Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad har du tränat idag?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Hinderbanan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
os frontale
Tänkte sticka ut och gå/springa lite och det började med att jag tog på mig kängorna för att gå in de ytterligare, slängde på mig berghausen med massa årsredovisningar i, camelbak, TP outdoor jacka och byxor samt en civil "boonie" och mp3spelare. Måste säga att bilisterna kollade väldigt skumt på en när man kom springande efter vägkanten iförd i den utrustningen. 1 mil blev det bara ikväll.
Fk Satan
2h cykel efter grusväg blev det idag.

Imorgon blir det lite marschträning. 3h med medeltung ryggsäck.
Andrew
18 Km jogging med 4 kg packning på 1.48 min stannade faktiskt och pinkade i 20 sec Och svar Ja ! ,,,, jag skäms!
NordicFear
Kom nyss tillbaka efter ha sprungit milen! 43min på relativt plan asfaltsväg. känner mig rätt så nöjd med det resultatet
falken_
1 mil promenad och Långa back-intervaller(7 st)+joggning: 70 min

Träningsvärk lär infinna sig lite lagom imorgon wacko.gif
Forssman
måste säga att jag inet riktigt förstår mig på er ibland! marscha i 3 timmar? visst om det ska bli jobbigt eller ej kan man ju påverka med vikten, men personligen tycker jag det är sjukt långtråkigt att gå! cred!

var ute och tog en snabbsväng, 3-4km löpning, kuta runt i området här hemma.
Bjorned
Sprang fyra kilometer och cykla lika långt, lagom sträcka innan det börjar bli tråkigt, räknat på att man är ensam då =)
Källgren
Löpning 1,5 timmar igår. Ingen aning om hur lång tdet blev. Orkade knappt cykla till jobbet idag.
Axly
Cyklat 2 h (som vanligt), gått, sprungit 5 km med 20 kg.
709
Planerat: 10 km löpning

Funderat: kan det funka med ytterligare 2,5 ?

Upptäckt: träningsvärk från igår och att vänster knä inte vill

Slutsats: 3 km och knäckt förtroende

Får nog gå till läkaren nu... :(
Bjorned
Vält traktordäck upp och ner för en stor kulle med ett par polare.
tinhead
20min på träningsmojäng.. i relativt snabb takt.. *puuh*

15x3 repetitioner på situps, lyft med tyngder mm utan att evnist plåga mig genom dom sista 5 i varje repetition fun_icon_nana.gif

yeahoo!!!
nu börjar kroppen funka såsom huvudet har för sig att den ska funka eller nått sånt biggrin.gif

Dags att börja gå sträckor med lite på ryggen... tveka.gif
Aquila
1 timmes vandring m. 20 kg följt av 0,5 timmes styrketränig med egna kroppen.

Edit: Att det skall vara så djävulskt komplicerat att skriva en enda mening utan stavfel. banghead.gif
Kylskåp
10 kilometers löpning med 14 uppförsbackar (och nerförsbackar...) på skräcktiden 61.03. Det är väl priset man får betala för att stuka foten riktigt rejält och vara man nog att vänta tills det har läkt ordentligt dry.gif
kilander
kom hem från 2,1 milslöpning nu ska bara stretcha och duscha, sen är det sängen som gäller.
den 31 är är snart här dribble.gif
Fk Satan
50min löppass blev det idag. Körde det iform av naturliga intervaller.
ArreliuS
Situps och armhävningar(armböj). Blir att gå ut och marscha ikväll en timme med packning.
heiho
1 timme simning och lite smidighetsövningar.
709
15 cykling utåt

12,5 km jogging Kroppen vill inte riktigt.

300 m simning i sundet

Observationsövning (tittat på tjejer)

15 min cykling hemåt
Bjorned
Ni kör stenhårt ju, hade aldrig orkar marchera helt ensam med massor av packning!

Jag cykla 2 x 8km med explosiva bänkpressar och pushpressar mellan.
perer
Dagen: Fotboll
Kvällen: 6 KM rask löpning
.. Senare på kvällen: fotboll/basket
en bra dag happy.gif
Axly
Igår: 3 h cykling (inget direkt pressartempo), 8-9 km kanotpaddling..

