Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad har du tränat idag?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Hinderbanan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
DaRaven
4km löpning på lunchen... eftersvettas som satan...
os frontale
1H Gym rygg mage.
1H Body Pump
Planerar milen senare ikväll.
Axly
Igår: 1 h innebandy
Idag: 2½ h cykling, 50 min löpning på uppskattningsvis ca 85 % av maxkapacitet.
DaRaven
1h armar i går kväll.
antonanton
uppskattningsvis 9 km lätt joggning. Var ute och sprang med en kompis som hade hyfsat jämn kondition med mig för ca 4 år sedan. Jag har tränat regelbundet och han har inte gjort så mycket mer än kört lite mx på helgerna. Skönt när man ser att träning lönar sig... fick nästan dåligt samvete när jag kände mig uppvärmd och han nära att bryta ihop.

Jaja när jag ändå är igång och skriver kan jag meddela att jag jobbade över rätt ordentligt igår (hemma vid 22) och i söndags närmare 5 h marsch med 18 kg packning. Härligt i höstvädret, älskar att gå.
Sytare
Jag är vaken och klockan är tidig, vad gör man då?
MORGONJOGG!!! smile.gif
DaRaven
4.5km löpning i går på lunchen
os frontale
Milen - Tid redovisas ej :(
Gym - Biceps, rygg
DaRaven
4.5km löpning nu på lunchen
koenigsegg88
Helgen 6h marsch, ca 20 kg packning

Måndag:styrkeövningar
Onsdag:2 h marsch, 33kg och diverse styrkeövningar
DaRaven
1h axlar/rygg nu på kvällen
SpetnaZ
Milen på 49min med mina 105kg...
os frontale
QUOTE (SpetnaZ @ Sep 26 2007, 22:49 ) *

Shit! Inte illa, tat lungt med löpningen bara eller löp på grus eller liknande. Asfalt är inte bra att springa längre distanser i den viktklassen (jag vet) unsure.gif
Axly
Tis: Cykling 2-3 h, fysövningar
Ons: Cykling 2 h, innebandy 1 h
rnc
QUOTE (almkvist @ Sep 27 2007, 00:01 ) *

Shit! Inte illa, tat lungt med löpningen bara eller löp på grus eller liknande. Asfalt är inte bra att springa längre distanser i den viktklassen (jag vet) unsure.gif

Jag med mina (för närvarande) 96.9 kg har då inga besvär av asfalt!
klasse
Såhär 2 dagar innan Lidingöloppet tyckte jag det vore bra med ett joggingpass.
Jag vakna, pissa och gick ut o sprang.
30min blev det, runt 6km. Kändes inget i knäna clap.gif
SpetnaZ
Gym Mage/armar 1h

QUOTE (almkvist @ Sep 27 2007, 00:01 ) *

tack så mycket biggrin.gif springer inte så mycket på asfalt/långsistans längre, försöker kuta lite korta sträckor i terrängen istället typ 3* 2,5km istället tycker det ger bättre.
os frontale
Blev 20km löpning på 94 minuter (47 á mil), stolt och glad som fan då man hängde av en svensk mästare i skidskytte de sista 5km!

edit: Spetnaz, gott! Känner en hel del som brukar få hybris som ligger i min gamla viktklass och försöker sig på milen men det slutar bara med att benhinnor, knän och liknande strejkar nån vecka. Cykla är bra!
Slöbevakarn
1 mil jogging.
Och 1 h gym, axlar och mage. happy.gif
Farre
Har vart sjuk i typ en månad så idag var det riktigt skönt att köra ett helkroppspass dribble.gif
DaRaven
I går kväll, 1 h ben och lite mage
os frontale
Blev ett ytterligare simpass igår under ledning av en elitsimmerska som f.ö har samma kroppsform som en rysk tyngdlyftare... typ. Tog på lite att köra det nån timme efter man löpt två mil på PB-tid... ;D
koenigsegg88
1 h marsch 20 kg

OT:Tog igen ett förlorat fäldygn
Slöbevakarn
Landskamp idag, Sverige-Irland i volleyboll och hurley.

