Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad har du tränat idag?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Hinderbanan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
Christer
Sprang 4,7 km på tiden 22.16.

Här är mina senaste tider på 4,7km plant.

25.05 2 april
23.40 25 april
23.41 1 maj
22.33 9 maj
22.16 7juni

Som ni ser så går det framåt men jag har långt till spåret så som ni också ser så löper jag inte speciellt ofta, tyvärr. Försöker bättre detta. bash.gif Detta är resultaten när jag maxat. Tyvärr har jag varit sjuk i 4 veckor den senaste månaden, Trots detta så förbättrar jag min tid på första träningen efter 4 veckors förkylning.
Slugg
1,5 timmes Kajakpaddling med min fru i en "tvåmannakajak" När vi väl kom på att rodret var felinställt och slutade använda det så blev stämningen i Kajaken lite bättre smile.gif och det gick riktigt bra. känns lite i axlarna...
"Insats Hv" nisse
1½ timmes rask promenad previd en vårdnadstagares cykel i solskenet
Nestor
Skall ut nu och jogga 3.5 km.
Strv S
marschträning med packning 7 km
falken_
Marsch till kyrkan i högklackat (prestation!)
Magträning i form av trycka i sig cheesecake och jordgubbstårta. OCH! massa sjungande.
Ansiktsmusklerna har tränats en hel del även de i form av massa leenden inför kameror smile.gif

Nu är det lov! biggrin.gif
Christer
Kände mig lite öm i benhinnorna så jag beslutade mig för att inte löpa. Trots detta ville jag få träning och prövade då MTB. Cyklade MTB-bana/spår? på 1 mil, plus 7km till spåret och 3km hem.
Har aldrig cyklat "ordentligt" ute i skogen. Kommer nog ha träningsverk i händerna imorgon :P Sammanfattningsvis ca 2 mil på 1,50h. Hoppas det ger något konditionsmässigt och styrkemässigt, vad säger ni som vet?
709
SIB i Malmö. camo.gif Sen var det något fel med min mage så vi körde lite gasmask.gif också. biggrin.gif

Inte så mycket träning, men svettats har jag iallafall. Var bara att vrida ur tröjan när jag tog av skyddsvästen.
Nestor
Joggade lite på morronen.
Men var tvungena att avbryta då skavsåren på hälen började blöda rätt rejält... dry.gif

Dax att köpa nya löpskor misstänker jag tveka.gif
Vinter
QUOTE (Nestor @ Jun 11 2006, 16:51 ) *
Men var tvungena att avbryta då skavsåren på hälen började blöda rätt rejält... dry.gif

Dags att tejpa hälarna och köra med polyester baserade strumpor ;)
norrland
17 km löpning var tvungen att bryta där efter ruggiga skavsår i hålfot!! horny.gif

gick sista 2 km barfota till de förbipasserandes förvånade blickar saint.gif salute.gif

nu snackar vi alltså skavsår modell rock and roll Rangern.gif

måste gå och kolla upp ett par skor som passar mig... håller inte i längden det där 8.gif 8.gif
tinhead
Då var det som dags, att börja röra på sig mera och skaffa sig lite styrka/kondis..

13min på en såndära orbitrek eller vad dom nu heter..Enligt den's "dator" så motsvarade det ca 4km..

Fan vad man kan "springa" biggrin.gif

Nåra situps och lyft lite skrot.. (jaja situps eller va det nu heter??)

Få se nu om man kan hålla motivationen uppe så man får in en rutin.
caj
Körde match igår, tog studenten i fredags... Malajn.gif Det var bland det jäkligaste jag gjort men jag får hoppas att det inte kommer hända allt för ofta :P
Nestor
QUOTE (Vinter @ Jun 11 2006, 17:08 ) *
QUOTE (Nestor @ Jun 11 2006, 16:51 ) *

Dags att tejpa hälarna och köra med polyester baserade strumpor ;)

Roger på det. salute.gif
Dock måste jag ändå investera i nya dojor. De jag har nu har tjänat troget. Men tillslut tar tiden äve de bästa...
Vinter
QUOTE (Nestor @ Jun 12 2006, 01:01 ) *
Roger på det. salute.gif
Dock måste jag ändå investera i nya dojor. De jag har nu har tjänat troget. Men tillslut tar tiden äve de bästa...

Nya skor slits lite för snabbt tycker jag med, köpte nya i mars och dom har redan börjat slitas upp i hälen, köpte nya löparstrumpor nyligen för att vara säker.

