Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Underrättelseassistent 06/07
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
pyroteknikern
Tänkte se om det fanns några här som är uttagna till Underrättelseassistentutbildningen vid TSUS kommande år. Såg att det fanns en för tolkarna (Tolkskolan '06) och tyckte inte att vi skulle vara sämre. Mönstrade iaf på onsdagen men sov inte över. Så finns det några andra blivande UndAssar här ute?

Gamla trådar i ämnet: Underrättelseassistent, Undass år 2005
marski
Grattis!

Mönstrade också på onsdagen och kom med men jag blev antagen till NBC befäl vid SkyddC också så jag valde det istället!

Hur många undassar tog de in?
pyroteknikern
QUOTE (marski @ Apr 17 2006, 16:21 ) *
Grattis!

Mönstrade också på onsdagen och kom med men jag blev antagen till NBC befäl vid SkyddC också så jag valde det istället!

Hur många undassar tog de in?

Grattis, NBC-bäl verkar inte dumt det heller. Vet faktiskt inte hur många som tas in.
Yossarian
Grattis... Låt inte tråden spåra ur som vi gjorde bara Malajn.gif
pyroteknikern
Verkar nog inte bli någon risk med denna fantastiska uppslutning dry.gif
pyroteknikern
Well, fortfarande inget svar. En ensam blivande UndAss kommer iaf imorgon att bege sig till K3. Ser han någon förvirrad ung man med fundersam uppsyn så kommer denna att kontaktas. Wish me luck!
Krook
QUOTE (pyroteknikern @ Jun 11 2006, 16:02 ) *
Well, fortfarande inget svar. En ensam blivande UndAss kommer iaf imorgon att bege sig till K3. Ser han någon förvirrad ung man med fundersam uppsyn så kommer denna att kontaktas. Wish me luck!

I wish you good luck.
Må du bli lika bra som förra årets kull.

/Krook
pajohansson
Lycka till.
Om jag förstått det hela rätt kommer du iaf att få en grymt bra (och riktigt tuff) plutonschef, och de flesta övriga befäl på skvadronen är också riktigt bra.
Akta dig för skvadronschefen bara worthy.gif
Yossarian
QUOTE (pyroteknikern @ Jun 11 2006, 16:02 ) *

Nog kommer det fler förvirrade bliande undassar och to(l)kar. Håll ut första veckan så kommer det ett litet besök sen. Lycka till!

Yossarian-> worthy.gif camo.gif <-Skvadronchefen, aka Kn H

@pajohansson
Om du vill berätta vilka befäl som är på Örebro skv nuförtiden, så skicka gärna ett PM.
viper88
Hej hoppas det inte gör något om jag utnyttjar tråden för att ställa en fråga ang undass... vissel.gif

Jag skall mönstra snart och tjänsten som FV-undass verkar väldigt intressant. Till min förvåning kan jag inte ngn info om den på lumpen.nu, utan det enda jag hittar är "PL701 Underrättelseassistent, FM gemensamt ". Inkluderar denna beskrivning även FV-undassar?

Anledningen till att jag undrar är att det krävs goda programmeringskunskaper för att bli undass i armén, vilket (såvitt jag förstått) inte krävs i FV. Annars blir det väl till att plugga C++ banghead.gif
Nestor
Chansar på att detta är rätt tråd att fråga i...

Efter att ha läst lite om denna befattning, så känner jag attden verkar passa mig som handsken smile.gif
Nu kanske jag verkar lite enfaldig, men går det, som jag hört, att skicka in intresseanmälan för befattningar man vill försöka bli antagen till?

MvH
Oscar
fogel02
@viper och andra

vad behöver undassar programmering till ?
viper88
@fogel02

Är int helt insatt men hittade detta på undsäkc.mil.se:

"Utvecklingsarbete
Som underrättelseassistent i armén deltar du i mjukvaruutveckling. Projekten leds av projektledare, men utvecklingen sker till stor del under eget ansvar. Du är med under planeringen, genomförandet och dokumenteringen av arbetet. Arméns underrättelseassistenter arbetar till stor del med, men även med, integration av mjuk- och hårdvara."

Ingen som kan svara på min fråga ovan? Eftersom tjänsten beskrivs som en tillgänglig vpl-tjänst så borde den vara kvar, men lumpen.nu verkar ändå vara lite mer uppdaterad. Ingen med info? blyg.gif
Yossarian
@viper88
Eran av FV-undass och A-undass är tyvärr slut. Undassarna är numera FM-gemensamma, men tjänsten motsvarar i stort gamla FV-undass. Programmeringsinriktningen som A hade har försvunnit. www.undsakc.mil.se är dessvärre ungefär lika uppdaterad som ett granitblock. Undertecknad var FV, men övade uteslutande med arméförband.

@Nestor
Man säger till inskrivningsförrättaren när man mönstrar, så skickar han ett papper till UndSäkC.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.