Jag kan dock börja:
I somras då våra lag tränade till HvSS i Stockholm(Vällinge) så höll vi till på vårt hemmafält. Björka, ett gammalt draken flygfält med lååååååånga startbanor.
Våra instruktörer fick för sig att vi skulle gå längs denna mitt i natten, hela varvet runt och svara på några frågor. Sagt och gjort, det var inga problem mer än att ett av papperna var gömt.
Men när min grupp återkommer till förläggningen så upptäcker vi att våra två instruktörer är försvunna. Rent konfunderade tittar vi oss omkring, dvs alla utom Toremo som står i bakgrunden och säger(mumlar)
"Killar vi har gisslan här..." Det upprepade han tjugo ggr tills jag blev irriterad, vände mig om och frågade va f*n det var. Han peckade på det jag trodde var väskor, men som nu syntes vara våra instruktörer. Bakbundna med kattstrypa-snaror och medvetslösa.
Min grupp står där förvånade fem min innan den andra kommer. Vi skriker till dem att skynda sig och kolla. Då släpper allas våran Simpson kommentaren:
"Vad har dom nu muppat sig med?"
Dom kommer fram står lika förvånade. Efter ett par min kommer vi på att vi kanske skulle befria dom. Gjorde vi det kvickt och lätt. Men nu var frågan, vem hade gjort det? Dom sjävla sa någon, men det gick ju inte med tanke på banden sa en annan. Så vi började tro att terrorister hade tagit sig in på området.
Då får vi för oss att väcka dom, med diverse metoder som kanske inte alla var så lämpliga. Det var allt från att hålla igen andningsvägarna tills dom gav sig och berättade till att peta upp grässtrån i näsan.
Men vi avbryts av ljud i skogen, och då tänder vi en ficklampa och lyser omkring, men ser inget. Simpson leverar sin andra replik för kvällen "Jag tar yxan!" Sagt och gjort. Persson meddelar att han tar KLAS. Själv så drar man sin kniv, som dock inte hade gjort någon skillnad. Vi bestämmer oss för att rensa tältet, men killen som ska in vänder sig om på tre med kommentaren "Nä vi skiter i det"
Därefter ger sig tre st iväg för att kolla vad som finns i skogen. Vi blir dock stoppade av en kille som säger att vi kommer bli dödade. I den sekunden bryter helvetet löst. Ur skogen kommer det tre skuggor rusandes i full fart (en efter en kommer) och skriker. Även vi skriker att vi har vapen etc, instruktörerna skriker (det var ju bara ett skämt trots allt) att vi inte ska slå ner någon, jag skriker "Där är en! Och en till! Och en till!" Ficklampan åker över hela stället och det är bara kaos. En halvtimme senare sitter alla vid en stor eld och utvärderar och har allmänt mysigt