Känner lite på knäet i dag gick en 90 min och solade mig...
Aquila
Har idag kört ett stenhårt pannbenspass med den svenska byråkratin som vikt.
Det började med att jag marscherade ner till vårdcentralen, en sträcka på 800 m, för att ta reda på varför jag känt mig så hängig på siståne. Väl inne i väntrummet utspelar sig följande dialog när jag ska anmäla mig:

- Hej, jag hade beställt tid hos Mik...
- Har du nummerlapp, frågar den kvinnliga receptionisten.
- Ööh, nej.
- Du måste ha nummerlapp, säger hon och pekar över det totaltomma väntrummet.
Jag vänder mig om och tittar på nummerlappshållaren, Men va fan.
- Men det är ju ändå ingen annan här, säger jag lite förbryllat.
- Spelar ingen roll, du måste ha nummerlapp.
- Jaha, säger jag och traskar över och tar en.
- Sådär.
- Vilket nummer?
- Ööh, 48
- Då får du sätta dig och vänta, det är nummer 47 nu.
- Va! surprise.gif , men det är ju ingen här.
- Nähä, men du får sätta dig och vänta.
- Skojar du med mig eller!
- Nej, du får sätta dig och vänta.
banghead.gif

Nåväl, efter typ fem minuter kommer min läkare och frågar efter mig.
- Nilsson
- Ja det e ja.
- Varför sitter ni här, man ska anmäla att man kommit hit.
blink.gif

Jag har fan aldrig varit med om något så urbota jävla löjligt, korkat, genomidiotiskt.

Hur det gick på hos läkarn? Jodå, han sa åt mig och komma tillbaka om det inte blev bättre inom några veckor, vilket gör att jag får vila ytterligare från träningen. Gött, jag som redan har abstinens. sad.gif

Mitt förtroende för den svenska vården är just nu ungefär exakt +- 0.
I vilket fall har jag genom undersökande forskning kommit fram till varför vi har så långa vårdköer i det här landet.

EDIT: Dubbelpostade till råga på allt.
bartil
Marklyft (4*8 m 80kg), Chins (3*9, 6, 5 m. 15kg), Militärpress (3*10, 9, 8 m. 55kg), Liggande vadpress (3*8 m. 210kg), Stående vadpress (2*8 m. 120kg), Hantellyft åt sidan (3*9 m. 11kg).

Skippade dips och T-bar idag... kände mig helt seg och matt i hela kroppen, förmodligen pga för mycket förkylning och studentfirande förra veckan. :P

Så jag tog det rätt lugnt på iaf. marklyftet och hantellyftet och militärpressen.
falken_
Mountainbike 60 min skogsterräng medelpuls: 164

.. härligt men oj så varmt det är ute =)
Fk Satan
rullskidor distans. 92 minuter
709
Gjorde mitt jobb via cykeln istället för bilen idag. Körde hemifrån 640 och var tillbaka hemma 1230. 30 min middag.
Det bör ha varit 45 km.

Solen gassade och jag är röd i hyn.
Car Dai shan
Körde ett spinningpass i denna djävla värme (avskyr redan sommaren) smile.gif

Köpte två par nya skor för spinning/gym och löpning, nu ska det bli träna av…
Sontaine
sprang 9 km med hundarna + en brottningsmatch med en trädgårdsslang som hakade upp sig och löpte amok i mammas växthus (som jag förövrigt är utsänd att vakta medan hon är utomlands). resultatet av detta = skavsår på höger stortå efter löpningen och tre krossade blomkrukor och en död tomatplanta efter brottningen! vissel.gif
Fk Satan
lugn joggingtur på lite över timmen. Avslutade med ett rejält strechingpass.
elisson
lite styrka blev det idag.. förkylning håller mig borta från löpspåret angry.gif
Aquila
En timmes medelintensiv terränglöpning, känns som jag är i stort sett fri från en segdragen förkylning jag haft på siståne. clap.gif
Nestor
Joggade/gick 3 km på 15 min idag.
Lite rastlös och tog det lugnt. Kände inte för att ösa på denna gång.
Men jag märker attläpandet går lite bättre nu. Faller inte ihop i en hög när jag är klar. smile.gif

edit: pnsam felanvigen sträcka. råkade trycka på fel knapp. *nestor tar på sig dumstruten"
falken_
QUOTE (Nestor @ Jun 14 2006, 22:14 ) *
Joggade/gick 4 km på 15 min idag.
Men jag märker attläpandet går lite bättre nu. Faller inte ihop i en hög när jag är klar. smile.gif

Hur jävla fort gick du då?
siros
QUOTE (falken_ @ Jun 14 2006, 23:02 ) *
QUOTE (Nestor @ Jun 14 2006, 22:14 ) *

Joggade/gick 4 km på 15 min idag.

Hur jävla fort gick du då?

Borde väl ligga på 16km/h

Nestor du är min förebild clap.gif

//Siros
Nestor
Nej, jag går inte så fort...

