Jasså! Ok, jo han som var får "gruppchef" sa ju iofs att de skulle va bra om de hade kvar bågen för då har man ju något att sträva efter.
landing
Oct 7 2006, 21:47
jo så förstod jag de också
Vart det någon annan som hörde något snack om AK5C?
landing
Oct 7 2006, 23:48
jag frågade om vi skulle få dem å han sa att dem inte riktigt va klara med modifikationerna men när den väl kommer skulle livgardet ha förtur
Syster Håkan
Oct 8 2006, 03:21
Jo då allt väl intresant dom här dagarna, satans reveljen kl fem i sex, samt att var härligt att bo "tillsamans" med dom men kance skall vara med i 11 månader härligt å veta var folk kommer i från å sånt. //Skåningen
Pro patria
Oct 8 2006, 03:34
Konstigt att man lyckas vara vaken nästan hela natten förutom under reveljen som jag inte hörde ett skit av!

/gustav 6. komp
Pro Patria!
Var du Valdermarsvik killen?
landing
Oct 8 2006, 11:55
va de nån mer än jag inte direkt gillade de där engångs sängkläderna kändes ju som att sova i en gigantisk servett =P
QUOTE (landing @ Oct 8 2006, 12:55 )

va de nån mer än jag inte direkt gillade de där engångs sängkläderna kändes ju som att sova i en gigantisk servett =P
Jag hoppas att jag slipper engångssängkläder framöver!!! De prasslade ju som tusan och luktade konstigt!
Haha men man ska nog inte klaga för mycket, det är ju ingen semester vi ska på!
landing
Oct 8 2006, 12:08
hehe nej de e klart=)
Syster Håkan
Oct 8 2006, 14:23
Men snälla sluta klaga på dom illa luktande jätte serveterna, det var ju tanken som räknades!?
Hähä vi får väl göra det! Ser i alla fall fram mot RIKTIGA sängkläder den 15 januari!
landing
Oct 8 2006, 15:39
hur gick de för er på beep testet då?
QUOTE (landing @ Oct 8 2006, 16:39 )

hur gick de för er på beep testet då?
Gick av efter 10.4, kände mej riktigt seg i kroppen.
Själv då?
landing
Oct 8 2006, 15:53
10.11 kunde nog klarat nåra till men men
Syster Håkan
Oct 8 2006, 16:22
Satans shit test, mina knä strejkade efter 4, vi kommer göra det fleeer gånger!
landing
Oct 8 2006, 16:57
jo tack de kommer va många test att se fram emot=P
Pro patria
Oct 8 2006, 21:54
QUOTE (TheKL @ Oct 8 2006, 12:19 )

Pro Patria!

Hehe, stämmer bra det. Var ni norrköpingskillarna i samma fantastiska logement, där sömnen för de flesta blev minimal?

fan, kändes som det hände nya saker hela tiden hela natten!
Thorslund
Oct 8 2006, 21:56
Om det finns fler lumpenkåta killar här så har jag lagt upp en liten rolig grej här.
klicka på länken ----->
http://gustav.thorslund.netMVH
\\ Thorslund
QUOTE (Pro patria @ Oct 8 2006, 22:54 )

Pro Patria!

Hehe, stämmer bra det. Var ni norrköpingskillarna i samma fantastiska logement, där sömnen för de flesta blev minimal?

Haha ja, vi va de där puckona vid bordet som drog dåliga skämt!! Vi är 6 Norrköpingskillar nu ^^ ..
Jaah, den där natten kommer jag inte glömma, jag somnade ungefär när kaptenen kom in och sa att det var dags att gå upp..
Pro patria
Oct 8 2006, 22:44
QUOTE (TheKL @ Oct 8 2006, 23:23 )

Pro Patria!

Haha ja, vi va de där puckona vid bordet som drog dåliga skämt!! Vi är 6 Norrköpingskillar nu ^^ ..
Jaah, den där natten kommer jag inte glömma, jag somnade ungefär när kaptenen kom in och sa att det var dags att gå upp..

Dåliga skämt är det absolut roligaste som finns! ;) Oh fan, 6 st var rätt bra. Jag träffade några fler från Norrköping som inte sov på samma logement. Är det 6 Norrköpingskillar + 1 från Veeeijken (jag alltså) eller buntas jag ihop med Norrköpingsfolket? Inte för att det spelar nån större roll, men ändå, hehe.
Ja, trodde det skulle vara lite lugnare än på mönstringen men det var det ju knappast. Inget emot folk som är sjuka och hostiga, men var det bara jag som hade lite svårt att sova på grund av nån som hostade så extremt?

