Christer har inte du något bättre för dig än att sitta och bedöma andra människor från deras värden av mönstringen
Vissa mig var jag har bedömt någon efter dennes mönstringsvärden?
Jag köper att pliktverket inte alltid gör rätt, men i de flesta fallen så gör de faktiskt det, även om man som enskild person som inte fått som man vill, inte alltid förstår det.
en bra människa går inte att bedömma med penna och papper, jag tror alla här som är inskrivna på livkompaniet skulle kunna vara en bättre soldat än vilken jägare som hellst, allt handlar om viljan
"En bra människa går inte att bedömma med penna och papper" påstår du. Jag vill minnas att alla som blir inskrivna till värnplikt blir bedömda med penna och papper. Inte sant? Din slutsats är alltså att inga bra människor blir inskrivna till värnplikt eller att bara de som får dåligt resultat på pappret är bra människor?
"jag tror alla här som är inskrivna på livkompaniet skulle kunna vara en bättre soldat än vilken jägare som hellst, allt handlar om viljan"
Säg mig, tror du det finns nån anledning till att Bevakningssoldat har en av de lägsta kravprofilerna och jägarutbildningar en av de högsta kravprofilerna. Tror du att de som är motiverade och har viljan frivilligt söker sig till de befattningar som värderas lägst av allmänheten?
Berätta för mig om lite positiva saker med tjänsten som bevakningssoldat. Varför skulle ni, med lägst krav i hela försvarsmakten, vara bättre än de som har högst krav i fm? (generalliserar lite för diskussionens skull)
varför är det så bra att vara jägare? sitta och bajsa i gropar hela dagarna..
Har jag sagt att det är bra att vara jägare? Det är det. "Bajsa i gropar" Hur tror du att ni på livkomp ska bajsa när ni är ute i skogen då? På en höjd eller kanske i tältet? Nee, jag tycker att en grop lämpar sig väl för det syftet.