Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad har du tränat idag?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Hinderbanan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
Slöbevakarn
Tog med hunden på 1h trevlig skogspromenad.
falken_
Promenad 50 min
Gym, överkropp 90 min
(huhu, kommer bli rejäl träningsvärk imorrn)
Skyttegruppbefäl
Gjorde styrkepasset från lumpen.nu
Keno
Kört 2 timmars Enduro tävling.. Malajn.gif
falken_
120 min Spinning, distans

.. huhu, härligt jobbigt. Dags för belöning iform av mat och hipp hipp i goda vänners lag biggrin.gif
Axly
Kört 1 h gym och X antal timmar på cykeln nu i helgen.. Känns som det varit rena viloveckan. unsure.gif
Skyttegruppbefäl
Sprang 14km
falken_
60 min body power
invent
Kört 1,5h vattenfys!
Goon
En timmes marchträning
Axly
Nyss inkommen från 43 min löpning. Var inte ens kallt ute, kunde kört i t-shirt om jag inte fegat. happy.gif Och tempot kändes riktigt bra. B)

Har även cyklat några mil som vanligt..
DaRaven
Styrketräning 40 minuter bröst och rygg.
Slöbevakarn
Gått 1 mils marchträning alldeles nyss. FN1.gif
Vinter
Ska ut och springa nu 45min, sen blir det lite seriös stretching.
Kristoffer
Ska dra ut och springa lite senare.

//kristoffer
Kylskåp
Gjorde jägartestet med lite mer skrot i ryggan, lite högre stol och lite fler reps. Sedan drog jag till jobbet där jag spenderade ett par timmar med flytta ca ett halvt ton broschyrer. Nu känner jag mig förtjänt av en bärs och lite tv-tittande.
MikaelD
Hej på er, idag har man gjort jägartestet, tränat på att dra upp en stång med X-kg på till hakan samt sprungit 3.5km
Richie
En mils löpning. Sen somna jag...
Goon
Igår:
en och en halv timmes Krav Maga
Munken_swe
1,5 h promenad.
40 min löpning smile.gif
1 h styrketräning
Kristoffer
45 minuter styrketräning

//Kristoffer
Kylskåp
Spenderade lite mer än en timma på gymmet. Njöt inte av att det tog mig närmare 30 sek att få upp stången på sista bänkpress repetitionen. Var ensammen i den delen av gymmet också så jag hade inget alternativ Malajn.gif
falken_
4 timmar dans, bör räknas som fysisk aktivitet tycker jag =)
Rickard N
4h tålamod som domarinstruktör
Christer
Medelpass friskis och svettis med skolan (idrott B).
Gym, första gången på ett halvår..
falken_
60 min promenad
60 min Body Power
invent
löpning 5km och vattenfys pass! klarade 50m under vattnet för första gången! biggrin.gif
Slöbevakarn
1,3 mil promenad.

17x4 armhävningar
20x4 sit ups
Axly
Ett antal timmar promenerande senaste dagarna (skolresa), 35 minuter inlines med stavar på en håltimma idag..
Skyttegruppbefäl
10km löpning.
Fu Frippe
40 min löpning i kuperad terräng, 167 i medelpuls.

Ska träna viltspår med hunden nu... smile.gif
Särimner
5 kilometer 3 gånger i veckan, förutom innebandy i helvetisk takt på jobbet. Jo jag vet att det kanske är i minsta laget men gubben har passerat 35...

Har förhoppningsvis ett fystest inför polishögskolan framför mig vecka 2-3 så det gäller att ligga i lite grann.
Zache
Vatten fys i 1h (ex. upp ner upp ner, med tyngder) sen två timmar senare, boxnings träning i 2h.

NU; Stretching för morgondagens sparring clap.gif
LT
Sprungit i skogsterräng i formering i 70 minuter med lätt belastning, igår kväll blev det ett par kilometer lätt orientering.
709
ca 45 km cykling i solskenet. Förvisso över 6 timmar, men ändå...
Zache
Sparring! clap.gif
Keno
Enduro, 1,5h B)
Slöbevakarn
1 mil promenad.

20x4 armhävningar
30x4 sit ups
Kylskåp
Sprang 7 kilometer på 33 min. Snittpuls 188 ohmy.gif. Fattar inte varför den är så hög? Visserligen blir jag väldigt trött, men man ska väl fan inte orka över en halvtimme på 95% av maxpulsen.
falken_
QUOTE (Kylskåp @ Oct 14 2006, 21:05 ) *
Sprang 7 kilometer på 33 min. Snittpuls 188 ohmy.gif. Fattar inte varför den är så hög? Visserligen blir jag väldigt trött, men man ska väl fan inte orka över en halvtimme på 95% av maxpulsen.

Antagligen har du en högre maxpuls än du tror... eller är du bara sjukt vältränad smile.gif
Fk Satan
Denna vecka har jag kört följande:

Mån: Lätt löprunda 60min
tis: VILA
Ons: Styrka 70min + innebandy 60min
Tors: VILA + giftemål
Fre: Rullskidor 85min
Lör: Marschträning 2h
Sön: VILA

Nästa vecka är jag bortrest till söderhavet för paraplydrinkar, solstolar, strandgymnastik och ngn dykrunda. Förhoppningsvis blir 1-2h fridykning/dag. och ngt dyk med tryckluft varje dag. Vi har hittat ngr bar dykmål som vi gärna vill åka ut på. Men att ligga och snorkla på små egna stränder är oxå mysigt.
MikaelD
Sprungit 15km
709
15 min cykling
10 km jogging
15 min cykling
H0lK
QUOTE (falken_ @ Oct 14 2006, 21:19 ) *
QUOTE (Kylskåp @ Oct 14 2006, 21:05 ) *

Antagligen har du en högre maxpuls än du tror... eller är du bara sjukt vältränad smile.gif

You and me both ;)

Sprang 5 km i skolan för ett par år sedan på ungefär tiden 21:00. Hade en snittpuls på 194.

Med en stor portion pannben orkar man alltid...
Munken_swe
Promenad 1h 50 min
Styrketräning 50 min
Zache
håller på att träna hålla upp ögonen muskeln.. Gaaanska trött.. blink.gif
DaRaven
40 minuter rygg och bröst.. och lite armar.
Munken_swe
2h 15 min promenad
35 min löpning happy.gif
twintip
Har gått och blivit sjuk, är det ok att underhållsträna under sjukdom med t.ex. marschträning och annan lågintensiv träning där man ligger under 50% av pulsen?
Högpulsträning, styrketräning kan ju vara riktigt farligt...

Skulle kännas segt o dega igen i 2-3 veckor p.ga. förkylning och smågradig feber. Åsikter om detta?
Skoog
Kan bara hålla med om att det är jäkligt töligt att behöva lägga ner träningen under en längre tid. Jag lyckades springa på någon bakterie som gav mig lunginflammation och öroninflammation för ungefär två veckor sen och jag kommer antagligen få vänta en vecka till innan jag kan träna igen.

EDIT: Fingrus Retardus
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.