Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad har du tränat idag?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Hinderbanan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
BertilCesar
sprang 6 km igen, inte lika jobbigt som första gången smile.gif
Christer
Sprang 4,7km på 21.52 nytt personbästa, men jag är påväg neråt yttligare.
Krigsmakten
Pulsmätaren visar på 5o%, i uppförsbacken stiger det långsamt till 70%. Kursen är spikrak, farten konstant 25 km/h. I svackan sjunker pulsen till 55%, formen är ok. Tio minuter lätt cykling är perfekt uppvärmning inför dagens förhoppningsvis hårda pass. Elljusspåret är 2,1 km långt och lätt kuperat, klockan är sju på kvällen och många dåliga semestersamveten är ute. För mycket vin, grillat och potatissallad. Jag har tränat hyggligt men är lite seg de första två varven. Jag springer mot den vanliga löpriktningen i spåret. Medurs istället för moturs. Moturs är egentligen skönare, men varje år byter jag för omväxlingens skull. 5 minutersfart de första 4 km. Då möter jag en man iförd korrekta träningskläder till skillnad mot de flesta WCT overaller. Jag får för mig att han ökar farten när jag passerat, han vill tävla. Jag ökar till 80% för att känna på honom, nästa gång vi möts får vi se vem som sprungit fortast. I backarna når jag 85%. Halvvägs verkar det som om han är lite snabbare, men han har uppför sina sista 300 meter, jag har nedför. Jag börjar driva på, hamnar på tröskeln 85% även nedför och på platten, i uppförsbacken stiger pulsen iväg uppåt 90 %. Jag närmar mig mötesplatsen, han är inte synlig än, men där kommer han! Det blir en jämn kamp, jag är bara tiotalet meter före. Farten är 4 minuter per kilometer. Mannen skriker ett varv till. Jag svarar genast med en fartökning. Pulsen är 164, nästan 90% i nedförsbacken, uppför stiger den till 169, 95% av max. 1 km kvar, jag ger allt, hjärtat slår 172 slag i minuten, tre från maxpulsen. Varje meter är blodsmak, nerför de sista 300 m, bena far åt alla håll sprängfyllda med mjölksyra, lätta och blytunga samtidigt. Jag väntar i en minut vid mötesplatsen, töjer ut de stora muskelgrupperna lite grand. Han kommer inte.
Vinter
1mil planmark på 75min, knäet höll bra med stöd. Blir till att satsa på rehab program för att förebygga ytterligare problem.
Nestor
Sähär två veckor in i mitt lilla konditionsuppbyggnads-projekt, så är det förbaskat kul att könna att träningen ger effekt.
4 km (delmål) klarade jag idag utan att vara döende. smile.gif

Glömde dessvärre ta tid på det hela tveka.gif

Vem vet, jag kanske har en salgs kondis när jag mönstrar banan_rock.gif
H0lK
Efter c:a en månads paus 5 km i morse. Var väl rätt tungt men 90% handlar om psyke ändå :P
Victor
Jag körde min mor till Centralen klockan 06.00 i morse och när jag kom hem igen runt 06.30 hade jag ingen lust att gå och lägga mig igen. Istället gick jag ut och sprang en runda kuperat på ca 35 minuter. Efter det gjorde jag lite styrkeövningar hemma bestående av arm-, rygg- och mag-övningar. Klockan 09.00 var allt klart. Riktigt skönt att bli klar med all träning så tidigt på dagen! Då kunde man liksom löka hela dagen med gott samvete! :P
Victor
Idag var jag ute å sprang en runda på 6-7 kilometer klockan 15.00 i gassande sol, och jag säger bara, jag har aldrig svettats så mycket någonsin! Helt sjukt varmt!!! Ska nog försöka lägga löppassen tidigt på morgonen eller på sen em/kväll i framtiden. Känns som att det blir mer lättlöpt då och att man på så sätt får ut mer av träningen.
os frontale
Det absolut skönaste är att springa i norrland sommartid då man 02.00 har fullt ljus och bara hör fågelkvitter och havsbruset. aah smile.gif

Idag har det blivit 2Km cykling följt av 4 km löpning följt av benpass med kroppsvikt samt 2km cykling nervarvning.
NordicFear
Igår vid 23 tiden blev 7km löpning på 37min, måste förbättras ska iaf under 35min..
Det är en order... camo.gif
Tycker kvällarna är absolut bäst att springa på. man sover som en stock efteråt..
BertilCesar
igår runt 23-24 tiden så fick jag lite ryck, har ju inte tränat på länge så jag började men min träning som jag har skjutit upp i flera veckor*.

