Lite rodd och vikter på gymmet. Fortfarande lika tråkigt som i torsdags...
traskat 3 mil med 20 kg på ryggen...
Stratoknaster
Nov 24 2007, 17:37
QUOTE (469 @ Nov 24 2007, 15:23 )

Får ni inte gå tillräckligt på 4:e?
45 min a2-löpning
QUOTE (Stratoknaster @ Nov 24 2007, 17:37 )

QUOTE (469 @ Nov 24 2007, 15:23 )

Får ni inte gå tillräckligt på 4:e?

absolut inte!
Slöbevakarn
Nov 25 2007, 12:10
1h gym, bröst och triceps.
koenigsegg88
Nov 25 2007, 20:34
Fre: Styrkeövningar
Lör: Drygt 3h marsch
Sön: 20km löpning och styrkeövningar
Nestor
Nov 25 2007, 22:38
30 min spring idag.
Dåså.
MANÖVER, SITT NER!
Det här verkar ha gått lite överstyr. Meningen med den här tråden kan inte vara att man ska rapportera varenda träningspass tills forumet stänger för gott. Fick för mig att titta till den här tråden, och vilka som skrivit inlägg här. 3 medlemmar som gjort fler än 100 inlägg. Ytterligare 12 som gjort över 30 inlägg... Ta en snabb kik på det här. (genom att klicka på talet som anger antal inlägg gjorda i tråden, det är en länk) Hör du till skaran som kladdat mycket så räcker det nu.
/BlåGul
Krigsmakten
Nov 27 2007, 13:13
QUOTE (Ing @ Nov 26 2007, 18:55 )

Dåså.
MANÖVER, SITT NER!
Det här verkar ha gått lite överstyr. Meningen med den här tråden kan inte vara att man ska rapportera varenda träningspass tills forumet stänger för gott. Fick för mig att titta till den här tråden, och vilka som skrivit inlägg här. 3 medlemmar som gjort fler än 100 inlägg. Ytterligare 12 som gjort över 30 inlägg... Ta en snabb kik på det här. (genom att klicka på talet som anger antal inlägg gjorda i tråden, det är en länk) Hör du till skaran som kladdat mycket så räcker det nu.
/BlåGul
Med anledning av ovanstående kanske det vore lämpligt att komma överens om någon slags riktlinje för när det är lämpligt att posta.
Vad sägs om de träningstillfällen då man gjort något man tycker är extra bra?
koenigsegg88
Nov 27 2007, 18:00
QUOTE (Krigsmakten @ Nov 27 2007, 13:13 )

QUOTE (Ing @ Nov 26 2007, 18:55 )

Dåså.
MANÖVER, SITT NER!
/BlåGul
Med anledning av ovanstående kanske det vore lämpligt att komma överens om någon slags riktlinje för när det är lämpligt att posta.
Vad sägs om de träningstillfällen då man gjort något man tycker är extra bra?
Det kan vara bra med mer restriktiva former när det gäller redovisningen av träningspassen.
Samtidigt tycker jag det är intressant att läsa om hur folk tränar på forumet, och lättare för mig att komma ihåg vad jag har tränat. Självklart finns det andra alternativa sajter som man kan redovisa sin träning på men jag tycker det här fungerar bra.
Precis som Krigsmakten säger så kanske man bör posta de träningspass man anser vara något utöver det vanliga.
Topicen bör byta namn då den väldigt spontant inbjuder vad man tränat
just idag, det bör framgå att man skall eftersträva ett restriktivt sätt att redovisa sin träning.
Jo, det bör väl räcka att tala om när man gjort någonting lite mer än det vanliga.
Forumet är inte till för att föra träningsdagbok, det finns det kanske andra ställen för, jag vet inte?
Ändrar topic.
Då börjar väl jag.