Folk som slår huvet i skåp, otroligt höga snarkningar och mp3-spelare är ju andra faktorer som påverkar sömnförmågan, haha.
Syster Håkan
Oct 8 2006, 22:49
QUOTE (Pro patria @ Oct 8 2006, 23:44 )

otroligt höga snarkningar
Menar du mig??

Pro Patria!

Dåliga skämt är det absolut roligaste som finns! ;) Oh fan, 6 st var rätt bra. Jag träffade några fler från Norrköping som inte sov på samma logement. Är det 6 Norrköpingskillar + 1 från Veeeijken (jag alltså) eller buntas jag ihop med Norrköpingsfolket? Inte för att det spelar nån större roll, men ändå, hehe.
Ja, trodde det skulle vara lite lugnare än på mönstringen men det var det ju knappast. Inget emot folk som är sjuka och hostiga, men var det bara jag som hade lite svårt att sova på grund av nån som hostade så extremt?

Folk som slår huvet i skåp, otroligt höga snarkningar och mp3-spelare är ju andra faktorer som påverkar sömnförmågan, haha.
Haha du va inte inräknad! :P Du är bara inräknad i Östergötland...
Ja, det va nån som härjade rätt duktigt med sin hosta .. sen så vare nån som var förbannad på nått i sömnen, var rätt underhållande några minuter, det var förövrigt en Norrköpingskille som körde disco.. Rydins MP3

Jag. Nått skåpsdunk är jag nog skyldig till när jag försökte vända mig i sängen som man förövrigt va tvungen att va cirkusartist för att klara ..

Va ute och tog en sväng med kängorna också, ca 8km. Gick bättre än vad jag trodde, visst är det lite ovant och det ömmade väl på några ställen men klarde mig helt utan skavsår.
Pro patria
Oct 8 2006, 23:01
QUOTE (Syster Håkan @ Oct 8 2006, 23:49 )

Menar du mig??
Ingen speciell, tror det var flera.

Men det var inte så jättefarligt, jag hade räknat med snarkningar.
Kom ihåg en sak bara: Joddla med Siv är er stolthet i Skåne! ;)
Syster Håkan
Oct 8 2006, 23:03
QUOTE (Pro patria @ Oct 9 2006, 00:01 )

Menar du mig??

AAAAAAAAAH!!!! Då vet jag vem du är nu!!!!!
joo alla klagade på mig på morgonen.
Pro patria
Oct 8 2006, 23:07
QUOTE (TheKL @ Oct 8 2006, 23:51 )

Pro Patria!

Ja, det va nån som härjade rätt duktigt med sin hosta .. sen så vare nån som var förbannad på nått i sömnen, var rätt underhållande några minuter, det var förövrigt en Norrköpingskille som körde disco.. Rydins MP3

Jag. Nått skåpsdunk är jag nog skyldig till när jag försökte vända mig i sängen som man förövrigt va tvungen att va cirkusartist för att klara ..

Va ute och tog en sväng med kängorna också, ca 8km. Gick bättre än vad jag trodde, visst är det lite ovant och det ömmade väl på några ställen men klarde mig helt utan skavsår.
Haha, det är rätt. Jag bär Valdemarsviks stolthet på mina axlar under värnplikten...
Ja nu när du säger det minns jag också lite vagt nån som hade nån monolog med sig själv mitt i natten!

Jo skåpsdunk råkade nog de flesta ut för.
Jag var också ute och gick lite, vetifan hur långt men troligen mellan en halvmil och en mil. Efter ett tag hittade jag en stenbumling i marken som jag slängde i ryggsäcken och gick resten av sträckan med. Hann inte ta bort alla insekter och baggar från den eller "tvätta den", så den ligger nu tryggt på balkongen här... Får se om det blir en till vända med den i morrn!
Kände heller inte särskilt mycket skoskav eller liknande. Jag fick ut ingångna kängor.. hade du också det?
Provade även lite kängputs förut!
landing
Oct 8 2006, 23:12
jag fick ut sprillans nya så man får väl ta å börja knata omkring i dem i veckan.. ang sömnen så va de nog inte många som fick nån
Pro patria
Oct 8 2006, 23:13
QUOTE (Syster Håkan @ Oct 9 2006, 00:03 )

Menar du mig??