3x25 armböj
3x30 situps
3x30 rygglyft
3x30 benböj

man måste ju börja någon vart.
ska köra samma varje** kväll

EDIT:
*läs månader
**läs varannan / så ofta jag kan eller orkar
os frontale
Igår blev det 8 km löpning med spyfärdighet.
Efter det 100 knäböj, 100 grodhopp, 100 utfall.
En dush sen in på krogen för att stå och hoppa 4 timmar oavbrutet = Immobilisering idag.
BertilCesar
QUOTE (almkvist @ Jul 2 2006, 16:17 ) *
"Har du skjutit AG90?"
"nääää, va é de?"
"Livet börjar när man skjuter AG"
"jaha, men jag lever ju nu"
"Bra iaktagelse, nu öser vi lite"

Jag raggade lite med "skjuta KSP", men min polare fick ragget.. hmm.

Är det verkligen något att skryta med? och vad har det med träning att göra?

ähh. orka, så länge vi alla är lyckliga.. camo.gif
os frontale
QUOTE (BertilCesar @ Jul 2 2006, 17:30 ) *
QUOTE (almkvist @ Jul 2 2006, 16:17 ) *

"Har du skjutit AG90?"
"nääää, va é de?"
"Livet börjar när man skjuter AG"
"jaha, men jag lever ju nu"
"Bra iaktagelse, nu öser vi lite"

Jag raggade lite med "skjuta KSP", men min polare fick ragget.. hmm.

Är det verkligen något att skryta med? och vad har det med träning att göra?

ähh. orka, så länge vi alla är lyckliga.. camo.gif

Neeej, inget skryt, raggningsreplik ju. laugh.gif
Christer
Igår:
5mils marschträning med ca 20kg packning i väder modell varmt. Denna förflyttning tog 15 timmar.
Jag upplevde delar av marschen som mycket ansträngande. Undrar hur det kommer gå i lumpen då :P Jag har idag ont i fötterna, lite blod på stortårna. "But the training for lumpen must go on.." banan_rock.gif
BertilCesar
6 km kl 0500 imorse, spelade fotboll 2200-2330.

kl 0000

3x25 armböj
3x30situps
3x30backup

streching
sleget
Tje, egentligen i går.
Skulle köra 2,5 mils slingan i vättlefjäll med en kompis. Gått den många gånger förut. Hade väl en 15 kg i ryggan varav 6 liter vatten.
Efter ungefär två mil var tempen uppe i 33 grader och jag fick värmeslag. Tappade orken, slutade svettas, fick huvudvärk och började till och med frysa med gåshud på armarna.
Beslöt att bryta med ca 5 km kvar.

Så, ta det lugnt i sommarvärmen!
Se till att äta ordentligt och dricka ordentligt!
Grängan
Första passet på en månad. Studenten tog tid och sen har jag inte hunnit pga jobb...
Men men, idag blev det 30 min jogging..
Strv S
8 timmar skogsröjning, i tät lövskog kan det tidvis bli riktigt kämpigt
Bushi LG
Ska ut en kort runda i elljusspåret om en liten stund. Avslutar med sedvanlig styrka med kroppsvikt... har legat av mig lite känner jag -eller är det värmen, månntro? ;)
heiho
Simmade en halvtimme. 25.5 grader i vattnet.
NordicFear
Riktigt vad fint... nu kan man lägga till ytterligare 7km i avverkade högen smile.gif
ice_drop
2 kilometer löpning för att börja igen
falken_
2 h med 7:an och pitchen på rangen, samt agerat caddie och sällskap de nio sista hålen(de längsta happy.gif )
Aquila
1 timme löpning och en halvtimme styrketräning.
Sprak
Rygg, triceps och mage på gymmet i ca 1½h. Borde löpa mer men jag tror jag har fått nån inflammation i benet(eller en fet träningsverk)
Strv S
Mer röjning :P
Axly
Senaste dygnet: Cyklat 4 h, sprungit 4,5-5 km med 20 kilo på ryggen och kängor på fötterna (varmt klockan 12 smile.gif ). Däremellan en del övningar med egna kroppsvikten, och nu tänkte jag ut och cykla igen, fast pressa lite mer än förut. happy.gif

Edit: Såå, cyklat järnet på MTB'en cirkus 2 mil. Kände mig ändå pigg efteråt.. Sprang 1,5 km medelhårt som nerjogg.
Nestor
Yay!

