Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad har du tränat idag?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Hinderbanan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
Slöbevakarn
5 km lätt jogging.
MikaelD
4km löpning
Yossarian
Löpning 9 km
NordicFear
Första km sprangs idag efter ett 4veckors långt uppehåll pga av överansträgning i ena knät, kändes riktigt bra och knäet fungerade som det skulle...
ska köra runt en km varje dag i lugnt tempo dom närmaste veckorna för att inte påfresta det allt förmycket igen, så om nån månad borde man kunna gå för fullt igen...
nifer
20*950m = 19 km jogging i lugnt 5min/km tempo.
Fu Gson
1h gym, bröst & armar.
1h innebandy
+4h soffliggning
Krook
Ishockey 1h 25min som höger forward.
Duktig mjölksyra och en sprucken kind, pga puck i ansiktet.

/K
Maggsork5
QUOTE (Krook @ Jan 12 2007, 22:56 ) *

Herrjävlar, sprucken kind låter blodigt som fan, does it hurt dude?

/K

oj citatet blev lite cpigt
Krook
QUOTE (Maggsork5 @ Jan 12 2007, 23:00 ) *
QUOTE (Krook @ Jan 12 2007, 22:56 ) *

Herrjävlar, sprucken kind låter blodigt som fan, does it hurt dude?

/K

oj citatet blev lite cpigt

Det rann en stund men sedan hittade jag en tejpbit på väggen i avbytarbåset, tejpade över såret och körde igen. Första bytet efter skadan nätade jag. banan_rock.gif

Det blir nog ett stiligt ärr.

/K
Axly
Förrgår: Rinkbandy 40 min
Igår: 40 min gym, 30 min simning
Idag: 1 h 20 min cykling
Nestor
2 km lätt löp.

Det är värdelöst att fysa på tom mage...
MatsLennarth
Var ute och gick i fyra timmar och två mil med StorRyggsäcken
Keno
2h Enduro (Blött och jobbigt men väldigt kul)
diskocube
2h gym genom helakroppen
comander
En timma brutal innebandy
BuddhaSWE
Ett stort antal armbrytningar.

Sen fick ju levern sig en omgång också salute.gif
Greenment
Igår ( Lördag) Snabbmarsch 5km med kängor och 10kg packning
Idag Söndag Snabbmarsch 5km med kängor och 10kg packning
Fästningstrollet
Gång till och från jobbet = ca 75 min.
709
15 min cykling (motvind)
10 km jogging (360 vind, stock-klättring, pölvadande & mörkerorientering...)
10 min cykling (medvind)
Axly
Cyklat 1 h 10 min, spelat innebandy 1 h.
MikaelD
Tagit det lugnt i ett par dagar pga sjukdom banghead.gif . men i morgon är det dags igen!
DaRaven
40 min rygg och axlar.. känns så att det räcker idag..
Fästningstrollet
BRAK och promenad ca 1,5h.
Viper_FE
Joggning i detta blåsiga väder med packning (15kg). Sträckan var bara 1 mil denna gången. (P.ga blåst.) sen så när ja kom hem var det en liten tur till gymmet. Sedan på eftermiddagen blev det simning och slå på säcken lite. worthy.gif

// ViperFE camo.gif
NordicFear
2km rehabiliteringsträning.. gick riktigt långsamt, vill inte trycka på för hårt i början men det är irreterande när man sen ser tiden och vet att för 4veckor sen gjorde man den sträckan på halva tiden....
PB.Eklund
Var och klättra och hade oss på gammla amf4's hinderbana wub.gif
invent
QUOTE (PB.Eklund @ Jan 15 2007, 23:38 ) *
Var och klättra och hade oss på gammla amf4's hinderbana wub.gif

