Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kula träffar div objekt
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
cf112
Hoppas inte just denna filmsekvens varit uppe tidigare, har sökt men ej hittat...

Nåväl!
Riktigt häftiga impacts som filmats med höghastighetskamera.
Håll till godo

Swisch - POFF!
Kylskåp
I synnerhet colaburken tyckte jag va riktigt häftigt. Banen blev det inte så mycket kvar av biggrin.gif. Hur många bilder per sekund tar egentligen en sån där kamera?
cf112
QUOTE (Kylskåp @ Apr 26 2006, 16:07 ) *
I synnerhet colaburken tyckte jag va riktigt häftigt. Banen blev det inte så mycket kvar av biggrin.gif. Hur många bilder per sekund tar egentligen en sån där kamera?

Oj vilket tankesprång jag fick när jag fel-läste ditt inlägg!

"Barnen blev det inte så mycket kvar av.."

En tveksam sekund senare insåg jag att det var Bananen jag borde tänkt på...

fun_icon_nana.gif bash.gif
Tomas Eriksson
Saxat från NE.se
"Med 16 mm kameror kan man uppnå 500 bilder/s med intermittent matning av filmen (dvs. varje bildruta stannar upp vid exponeringen) och med kontinuerligt löpande film kan omkring 10 000 bilder/s uppnås. För 35 mm film finns kameror som klarar 360 bilder/s med intermittent matning"

Spelkortet måste ha varit en huvudverk att träffa blink.gif
larsev
QUOTE (Kylskåp @ Apr 26 2006, 16:07 ) *

När man filmar krockar etc. så är hastigheten 1000 fps ==> 1000 bilder / sekund. B)
Isgubbe
Snabbaste kameran jag sett ännu är 140.000 bilder per sekund men så snabbt behövs inte för filmer med kulor som träffar olika saker. 1-2.000 bilder i sekunden kanske väldigt grovt uppskattat.
Frantic
Vad har en vanlig "Svensson"-Digitalkamera för FPS?
RaVeN
Min Nikon D50 har 2.5 fps
Skuggan
mmm, lite skrämmande att tänka på vad en kula gör med en kropp när man ser träffarna på de vätskefyllda objekten samt ägget...

man inser ju vikten av "töm task och tarm" iaf....

fy fan för att få en kula i tex en fylld urinblåsa...
Innuendo
På samam sätt är det ganska intressant att se vad baksuget av en kula kan göra. Jag har skjutit rådjur där hjärta och lungar har sugits ut tillsammans med kulan och hamnat på marken intill.
Boston
QUOTE (HvU-johan @ May 18 2006, 19:22 ) *
Vad har en vanlig "Svensson"-Digitalkamera för FPS?

Film kameror, för tv bruk, har standard 25fps i det Svenska (PAL) och europeiska Tv systemen.
Jänkarna har 30fps (NTSC).
Vikström
QUOTE (Skuggan @ May 18 2006, 22:07 ) *
fy fan för att få en kula i tex en fylld urinblåsa...
OT: Urin är inte så farligt, det är helt bakteriefritt om man är kry. Tarminnehåll är däremot högeligen otrevligt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.