Jag vet inte om detta är skrivet i rätt forumsdel men isåfall kan kanske någon moderator flytta tråden till rätt ställe.
Jag har några frågor om militären. Kan börja med att berätta lite om mig själv innan jag ställer frågorna så blir det kanske lättare att formulera frågorna.
Jag är en svensk 25 årig kille som bor i Malmö. Jag är 175cm lång, väger 80kg, har bra syn och perfekt färgseende. Är mycket teknisk. Jag har inte gjort lumpen och har heller ingen komplett gymnasieutbildning. Jag har B-körkort som jag haft i 6 år och har även truckkort för motviktstruck upp till 10 ton. ECDL-körkort har jag med. (läste att det kanske behövs vid framförandet av en viss MB Sprinter som FM har
Och då till mina frågor
* Kan jag ändå gå med i hemvärnet?
* Får jag då (om jag går med i hemvärnet) ha en AK4/AK5 hemma när jag är utbildad med detta vapen?
* Vilka andra "förmåner" finns det som hemvärnssoldat?
* Vilka krav finns det?
* Har jag möjlighet att kunna bli "yrkesmilitär"?
* Vilka olika typer finns det inom ovanstående yrke?
* Har jag möjlighet att få jobb inom Militären/Försvarsmakten?
* Vilka krav ställs där?
* Vilka typer av jobb skulle jag kunna få där?
* Några jobb som man använder militäruniform i?
* Om man har en eller två uppfinningar som skulle kunna gynna FM, hur gör man då? Kan de vara intresserade? Kan de sponsra? Kan de "köpa" uppfinningen mot att man är med och utvecklar den eller något? Vill de kanske köpa en färdig uppfinning som de sedan själva kan modifiera vidare på?
* Är det möjligt att få jobb som att utveckla vapen eller uppfinningar även om man inte ha teknisk utbildning?
Sammanfattning:
JAG VILL JOBBA I MILITÄREN =)
Alla frågor är 300% seriösa.
Edit: Och givetvis glömmer jag det viktigaste: JAG VILL BLI PILOT =) Helikopterpilot då förstås. Men jag antar att detta är omöjligt? Såg på nån sida att man fick vara max 23 år gammal för att bli pilot =(