Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Livkompaniet januari 2007
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
GodSent
Om någon känner för att åka med samma tåg som jag (och förhoppningsvis någon till) så tänkte jag åka enligt följande:

QUOTE ("SL.se")
Vid Stockholms central byter du till pendeltåg mot Bålsta.
Det går från Stockholms central 08:10
och kommer till Kungsängen 08:37.

Vid Kungsängens station byter du till buss 559 mot Granhammar.
Den går från Kungsängens station 08:42.
Du är framme vid Granhammar 08:59.

Tyckte det var en lämplig ankomsttid för oss som har nära :P
Men vi kan säga som följande att jag kommer befinna mig uppe vid spottkoppen ( Det stora runda hålet framför ankomst/avgång tavlan på centralen ) från tex. 8.00 ifall någon har vägarna förbi, annars får jag åka själv :(
TheKL
Du kan ju annars vänta några timmar.. ;) Tåget går från Norrköping vid 08:02 .. dry.gif
GodSent
QUOTE (TheKL @ Jan 12 2007, 15:24 ) *
Du kan ju annars vänta några timmar.. ;) Tåget går från Norrköping vid 08:02 .. dry.gif

Men KL! Du vet ju att punktlighet är konsten att exakt avgöra hur mycket för sent de andra kommer. Med andra ord A och O, eller några fler dryga ordspråk, lika bra att sikta på 09.00 när jag ändå har så nära.
Jacob.L
Tjena allihop! Eftersom jag också rycker in på livkomp. på måndag så tänkte jag passa på att säga hej.
Jag kommer från norrköping och är vän med KL, var i samma patrull som honom på infodagen.

Ska bli kul att prova på det militära i 11månader och lära känna lite nytt folk. smile.gif
Ses på måndag!
landing
välkommen till gruppen smile.gif
Arginj
Jag passar på att hälsa lite snabbt på er alla jag med. Jag heter Adam, och är kompis med "Jacob.L" och "TheKL" (kommer alltså från Norrköping).
Rycker in på livkomp., och jag hoppas att tiden kommer bli rolig. =)

Synes på måndag. Over 'n out. banan_rock.gif
Svempa
Man är faktiskt lite avundsjuk för att jag redan har mitt roliga bakom mig ;) Vill givetvis höra sen vad ni har för Off och om det blir AK5C för er eller om US är dom enda som får ut detta år.
figureFour
QUOTE (Arginj @ Jan 12 2007, 21:34 ) *
Jag passar på att hälsa lite snabbt på er alla jag med. Jag heter Adam, och är kompis med "Jacob.L" och "TheKL" (kommer alltså från Norrköping).
Rycker in på livkomp., och jag hoppas att tiden kommer bli rolig. =)

Synes på måndag. Over 'n out. banan_rock.gif

Välkomna båda två, är lite tankad i detta lägge så vetfan inte vad jag ska skriva, hare gött så ses vi på må¨n!
landing
QUOTE (figureFour @ Jan 13 2007, 02:13 ) *
Välkomna båda två, är lite tankad i detta lägge så vetfan inte vad jag ska skriva, hare gött så ses vi på må¨n!

samma häar de blev en lite blöt kväll :P
Hellschnigeln
Hallå alla livkompanister!

Bäst att ge sig till känna... Erik heter jag och kommer från Västerås. Har tyvärr inte hört om nån mer från stan ska till just livkomp. Nu är det dock bra nära... Hehe lite nervös har man väl hunnit bli eller vad säger ni? Ses på måndag!
figureFour
QUOTE (Hellschnigeln @ Jan 13 2007, 11:50 ) *

Bäst att ge sig till känna... Erik heter jag och kommer från Västerås. Har tyvärr inte hört om nån mer från stan ska till just livkomp. Nu är det dock bra nära... Hehe lite nervös har man väl hunnit bli eller vad säger ni? Ses på måndag!

Haha The Todd! välkommen till Livkompaniet, västerås, åker det tåget igenom örebro?
Arginj

Nervös? Jo, som fan. Dock är jag inte speciellt nervös kring själva tjänstgöringen, utan snarare alla effekter det får på mitt liv (läs: flickvän). >.<
Frallan

Länge leve Scrubs :P
Hellschnigeln
QUOTE (figureFour @ Jan 13 2007, 15:46 ) *

Haha The Todd! välkommen till Livkompaniet, västerås, åker det tåget igenom örebro?