Japp, sa ju det med glimten i ögat för jag visste att det var du ;)
Okej, så jävla sura var inte folk ändå va?
Syster Håkan
Oct 8 2006, 23:17
QUOTE (Pro patria @ Oct 9 2006, 00:13 )

Menar du mig??

Vårs egna lilla akedemiker, nä men jag fick höra att jag hadde snarkat i alla fall, msn fågas??
Pro patria
Oct 8 2006, 23:25
QUOTE (Syster Håkan @ Oct 9 2006, 00:17 )

QUOTE (Pro patria @ Oct 9 2006, 00:13 )

Menar du mig??

Vårs egna lilla akedemiker, nä men jag fick höra att jag hadde snarkat i alla fall, msn fågas??
Hahaha, efter två månaders utbildning är man inte mycket till akademiker...
bootlegpieces@hotmail.com MSN!
Syster Håkan
Oct 8 2006, 23:38
QUOTE (Pro patria @ Oct 9 2006, 00:25 )

Hahaha, efter två månaders utbildning är man inte mycket till akademiker...
bootlegpieces@hotmail.com MSN!
Funkis!
då har vi dig med på listan!
QUOTE (Pro patria @ Oct 9 2006, 00:07 )

QUOTE (TheKL @ Oct 8 2006, 23:51 )

Pro Patria!

Haha, det är rätt. Jag bär Valdemarsviks stolthet på mina axlar under värnplikten...
Ja nu när du säger det minns jag också lite vagt nån som hade nån monolog med sig själv mitt i natten!

Jo skåpsdunk råkade nog de flesta ut för.
Jag var också ute och gick lite, vetifan hur långt men troligen mellan en halvmil och en mil. Efter ett tag hittade jag en stenbumling i marken som jag slängde i ryggsäcken och gick resten av sträckan med. Hann inte ta bort alla insekter och baggar från den eller "tvätta den", så den ligger nu tryggt på balkongen här... Får se om det blir en till vända med den i morrn!
Kände heller inte särskilt mycket skoskav eller liknande. Jag fick ut ingångna kängor.. hade du också det?
Provade även lite kängputs förut!
Jag fick ut helt nya! Storlek 290.. Jaja jag vet att de såg ut som kanoter
Pro patria
Oct 9 2006, 12:57
Hehe ok. Det ska ju vara stora! Jag provade själv 260 först, måste fan ha blivit nåt fel när jag mätte foten. För det var helt omöjligt att få in foten i kängan... sen provade jag 275 och de var bra. Ändå verkar 275 enligt soldf.com motsvara typ 42-43 nåt sånt, fast jag har nog 44 i skostorlek... Nåja, är glad att jag inte fick ner foten i 260-kängorna först för då hade de fan fått svetsa bort kängan för att jag skulle komma ut igen
QUOTE (Pro patria @ Oct 9 2006, 13:57 )

Hehe ok. Det ska ju vara stora! Jag provade själv 260 först, måste fan ha blivit nåt fel när jag mätte foten. För det var helt omöjligt att få in foten i kängan... sen provade jag 275 och de var bra. Ändå verkar 275 enligt soldf.com motsvara typ 42-43 nåt sånt, fast jag har nog 44 i skostorlek... Nåja, är glad att jag inte fick ner foten i 260-kängorna först för då hade de fan fått svetsa bort kängan för att jag skulle komma ut igen

Hähä, jag testade 295 först men de va lite väl stort, hälen rörde sig lite mycket!
Idag har jag lite ont högst upp i vänster vad, den va väl inte riktigt van vid kängor!
Bara 94 Days 21 Hours 50 Minutes & 56 Seconds tills inryck!
Tiden går sakta när man har tråkigt.
landing
Oct 12 2006, 13:27
hehe aa så sant
Ja, verkligen! Det känns som en evighet när man inte jobbar!! Går ju bara hemma och inte gör nått alls!
landing
Oct 12 2006, 18:33
speciellt när man har ringt å sökt ett antal jobb... å inte har man fått nått=(
Ingen vill anställa för bara några månader... fast jag har
GodSent
Oct 15 2006, 14:39
Här har ni ytterligare en som ska rycka in i Jan.07.
Ang. mönstringskraven på bevakningssoldaterna så var jag ursprunligen menad för marinen