Klarade idag mitt första delmål att komma under 7 min på en kilometer.
Kom in på 6:47.

Kanske inte så imponerande, men jag tycker det känns rätt skönt att det går frammåt mied konditionen. smile.gif
twintip
Chipsätning och jordnötssmörstävling, jag vann.
falken_
Gårdagens träning: 1 mil marschträning med 15 kg (övning inför sommarens vandring) smile.gif
Fk Satan
Lätt jogging 15km med ett rejält strech-pass efteråt
Rickard N
dryg mil joggning, försökte hålla pulsen under 80% av max, att det skulle vara svårt trodde jag fan inte. blink.gif
Grängan
Igår kvall drog jag ut på en lätt joggingrunda igen, 35 minuter.
Har även börjat köra slumpmässiga armhävningar. Typ ser jag en person så är det 10 armhävningar varje gång... Måste väl vänja sig vi sånt också.. ;)
Axly
Cyklat runt i nästan 3 timmar.. Sprungit 1 mil rätt hårt, gjort lite armhävningar och sånt skoj. smile.gif
falken_
Gårdagens träning: 1 mil joggning, 30 min styrka och stetchning, 5 km promenad
molin_visby
äre nån som har nån riktig kanonkur mot förkylning!?
i en vecka har nu en förkylning, som jag tror jag fick av att bada i algerna här på gotland, hindrat mig från att träna banghead.gif

ha de!
falken_
2 mil promenad, 40 min styrketräning
Mech.Inf
Sprungit 1,5 mil. Känner att konditionen så smått börjar återvända
II63
Marchtränat 9 km med 25 kilo i ryggan i terräng vilket var svettigt i värmen
Fk Satan
Intervallpass nu på kvällen. 3min*8reps.

ganska skönt med en rejäl genomkörare.
Kylskåp
Började med 15 minuters cykling i vad som kändes som en 90gradig uppförsbacke på gymmet. Gjorde sedan 15 armhävningar varje gång domarn blåste i fotbollsmatchen. Avslutade sedan dagen med jägartest modell jobbig, lite högre bänk, lite tyngre rygga och lite fler reps. Är duktigt trött i benen efter dagens bestyr smile.gif
Illuminat
Idag har jag kört ett ryggpass. Ganska tomt på kraft nu under deff. I övrigt lika skoj som vanligt smile.gif
Lite vader på det också.

Ska sätta igång konditionsträningen på allvar nu i veckan tänkte jag, men det är halvt omöjligt att få i sig det käk jag behöver nu för att inte förlora muskelmassa och samtidigt bränna fett (är inriktad på bodybuilding). Nåväl. Får slitas och kämpas och lassas och hoppas på bästa.
"Insats Hv" nisse
Utvandrarleden
Korrö - konga T/R
ca 4 mil
Nestor
5 km Joggning och gång.
Det är skrämmande att jag har något som kan liknas vid kondition Malajn.gif
För 4 veckor sedan hade den distransen fått mig att storkna.
simon
Igår: Lätt marschträning med packning och 90-kängor. 6~7 km.
Idag: Överkroppsträning på gymmet. 1½ timme.
Grängan
Idag blev de ca 30 min jogging igen... Gött, nu kan man snart börja lägga på igen...
molin_visby
Löpning 7 km och styrkepass för rygg och mage. B)
elisson
löpning fick det bli idag
Myran
Igår : 9 km löpning (helt förvånad över att jag klarade sträckan överhuvudtaget för att vara helt ärlig..) Lite BRAK liknande moment som uppvärmning, 30 min, efter löpningen så blev det att svalka sig i poolen med några längder.. blev lite mer än vad jag planerade.. biggrin.gif

Idag :

BRAK liknande moment, 30 minuter.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.