Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad har du tränat idag?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Hinderbanan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
Axly
QUOTE (koenigsegg88 @ Apr 1 2007, 14:18 ) *
QUOTE (Axly @ Apr 1 2007, 10:01 ) *
Värmt upp dagen med 4 timmars springande i trappor och cykling. Malajn.gif

More to come..

Toppar det med att ha vandrat 9 timmar med 30 kg packning på 22 timmar och sovit ute i minusgrader(gammal klassiker) dribble.gif

Nåja, det här är min veckorutin! ;) Men inte fy skam med minusgrader och stora säcken! Var du själv? banan_rock.gif

Fyller på med: Gym 50 min.. Innebandyn blev inställd, igen. angry.gif
koenigsegg88
QUOTE (Axly @ Apr 1 2007, 17:12 ) *
QUOTE (koenigsegg88 @ Apr 1 2007, 14:18 ) *
QUOTE (Axly @ Apr 1 2007, 10:01 ) *
Värmt upp dagen med 4 timmars springande i trappor och cykling. Malajn.gif

More to come..

Toppar det med att ha vandrat 9 timmar med 30 kg packning på 22 timmar och sovit ute i minusgrader(gammal klassiker) dribble.gif

Nåja, det här är min veckorutin! ;) Men inte fy skam med minusgrader och stora säcken! Var du själv? banan_rock.gif

Fyller på med: Gym 50 min.. Innebandyn blev inställd, igen. angry.gif

Jaja vi får väl se hur det ser ut efter inryck, hade minikustjägren med mig(joel junior aka. Brosan)
Nu är det inte långt kvar.
Sköld
5 km löpning på 28 min och 30 sek ( hade käkat en massa dadlar som morsan tipsade om, men jag fick bara håll och sänkte därmed min tid med 17 sek banghead.gif )
MatsLennarth
1 h 30 min gym.. boring as hell i det fina vädret, men vad gör man inte för beach -07 ?
APC-mannen
9 km löpning. Satsar på GBG-varvet 2008... smile.gif
APC-mannen
QUOTE (Morkaii @ Mar 28 2007, 20:22 ) *
1 mil march med 20 kilo packning, 1 h 20 min. (skall förbättras hoppas jag)

Det är jäkligt snabbt...
MatsLennarth
Milen i terräng på 45.18. börjar likna något inför årets göteborgsvarv!
Jansberger
Cyklade för första gången iår idag. Eller ja, cykla vanligt har jag gjort men idag första gången på min splitt nya racer! =) Snitta 28 km/h i 1,5h med mycket backar så det känns skönt. Ikväll blir det nog lite styrka med!

have fun
os frontale
QUOTE (MatsLennarth @ Apr 2 2007, 19:49 ) *
Milen i terräng på 45.18. börjar likna något inför årets göteborgsvarv!

Milen blev det idag på 41.08, börjar närma mig mitt mål på 40 min ;)
DaRaven
4km löpning på lunchen...
Axly
Gympa 50 min
Gym 50 min
Innebandy 1 h 10 min
DaRaven
4km lugn löpning, 21 minuter, nu på lunchen.. Måste ju överleva eftermiddagen på jobbet ;)
heiho
3,5 km i skogen.
1 timme styrketräning.

Gjort mig av med 13.2 kg på 8 veckor fler är på väg.
Glufsa I dig metoden är kanon. worthy.gif
"Insats Hv" nisse
2 timmars långpromenad med hunden nu på morgonen... kallt men fantastiskt vackert när solen går upp...
Nu blir det slappande för resten av dagen...
Yohn
QUOTE ("Insats Hv @ Apr 6 2007, 10:00 ) *
2 timmars långpromenad med hunden nu på morgonen... kallt men fantastiskt vackert när solen går upp...
Nu blir det slappande för resten av dagen...

Vi får hoppas att de inte vart med en kall öl, en påsa chips bara.... ^_^ Själv tränade jag för första gången på någon vecka här nu jag efter en massiv förskylning.
Vart lite springa ute i den friska vinden frör mej i ca 40min. känns/kändes väldigt bra cool.gif
Axly
I dagarna har det blivit löpning, dryga milen, cykling 1½ h, snabbmarsch med packning och kängor 50 min, och nu väntar 4-5 h trappspringning och cykling. cool.gif
J_Hedin
Höll på att spy idag. Körde löpning uppför i 10 min, enbart uppför alltså. Sen bar det givetvis iväg nerför också, blev väl 50 min. tot. Det var jobbigt sen körde jag luckans styrkegrej. Det blev nästan för mkt där..
os frontale
Blev 8 timmar och 4 mil med 15-20kgs packning samt lite fys i rasterna. (oroa er inte för den råsa attiraljen, det är min maskot) ;)

