Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad har du tränat idag?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Hinderbanan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
Kn Glock
40 varv löpning runt HKV. ca 18 km.

HKV borde vara mindre rolleyes.gif
b1rd
2 timmar gym, blandade övningar...
daddlar
Tanken var ju att lassa på 30 kg på axlarna och köra diverse övningar för rumpa och lår. Men jag gick hem efter jag insåg att när jag tog tag i stången så vek sig händerna och handlederna. Jag orkade inte hålla i den ens! ... Skyller på gårdagens styrkepass som uppenbarligen tog hårt på händer och handleder. salute.gif
b1rd
1h20min löpning, blandat tempo
Sköld
5,5 km jogg, regnade efter halva, kom in på halvbra tid... Känner mig lite slö jämnfört med er andra här på forumet ;)
b1rd
1 timmes orienteringstävling...

EDIT: + 20 * 20 armhävningar
simon
10 km löpning i kuperad terräng. Gick i mål på 41 mins. Jag är äckligt nöjd med min utvecklingskurva. Konditionsträning är riktigt kul och ger positiva bieffekter som heter duga.
b1rd
Simon, hur ofta tränar du löpning, hur långt/länge etc?

/ david
Fk Satan
QUOTE (Ing @ Nov 26 2007, 19:55 ) *
Dåså.

MANÖVER, SITT NER!

Det här verkar ha gått lite överstyr. Meningen med den här tråden kan inte vara att man ska rapportera varenda träningspass tills forumet stänger för gott. Fick för mig att titta till den här tråden, och vilka som skrivit inlägg här. 3 medlemmar som gjort fler än 100 inlägg. Ytterligare 12 som gjort över 30 inlägg... Ta en snabb kik på det här. (genom att klicka på talet som anger antal inlägg gjorda i tråden, det är en länk) Hör du till skaran som kladdat mycket så räcker det nu.

/BlåGul

På föregående sida fanns detta att läsa...

Hoppas ni förstår vinken

Fk Satan
Blågul
b1rd
Detta är inte på något sett kritik, jag undrar bara: Vad är denna tråd då till för?
Ing
QUOTE (b1rd @ Apr 27 2008, 19:45 ) *
Detta är inte på något sett kritik, jag undrar bara: Vad är denna tråd då till för?
Min tanke som blågul, efter 67 sidors enradsinlägg av typen "5km trött löpning" eller "gym idag, axlar och bröst. Gick inge vidare" är att det kanske skulle gå att göra det till någonting för att uppmuntra folk, någonting där man kan kika igenom en sida och kanske få ut någonting av det som läsare, eller iallafall att man anstränger sig NÅGOT när man skriver.

Har det hänt någonting särskilt med träningen?
Genombrott?
Du har BÖRJAT träna ordentligt senaste månaden, och det faktiskt börjar släppa?
Sammanfatta/Utvärdera senaste månadens framsteg?
...
Är du med?
Man kan lägga lite mer energi på ett inlägg än 5 ord där man talar om att man rört sig.

Har tänkt författa ihop någonting själv efter något löppass nu i första vårvärmen, men jag brukar normalt vara för trött när jag kommer hem.. rolleyes.gif

Sprang förresten igår för första gången i år i t-shirt, utan mössa och vantar. Underbart löppass, iallafall första halvtimman. Till och med 95kg Ing + 5-6kg packad camelbak kan tydligen funka bra under löpning om förutsättningarna är rätt. Efter en halvtimma visade vaderna att jag kanske borde ta mig tid till att springa lite oftare än en eller i bästa fall två gånger i veckan. Men ändå ett rackarns fint fritt pass över allting mellan sandstränder, gräsmattor och faktiskt en del is och snö som låg kvar på skuggsidan. Ger mig fan på att det blir tyngre framöver när det blir för varmt istället...
Gympasset idag gick lika segt som vanligt. Samma finska j**la kanal på radion i gymmet och samma gamla rammstein och metallica i mp3-spelaren som alltid (någon borde fixa till den där spelaren brow.gif ). Dessutom gick någonting sönder i nacken/axeln. Alltså löpning och ben framöver...crap.

