QUOTE (Born @ May 9 2006, 20:59 )

QUOTE (Södra Kinds HvU EBG @ May 9 2006, 19:10 )

QUOTE (Rönneman @ May 9 2006, 19:07 )

Jo det var det jag mena men, jag anser ju att vi HvU är soldater. Går att diskuteras.

Det är ni inte, Sverige har inga barnsoldater.
MVH.
Sant. Men vi är här för att försvara fosterlandet. Men jag förstår vad du mena. B)
Ptroo, stop, ni ska inte försvara något alls. Ni ska ha kul och leka lite med likasinnade ungdommar, och få lite försvarsinformation på köpet. Lämna krigandet (och snacket om det) till de som kan det så slipper ni få skit av organisationer som har i uppgift att se till att det inte finns något som kan påminna om barnsoldater, vare sig i afrika eller skövde. Det är inte röda korsets fel att ungdomsverksamheten får en känga då och då, och därmed tvingas ta till åtgärder för att visa på att det inte är soldater som utbildas. Snart står ni i blåa träningsoveraller istället för M90. I all välmening, tro inte och utge er inte för att vara något annat än ungdommar med lite försvarsintresse.
Hoppas du ser min poäng.
Ok förstår. Självklart, ber om ursäkt.

QUOTE (Skoog @ May 9 2006, 22:53 )

Jag anmälde mitt intresse för övningen (som en enligt uppgift skulle vara i Skredsvik) genom Bergslagens Fvfb, men jag har inte hört något om att jag är antagen, så jag räknar med att jag inte är det.
Vänta lite! Antagen... kommer inte alla med som vill åka med?