QUOTE (Erik_G @ Jun 20 2006, 09:45 )

QUOTE (Handvulp @ Jun 20 2006, 02:58 )

*Suckar* Snart vågar man inte ha nån jefla kritiskt syn på något, så lika bra att ställa sig mot väggen och skjuta sig själv så är saken avklarad.
Var du hur kritisk du vill... du behöver inte bloda ner någon fin vägg för det..
Men även om källan må vara dubiös så är det inget som jag ser som otroligt, eller förvånande att Nordkorea skulle visa intresse för biologisk krigföring, med tanke på deras intressen i övrigt.
Om man säger så här, om "Mr Hankey, the christmas poo" skulle hoppa ur toaletten hemma, dansa lite och sjunga fram budskapet om att Nordkorea forskar om biovapen, så är det inte budskapet som skulle förvåna mig, och jag skulle anse källan som trovärdig. Det är förmodligen större sannolikhet att ryktet till större eller mindre del stämmer, än att Sverige tar sig till åttondelsfinal i fotbolls-VM i kväll.
Sen kan du ju ställa dig mot en vägg hur mycket du vill. Får det lov att vara en bindel och en sista cigg?
/E
Haha. Ja jo, jag sneade ur lite där en smula. Fast hade redan suttit och diskuterat saken med en amerikansk vän till mig, som råkar vara ganska så ultrakonservativ, och hela diskussionen mynnade ut I att jag var anti-amerikan bara för att jag inte tyckte som personen, vilket jag lackade ur på, sen så flöt det ut här av misstag, ber om ursäkt för den kommentaren angående ställa sig mot en vägg.
Det är det som är lite läskigt dock.
Enda sen det kommit fram vissa saker som pekar på att man "snyggat till" viss information angående Irak, just i mån för att kunna starta ett krig. (Man säger ju inte att man snyggat till det, självklart. Man säger bara att man fått "felaktiga uppgifter".) Det som både Bush och Blair har fått stå och mer eller mindre erkänna.
Just detta att ropa Varg för att uppnå vissa syften, gör ju att man blir enormt kritisk till allt annat som sägs också, eller I allafall att man BORDE bli det tycker jag.
Jag finner det också me osannolikt då det inte ens rapporterats, mig veterligen, på vare sig CNN, Fox, BBC World eller DN, eller några andra större, och mer kända nyhetssiter. Just fågelinfluensan borde vara något som verkligen skulle sälja med tanke på hur paranoida vi är om det. Inte ens Aftonbladet och Expressen har tagit upp det vad jag vet. :P