Vet ej men det finns väl en god chans att det är så, åker från Västerås 07.54 och kommer till Bålsta 08.24...

För övrigt: Frallan, väl talat! Länge leve Scrubs!

The Todd: Dude, way to get your pump on! biggrin.gif
Fkflax
hej...jag tycker inte man ska "förträffas" innan lumpen osv. Ta lumpen och kamraterna som det kommer bara och håll inte på o tramsa med en 36 sid lång nonsenschat.
King Kill
QUOTE (Fkflax @ Jan 13 2007, 18:38 ) *
hej...jag tycker inte man ska "förträffas" innan lumpen osv. Ta lumpen och kamraterna som det kommer bara och håll inte på o tramsa med en 36 sid lång nonsenschat.

Jösses... att du ens orkar bry dig rolleyes.gif

Lycka till ny grabbar och tjejer.
Frallan

Är inte det lite samma sak, att skriva in sig på ett forum och därigenom träffa blivande kamrater... Hehe...
Syster Håkan
OJOJ snart händer det!!!
TheKL

Nähä okej, vad föreslår du att vi ska använda forumet till då? Varför kan det inte vara kul att snacka lite med folk som ska rycka in på samma kompani? Prata om förväntningar och om allt möjligt inför lumpen.. Trams för vissa, men jag gillar det.
figureFour
QUOTE (Hellschnigeln @ Jan 13 2007, 18:33 ) *

Vet ej men det finns väl en god chans att det är så, åker från Västerås 07.54 och kommer till Bålsta 08.24...

Jo men jag ska också till Bålsta, dock är jag i Bålsta 0920 typ, valde ett senare tåg, kommer behöva så mycket sömn jag kan få tongue.gif..
Jo Scrubs är den bästa otecknade komediserien någonsin, JD är min gud..
Frallan
QUOTE (figureFour @ Jan 14 2007, 01:06 ) *
QUOTE (Hellschnigeln @ Jan 13 2007, 18:33 ) *

Jo men jag ska också till Bålsta, dock är jag i Bålsta 0920 typ, valde ett senare tåg, kommer behöva så mycket sömn jag kan få tongue.gif..
Jo Scrubs är den bästa otecknade komediserien någonsin, JD är min gud..

Scrubs är utan tvivel den bästa serien någonsin, iaf under mina levnadsår :P
TheKL
Hoppar kvickt från scrubs till inryck, inte många timmar kvar nu.. vid den här tiden imorrn sitter man väl och käkar lunch på LG eller vad tror ni? Ska bli spännande att se hur dagen ser ut och den närmsta veckan, hur mycket fysiskaaktviteter det är och så ..
Thorslund
Tänkte bara säga att om 1 timme och 10 minuter e jag på LG ;) ses i morgon!!

mvh

\\ Thorslund
figureFour
QUOTE (TheKL @ Jan 14 2007, 12:48 ) *
Hoppar kvickt från scrubs till inryck, inte många timmar kvar nu.. vid den här tiden imorrn sitter man väl och käkar lunch på LG eller vad tror ni? Ska bli spännande att se hur dagen ser ut och den närmsta veckan, hur mycket fysiskaaktviteter det är och så ..

Jo idag är man ganska nervös om man säger så, haha stressmage ftw!
Arginj
QUOTE (figureFour @ Jan 14 2007, 13:48 ) *
QUOTE (TheKL @ Jan 14 2007, 12:48 ) *

Jo idag är man ganska nervös om man säger så, haha stressmage ftw!

