Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bildtråd
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > MARK
UAV
Efter lite sökning kom jag fram till att forumet tycks sakna en bildtråd om militära fordon. Så vad göra? biggrin.gif

"The Type 83 is fitted with a semi-automatic loader that enables it to fire with a burst rate of 5 rounds/min. In normal conditions, the ammunitions are fed through the loading hatches on the side and rear of the turret. When the loading vehicle is not available, the artillery can also use its onboard ammunition load of 30 rounds."
Spett och slägga
MLRS gör sig ofta bra på bild tycker jag.

Länkar två andra fina bilder:

http://www.army-technology.com/projects/ml...ages/mlrs18.jpg

http://www.enemyforces.com/artillery/mlrs.jpg
UAV
Manligt:

Vinter
QUOTE (Spett och slägga @ May 13 2006, 17:41 ) *
MLRS gör sig ofta bra på bild tycker jag.

http://www.enemyforces.com/artillery/mlrs_2.jpg

Ser ut som om någon har varit framme och editerat in en rysk raket på bilden ;)
eskil
QUOTE (Vinter @ May 15 2006, 13:46 ) *

Nej, bilden är äkta.
Man kan ladda med en stor raket (M39 ATACMS) i stället för den vanliga lådan med sex raketer (M26).

Edit: Se länk
UAV
UAV
Satan i gatan vad den här tråden är svårstartad. Bildtrådar brukar vara de roligaste och de mest aktiva trådarna på andra forum. Bättre kan ni.
Skoog

En söt liten Stryker smile.gif
UAV
En klassiker:

eskil
Bosse Fors
Uppgraderat från Hägglunds:

Mvh, B
Tivaljör
UAV
http://img123.imageshack.us/img123/4294/oddball10ir.jpg

Bilden var lite väl stor så jag gjorde om bilden till en länk istället.

mvh
ErikG
BG
Faers
VAD tusan ar det sista :S? Har aldrig sett en fulare sak...
Nestor
QUOTE (Faers @ Jun 28 2006, 22:00 ) *
VAD tusan ar det sista :S? Har aldrig sett en fulare sak...

Har för mig att det används i OPFOR syfte.
En BMP3-Ligth ungefär.
The Swede
Det är en BMD-1 luftlandsättningsvagn
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/row/bmd-1.htm
UAV
QUOTE (The Swede @ Jun 28 2006, 23:03 ) *
Det är en BMD-1 luftlandsättningsvagn
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/row/bmd-1.htm

Viss är det det, men varför kör amerikaner runt i rysk materiel? Har de brist på fordon?
KD803
QUOTE (UAV @ Jun 29 2006, 08:35 ) *
Viss är det det, men varför kör amerikaner runt i rysk materiel? Har de brist på fordon?

Det svarta hästhuvudet får mig att tro att det kan vara de här gossarna. Trodde att de bara hade vismoddade fordon, men de kan ju tänkas ha en eller annan originalleksak också...
Danne
QUOTE (BJE @ Jun 29 2006, 09:14 ) *
QUOTE (UAV @ Jun 29 2006, 08:35 ) *

Det svarta hästhuvudet får mig att tro att det kan vara de här gossarna. Trodde att de bara hade vismoddade fordon, men de kan ju tänkas ha en eller annan originalleksak också...

Märket är 4th Infantry Division, även om kavallerihuvudet nu oftast inte är med (eller om det är tvärt om).
Vinter
QUOTE (eskil @ May 15 2006, 16:43 ) *
QUOTE (Vinter @ May 15 2006, 13:46 ) *

Nej, bilden är äkta.
Man kan ladda med en stor raket (M39 ATACMS) i stället för den vanliga lådan med sex raketer (M26).

Edit: Se länk

Oh fan, alltid lär man sig något.

Ryskt matrial används i OPFOR träning i stora fältslag i USA. eh pucktvåa.
GrodanBoll
QUOTE (UAV @ Jun 1 2006, 08:25 ) *

Vad är detta? En postutdelar-jägare?
Vinter
QUOTE (GrodanBoll @ Jun 29 2006, 17:47 ) *

M/90 cyckelskytte.
UAV
QUOTE (Vinter @ Jun 29 2006, 17:53 ) *

M/90 cyckelskytte.