Idag hittills: 1½ h cykel + 1 h MTB i skogen Malajn.gif
Christer
I helgen: 14 timmars kajakpaddling i Sthlm Skärgård, besökte bland annat fd. Amf1 på Rindö. Vi förflyttade oss uppskattningsvis 5,5mil under de 14 timmarna. Kajak är kul...
Bjorned
2x8 km cykling, mellan de två cykelpassen blev det;

Knäböj, tunga 3or
Chins (pronerat grepp), högrep
Smala latsdrag, tunga 3or
Benspark, droppset (brinner i framsida lår efteråt)
Liggande hantellyft (baksida axel)
losec
MMA.
SW brottningspass med inriktning på sparring.
Kylskåp
Har precis köpt en pulsklocka och tyckte att det var ett lämpligt tillfälle att testa den. Visade sig att min snittpuls på milen är 183 ohmy.gif. Jag visste att jag sprang så jag blev trött, men jag visste inte att jag låg på över 90% ohmy.gif
heiho
Idag blev det 5 timmar källarröjning. 55 kvm.16 säckar skräp
Nestor
4 km lugnt kvälls-jogg.
Källgren
5km ganska lätt asfaltbana. 22 min. fun_icon_nana.gif
Axly
3 h cykling, 10 km löpning.. Dags att vila lite snart. tveka.gif
fillefalle
10 km löpn. kupperad terräng, samt morgonpromenad med hundarna
elisson
marchträng en timma
Bjorned
2x8km cykel, där mellan;

Tunga bänkpressar
Tunga hantelpressar
Medel tunga pressar bakom nacke
Lätta snebänk
Tunga dips (med extra vikt)
Lätta hantellyft åt sidan

Ett skönt pass, börjar komma tillbaks nu happy.gif

QUOTE (Christer @ Jul 17 2006, 12:09 ) *
I helgen: 14 timmars kajakpaddling i Sthlm Skärgård, besökte bland annat fd. Amf1 på Rindö. Vi förflyttade oss uppskattningsvis 5,5mil under de 14 timmarna. Kajak är kul...
Hoho, inte trött i nävar och bål efter det där va? :P
Axly
2 h cykling, 10 km gång med 20 kg.
709
15 min cykling
10 km jogging
300 m sim
15 min cykling

Borde skrivit 48 km cykling i måndags, men det glömde jag.
tinhead
Först så blev det trampmojäng (15min) ..och lite styrkelyft..
15min pga att jag har höjt motståndet..

Sen kom jag på att jag ska sätta igång cyckeln..vilket jag gjorde..for och pumpade den och köpte en cykelhjälm..sen blev det ca 1mil av bara farten med cykel, cykelhjälm å source vätskesystem...
hade kunnat cykla mer men vågade som inte, ifall man råkar överanstränga sig..
ska nog trampa iväg en längre bit imorrn och skippa trampmojäng ett tag..
Kylskåp
1 mil i mitt löpspår vilket är 7 varv med två branta backar per varv. Kanske ska testa att springa på planmark nån gång
Axly
6 km kuperad löpning (tävling). Ska kolla tiden på prisutdelningen sedan. Rangern.gif

22.49 blev tiden (2:a plats efter någon elitgubbe), helt okej med tanke på att det inte har lagts alltför mycket tid på löpningen på senare (år). Dessutom är banan i sig en av sveriges hårdaste, iaf om man får tro några av de bästa deltagarna i stora klassen. smile.gif
juice!
Konstigt träningspass idag... Sprang 25min(~5km+) rättade till pulsbandet/bröstbandet och skorna sprang sedan 9min(34min in på passet) innan det hög till i bröstet och jag nästa vek mig av smärta. Vilade en stund och gav mig fan på att passet skulle sluta på 40+ min, slutade på ~44min.

Detta har aldrig hänt mig tidigare, likaså har magen krånglat denna vecka (måndag och tisdag). Skulle ha sprungit 8/8km på respektive dagar men var tvungen att bryta efter 3km såvida jag inte ville ta en dasspaus på gångvägen.