Gick en minut och joggade resten.
Jag är ingen supermänniska alls. Har bara skrivit "4" istället för "3". Ber om ursäkt för detta blush.gif
Sontaine
cyklade tre mil på lite drygt en timme, utomhus alltså å inte på nån nerpinkad, äcklig träningscykel smile.gif vet inte om cyklingen hjälper nått i konditionsträningen, de känns som att det bara är lårmusklerna blir lite möra. ni som vet, är löpning bättre om man ska träna både kondition och benstyrka? unsure.gif
twintip
QUOTE (Sontaine @ Jun 15 2006, 15:35 ) *
cyklade tre mil på lite drygt en timme, utomhus alltså å inte på nån nerpinkad, äcklig träningscykel smile.gif vet inte om cyklingen hjälper nått i konditionsträningen, de känns som att det bara är lårmusklerna blir lite möra. ni som vet, är löpning bättre om man ska träna både kondition och benstyrka? unsure.gif

Japp konditionsmässigt tar nog löpningen mer. Fast jag har märkt att cyklingen ger en del i löpningen det med... Kör man i uppförsbackar kan man ju isåfall använda lårmuskeln för o dra upp benet likt på en cykel innan man tar ner låret för o toucha marken med foten saint.gif Svårt o förklara...

Variation e nog bäst... Fast för benstyrka borde du kanske gå upp för backar med vikter? Alltså högt sluttande backar så det känns som att gå i trappor nästan... Eller varför inte gå i trapporT? smile.gif Eller träna benen på gym helt enkelt...

ha de. banan_rock.gif

EDIT: Dagens träning: Kolesterolsträning med hjälp av pizza med bearnaisesås m.m. Psykträning med hjälp av fotbollsmatchen.
juice!
Vilo vecka dvs bara lugna pass

11/6: 53min löpning
13/6: 44min löpning
15/6: 8km på 34:25:08

Veckan är dock inte slut ännu, finns ett långpass planerat på lördagen. Syfte med träningen? Allmän kondition, var tidigare ett fläskberg som bara kunde drömma om en mil.

Har slarvat med stretchingen vilket jag även märker på morgonen och ska gå upp, är otroligt stel i benen. Men det får bli ett senare bekymmer, just nu har jag ingen lust att stretcha.
Detsl
9 km på 51,40. Stapplar runt samma runda en tre-fyra gånger i veckan på ungefär samma tid. En bra dag: 49, 30. En dålig dag: 53 - 54 min. Jobbigt att jogga på sommaren. Om aftnarna, också en tre-fyra gånger i veckan: en halvmil eller en mil med ryggsäck tillsammans med min k. hustru.
T48
12,5 km lugn löpning
Vinter
Testade knäet 90 minuter promenad, fungerade bra så det blir löpning/cyckling på tisdag clap.gif
falken_
Rehabliteringsträning med lite simning i det härliga blå smile.gif
elisson
armhävningar + gått en bra bit
joxxe
120 min jägarhelikopter biggrin.gif
warhead
5km löpning och drygt en timmas styrketräning.
eskil
Gick Bärsärkagången i helgen. 2 x 40km.
Källgren
9 km skidåkning fri stil
Phantom Goodbye
en timme i jymmet och deltagit i kompaniets marschträning, ca 2:45 h.
Aquila
1 timmes löpning plus en halvtimmes styrketräning med egna kroppen.
elisson
efter ca två veckors halsont va ja nyss ute å sprang.. härligt att vara igång igen fun_icon_nana.gif
Vinter
Sprang en snabb runda 4km, äckligt varmt även mot kvällningen, innan matchen givetvis...
Tyrfing
Ska ivag o brottas lite hos Renzo Gracie snart smile.gif
Vinter
QUOTE (Tyrfing @ Jun 21 2006, 00:25 ) *

Avis, skulle gärna träna bjj om klubben inte låg helt fel tveka.gif
BertilCesar
började köra löpning idag, första gången jag springer på säkert 9 månader.

6 km kändes som 6 mil, så otränad är jag just nu :P
Tyrfing
QUOTE (Vinter @ Jun 21 2006, 00:28 ) *
QUOTE (Tyrfing @ Jun 21 2006, 00:25 ) *

Avis, skulle gärna träna bjj om klubben inte låg helt fel tveka.gif

Mmm det ar riktigt bra, nastan ingen MMA-traning dock, helt BJJ inriktat just nu, men blir man riktigt bra pa det sa har man ju en grymt bra MMA-grund..
709
Dagen börjad bra iallafall. På sätt och vis.

Vaknade 6 och kunde inte somna om. Så jag cyklade ut till Påljsö, ca 15 minuter, sprang 10 km, rullade ner till sundet och badade/simmade en 20-30 min. Sen cykel hem 15 minuter.

Bra början som sagt.

Sen dess har jag mest ätit....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.