Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad har du tränat idag?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Hinderbanan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
falken_
QUOTE (twintip @ Aug 20 2006, 17:14 ) *
QUOTE (falken_ @ Aug 20 2006, 15:46 ) *

Upprepa samma övning fast med lättare belastning som orsakade träningsvärken, eller motsvarande övning för den muskelgruppen.

Jag kan inte ens göra halva övningen p.ga. träningsvärken. Så det tipset funkar ej.

Ääh, är det smärtan som det hänger på är det bara att härda ut. Och är det verkligen så illa att du inte klarar av det, då borde du uppsöka läkare, för då är det nog inte träningsvärk som det handlar om. Läkare vet ändå bäst. smile.gif
BertilCesar
Igår: Innebandy

idag: Shooto
Paperboy
12 km löpning i dag.
twintip
QUOTE (falken_ @ Aug 20 2006, 20:01 ) *
Ääh, är det smärtan som det hänger på är det bara att härda ut. Och är det verkligen så illa att du inte klarar av det, då borde du uppsöka läkare, för då är det nog inte träningsvärk som det handlar om. Läkare vet ändå bäst. smile.gif

Här ändå ingen hypersträckställning jag kan köra i. :P

Men har provat några andra övningar, som gjorde ont. Och det börjar väl bli aningen bättre... Eller så vänjer man sig.

8.gif
Axly
Cyklat lugnt några mil.. Sprungit cirka 5 km med 20 kg.
falken_
6 km springjogg
DaRaven
Styrketräning, armar, axlar och vader. Löpning 2km.
tinhead
16km cykel totalt..idag..

premiär på gymmet..nu är man allt stark alltså :P
tidigare så var det 4mil cykel i helgen och lite styrke med skivstången hemma..
Jonne
7km löpning, och 2 timmars amerikansk fotbolls träning i spöregn... dry.gif
falken_
24 min löpning snittpuls: 188

och 40 min BRAK-övningar och stretchning
709
gymmet skrot 60 min. Fortfarande astråkigt.

15 cykling
10 km löpning
15 cykling

Lite roligare.
Trö
3,5 km löpning enligt "marinjägar" träningsprogram
DaRaven
1 timme styrketräning, bröst och rygg. Äntligen fyllt på förråden med proteinpulver också..
Vinter
QUOTE (twintip @ Aug 20 2006, 15:07 ) *
Någon som har tips på hur man ska kunna lindra träningsvärken? Något man ska äta extra mycket av o.sv?

Massera in ett starkt liniment i området som det gör ont, helst ett som värmer endel. Det brukar hjälpa så att eventuell smärta blir mer hanterbar. Annars är det bara att vila en extra dag och, dra ned något på träningsdosen, sådan träningsvärk brukar betyda att man överdriver något ;)
BertilCesar
första gym besöket på väldigt länge. körde igenom hela kroppen för att aktivera musklerna.
SteveO
Fri löpning i skogen kort sväng bara 30 min
Paperboy
17 km löpning i dag. var 6 år sedan jag sprang så långt sist. Började få lite värk i vänster knä efter 15 km. Tid: 1:46.
BertilCesar
lätt morgon jogg; 3,3km
NordicFear
Milen på 43 min, kändes riktigt bra efter åt...
Köra den några gånger till inann man börjar öka längden ytterligare
Fu Frippe
5 km löpning innan jag hämtade på dagis, (inskolning pågår så jag fick en stund över), dessutom cirka 1 timmes promenad med hunden i skogen.
Koskela
45 min löpning, nu börjar det lossna!

/Koskela
molin_visby
10 km i kolsvart skog. salute.gif
Nestor
05:06 på kilometern. biggrin.gif
Inte illa, med tanke på att jag har legat nere med träningen två veckor, pga sjukdom.
Riktigt imponerad av mig själv.

Belönar mig med att cyckla till skolan imorron.

(Ja, ni får hånskratta åt mig nu Malajn.gif )
Axly
Har ådragit mig någon form av inflammation i/runt ögonen.. Så jag har nöjt mig med lite motionscykling och promenader nu i helgen. unsure.gif
Koskela
30 minuters lätt joggning...

Kände mig lite slö!
Fu Frippe
Träning och träning... jag var med i det vinnande laget i dragkamp mot brandkåren! biggrin.gif Först var det fotboll som polisen vann med 8-1 och sedan dragkamp! Detta är kanske den viktigaste tävlingen näst efter julcupen i innebandy! smile.gif

(Ska sanningen fram så kunde bara hjältarna skicka två man och vi skulle ställt upp med ordningsgruppen, men de fick jobb, så det var jag som var föräldraledig och vår chef samt ett gäng stabsnissar mot de två brandmännen och ett turlag från utryckingen, men ändå!)
DaRaven
1 timmes styrketräning rygg och bröst... Och en massa gående på HvSS i helgen då..
Kylskåp
34 minuters löpning med snittpuls på 184

Riktigt skönt nu när det börjar bli lite småkyligt ute
BertilCesar
innebandy igår och shooto idag
Axly
Några mil på cykeln strax under "ansträngningsnivå". Väntar på att bli lite bättre i ögonen innan biffningen drar igång.

Och imorgon har vi gympa på schemat.. Ska visst bli spjutkastning och kulstötning. Kommer nog bli håååååårt. Särskilt med tanke på att 25 minuter snackas bort, av de 55 minuter vi har varje vecka. huh.gif
twintip
QUOTE (Axly @ Aug 29 2006, 21:46 ) *
Några mil på cykeln strax under "ansträngningsnivå". Väntar på att bli lite bättre i ögonen innan biffningen drar igång.