, men när det sket sig och jag sökte till stadsskytte istället drog pliktverket hela "identiska-kompanier" historien för mig, och även ifall jag ställde mig skeptisk till Livkomp först så gick jag med på det då 6.e redan var fullt eller något i den stilen. Uppfattningen som jag fick då och av dem var att de tog ut oss med samma krav från mönstringen, så någon kvalitetsskillnad på soldatmaterialet mellan 6.e och Livkomp tror jag inte på.
Annars undrar jag mest ifall det finns någon som har några råd på vad man kan anförskaffa innan inryck i materielväg då dvs. Har hört allt ifrån ingenting till strumpor, handskar, ficklampor och camelback

!?
landing
Oct 15 2006, 15:14
http://www.soldf.com/saker.htmldär finns tips på vad man kan ha med sig
figureFour
Oct 15 2006, 22:04
Tjenare, här har ni en till kuse som ska rycka in 15e Januari på Livkompaniet, kommer från Örebro, hehe det är sjukt mycket saker att stå i nu innan inryck, måste fixa ut glasögon, få så min lägenhet blir betald, skulle vara jätteskönt att få ut ett par kängor och gå in dom innan man rycker in, men men missade ju informationsdagen. hare gött alla mvh// Viktor Lindahl.
Syster Håkan
Oct 16 2006, 00:21
Trevligt att se fler som skall in på livkomp, sånt glädjer mig./skåningen
landing
Oct 16 2006, 00:22
ju fler desto roligare;P
Syster Håkan
Oct 16 2006, 00:53
QUOTE (landing @ Oct 16 2006, 01:22 )

ju fler desto roligare;P
Plus mäktigare muhahahaha
World Domination!
Dexter
Oct 16 2006, 11:05
QUOTE (figureFour @ Oct 15 2006, 23:04 )

Tjenare, här har ni en till kuse som ska rycka in 15e Januari på Livkompaniet, kommer från Örebro, hehe det är sjukt mycket saker att stå i nu innan inryck, måste fixa ut glasögon, få så min lägenhet blir betald, skulle vara jätteskönt att få ut ett par kängor och gå in dom innan man rycker in, men men missade ju informationsdagen. hare gött alla mvh// Viktor Lindahl.
Gratulerar till din tjänst på det finaste av alla kompanier. ;)
Om du tycker att besöka optikern och skriva ett brev till försäkringskassan är mycket att göra fram till i januari så har du nog en hel del överraskningar framför dig på Livgardet. ;)
/D (GoD - Gammal och Dryg)
figureFour
Oct 16 2006, 12:11
QUOTE (Dexter @ Oct 16 2006, 12:05 )

QUOTE (figureFour @ Oct 15 2006, 23:04 )

Gratulerar till din tjänst på det finaste av alla kompanier. ;)
Om du tycker att besöka optikern och skriva ett brev till försäkringskassan är mycket att göra fram till i januari så har du nog en hel del överraskningar framför dig på Livgardet. ;)
/D (GoD - Gammal och Dryg)
Hehe tackar och bugar, är nog inte det är det är fysisk jobbigt, mest att jag inte vet vart jag ska vända mig och så och hur det går till, men tänkte ta tag i det och försöka fixa det idag, allt väl annars då med alla livgardister här inne? Jag är så sjukt taggad, vi borde styra typ något hak innan man rycker in så man får lära känna folket man rycker in med.

QUOTE (TheKL @ Oct 12 2006, 19:34 )

Ingen vill anställa för bara några månader... fast jag har

Vet precis hur det är jag sitter i exakt samma position! vad ska man göra liksom, man försöker få jobb men ingen vill ha en som bara kan jobba i ca 3 månader, blir galen och jag har hyra man måste betala också
har ni fått erbjudande om att få ut kängorna innan? berätta om den här informationsdagen. vad skrev de/vad hände?
landing
Oct 16 2006, 13:08
dem som va på info dagen fick ut kängorna. annars så handlade dagen om att bli lite bekant med anläggningen å sen fick vi ju så klart en massa info ang de förändringar som kommer att ske när vi rycker in. och så fick vi göra ett beep test för att kolla hur bra tränade vi va
figureFour
Oct 16 2006, 15:35
Var hos optikern för att fixa tid till undersökningen till militärglasögonen, tänkte om någon vet hur det är med skyddsglasögonen(skidglasögonen) som man har i lumpen, alltså om man har glasögon får man då ett par skyddsglasögon med glas med styrka så man får bättre syn eller måste man ha glasögonen under skyddsglasögonen? Låter väldigt krångligt i sånnafall, iof har jag endast en liten närsynthet, men skulle vara dumt om jag måste ha skyddsglasögon sen går det inte att ha brillorna under, hur ska jag då kunna se en camouflerad person på 50 meter liksom?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.