Resultat: Hemligt. ph34r.gif
klasse
Lidingöloppet 30km hård terräng. Mycket lera på det.
Kan vara det galnaste jag gjort. Helt död nu. Kanske skulle tränat inför det, haha.
Axly
Helgen:

Cykel 3 h
Marsch 1 h med 35 kg (innan jag var tvungen att hjälpa till hemma lack.gif )
Rinkbandy 1 h
Innebandy 1 h
SpetnaZ
Styrkepass igår, bröst. Nytt pers på bänken, 104kg. Äntligen tar jag lika myckat som jag väger biggrin.gif
NordicFear
10 km löpning på 43 min. Känns rikigt bra då man inte har sprungit milen sen i mars!
SpetnaZ
Styrka. rygg och axlar 1h
T-bone
Han köra tre reps knäböj innan jag sträckte mig. Får skylla mig själv som inte värmde upp tillräckligt.
DaRaven
Igår:
Biceps och mage på lunchen.

1h bröst på kvällen.
"Insats Hv" nisse
Igår var det stora försöket att se om ryggen håller. Har inte tränat på en månad efter bäckenmuskeln låste sig i fel läge. SMÄRTA!!!

20 min på löpbandet, lugn takt
Stående rodd.
Frivändning.
Samt axlar.
SpetnaZ
löping 2x2,6km terräng
DaRaven
Igår:
4km löpning på lunchen

1h rygg på kvällen
Axly
Igår: Cykel 2 h, marsch med packning (33 kg) och kängor 3½ h + några minuters rast.
koenigsegg88
QUOTE (Axly @ Oct 3 2007, 09:07 ) *
Igår: Cykel 2 h, marsch med packning (33 kg) och kängor 3½ h + några minuters rast.

När du cyklar 2 h varje dag, är det jobbet du syftar på då?

Måndag:Styrkeövningar, tungt
Tisdag:Styrkeövningar, medel
Idag: 18km löpning, ink. ett dopp i havet.
Axly
QUOTE (koenigsegg88 @ Oct 3 2007, 19:55 ) *
QUOTE (Axly @ Oct 3 2007, 09:07 ) *

När du cyklar 2 h varje dag, är det jobbet du syftar på då?

Måndag:Styrkeövningar, tungt
Tisdag:Styrkeövningar, medel
Idag: 18km löpning, ink. ett dopp i havet.

Japp, oftast.. Brukar inte bli något lugnt cyklande dock, så ser det som bra träning. ;P
Idag har det blivit ett sånt "pass" igen då, samt 1 h innebandy.
DaRaven
1h armar på gymmet
469
2h A2-löpning
30 min brak laugh.gif
Slöbevakarn
5 km promenad med 10 kg packning.
1 h gym triceps och bröst.
469
1h pump
30 min core
30 min A2-löpning
Krigsmakten
En timmas spinning tillsammans med mina elever.

(Slutsatser, det var visserligen en klass mediaelever men maken till metrosexuella sillmjölkar får man leta efter, knappt någon svett syntes på dem efteråt, killarna rakade sig runt kuken, ingen slängde vatten på bastuaggregatet och inte mindre än tre medtagna hårtorkar var igång efteråt. Luften i omklädningsrummet var så bemängd med hårspray och deoaerosol att det antagligen hade gått att antända den.)
DaRaven
Får väl räkna in mig i det metrosexuella gänget då ;) Fast hårtork indikerar ju att man har lite för mycket hår ;)

Nåja, veckans 7:e pass blev 1h rygg och lite axlar.

Och massor av vatten på aggregatet..
SpetnaZ
Löpning 2*2,6km
Nestor
1h Kendo.
Cycklat som en råtta kors och tvärs i staden med omnejd på en massa ärenden.
Axly
2½ h cykling och 1 h löpning + armböjningar..
469
1h pump
30 min A2-löpning

och så båtupptagningen då... smile.gif
TomS
Cykel 30 min intervall
Biceps, axlar 1h
Dessutom lyckades jag få en applåd av en trevlig herre när jag lyckades stå på vänster arm och höger ben och balansera på en sådan där boll. Det var första gången jag provade. biggrin.gif
J1mmy
6 km löpning. Tid: 27 min.
1.5 mil cykling

+ en skogspromenad och chins i första bästa trädgren. banan_rock.gif
469
gått fyra mil i hyggligt tempo (lite smygträning inför nördmarchen nästa helg..) tongue.gif

3 km löpning A3-tempo
250 armböj, dock inte i följd.. snart tillbaka i gammal form!biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.