Efter några monotoma löpass på lätt underlag de senaste veckorna bestämde jag mig för att springa i skogen/elljusspåret. Skogen bjuder på ganska tuff terräng med mycket nedfallna träd, stenar etc (dvs inget platt Skåne-landskap

) Elljuspåret är väldigt backigt och trots att den går runt känns det verkligen som om det bara är uppför. Vad som gjorde denna dag speciell var allt SLASK. 10-20 cm snö som under natten blivit till en stor kletig sörja.
Alla som sprungit i snöslask vet väl hur det är att ta ett steg framåt när skorna glider åt alla håll och man försöker hitta grepp? Värst var det i uppförsbackarna. Jag var nog nere på marken ett par gånger där. Jag sprang 8-9 kilometer, och då var jag helt slut efteråt. Vanligtvis pallar jag 10 km utan problem, men i dessa förhållanden...
Notera att det fanns snö kvar, slasken låg under. Efter lite återhämtning hittade jag en perfekt trädgren att köra lite pull-ups i. Ett tufft pass utöver det vanliga (för mig). Mina ben känns ungefär som spaggeti just nu.
Surveyor
Dec 11 2007, 23:12
Mitt tillfälliga gym under de närmaste veckorna består av två sandsäckar med handtag, en två meter lång kraftig trästav och ett tre meter långt gummiband. Säckarna kan fyllas till önskad vikt upp emot 30 kg/st. Gummibandet simulerar dugligt en hel del maskiner på ett gym och tillsammans med armböj, armhävningar, dips och situps kommer man upp i över 20 olika övningar för överkroppen.
En ekonomisk variant på styrketräning, eller som för mig ett alternativ när det inte finns tillgång till något annat.
/Surveyor
trädet
Dec 27 2007, 23:11
40 min cyckling med hårt (för mej) motstånd. 1h vanlig cyckling.
Munken_swe
Dec 28 2007, 11:50
marschtränat i 2,5 h med 20 kg packning
Sprang (joggade) för första gången sedan 9:an 5km rundan
Visserligen på 35 min, men de är ändå 5 min bättre än mitt gamla rekord, som jag tog senast, för 4 år sedan....
/Bubba (som inte gillar löpträna så ofta som han borde...
jenstheaviator
Jan 22 2008, 22:54
igår: var på gymmet 2h, körde mest bröst. sedan volleyboll
idag: var på gymmet 1½h, körde mest mage, biceps och triceps. sedan hocky-bockey match
detta är iaf hårt för mig som började träna för ca 2 veckor sen
Cesium
Jan 23 2008, 07:36
Lite sent ute men vafan, igår blev det 8km löpning och simning med fenor(30-45min) samt UV-ruggby 45min.
Krizan
Jan 24 2008, 12:28
Fystestat mig! Väger 64 kg...
Knäböj 120 kg
Bänkpress 52,5 kg
Frivändning 32,5 kg
Chins 1 rep (

)
Situps 33 rep/min
daddlar
Feb 22 2008, 20:06
Fick den löjliga utmaningen 500 armhävningar, maxtid: 60 minuter.
Med viss planering gick de utföra utan större problem på 54 minuter.
Magnus
Feb 25 2008, 00:00
Satte personbästa i löpning idag. 1,5 mil på 1,24 h. Tidigare har jag bara sprungit 13 km (1 gång). Innan dess var milen rekordet.
Känns som om Göteborgsvarvet kommer gå bra.
Hermansson
Mar 6 2008, 00:12
Efter att löpning legat nere ett tag provade jag idag på 7.5km-rundan och satte den på 35 minuter. Vilket ger en km-tid på 4.6 minuter vilket, självklart förutsatt att jag håller det tempot de sista 2.5 kilometrarna, en miltid på 46 minuter. Och det är jag ganska nöjd med än så länge.
Dock ska den ned till 43!
Sprang 2.1 mil igår inför Göteborgsvarvet. Tog i 1h och 54 min. Har börjat springa med tights också. Det ser lite