1500m frisim på 26:49min
os frontale
Gick 15km med 15kgpackning. Som längst ut i skogarna såg jag en polisbil som kom på raksträckan framför mig och jag tänkte vad den gör mitt ute i skogen då det brukar finnas ungefär två bilar i Östersundstrakterna en vardagsmorgon. Bilen kommer närmare och stannade ca 50 meter framför mig, jag fortsatte gå fast i lite lägre tempo, när jag hade 10 meter till bilen började den köra och rulla förbi mig för att sedan fortsätta och vända 300m längre bort för att sedan köra förbi mig igen. Blev lite konfunderad av mötet då ärendet uppenbarligen måste handlat om mig, nån gammal kärring som ringt och tyckt det var konstigt med någon som konkar runt på en berghaus och lite allmänt suspekta kläder såhär i midvinter. Frågorna är många men svaren är få... *xfiles soundtrack* 7.gif
Viper_FE
ja då var det träning idag igen smile.gif Min vanliga tur med packning är ju såklart med. 15kg. 1 mil.
Gjorde lite BRAK på morgonen med får man ju inte glömma.
Sedan tillbaks på eftermiddagen efter min tur med packning så blev det gym. Armar och Bröst. 45min
Bappelsinmannen
Precis tillbaka efter min 3,5 km kvällsrunda, blåsigt och halt.....
"Insats Hv" nisse
Ligger en dag efter...
Körde dubbla bodypump pass igår... Det sved... och svider lite idag
Axly
Tis: Simning 45 min, blandade övningar..
Ons: Rinkbandy 40 min, innebandy 1 h (bara vinster fun_icon_nana.gif)
Jasmine86
Styrketränat i en timma. Kroppsvikt och hantlar användes.
DaRaven
Igår: 40 min bröst + rygg... Känns i dag vill jag lova smile.gif Idag får det bli lite armar och mage..
Skoog
Måndag: 10 km / 55 minuter (stön, vart har min kondition tagit vägen?)

Tisdag: 50 minuter bröst/axlar/triceps

Onsdag: 50 minuter ben/biceps

Ikväll: Min högerhand då jag ska protokollföra vid avdelningens persedelmönstring.
Fästningstrollet
Gym: Bröst ca 55 min.
Pete
Rev av en löprunda på 7 km.
Viper_FE
I det fina ösregnet i Kna så körde jag en 1milare och sen lite Armhävningar. (20x5) och situps (20x5)

Man fick lite konstiga blickar på en när man sprang där sjungandes på svenska militär sånger. (Marschsånger, Kampvisor.) speciellt när jag passerade Aspö färjans kö. Sprang mitt framför bilarna.. folket utanför stirrade på mig som om jag var en alien när jag sprang där i ösregnet sjungandes.
PIFF
Har precis kommit igång med träningen igen banan_rock.gif (efter en svårare tandskada). Har dock märkt att konditionen inte är den bästa efter 6 månader med ytters lite fysisk aktivitet, så jag tänkte att jag skulle springa lite.

På med pannlampa och efter lite google earth hade jag en bra rutt klar! Väl i mörka skogen märkte jag att min orienteringsförmåga kunde vara bättre. Istället för rätt stig hittade jag träsket ALLAN!! banghead.gif Efter lite klasfande hittade jat till slut rätt och som ni märker hittade jag hem också!

Nu är ju inte min pannlampa (silvan m2) i klass med en riktig orienteringslampa, trots det Piff => worthy.gif Orienterare (speciellt de som springer nattsträckor)

OT en snubbe i min gamla klass sprang en 7 km nattsträcka på 35 min!! under tiomila
Raider88
Det blev en löparrunda på 1,4 mil i ösregn. Bra för pannbenet iallafall.
Nestor
Stärkande promenad.
Tid: Iron Maiden-albumen A Matter of Life and Death och Live at Rock In Rio.

En mycekt angenäm promenad måste jag erkäna smile.gif
Fästningstrollet
Gym: Biceps
Axly
Förrgår: Gym
Igår: Rinkbandy
os frontale
Milen i -17, R-90dräkt modell tunn. Kallt men 85kgsklossen kom ner på 47 Minuter, kuperad terräng med stora höjdskillnader.
Axly
Idag: 1 h, 20 min cykling och en timme i simbassängen med en del vattentramp Malajn.gif
DaRaven
Börjat ta tag i kondisen igen, inte sprungit sedan i somras. 1 mil, 49 min... Men maxpuls på 203, inte bra smile.gif Suger att bli gammal *muttra*
Fästningstrollet
Blev gymmet för 3:e dagen i rad, triceps och mage idag.
Nestor
Skottat en massa kilo snö.
Kylskåp
Jobbat, sprungit milen, styrketränat och simmat idag. Nu förtjänar jag definitvt en bärs! Eller kanske två tom...
HvPrsk
16 km stavgång, 15 kg i ryggsäcken och 0,5 kg viktmanchetter på armarna, 02:20 i tid i snömodd och halka. För er som inte testat stavgång i rask takt kan jag bara säga att det är en intressant upplevelse...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.