Hur många kommer sova gott inatt? >.<
Arginj
QUOTE (figureFour @ Jan 3 2007, 22:58 ) *
QUOTE (GodSent @ Jan 3 2007, 00:54 ) *
QUOTE (landing @ Jan 3 2007, 00:42 ) *

hur som helst så kommer vi ju iaf stöta på varandra ibland iaf om man inte hammnar i samma grupp då

Det gick väl rykten om att de delade upp oss efter längd på livkomp, så de som ligger på 1,90 eller liknande lär ju stöta på mig på första pluton.

då lär du och TheKL hamna i samma iaf, jag är 1,75, någon?! banan_rock.gif

Oh yes! Då kanske vi får kramas lite. ;) (mäter ståtliga 179 cm :P)
TheKL
SJ banghead.gif Blåst banghead.gif Tåget inställt...
Kronblom
QUOTE (figureFour @ Jan 10 2007, 19:36 ) *
QUOTE (TheKL @ Jan 10 2007, 17:29 ) *
QUOTE (landing @ Jan 10 2007, 17:16 ) *
QUOTE (GodSent @ Jan 10 2007, 17:04 ) *
menar du att det ska bli ett beeptest till?! Hatar dem.

aa de sa kaptenen som jag hade. de va för att kolla hur utvecklingen går

Ja precis, de sa flera gånger att det inte var det sista beeptestet..

Fan kommer gå så dåligt på Beeptestet, men jag är laddad! Ni som fått ut kängorna och gått in dom, hur sitter dom? är det som två feta båtar på fötterna?

Är lite flumm det där med beeptesten. Handlar ju mycket om att öka fart samt att vara stark i benen. Att man kan löpa i all evighet verkar inte mycket värt...
Men, men. De vet nog vad de håller på med de goda gossarna på LG!

Imorrn är det time. Hoppas att stormen har bedarrat tills dess...
Arginj
De flesta tåg är inställda. Kolla sj.se för mer information!
Kronblom
QUOTE (figureFour @ Jan 10 2007, 19:36 ) *
QUOTE (TheKL @ Jan 10 2007, 17:29 ) *
QUOTE (landing @ Jan 10 2007, 17:16 ) *
QUOTE (GodSent @ Jan 10 2007, 17:04 ) *
menar du att det ska bli ett beeptest till?! Hatar dem.

aa de sa kaptenen som jag hade. de va för att kolla hur utvecklingen går

Ja precis, de sa flera gånger att det inte var det sista beeptestet..

Fan kommer gå så dåligt på Beeptestet, men jag är laddad! Ni som fått ut kängorna och gått in dom, hur sitter dom? är det som två feta båtar på fötterna?

Jag har satsat lite på skogsterrängspromenader med kängorna. Det är ungeför som att balansera på spång med clownskor. Man vande sig dock...
Kronblom
QUOTE (Arginj @ Jan 14 2007, 16:31 ) *

Har dock hört att stormen ska lugna ner sig över natten. Får väl hoppas att det stämmer!
Kronblom
QUOTE (TheKL @ Jan 9 2007, 13:51 ) *
QUOTE (Kronblom @ Jan 9 2007, 13:49 ) *
QUOTE (TheKL @ Jan 7 2007, 15:19 ) *
Hoppas de inte blir allt för arga över att man inte kommer innan 9.. Är ju inte så lätt för folk som inte bor i sthlm eller i dess närhet. Hade ingen störra lust att sova där 14-15 jan, man kanske skulle få engångssängkläder en gång till och det slipper jag helst .. unsure.gif
Nu är det fan bara 8 dagar kvar, känns hel konstigt.. Hoppas man inte drar på sig någon skada eller nått sånt i början, tänker fan inte få frisedel för nån skit grej.

Tänkte samma tanke. Men det känns ju weird om de skulle få rycket då man egentligen bara följer anvisningarna. Är ju senast tolv som gäller smile.gif

Kronblom, Åker du X2000 upp? Borde gå från lkpg runt 07:45 isf ..

Jopps, 07.37: ska du på samma?
Arginj
QUOTE (Kronblom @ Jan 14 2007, 16:35 ) *
QUOTE (Arginj @ Jan 14 2007, 16:31 ) *

Har dock hört att stormen ska lugna ner sig över natten. Får väl hoppas att det stämmer!