ut, men det är riktigt skönt faktiskt.
Kört lite motion på crosstrainern i ca 45 min~
Rara Avis
Mar 21 2008, 17:54
Vaknade i (tyvärr) vanlig ordning långt innan jag tänkt mig. Rastlöst i kroppen. Det var tussemörker ute, stjärnklart fortfarande och antydan till gryningsljus.
Termos varm dryck, kåsa i packningen och vandringskängor på.
Gick tills benen blev lagom trötta, strax över 1 timme. Paus, frukost-te i skogsbrynet med utsikt över fälten och staden. Morgonsol i ansiktet.
Gick ungefär hemåt, det tog drygt 1½ timme till.
Tränat varenda muskel som krävs för att hosta...
Halldén
Mar 23 2008, 02:09
Allmän styrketräning i torsdas. Körde extra hårt med mage o triceps denna gång och ökade på med 5kg på bänkpressen, skööön träningsvärk dan efter
Rara Avis
Mar 23 2008, 12:31
En helt annan sorts träning: 24 h tålamodsprövning i form genetiskt närbesläktade personer.
Idag halvhalt, vila.
Imorgon samma sak igen fast i den mer begränsade volymen av en bil.
Sköldberg
Mar 23 2008, 23:32
6 km löpning hem från krogen, fråga mig inte varför.
Cesium
Mar 24 2008, 19:51
Efter nästan två veckors sjukdom och hosta så bestämde jag mig trots slembollar med mera att nu jävlar är jag frisk. Vilket betyder att jag var ute och sprang en lite runda idag för första gången på två veckor. Gick sådär, 7km på 31:(nånting) minuter. Inte bra, långt ifrån bra men dock skönt att få röra på sig igen.
Bröst/axlar/triceps på gymmet följt av 45 minuter promenad (med 2x5 min jogging insprängt) på löpbandet. 4,75 km på 45 minuter, jag har en lång väg att gå till att klara 10km under 50 min, nu håller dock benhinnorna ihop så det kan nog lösa sig.
Löpning, 5km på 33 minuter. Utan några kroppsliga smärtor (vilket är väldigt ovanligt för att vara jag).
idag har jag kört ett pass kravmaga
The Swede
Mar 27 2008, 22:43
Ju Jutsu.
Först en timme som hjälpinstruktör i barngruppen och sen en och en halv timme egen träning.
Fu Frippe
Mar 29 2008, 11:26
1 timme innebandy, (polisvarianten aka "gruppkendo med boll"), samt bröst/biceps på gymmet efter.
olaevil
Mar 30 2008, 09:46
Tränade tydligen knäna igår för dom är rätt ömma.La golv i Sonens rum
Morgonen började med utgrävning av en 15m rabatt 1/2m djup 2 meter bred.Det tog ganska bra på RYGG och axlar/armar.
Är nu på väg ut till landet för att ta in lite stock från skogen...
Får se om man orkar upp imorgon
mvh
Olaevil
idag blev det ett 2 timmars pass modern self defence
idag blev det 1.5 timme kravmaga
Rara Avis
Apr 10 2008, 17:21
Simmat 1700 m, sen blev det för mycket folk och skrikiga småmänniskor och tålamodet tröt. Bastun lockade mer.
tinhead
Apr 10 2008, 18:05
Gjorde mitt program på gymmet..Insåg att jag "fuskat" och bara gjort 1 repetition av 2 olika ställen av träningen.
Så idag blev det en tuff omgång då jag gjorde som instruktören hade skrivt att jag skall göra..
2,5timmar senare var man klar..pust
stolpskottet
Apr 10 2008, 19:48
Körde en timma spinning, bra genomkörare.
När jag skulle starta bilen och köra hem efteråt och kopplade fick jag kramp i vaden

Slutade med att en kompis fick köra hem istället!
sprang en mil, vet inte om det räknas som träning.. men ändå ;)
15km löpning, stretching och 3 km jogg hem
8 km på kuperat löpspår på 36 min blankt.
stolpskottet
Apr 13 2008, 20:10
tränar man golf?
var iaf ute och spelade säsongens första 18-håls runda.
Första nio hålen var bedrövliga sedan lossnade spelet och det blev en trevlig eftermiddag i vårsolen.
Rara Avis
Apr 20 2008, 15:00
3½ h promenad (eller heter det marsch på det här formet?) i det otroligt härliga vårvädret. Hittade massor med intressant, men det är det nog ingen som är intresserad av att jag rabblar upp.
Thess Vita
Apr 20 2008, 16:17
22 km längdskidor i backig terräng. Det är prima snö idag. Snabbt före
Oj ett tag sedan man skrev här, aja here goes:
5,5 km med 7kg packning ... Tungt för en ovan
Eaglet
Apr 24 2008, 22:46
Ben, mage och rygg, styrketräning. 2 km simning.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.