QUOTE (KalleSWE @ Apr 14 2006, 23:27 )

Dock undrar jag lite över vissa frågeställningar som finns till utvecklingsgruppen, bl.a. att vissa positioner är stängda för kvinnor. Kan det vara FRO:s befattningar dom menar?
Är det följande text från
månadsbrevet du tänker på?
Att arbeta för att fler befattningar inom Hv öppnas för våra medlemmar, ex inom flygplatsförsvar, kocktjänst samt att våra kvinnliga medlemmar på samma vilkor som övriga organisationer får tillträde till olika befattningar samt att tidigare låsta befattningar för kvinnor även breddas med manligt inslag.
Jag tror det hänger ihop lite med följande mening från samma brev:
Uppdelningen i kvinnoorganisationer är kanske inte tidsenlig och ifrågasätts av regeringen av jämställdhetsskäl
Jag tolkar det som att person X ur FVRF (förutsatt motsvarande meriter) ska ha samma rätt till en tjänst som person Y ur SLK, SKBR mfl. I första steget att det inte ska spela någon roll vilken organisation en kvinna tillhör och som steg två att det inte ska spela någon roll vad personen har för kön.
Detta vore verkligen på tiden. Hoppas att det genomförs också nu när till och med regeringen (enligt månadsbrevet) uppmärksammat det.
Jag gillade även följande mening:
På sikt kanske det bara behövs en frivorg