Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Det naturliga urvalet
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
49-1032639582
Norsk klottrare dödad av elstöt
En 17-årig klottrare i Norge dödades på lördagseftermiddagen när han kom åt elledningar på taket till ett tåg.

Vid 17-tiden upptäckte personalen en explosion på sista vagnen i ett lokaltåg i stadsdelen Filipstad i Oslo. En stund senare insåg man att det inte var tåget utan en människa som brann.

Tillsammans med en kamrat hann 17-åringen spraya delar av tåget innan han fick 16000 volt genom kroppen.
TT
Ing
Så.. synd.
Någon måste ju ta reda på honom efteråt. :(

Lärde han sig något av det här tro? smile.gif
75-1029524645
Nope!
Inlärningskurvan för 16kV är alldelens för brant för människan!
Ing
QUOTE (KalleSWE @ Nov. 24 2002,11:45)
Inlärningskurvan för 16kV är alldelens för brant för människan!

Ajfan. :what:
Magnus
Påminner om när ungdomar hade gjort en sport av att åka på t-banetågens tak i Stockholm. Den som vågade åka flest stationer vann. Det var några som grillades. Idioti.
2Sharp
QUOTE (Magnus @ Nov. 24 2002,17:24)
Påminner om när ungdomar hade gjort en sport av att åka på t-banetågens tak i Stockholm. Den som vågade åka flest stationer vann. Det var några som grillades. Idioti.

jaaahaa...? men t-banan har ju inte luftledningar?
Hamnade de på rälsen då eller?
Magnus
2sharp: Kan vara jag som minns fel, men jag vet att det var ungdomar som dog då dom skulle åka på t-banans tak. Kan ha slagit i huvudet i något eller ramlat av.
71-1022514937
För att "grillas" av tuben måste man väl nå kontakt mellan dels styrbords spår + ledningen som löper strax ovan babords spår?

Med tanke på de som sätter upp reklamaffischer och hoppar upp och ned mellan spåren och perrongen, så BÖR det vara relativt riskfritt, antar jag.

Å andra sidan...åker man på taket av vagnen...tja...Darwinismen ställd på sin spets..? :cool:
49-1032639582
Om jag inte minns fel så gällde det att åka på taket.

Det dessa genier missade var att det är olika mycket "luft" mellan vagnstak och tunneltak nere i tunnelbanan. Följdaktligen blev några lätt tillplattade och en tror jag åkte av och "brände" sig på strömskenan.

Även det var en jävligt begåvad grej.
LeadHead
QUOTE (111 SSK bat @ Nov. 24 2002,11:06)
Norsk klottrare dödad av elstöt

:0 Jag läste: "Norsk klottrare dödad av eldstöt" biggrin.gif

He*vete... Nu får jag allt försöka tänka lite civilt ett tag... :what:
Haggeman
Var det inte en sport förut att man skulle åka mellan vagnarna? Inte så farligt på de nya tågen som tur är.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.