Någonting. sådant är väl vad vi hoppas på... typ.
Rickard N
QUOTE (b1rd @ Apr 27 2008, 19:45 ) *

Tänk, det har jag faktiskt undrat jättemånga gånger biggrin.gif

Första gången på cykel i kortärmat och kortbent igår f.ö. Det måste sitta så mycket i huvudet för jag kände mig grymt stark. Nu skall jag nog försöka mig på några repor som är längre än till skolan clap.gif
Skalman
Tränade kendo i en och en halv timme. Började nu i februari, så man är ju rätt kass, men det finns ju vissa framsteg man kan skönja ändå. Det kändes tungt för några veckor sedan då jag missat många träningar pga. annat, men nu börjar man komma in i det hela ordentligt. Idag körde vi i stort sett bara repetition av grundläggande saker, vilket var bra, för det var ett tag sedan man fick öva på det ordentligt. Kändes ganska bra hela träningen, lyckades oftast komma ihåg att föra shinaien bak ordentligt, hade hyfsad hållning, och attackstegen börjar bli bli dåliga istället för urkassa, vilket känns skönt. Något jag ska försöka tänka på till nästa träning är att ha bättre tenuichi (vete fan hur man romaniserar det...).

Jag borde även börja ta ett löppass i veckan, nu när det börjar bli varmt, och den privata BRAK:en har det varit dåligt med på sistone.
b1rd
Har idag för första gången gått med packning i rent träningssyfte.

Det blev 20,1 km med en medelhastighet på 6,0 km/h, 14 kilo i ryggsäcken. Riktigt härligt, förutom lite ömma fotsulor smile.gif
Rully
Uppvärmning 200m crawl
100 m benspark
100 m fjäril
100 m bröstsim
100 m crawl
(15 armhävningar + 150 m crawl) x 6
50 m bröstsim
500 m fjäril
15 min målvaktstramp med armarna över vattnet
1 h vattenpolomatch(vilket betyder 3 km simning + brottning)

Allt som allt 4550 m simning + 90 armhävningar på två timmar
Timmi
Förra veckan var jag på Runners' store i Stockholm och hämtade ut mina überhightech iläggssulor till mina skor som kanske skulle avhjälpa problemen jag haft med mina skenbens framsidor (nej, inte benhinne inflammation). Även om min ortoped var tveksam till det...

Tidigare har jag haft problem med att gå snabbt och länge utan att få ont, nu har jag använt iläggen två löppass (varav det andra just avslutades) och en drös promenader med och utan kängor utan några som helst känningar! Det är ett pinsamt tempo och en pinsam distans jag springer men det är enormt glädjande för mig då dessa sulor kan ha räddat min kommande värnpliktstid, de här problemen har alltså uppstått efter att jag mönstrat.

Utöver det har gymträningen också släppt ordentligt och jag är starkare än någonsin på det 3 år jag har tränat och jag känner att jag har koll på vad jag vill med träningen och hur jag ska ta mig dit.
Munin
Jag har gjort många konstiga saker i det militära, men en del av dagens närkampspass tar nog priset.
2 personer samt 1 större papperskorg i ett 1x1meters duschbås, 2 minuters sparring, ingen får lämna båset under tiden och inget regelverk (nåja, det var ju på låtsas).

Träningen i övrigt gick över förväntan då jag kunde genomföra de flesta momenten, smolket i bägaren var att revbenssprickan gick upp igen strax före lunch vilket skickade mig ungefär en vecka tillbaka i läkningsprocessen.
Länge leve voltaren, alvedon och vilja, sunt förnuft överlåter jag momentant åt någon annan.

Edit: 2 snabba knän och sedan var det uppenbara slutet på det roliga infriat, nu blir det totalvila några dagar...skrutt sa alf.
Sköldberg
Pågrund utav studentfirande har den senaste tidens träning varit ganska medioker och kvalitén har varit bristande. Igår kändes det dock som om det var dags för en löprunda. Knöt skorna och gav mig iväg på min 8,6 kilometersrunda. Kändes ganska tungt och hade inte förväntat mig något lysande resultat direkt, döm till min förvåning då jag kom i mål och såg att jag förbättrat min tid med drygt 2 minuter till 34.26!

