Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fel på sidan om 9040-familjen
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum
Meduza
Jag hittade ett litet fel på sidan
http://soldf.com/strf90fam.html

Citat från sidan (uppe till höger)
Strf 9040 IFV- Infantry Fighting Vehicle. Denna vagn utgör
stommen i dagens och morgondagens 90-baserade
mekskytteförband. Beväpnad med Bofors L/70 40 mm.
automatkanon och en parallell 7.62 mm. KSP m/39B är den en av
de absolut modernaste pansarskyttebandvagnarna i världen.
Den
finns i ett stort antal ute på de svenska förbanden.

(min formatering)

I och med att punkten är efter 7.62mm så står det att KSP m/39B
är en modern pansarskyttebandvagn...

Kanske dags för en omformulering...
arvid_eriksson
stavnings nisse :P
Phusion
Punkten används för att visa att "mm" är en förkortning, och inte för att inleda en ny mening.
danno
QUOTE (Phusion @ May 14 2006, 21:05 ) *
Punkten används för att visa att "mm" är en förkortning, och inte för att inleda en ny mening.

Vill verkligen inte fortsätta detaljhysterin men obstinat som jag är måste jag bara påpeka att det inte ska vara någon punkt efter mm om detta betyder millimeter. Inte heller ska det finnas punkter efter cm eller m när dessa förekommer i skrift.
Skuggan
räcker det inte att punkten ändras till ett komma?
106
QUOTE (Skuggan @ May 15 2006, 01:56 ) *
räcker det inte att punkten ändras till ett komma?

Det vore också fel. Det enda rätta är att ta bort punkterna efter förkortningarna, men att starta en tråd enbart för två punkters skull är väl att ta i. När jag läste trådens rubrik trodde jag ju att det rörde sig om något faktafel.
Kimster
ja, jag också typ. "Felet" är noterat, tack.. men vi behöver inte gör en större ko av det nu längre.

kan väl tillägga att framtida fel ni vill rapportera så finns det ett forum för just sånt, överst i detta forum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.