Jag mekade lite med bildlänken och kunde få fram hela texten. Min polska(?) har dock blivit kass på senaste tiden huh.gif . Länk.
Erik_G
QUOTE (UAV @ Jun 30 2006, 08:38 ) *
Jag mekade lite med bildlänken och kunde få fram hela texten. Min polska(?) har dock blivit kass på senaste tiden huh.gif . Länk.

Jag hittade min nästa cykel, komplett med transportfordon också.. biggrin.gif

/E
Spett och slägga

Attackcycklist!
GrodanBoll
QUOTE (UAV @ Jun 30 2006, 08:38 ) *

Wow! Den nya och vassa polska armén har tydligen tillförts en hel del nytt och häftigt material på sistonne! dribble.gif

Den där BMXn med lastbilsdäck var verkligen imponerande. Men min absoluta favorit var den människodragna släpkärran! Och som sig bör har den även en cool beteckning: "All Terrain All-purpose Cart-Sled - ATACS". ATACS!!... Sug på den B)

Det är helt uppenbart att Polen tar sin militära anpassning till Nato på största allvar. Kul att se att inte alla rustar ner.

En av de nya armécyklarna, den där av "gubb-modell" med brun lädersadel och pakethållare både fram och bak (Rower Condor model 93) ser nästan ut som mitt eget gammla skrälle. Så med lite god vilja är jag nästan en polsk falskärmsjägare nu clap.gif

Edit: Hoppas dom tänkte på att införskaffa nya Nato-punkteringslappar också, så att inte framryckningen tvingas avbrytas om ryssen slänger ut häftstift på vägen...
martinator
Sverige gjorde en grym taktisk miss när vi avskaffade våra cykelskytteförband. Skit också.
eskil
Mindre snack, mer bilder! smile.gif

M110 A2
M110 A2
Straha
Världens tuffaste bil, en Fennek:

UAV
GrodanBoll
TOS-1 Buratino? BBQ...
UAV
QUOTE (GrodanBoll @ Jul 9 2006, 05:10 ) *
TOS-1 Buratino? BBQ...

Tydligen: http://www.military.cz/russia/armour/artil...os1/TOS-1_1.jpg
UAV

Ringo
Det gäller att smälta in. Även med lokala transportmedel :P
UAV
UAV
Den här ser bekant ut:

Tillverkare?
Trö

Haha, cykelskytte är tillbaka. Är detta ett skämt eller?
UAV
Fortfarande ingen som vet som tillverkat tgb13-kopian ovan?

Aita Al-Shaab, LEBANON: A destroyed Israeli tank is seen a field in the flashpoint southern Lebanese village of Aita AShaab, near the border with Israel, 14 August 2006.

ISRAEL - LEBANON BORDER, ISRAEL - AUGUST 08: An Israeli tank, hit by a missile, stands burned on the side of the road August 8, 2006 on the Israel-Lebanon border, Israel. Hezballoh missiles continue to fall throughout the north of Israel as the Israeli armed forces continued their offensive in the south of Lebanon. (Photo by Shaul Schwarz/Getty Images)

ISRAELI-LEBANON BORDER, Israel: An Israeli soldier sits on his tank damaged by a rocket during a battle in Lebanese village of Aita al-Shaab, 01 August 2006. Israeli Prime Minister Ehud Olmert vowed today that Hezbollah would no longer threaten the Jewish state after its Lebanon offensive. AFP PHOTO / DENIS SINYAKOV (Photo credit should read DENIS SINYAKOV/AFP/Getty Images)

ISRAELI-LEBANON BORDER, Israel: Israeli soldier prepare to tow a damaged tank hit during a battle in the Lebanese village of Aita al-Shaab, 01 August 2006, with Lebanese-based Hezbollah guerrillas. Israeli Prime Minister Ehud Olmert vowed today that Hezbollah would no longer threaten the Jewish state after its Lebanon offensive. AFP PHOTO / DENIS SINYAKOV (Photo credit should read DENIS SINYAKOV/AFP/Getty Images)
Pickos
@UAV
Det ser ut som en Steyr-Puch Pinzgauer, jämför med den beiga bilen på bilderna i bifogad länk.
Jag vill minnas att det har diskuterats om detta fordon i forumet tidigare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.