Det här med krogrundor, dansgolv och ölhävning är tydligen en underskattad form av träning. banan_rock.gif
Krizan
Körde ett spänstpass för hockeyspelare.

Maximalt upphopp 4x5
Armpress med klapp 3x5
Skridskohopp 3x6 per ben
Borzowhopp 5x5 per ben
Stående ryggresningar 3x10
Fällkniven 3x10
tinhead
Marshtränade lite för att se vad jag klarar...
runt 12km på 2,5timmar...med en 10-12kg packning..
Cesium
Tränade backe för första gången någonsin idag.

10kg på ryggen i mördarbacken Allan. Jävlar vad trött man blev, efter tre rundor var benen gelé. Sedan var det bara sju till. Dock med långsammare och långsammare tempo nerför, speciellt som jag upptäckte stora mängder smultron vid vägkanten^^

Blir till att rycka upp sig nästa backträning och inte slöa nerför(nu är alla smultron slut). Jag kör backe en gång i veckan och vanlig löpning tre dagar.
Halldén
Har under sommarjobbet börjat löpa i elljusspåret som ligger precis i närheten efter man slutat jobba varannan dag. Kört 6.4km hela tiden fram tills i fredags då jag kände att jag hade sånt skönt driv hela tiden att jag körde 1 mil fullt ut. Tillbaka på runt 50min, va så jävla nöjd! clap.gif
tinhead
Soldatprov idag blev 30kg i packning och ca 2mil i kuperad terräng..
Quads
40 min löpning + styrketräning med egen kroppsvikt.
Härefter "spelade" jag Wiii fit med nintendo wiii (efter en tids övertalande vill jag tillägga).

Utvärdering Wiii fit: Är det träning (var lite skeptisk innan)? Svar: Ja, till viss del i alla fall. Balans, koordination och viss styrketräning ger den. Kondition ger den nog också till dem som är lite mindre tränade. Nu har jag inte prövat alla banor och inte fått upplåst alla nivåer så än så länge är träningen absolut inte hård på något sätt. Dock får jag väl medge att det är en rätt rolig form för "träning". Slår den riktig träning? Nej, nej och aldrig. Det blir nog löparspåret i morgon igen.
Dexter
Promenad 40 minuter. Tack strejkande bussförare!

/D
Slöbevakarn
Sprang milen idag på 56 min 34 sek.

Ganska bra med tanke på att jag inte fysat ordentligt på nästan 5 månader.
Sköldberg
Haft problem med träningsmotivationen ett tag så har jag trappat ner några dagar och bara tränat för att hålla igång rutinen. När jag har sprungit så har jag mest tittat på den vackra svenska sommaren och försökt att strunta i löptider. Idag när jag stod i startblocken kände jag tävlingsinstinkten komma tillbaka och jag körde fullt ut. Till min glädje stannade klockan på 33.38 på 8,6 kilometer vilket är nytt rekord för mig. Känns jäkligt bra just nu banan_rock.gif
Slöbevakarn
2 mil marsch med 15 kg packning.
valmet
I förrgår, löpning 2km på 11 minuter, en liten bit kvar då mao.

Idag, Promenad 6km med ca 7kg ryggsäck
Rully
Åker iväg på träningsläger imorrn. Kommer spela vattenpolo 4h varje dag, och mer på tävlingen(inofficiellt ungdoms-EM).
Detta kompletteras med volleyboll 1h varje dag och möjligtvis lite löpning om jag orkar :P

Wish me luck!
Balt
1 tim gym på morgon och sen core (boll) och lite gym sen på kvällen!
Balt
Blev en 6 kilometers runda nu på kvällen...
Den grillade laxen var lite för nära att hoppa ut för att det skulle vara bekvämt hehe
Kolind
Från och med idag ska det bli några rundor per vecka, sprang 4.6 km idag, och ska variera litegrann mellan den och en annan runda på 7 km, sen måste man väl öka igen till en runda som är 10.6 eller något sånt. ( har en kompis (Kallin på forumet) som tvingar ut mig hela tiden vi har snackat om att träna på nu inför mönstringen (som det förhoppningsvis blir) nästa år) Så nu blir det träna av det från och med skolstarten smile.gif fun_icon_nana.gif
daddlar
1.1 km på 3 minuter och 20 sekunder. Det var dumt att göra så utan att ha sprungit en km sen mars. Jobbigt att tvinga musklerna ta mitt riktiga löparsteg utan att på nåt sätt vara förberedda för det. Smärta, kramp... rolleyes.gif
Eaglet
Körde ett pass utöver det vanliga idag:

