Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Älgjakt i morgon!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Lord Good
I morgon ska jag ut och jaga älg i Västerhaninge. Är det någon som lagt ned någon älg i år?
RANGERTEDDY
Jag sköt min första i år. En en taggig....
oz
Va i Finland i början på November i hopp om att få nypa.
Dessvärre kom vi ca. 15 minuter försent och de hade skjutit upp de tre sista licenserna.
Happ.
Så kan det gå.

Fick iaf skjuta sig en pippi att avnjuta till middag biggrin.gif
114-1027905316
Jaaa........klippte en lapplisa på Vallhalavägen...
Vet inte om det räknas? ?
Inte så mycket horn dock.
Lord Good
Om du har en trofé på väggen så!!! smile.gif
Fredriksson
En 8-pinnars kalv wink.gif
ERI
Två st
/ERI
Magnus
Lycka till! Kom ihåg att vid älgjakt använder man med fördel gevär, INTE grg och minor! biggrin.gif
ARN
QUOTE (Magnus @ Dec. 03 2002,19:45)
Lycka till! Kom ihåg att vid älgjakt använder man med fördel gevär, INTE grg och minor! biggrin.gif

GRK är provat, med gott(?) resultat.... ;)
Lord Good
Vi fick ingen älg :( Jycken fick upp en men älgen försvann från vårt område. Min passgranne fick iallafall se en skymt av älgen smile.gif Mitt pass låg trehundra meter från närmaste busshållplats, femhundra m från pendeln. Bilar, tåg och arbetsplatser låter. Det går ett joggingspår femton meter från min skjutplats och folk i terrängen hela tiden. Naturupplevelse? Det gäller att inte vara alltför skjutglad.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.