Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Var inne på SWEDEC hemsida
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Vlad
http://www.swedec.mil.se/photo.php?id=27285&aid=2912

Titta på data skärmen. Kurshandläggare på amröj.

Ta dig en jäkel innan man röjer minor..
Vlad
oops. fixat länken nu..
75-1029524645
Kräftskiva är en av dom svårare kurserna att klara smile.gif
70-1020763829
hmm.. Undrar om dom som jobbar med Mil.se har någon som helst journalistisk bakgrund överhuvudtaget... Mycket idiotfel på bilder och sådant...
HF-HTR
Det där kallar jag avslöjande journalistik smile.gif
Vlad
QUOTE (HF-HTR @ Nov. 25 2002,17:28)

Jag har hittat något till men jag tänkte att dom ska få chansen att rätt till detta.

Undrar vad EOD tycker om detta.

Tror ni att kräftskivan är före minröjningen, så att man
är mindre nervös när dom sitter där plockar och har sig.
Cinnes
Det är ju faktist bevisat att alkohol i mindre mängder har en lugnande verkan på kroppen...

Hörde om ett par (svenskar tror jag) dom blev diskade från Vm i skytte eller nått sånt som blev diskade p.g.a. att dom hade druckit en lättöl till luchen...
2Sharp
QUOTE (Cinnes @ Nov. 25 2002,22:34)
Det är ju faktist bevisat att alkohol i mindre mängder har en lugnande verkan på kroppen...

Hörde om ett par (svenskar tror jag) dom blev diskade från Vm i skytte eller nått sånt som blev diskade p.g.a. att dom hade druckit en lättöl till luchen...

Kanske liiiite skillnad på att missa en måltavla och "träffa" en mina? skillnad är ung. "-shit!" och *booom*...
Nifelhel
QUOTE (Vlad @ Nov. 25 2002,21:42)
QUOTE (HF-HTR @ Nov. 25 2002,17:28)

Jag har hittat något till men jag tänkte att dom ska få chansen att rätt till detta.

Undrar vad EOD tycker om detta.

Tror ni att kräftskivan är före minröjningen, så att man
är mindre nervös när dom sitter där plockar och har sig.

Haha biggrin.gif

Det var inte lättöl dem drack, utan det var en starköl. Ett litet antal(2-4) cl alkohol sätter fart på blodomloppet. Mer så blir det inte så bra resultat.. :P
Vlad
Hehe!!

Man kanske skulle kolla igenom försvarsmaktens alla sidor igen.
Hittar man en kräftskiva vid minröjning kanske man hittar en logge dans med amfbat eller spritfest vid T2. biggrin.gif
Magnus
För några år sedan var det väldigt vanligt att tävlingsskyttar drack en eller två starköl innan tävlingar. Blev dock totalförbjudet, sänder ut lite fel signaler.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.