"Väl hoppas"? Tänk om det är värre då? Vad gör du då? :P
TheKL
@Kronblom

Vårt tåg är inställt!!
GodSent
QUOTE (Arginj @ Jan 14 2007, 16:41 ) *
"Väl hoppas"? Tänk om det är värre då? Vad gör du då? :P

Tar en buss kanske :P
Iaf, jag läste igenom livkomp papperna, vet inte om ni lagt märke till det, men vi ska ha 101!? veckor vård och utryckning.
QUOTE (Major M.W.)
v.738 - 747 Förbandsskede med kompani- och bataljonsövningar
v.648 - 749 Vård och utryckning

Lite roligt.
TheKL
QUOTE (GodSent @ Jan 14 2007, 16:52 ) *
Tar en buss kanske :P
Iaf, jag läste igenom livkomp papperna, vet inte om ni lagt märke till det, men vi ska ha 101!? veckor vård och utryckning.
QUOTE (Major M.W.)
v.738 - 747 Förbandsskede med kompani- och bataljonsövningar

Lite roligt.

Haha vi blir kanske himla skitiga inom stadsskytte.. dribble.gif
Nu ska vi ner och försöka få tag på nya biljetter.
Syster Håkan
Jag åkte presis inan allt blev instält. så ni som är kvar jag kommer till centralen 10.33.
landing
nu e de bara 18 timmar kvar tills man ska va där senast
figureFour
QUOTE (Arginj @ Jan 14 2007, 14:44 ) *
QUOTE (figureFour @ Jan 3 2007, 22:58 ) *
QUOTE (GodSent @ Jan 3 2007, 00:54 ) *
QUOTE (landing @ Jan 3 2007, 00:42 ) *

hur som helst så kommer vi ju iaf stöta på varandra ibland iaf om man inte hammnar i samma grupp då

Det gick väl rykten om att de delade upp oss efter längd på livkomp, så de som ligger på 1,90 eller liknande lär ju stöta på mig på första pluton.

då lär du och TheKL hamna i samma iaf, jag är 1,75, någon?! banan_rock.gif

Oh yes! Då kanske vi får kramas lite. ;) (mäter ståtliga 179 cm :P)

HAha vad mysigt, fan hoppas inte mitt tåg blir inställt imorrn dock, ser det inte på listan av inställda tåg..
TheKL
Jaha mina vänner, då var det bara timmar kvar! Lycka till imorrn och hoppas inte stormen förstör för mkt! smile.gif
GodSent
QUOTE (TheKL @ Jan 14 2007, 22:48 ) *
Jaha mina vänner, då var det bara timmar kvar! Lycka till imorrn och hoppas inte stormen förstör för mkt! smile.gif

Fy fan, inte många timmar kvar nu, börjar kännas lite nervigt unsure.gif, men det är väl bara att inställa sig och hoppas på det bästa. Rangern.gif
figureFour
Japp nu är det sängen, vi ses imorgon kamrater..
GodSent
Haha, för mig är det nu ett faktum.
Jag kan inte sova! banghead.gif
Pro patria
Nä, mycket sömn blev det inte... Ett par timmar dock.

Londonveckan var nyttig... kröka varje kväll utom en, ingen sömn, onyttig/ingen mat hela veckan. Men jag överlevde, är frisk och nu snart ska jag iväg! smile.gif
TheKL
Såja, mot SWEBUSS.. Över 2 timmar i buss istället för att mysa i ett X2000 1 timma.. skit väder. Lycka till alla!!
johanp
QUOTE (GodSent @ Jan 14 2007, 16:52 ) *
vi ska ha 101!? veckor vård och utryckning.
QUOTE (Major M.W.)

Det där blir isf 53 veckor... Den vänstra siffran står för aktuellt år i decenniumet. Hoppas allt gått bra för er och att ni faktiskt har kommit fram till LG.
TheKL
2:a-ssk plut! Är helt död.
GodSent
QUOTE (TheKL @ Jan 26 2007, 19:11 ) *
2:a-ssk plut! Är helt död.

Haha, 2:a-ssk plut is the shit.
Spec. 4:e grupp.
De bästa av de bästa.
pansar2.png
Syster Håkan
hallå alla jag får inte hamna på liv, men kommer nog att bli flyttad till 6 komp.
TheKL
QUOTE (Syster Håkan @ Jan 26 2007, 23:16 ) *
hallå alla jag får inte hamna på liv, men kommer nog att bli flyttad till 6 komp.

Hoho, 6e verkar icke va mkt att hänga i granen .. :P Hamnat i en riktigt bra pluton och en riktigt bra grupp, snittlängden i plutonen är 192cm .. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.