4 km löpning

1,5 km simning totalt (blandade simsätt, 25or under ytan etc)

3 km löpning

Styrketräning (Chins, marklyft, bänkpress)

2 km löpning
Slöbevakarn
Sprang ffg i mitt liv milen på under 50 min idag. happy.gif
Med 49 min, 36 sek och 06 hundradelar är man på rätt väg. Så nästa mål är milen på under 45 min.
elisson
2km simmning efter jobbet.. känns gött
Rickard N
Och nu är hösten här igen så på med massa j-a kläder för att kunna cykla utan att frysa ihjäl. Känns sådär, men vad gör man inte. 5 mil som michelingubbe på knappa 2 timmar med lite fjöscykling genom bostadsområden iofs...
Sjöbevakaren
Då var andra passet jujiutsu avklarat. Betydligt bättre när man har lite grundvetande
Kallin
Gym som vanligt på onsdagar, vilodag imorgon! Puh! smile.gif
Eaglet
Hade ett lite konstigt pass idag. Tänkte både simma och gymma, vilket blev tajt med tanke på att jag bara hade en timme på mig innan allt stängde.

Simmade 30 minuter, mestadels crawl men även ca 10 st 25or bröstsim under vattnet.

Snabbt iväg till gymmet:

Chins:

70kg kroppsvikt

+30 kg , 5 reps
+20 kg, 7 reps
+10 kg 8 reps

Marklyft

4 x 8 , 70 kg

Obs under tidspress
Sjöbevakaren
Tränade för första gången Ki box på FF. Var inte såå jobbigt som ajg trodde det skulle vara
Crown
Körde första löppasset efter en långvarig förskylning idag. 30min i prat-tempo var tanken, tömde maginnehållet oralt efter 25, så får nog vila några dagar till innan jag drar ut igen.
Eaglet
71kg , 181cm

Idag:

500 m rodd, 1.45

Dips med vikt,

25 kg, 4 set: 8, 8, 6, 6 reps

500 m rodd 1.50

Bänkpress,

70kg, 4 set: 7, 6, 5, 4 reps

15 snabba chins

Simma:

100m bröst
100m crawl

Delfinen 200 m

25or under vattnet, 100 m

Blandat crawl och bröst, 4-500 meter
II63
Löpning i terräng 15 kilometer enligt GPS:en i det vackra höstvädret.
II63
FkN
Två timmar Krav Maga.

Var rätt så segt i början efter en dag på Stora Sätra igår men fixade hela passet bra.
The Swede
Körde mitt första renodlade judopass idag.
I klubben tränar vi ju jutsu och judo och man kan fritt träna det man vill, allt går på samma avgift.
Har kört några gemensamma pass tidigare under sommarträningen men då har det mest blivit ne wasa.
Nu fick jag en och en halv timmes genomgång av grunderna av tränaren Ivar, en liten nätt herre på ungefär 120 kg som kört judo i 27 år tror jag det är.
Det kostar på att kasta en sån bastant herre.
Nu är jag i ungefär samma viktklass själv så det var väl inte mer än rätt att jag fick köra mot honom så kunde de små hålla sig på andra halvan av mattan.
Det var riktigt kul och jag ska försöka köra ett pass i veckan med judo, förutom de pass med ju jutsu jag redan kör.

The Swede pansar2.png
daddlar
Körde mitt första pass av ett 16-veckorsprogram jag fann på nätet. Det kändes najs, sådär lagom jobbigt. Imorn står det 35 minuter intervallöpning och då får det bli det. smile.gif
Spook
Löpning 1.5 mil ingen terräng..
Cesium
8km maxad cykling på kärringsnurra med dubbelpunka biggrin.gif Första gången jag tränar på att cykla, men kanske kan hjälpa lite innan tisdagens cykeltest. Märks att man inte är någon cykelmänniska precis. Blir cykeln till/från bussen imorn och på fredag också. 2x3km smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.