DaRaven
Precis tillbaka från 4,5km löpning i raskt tempo.. Nu åter till skrivbordet.
Magnus
Fick en pulsklocka igår, en Polar RS200sd, så nu är löpträningen betydligt roligare. Blev dock bara en kortare sträcka på 5 km för att jag skulle kolla att den var rätt inställd.
Yohn
QUOTE (almkvist @ Apr 9 2007, 20:42 ) *
Blev 8 timmar och 4 mil med 15-20kgs packning samt lite fys i rasterna. (oroa er inte för den råsa attiraljen, det är min maskot) ;)

Vilket tempo körde du i då... snabbmarsch, jogga? Ser väldigt givande ut.
Själv vart de till att jogga/springa lite till gymmet för att gymma bröst, lite axlar och biceps plus mage för att sedan jogga hem.
Väldigt skönt. happy.gif
os frontale
QUOTE (Yohn @ Apr 10 2007, 15:27 ) *
QUOTE (almkvist @ Apr 9 2007, 20:42 ) *

Vilket tempo körde du i då... snabbmarsch, jogga? Ser väldigt givande ut.
Själv vart de till att jogga/springa lite till gymmet för att gymma bröst, lite axlar och biceps plus mage för att sedan jogga hem.
Väldigt skönt. happy.gif

Njae, blev snarare en liten löktur i en 5-6km/h.
BuddhaSWE
kickboxning@90 minuter, blodblåsor =D
os frontale
Blev 1 mil i 30 m/s idag. Imorgon beger jag, strv s och Wessen mot Lundhagsbutiken för inhandel av skodon.. Därefter 4 mil bekantning på fredagen. ;)
Balt
1H Bröst på gymet och 5 KM löpning
Kristoffer
Det blev ca en timma på gymet idag!
J_Hedin
En och en halvtimmes träning med Sveriges skönaste b-lag smile.gif sen lite situps och rygglyft mm när jag kom hem.
MatsLennarth
20 km löpning i skönt tempo. tid: 1.44 minuter. bådar sådär inför gbg-varvet..
Slöbevakarn
6 km jogging plus 1 mil promenad idag.
Måste komma i form till Dancon. smile.gif
DaRaven
4km löpning, 19 minuter... Måste börja köra 1km uppvärmning, och sedan tidtagning. Mina gamla knän klarar inte av full fart från början smile.gif
viper88
6,5 km lugn löpning och intervaller på det. Avslutade med ett lätt styrkepass
Balt
2H styrketräning (mage och rygg) löpningen gick åt skogen för mycket blod i magmusklerna antagligen efter styrkepasset så jag sprang bara 2.5KM (ja jag vet man ska inte ursäkta sig)
Philip_88
gick upp ur sängen..... hehe nee men får väl se kanske drar ut och springer nån halvmil ikväll... har inte fått upp rutinerna så bra än sedan i vintras...
Balt
6.5 km löpning kort axel pass på gymet
DaRaven
I går kväll, 1h rygg och mage.. Måste få till ryggen innan Nijmegen 07
Axly
Simmat knappt 1 h..

Edit: Wosch, min 100:e post i den här tråden.. unsure.gif
MatsLennarth
gym 1.5 h. skadat axeln dock, så ont som fan har man..
Slöbevakarn
5 km promenad med 10 kg packning.
45 min gym, armar och mage.
DaRaven
25km marschträning med 10kg...
Balt
6.5 km löpning
404 Skenberg
Har haft på mig 2,5kg´s tyngder på benen under tiden som jag har varit aktiv i 7h på en grill och fixat med små saker till ägaren.
Jag kan säga att man känner sig som om man flyger när man tager av dem.
Skall börja gå med dem på daglig basis nu.
Kniv_Charlie
*Sprang i den äckliga skogen idag, gick hur dåligt som helst, men det var en vecka sedan sist på grund av "svältövning".

*Körde lite grundstyrka (armböj, situps osv.) och så körde jag med mina gummiband á la Peter Siepen happy.gif
Sandberg
Tog med mig en 10kg's tyngd till simhallen igår. Hopp i vattnet med tyngden i famnen och så sprang man så länge man orkade längst botten varpå man lyfte tyngden över huvudet, då det blev kort om luft, och en kompis simmade ner för att hjälpa. Riktigt rolig lungkapacitetsövning. Man kände sig som Fuglesang under vissa tillfällen smile.gif
Axly
Sprungit i trappor 3 h denna morgon. Svettigt! 8.gif
Balt
sprungit 6.5 km
DaRaven
40 minuter å gymmet.. Bänkpress + mage/vader.
Furir Razer
En mils march träning i lördags och en halv mil igår, Anledningen till de korta sträckorna är att jag håller på att gå inte nya kängor. Efter miölen hade jag tre blåsor per fot. Nästa gång blir de längre sträcka men med tejp på fossingarna
Morkaii
en mil march med 15 kilo på ryggen i lördag tilsammans med Razer
Balt
1 time biceps triceps och litte underarm
Filuren
1 timme gym (biceps/bröst) och senare ikväll blev det att springa i 1-milsspåret i VÄLDIGT kupperad terräng.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.