Vet inte varför kroppen säger nej, visst har rökt/druckit öl/snusat mer än jag brukar. Vanligtvis röker jag otroligt sällan men öl och snus går hand i hand när det kommer till mig. Har varit i London ett tag och där fungerade kroppen som den skulle så jag vet inte varför den gör som den gör... Jobbigt är det iaf. Är vanligtvis en relativt van löpare, springer 30+ km varje vecka (LÄS: Ej sommaren) förutom nu på sommaren då det har blivit mellan 10-20 km i veckan pga saknaden av motivation samt sällskap. Nu låter det som jag bara klagar men jag njöt endå lite av passet innan jag fick smärtan i bröstet, någon som har en idé vad som kan vara fel? Känns onödigt att gå till farbror doktor i nuläget då det kanske bara är tempoärt.

Felstavningar och menningsuppbyggnaden kommer rättas till efter duschen, kanske. happy.gif
Bjorned
QUOTE (juice! @ Jul 21 2006, 18:51 ) *
Konstigt träningspass idag... Sprang 25min(~5km+) rättade till pulsbandet/bröstbandet och skorna sprang sedan 9min(34min in på passet) innan det hög till i bröstet och jag nästa vek mig av smärta. Vilade en stund och gav mig fan på att passet skulle sluta på 40+ min, slutade på ~44min.

Detta har aldrig hänt mig tidigare, likaså har magen krånglat denna vecka (måndag och tisdag). Skulle ha sprungit 8/8km på respektive dagar men var tvungen att bryta efter 3km såvida jag inte ville ta en dasspaus på gångvägen.

Vet inte varför kroppen säger nej, visst har rökt/druckit öl/snusat mer än jag brukar. Vanligtvis röker jag otroligt sällan men öl och snus går hand i hand när det kommer till mig. Har varit i London ett tag och där fungerade kroppen som den skulle så jag vet inte varför den gör som den gör... Jobbigt är det iaf. Är vanligtvis en relativt van löpare, springer 30+ km varje vecka (LÄS: Ej sommaren) förutom nu på sommaren då det har blivit mellan 10-20 km i veckan pga saknaden av motivation samt sällskap. Nu låter det som jag bara klagar men jag njöt endå lite av passet innan jag fick smärtan i bröstet, någon som har en idé vad som kan vara fel? Känns onödigt att gå till farbror doktor i nuläget då det kanske bara är tempoärt.

Felstavningar och menningsuppbyggnaden kommer rättas till efter duschen, kanske. happy.gif
Hjärtat kan precis som vilken annan muskel som helst hugga till ibland.

Själv blev det som vanligt 2x8km cykel, där mellan blev det;
Marklyft (fyfan vad tungt det blev med denna fuktiga värmen)
Kronlyft
Kabelrodd
Pullups - suppinerat grepp + påhängd vikt
Breda latsdrag
Kristoffer
En timma styrke träning. Ska dra ut och springa senare i kväll.

//Mvh Kristoffer HV.gif
ArreliuS
Armböj och situps, ut och promenera med packning ikväll.
Vinter
Hardcore stretching program och rehab träning, surt som fasen.
Victor
10 km löpning, de känns i vaderna...
Kristoffer
QUOTE (Kristoffer @ Jul 21 2006, 19:49 ) *
En timma styrke träning. Ska dra ut och springa senare i kväll.

//Mvh Kristoffer HV.gif

Samma sak idag

//Mvh Kristoffer HV.gif
Axly
Cykel 1 h och cirka 3 mil inlines på 1.05..
709
QUOTE (709 @ Jul 19 2006, 22:02 ) *
15 min cykling
10 km jogging
300 m sim
15 min cykling

och idag igen
Kristoffer
Löpning 5 km

//Kristoffer HV.gif
Bjorned
Knäböj, pb på 135kg på 73kg kroppsvikt, inget imponerande, men för min del kändes det bra, då det har varit en av mina svåraste övningar att öka i.
#snowman#
Heroiskt ryggpass följt av ett tricepspass avslutade med mage. Inga oklarheter där inte! Löpningen gick medium minus kan man säga... 5 km sedan tackade herr och fru pingislunga för sig och däremed var det löppasset till ända.

V12 till folket!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.