Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad har du tränat idag?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Hinderbanan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
falken_
60 min Body Power
Rickard N
QUOTE (twintip @ Oct 16 2006, 21:47 ) *
Har gått och blivit sjuk, är det ok att underhållsträna under sjukdom med t.ex. marschträning och annan lågintensiv träning där man ligger under 50% av pulsen?
Högpulsträning, styrketräning kan ju vara riktigt farligt...

Skulle kännas segt o dega igen i 2-3 veckor p.ga. förkylning och smågradig feber. Åsikter om detta?

Jag provade att döma hockey med lite feber en gång, slutade med lunginflammation och 40 grader+...
Antar att det betyder att det är typ obra, för mig iaf :(
Munken_swe
Promenerat 1h 45 min
40 min sjukgymnastik camo.gif
Ska snart gå 1h 30 min till
Koskela
40 minuters intensiv cyckling + 30 minuters backträning

/Koskela - spyfärdig
falken_
45 min morgonpromenad
60 min idrott i skolan, dans och gym (30-30)
60 min boxning
Christer
Marschträning: 22kg 3h20min. "Off-road"
Slöbevakarn
Kom precis tillbaka från 1h pass på det lokala gymmet.
Armarna och magen tränades idag.
MikaelD
1timma på gymmet samt kom precis hem efter 4km löpning med kängor samt ryggsäck.
Munken_swe
Promenad 1 h 45 min
Sjukgymnastik 40 min
Löpning 40 min
Styrketräning 1 h
Richie
Igår, "promenad" med 20 kg packning - 1,5 mil...

Första gången - sen ökar vi succesivt. Malajn.gif
Goon
Igår: löpning (intervall) i 20 min samt styrketräning 40 min.
Slöbevakarn
5 km jogging och 5 km promenad har jag gjort idag.
falken_
Igår: 60 min gym, armar, axlar, mage, rygg
Idag: 60 min gym, lår, vader, mage, rygg
Axly
Samma som vanligt senaste veckan.. Kanske att löpningen har blivit lite lidande, men det tänkte jag råda bot på i afton. Har även gymmat idag. smile.gif

Edit 22.54: Sprungit 60 minuter prick. Medelfort med inslag av tillfälliga maxningar.. Oberörd. fun_icon_nana.gif

Edit: Cyklat och gått i trappor 1½ h. Nu väntar "sängen". (Madrass på golvet happy.gif)
Munken_swe
Styrketräning 1 h
Löpning 35 min. Fan vad stelt det är att springa på morgonen. banghead.gif
MikaelD
Löpning med kängor 4km
Slöbevakarn
1 mil promenad plus 2 km jogging.

Och ca 45 min på gym med armar och mage.
Axly
1 h cykling, 1½ h löpning. Kändes sååå bra! Rangern.gif
falken_
Igår:

60 min Body Power

... sen skulle jag för min smidighets skull testa på Power Yoga i 75 min. Jag gick därifrån efter 30 min, då jag verkligen till mitt yttersta försökt förstå mig på konceptet och den tjatande kvinnan med rysk brytning.

Istället blev det gym 30 min biggrin.gif
Skyttegruppbefäl
10km löpning.
MikaelD
Gymmat armar, ben, rygg och mage 1timma, samt simmat 20min
DaRaven
Axlar, armar och vader 40 minuter..
FRO:aren
Idag: 40 minuter styrke- och uthållighetsträning med Kettlebell och egna kroppen som vikt.

Ikväll: 60 minuter Karate och 90 minuter Judo
falken_
50 min morgonpromenad
50 min skolidrott, cirkelträning
60 min box
Axly
Igår + Idag = 1½ h gym.
Skoog
Idag kunde jag äntligen gå till gymmet för första gången på tre veckor eller så. Det blev ett lätt pass med några bröst och tricepsövningar. Det var rätt tungt ändå, men det känns utmärkt att komma igång igen.
Assar
1,5h Thaiboxning, smiska mitts och nackbrottning samt avslutar med 6x3 minuter sparring. wacko.gif

Self-Pity:

I never saw a wild thing
sorry for it self.
A small bird will drop frozen dead from a bough
without ever having felt sorry for it self.

