Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Den tunna röda linjen
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Adam Wilhelm
På Tv4 på söndag kl. 21.00.

Missa inte!!
OJ9
Det finns inte en chans att jag missar den... När jag såg den på bio första gången låg jag i Skövde på jul... Beredskap :( ...
116-1022693932
Är välförsedd, har den både på vhs, dvd, divX och mpg biggrin.gif biggrin.gif
Adam Wilhelm
QUOTE (the mistaken @ Nov. 27 2002,15:57)
Är välförsedd, har den både på vhs, dvd, divX och mpg biggrin.gif biggrin.gif

Jädra pucko...  :D biggrin.gif  :D
Max
Tack för tipset Adam Wilhelm :thumbs:
Har sett den en gång tidigare, helt suverän!
116-1022693932
Hehe någon verkar avundsjuk hör jag biggrin.gif biggrin.gif men det bjuder jag på Adam Wilhelm
Adam Wilhelm
Hehe  :D
Foxtrot Lima
Äh, "Saving Private Ryan" är bättre ju. Fast det är kul att se flera "kända" skådespelare i biroller. Undrar om de visar "director's cut" eller bioversionen. Läste att de klippte bort en del skådisar, ex. Mickey Rourke. :P

Men jag ska ändå se den... biggrin.gif

Hälsningar, Foxtrot Lima smile.gif
Ing
Läs böckerna! Två delar, riktigt bra. Enda luriga är att de, liksom SoldF orsakar sena nätter.
Lt. payne
Personligen tyckte jag handlingen var sådär..
Men ser den gärna igen som en lektion i ledarskap under krig..

Man får en och annan tankeställare.
Magnus
Tycker den är grymt bra. Extremt snyggt foto. Även kul att se en mustaschprydd John Travolta i en biroll som båtchef, även om jag i regel föredrar filmer utan Hollywoodstjärnor.
Ro/Lt
QUOTE (Magnus @ Nov. 28 2002,04:24)
Tycker den är grymt bra. Extremt snyggt foto. Även kul att se en mustaschprydd John Travolta i en biroll som båtchef, även om jag i regel föredrar filmer utan Hollywoodstjärnor.

Åja Travolta spelade väl i alla fall regements- eller divisionschef?
HvPrsk
QUOTE (Ing @ Nov. 27 2002,20:17)
Läs böckerna! Två delar, riktigt bra. Enda luriga är att de, liksom SoldF orsakar sena nätter.

Instämmer riktigt bra böcker...
Foxtrot Lima
Åja Travolta spelade väl i alla fall regements- eller divisionschef?

Ni har båda fel. biggrin.gif Han spelar faktiskt brigadchef, om jag inte missminner mig totalt. Kanske inte bridgadchef, men han är i alla fall Brigadier General (brigadgeneral) i filmen (tror jag).

Jag tycker, precis som Lt. Payne, att filmen är aningen substanslös. Fotot är utmärkt och skådespelarna gör väldigt bra insatser; dock bör man inte se filmen om man förväntar sig en tung intrig.

Själv tycker jag mest om den pga dess estetiska skönhet, och inte dramaturgin. Eller vad sägern i andra?

Hälsningar, Foxtrot Lima smile.gif
Lord Good
Har sett dålig DivX verision och ser fram mot en bättre verision.
Vad är meningen med titeln?
Vad säger ni litterära giganter på forat? Blända mig med era kulturella kunskaper.
Själv har jag en teori.
Lt. payne
Ok,Lord Good här får du min teori:

"Den tunna röda linjen" är den mentala gränsen mellan ett äkta frontsvin och ett totalt och oåterkalleligt vrak.

smile.gif  :)
Lord Good
Very good, payne. Själv tror jag titeln är ett citat.
Klinken
Jag tror att det är en förvanskning av en gammal Iron Maidenlåt.....There's a thin line between love and hate....!

Långsökt.....men det kan vara så!

Fridens liljor  // Fk Klinken
Lord Good
Vackert tänkt Klinken, men boken är skriven 1962!
Långsökt var ordet sa Bull smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.