Och imorgon har vi gympa på schemat.. Ska visst bli spjutkastning och kulstötning. Kommer nog bli håååååårt. Särskilt med tanke på att 25 minuter snackas bort, av de 55 minuter vi har varje vecka. huh.gif

Har er skola spätt ut Idrott A 100 poäng (eller är det 200?) på alla gymnasieåren?
Kylskåp
QUOTE (twintip @ Aug 29 2006, 22:02 ) *
Har er skola spätt ut Idrott A 100 poäng (eller är det 200?) på alla gymnasieåren?

Vi läste idrott A i tvåan på ett år och idrott B nu i trean på ett år vilket är 90 minuter i veckan. Konstigt att det går utför med folkhälsan...
Goon
En och en halv timme Krav Maga. Säsongsstart.. smile.gif
404 Skenberg
Enklare form av träning.
Har gått med 750Gr tyngd på benen under hela dagen och M90 Sth kängorna.
Total vikt 1500Gr plus kängorna.
Kändes ganska mkt lättare när jag tog av tyngderna och kängerna när jag kom hem.

Mvh
404 Skenberg
Axly
twintip: Svar ja, 3 år är det som gäller. Vet ej hur många poäng det är dock.. 150?

Sedan har många "spinning, kondition och styrka", och några idrott B som individuella val.. Något jag prioriterade bort för matte C och andra lite viktigare ämnen. Men visst, rent folkhälsomässigt är det ju rent åt kane banane.
twintip
Ändå lite sovjet när staten försöker tvinga folk till idrott. Dock vore det bra om man hade aktivitetsdagar med olika idrottsklubber i kommunen så ungarna får testa olika sporter på skolans idrottlektioner. På så sätt blir det roligt (variation är roligt), ungar värvas till sportklubber och mår bättre p.ga. träningen och på sikt kanske man kan få ner en bit av dagens övervikt, stressproblem (som enligt tidningar är vanliga) och överviktsrelaterade sjukdomar...

edit:

QUOTE (404 Skenberg @ Aug 29 2006, 23:23 ) *
Enklare form av träning.
Har gått med 750Gr tyngd på benen under hela dagen och M90 Sth kängorna.
Total vikt 1500Gr plus kängorna.
Kändes ganska mkt lättare när jag tog av tyngderna och kängerna när jag kom hem.

Mvh
404 Skenberg

Är det vristtyngder du använder? Hur funkar det egentligen? Är sugen på att köpa sådana och ha i skolan. Kan bli riktigt kul att gå våra 5-våningstrappor med några kilo runt benen + skolväskan 5-10kg (böcker...). Är det vanligt med förslitningsskador vid använding av vristtyngder i vardagliga livet eller?

peace...
404 Skenberg
Twintip

Det är energetics tyngder som jag använder.
Den modelen som jag har kan både användas som vrist eller handleds tyngd. Det som jag har märkt av nu när jag har användt dessa tyngderna nästan varje dag sen Tis förra veckan är att jag har kännt att musklerna i låret har tränats när jag har cyklat. Sen det som jag har hört så är det bra att köra med denna typen av tyngder när man går och även som jag march tränar.
Skall iväg nu och införskaffa lite tyngre tyngder som jag kan köra på benen och 750 gramarna på vristerna nu när jag kommer att march träna mer. Enligt personal på Intersport så är det en bra kombo.
Är tyvärr ingen expert på detta.
Men jag kan säga att tyngderna är värda pengarna i alla fall.
Fick ge 120:- totalt för de som jag brukar just nu.
Mvh
404 Skenberg
BertilCesar
i måndags körde jag innebandy, igår shooto, idag shooto
Koskela
Frossade pizza igår... Jag fick ta befälet över mitt papp-psyke så jag sprang i 45 min idag!

För övrig anser jag att paltkoma är ord gott nog för SAOL!

/Koskela
Nestor
Cycklade till och från skolan idag.
1.4 mil.
smile.gif
II63
13 kilometer marchträning med 25 kilo i ryggan
provade att ha pulsmätare på mig idag hade en medelpuls på 163 slag/minuten under 1timme 50minuter. Det är gött för kroppen.
falken_
3 h röj på dansgolvet, inklusive bordsdans, bad i poolen med kläderna på och säldyk alá Anja P. på dansgolvet..

Ja, jag har fruktat träningsvärk i hela kroppen..
NordicFear
5km löpning på 20 min... hade siktat på runt 18 min men det spände så mycket i axlar och mage att det inte gick att springa konstant, var tvungen att stanna och gå 3ggr...

e skit irreterade över detta.... camo.gif angry.gif

Var tvungen att bestraffa mig med lite BRAK efter detta misslyckande
DaRaven
2km löpning, 1h styrketräning armar och axlar..
Skuggan
vet inte om man skall klassa det som träning egentligen men.....

lyfta kartonger på mellan 1-20kg i 8h/dag gör lite verkan.....
så man kan nog säga att jag iaf tränar en större del av överkroppen på heltid på jobbet biggrin.gif
BertilCesar
idag: shooto
heiho
"En tvättbräda försvinner snabbt, men en bilring har man med sig för evigt." dribble.gif
DaRaven
En timme mage, rygg och bröst... Räknar med att nå idealvikt till årsskiftet. 4 kg kvar smile.gif
krabu
QUOTE (II63 @ Aug 30 2006, 18:11 ) *
13 kilometer marchträning med 25 kilo i ryggan
provade att ha pulsmätare på mig idag hade en medelpuls på 163 slag/minuten under 1timme 50minuter. Det är gött för kroppen.

Du borde nog antigen ta det lungt för att du är sjuk eller trappa upp din konditionsträning å det grövsta. 163 slag i minuten i snitt på lite marchträning är sjukt högt, det är (om du är cirka 20-år och har ett normalt pulsspann) cirka 80% av din maxpuls - där ska man normalt sätt ligga vid löpträning (10-20km distans).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.