D. H. Lawrence
prsk
Tanken var en genomkörare av alla muskler på gymmet, men kom bara halvvägs sen var jag 1s ifrån att svimma stående innan jag han lägga mig ner, såg bara ut som jag vila tillslut men jag var helt väck.

blir till att sluta snusa igen, då försvinner mina skumma blodtrycksfall i samband me gym.
Myran
3km joggning i rask takt som uppvärmning för att sedan gymma en ungefärlig timma, rygg, bröst, armar, knän, ben.
twintip
Åh dessa vilodagar är ett jävla helvete.
MikaelD
Har sprungit 13km varav sista 4km var en jävelusisk uppförsbacke.
Axly
Gym 1 h, löpning 45 min, cykling 3-4 h.. dry.gif
Doggydriver
Sotat och tätat skorsten, samt bytt till vinterdäck igår, fyller upp denna dag med snöskottning, och ska skotta igen, sedan gymmet. Hinna med stuprännorna någon dag också... Trodde inte detta kunde räknas som träning, förrän jag nu gjort allting på två dagar. Svettas bort i en pöl snart, nåja, förakta inte vuxenpoäng...

Det finns inga lediga dagar, det finns uppsamlingsheat....
Nilsanders
Tränat och tränat........ 1 timmes promenad med "knäppetält" i regnvädret.
falken_
Lite skridskoråkning på förmiddagen, och 90 min boxercise på kvällen smile.gif
Axly
Gym 1 h, cykling 2 h varje dag.. Och inatt/idag har det varit 5 h "promenad". Och förkyld är man.. dry.gif
Munken_swe
Promenad 2,5 h
Styrketräning 1 h
MikaelD
Idag har jag varit och gymmat... mer än så blev det dock inte...
Munken_swe
igår blev det 1 h marschträning och 45 min x 45 min löpnnig. 20 minuter vardera var med m/90-kängor. Det är lite tungt... biggrin.gif
molin_visby
Ett otoligt jobbigt pass på gymmet, där jag pressade musten ur mig, mest övningar med egna vikten (chins, armhävningar m.m.) banghead.gif

Satte upp krav, som då och då blev lite för höga, men genomförde allt efter kraven. Dock var jag ganska skakig i hela kroppen när jag gick till omklädning... biggrin.gif
Kylskåp
Fick göra något som kallades för jojjo-test på gympan idag. Ganska likt beep-testet men när man gör jojjotestet så kommer det först ett beep, spring, beep, spring igen,beep, stanna och vänta 5 sekunder och så börjar det om. Max var nivå var 15 men jag la av vid lite över 11. Tycker faktiskt beep-testet är skönare att göra. Jobbigt var det dock.
Länus
Bestämt mig för att börja simträna. Startade idag.
28 min bröstsim (dock "nybörjar bröstsim"). Polaren blev trött så jag fick inte simma längre =(
Men ska fortsätta, lära mig tekniken lite bättre bara.
Rekomenderar verkligen simning till er som inte testat att träna det.

1.5h innebandyträning efter det gjorde susen.
Slöbevakarn
1 mil promenad varvat med 45 min på gym.
Länus
30 min simning återigen.
Följt av 45 min gym, rygg och mage.
709
Jag och två kollegor, av sju intresserade från plutonen, gick en liten promenad från Mölle till Helsingborg. Ca 40+ kilometer.

Startade kl 2015 och var hemma igen runt 0400.

Bättre än att käka pizza och kolla film som jag brukar göra.

För egen del var det över två år sen jag gick längre än 15 km, så jag har en femkronasblåsa under vänster häl...

Men de gick bra. Med rätt sällskap så pinnar man på fort!

Vet inte vad ni heter här på SoldF killar, men tack för igår!

On a side note så har vi den bästa historien om vad som hände runt Domsten, men den kan jag faktiskt inte berätta om på detta forum!! ph34r.gif

Nu har det ju kommit ut. Knarksmugglarliga sprängd

När vi kom traskande norr om Domsten så blev vi stoppade av polisen som sa till oss att vi inte fick gå vidare. När vi satt där och funderade på vad vi skulle göra kom NI i sina civila bilar och hoppade ur. Fula gröna uniformer, G36, pistoler och goggles...
Ståk-k... Där satt vi med bara vår M90. Tur vi inte hade vapen med oss. Hade kunnat bli lite jobbigt...

Sen fick vi grönt ljus och kunde traska vidare. En kul sidenote till en lång promenad.

Edit: vad hände?
Nifelhel
Har tränat vänster resp höger arm idag...fast mest höger. Med vänster känns det som om någon annan gör det. Även övat lite prickskytte navy2.gif
Madness
20 min löpning, bakis å skakis så ja ger upp fortsatta försök till hälsosammare liv idag wacko.gif
Länus
1h gym (rygg, mage, ben)
30 min ultimate-fighting
2h innebandyträning

Sova gott inatt smile.gif
invent
löpning 10km
simning2km
dazzzero
Börjat dagen med en ordentlig promenad innan frukost, sedan så blir det ett pass på gymmet
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.