettartiklar inkl rakdon....men jag tänkte att de kanske är mer än det förutom civila kläder....eller? behöver man mycket civilia kläder eller är det så att man nästan inte använder det?? blush.gif
TheKL
Det kan nog va skönt att ha med sig några mjukisbyxor och nån tröja man kan ha på kvällarna.
Syster Håkan
QUOTE (Warrior @ Jan 1 2007, 17:11 ) *
de står att man ska ha med sig toalettartiklar inkl rakdon....men jag tänkte att de kanske är mer än det förutom civila kläder....eller? behöver man mycket civilia kläder eller är det så att man nästan inte använder det?? blush.gif

Har du fått dina papper!?
Svempa
QUOTE (Warrior @ Jan 1 2007, 17:11 ) *

Det räcker att ha med sig dom civila kläderna du har på kroppen vid inryck. Speciellt i början har man mycket kvällstjänst så det finns inte så mycket användning för civila kläder.
Efter ett tag kan det var skönt med ett par mjukisbyxor som nån nämnde. Det blir liksom som en klar avskiljning mellan tjänst och privatliv så att säga när man inte behöver knalla runt i m/90. Det är skönt att få ta på sig civilt på kvällerna och bara mysa lite ;) Men som sagt. Det räcker oftast med ett par mjukisbyxor utöver det civila du har på dig efter en helgpermis. Bara jobbigt att ha en massa civila kläder osm tar plats i skåpet.

Se till att ha med dig alla papper du få fått från FM också. Ta med dig allt du fått så är du säker på att du inte glömt nåt som kanske visar sig vara viktigt sen.

Sen efter ett tag kanske ni märker att ni vill ha en TV och Playstation på Luckan då kan ni ta med det då men första veckorna kommer FM tillhandahålla allt ni behöver.

Slut. Frågor?
Warrior
ja jag har fått dom ...har inte du de syster håkan?

1000 tack för hjälpen svempa
GodSent
Jag tänkte ta med mig en bok eller två ( I brist på _riktiga_ grejer typ ipod-video ) , man vet aldrig ifall man får tillfälle att läsa dem men det kan ju vara skönt ibland. Även en trimmer tar jag med mig, GS pluton ska vara den snyggast barberade på hela gardet, givetvis.
Syster Håkan
QUOTE (Warrior @ Jan 1 2007, 20:47 ) *
ja jag har fått dom ...har inte du de syster håkan?

1000 tack för hjälpen svempa

Nä men om den inte kommer i morgon så ringer jag!!! sad.gif blyg.gif
figureFour
Haha jag börjar bli riktigt nervös inför inrycket nu faktiskt, fast det kommer nog bli riktigt kul, men är som att börja en ny klass i skolan, och det är bara två veckor kvar, Ujuj, nej blir att ta med en Ipod och en bok kanske, Öronproppar är en bra idé om man skulle råka ut för någon som snarkar brutalt.. banghead.gif
landing
öronproppar är ett måste för mig har extremt svårt att sova när nån snarkar.. iofs så kanske man kommer va så jävla slut så man bara däckar så fort man lägger ner huvet på kudden:P
GodSent
QUOTE (Syster Håkan @ Jan 1 2007, 23:53 ) *

Tips är nog att ringa till gardet first thing in the morning, något har helt uppenbart gått fel och som sagt var det en del postväxling som skulle genomföras med papperna, det är ju inte direkt många postdagar kvar till inryck.

Öronproppar var bra.
Vad sägs om en gemensam packlista?
*Öronproppar
*Underhållningsutrustning (Ipod, Böcker)
*Fritidskläder (Mjukbyxor + Tröja, sköna skor?)
*Träningskläder (Löpskor osv.)
*FM papper (Inryckningsorder + andra väsentliga papper)
Fyll gärna på.

Annars har jag också börjat känna av inrycksångesten, värst var det när jag steg upp tidigt häromdagen och tanken av att väckning kl 6 kommer bli standard i ett år framöver slog mig. Sen att sadistiska kompisar som ligger inne/precis ryckt ut berättar diverse skräckhistorier knappast gör scenariot bättre.
Syster Håkan
Achtung!!!

Ville bara säga att jag snarkar, och det är högt!! banghead.gif Jag bash.gif alla
figureFour
QUOTE (GodSent @ Jan 2 2007, 00:56 ) *

Tips är nog att ringa till gardet first thing in the morning, något har helt uppenbart gått fel och som sagt var det en del postväxling som skulle genomföras med papperna, det är ju inte direkt många postdagar kvar till inryck.

Öronproppar var bra.
*Öronproppar
Fyll gärna på.

Annars har jag också börjat känna av inrycksångesten, värst var det när jag steg upp tidigt häromdagen och tanken av att väckning kl 6 kommer bli standard i ett år framöver slog mig. Sen att sadistiska kompisar som ligger inne/precis ryckt ut berättar diverse skräckhistorier knappast gör scenariot bättre.

Fan har inte köpt Löparskor än och jag är urpank, men man får väl ut ett par av FM? Får väl nöja mig med dom tills jag har råd med ett par bättre..
TheKL
Ångesten har verkligen börjat smyga sig in, rätt ny flickvän och så.. Men mitt i all ångest så ser jag verkligen fram mot det hela!
Womack
QUOTE (figureFour @ Jan 2 2007, 02:07 ) *

Öronproppar var bra.
*Öronproppar
Fyll gärna på.

Fan har inte köpt Löparskor än och jag är urpank, men man får väl ut ett par av FM? Får väl nöja mig med dom tills jag har råd med ett par bättre..

Köp löparskor så fort du kan. Försvarets skor är rent ut sagt hemska på alla sätt och vis angry.gif
figureFour
QUOTE (TheKL @ Jan 2 2007, 11:39 ) *
Ångesten har verkligen börjat smyga sig in, rätt ny flickvän och så.. Men mitt i all ångest så ser jag verkligen fram mot det hela!

Jo fan hade inte varit fel och ha myskväll med flickvännen innan inryck, men min är ett as(haha näerå) och har dragit till frankrike i fem månader varav fyra kvar, borde du fan ta och göra TheKL, toffla lite..

och Womack, får bli att göra det..
TheKL
QUOTE (figureFour @ Jan 2 2007, 14:01 ) *

Jo fan hade inte varit fel och ha myskväll med flickvännen innan inryck, men min är ett as(haha näerå) och har dragit till frankrike i fem månader varav fyra kvar, borde du fan ta och göra TheKL, toffla lite..

Toffla står på schemat blush.gif Min är inte lika jävlig men hon ska till Holland en månad.. :(

Skramla pengar fF .. Helst ska du ju ha sprungit lite i skorna innan. Inget skönt med massa skavsår direkt.
GodSent

Myskväll!? Herrejävlar, alla vet ju att dagen innan inryck ligger man dränkt i bakfylleångest från sista kvällen i frihet.
figureFour
QUOTE (GodSent @ Jan 2 2007, 15:00 ) *

Myskväll!? Herrejävlar, alla vet ju att dagen innan inryck ligger man dränkt i bakfylleångest från sista kvällen i frihet.

Jag hade min Bakfylle ångest igår haha =P
Svempa
QUOTE (Womack @ Jan 2 2007, 11:51 ) *
QUOTE (figureFour @ Jan 2 2007, 02:07 ) *

Öronproppar var bra.
*Öronproppar
Fyll gärna på.

Köp löparskor så fort du kan. Försvarets skor är rent ut sagt hemska på alla sätt och vis angry.gif

LejonAttack ftw!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.