Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ÖS13 14-16 juli 2006.
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT > UN MEET / Återträffen
Fanjunkar´n
Info från Tony & Ralle:

Nästa träff ÖS 13 är flyttad till vecka 28, tyvärr. Skjutfältet bokades redan i våras för annan aktivitet den helgen. Men skam den som ger sig, vi kör på i samma anda som vanligt. Förhoppningsvis kan denna helgen passa vissa av Er bättre, vem vet?

Har Ni något förslag på vad nästa träff ska heta? Vi har själva kört fast med något lämpligt namn. Är det något förslag som vi fastnar för, så resulterar det i en exklusiv college tröja. Våran trettonde träff blir den 14 - 16 juli 2006.

Mer info.

Ta alltså tillfället i akt och notera datumet i din kalender och så ses vi för årets yxhändelse!

FN1.gif
golffoxtrotfive
QUOTE (Fanjunkar´n @ Apr 7 2006, 14:26 ) *
Info från Tony & Ralle:

Nästa träff ÖS 13 är flyttad till vecka 28, tyvärr. Skjutfältet bokades redan i våras för annan aktivitet den helgen. Men skam den som ger sig, vi kör på i samma anda som vanligt. Förhoppningsvis kan denna helgen passa vissa av Er bättre, vem vet?

Har Ni något förslag på vad nästa träff ska heta? Vi har själva kört fast med något lämpligt namn. Är det något förslag som vi fastnar för, så resulterar det i en exklusiv college tröja. Våran trettonde träff blir den 14 - 16 juli 2006.

Mer info.

Ta alltså tillfället i akt och notera datumet i din kalender och så ses vi för årets yxhändelse!

FN1.gif

va e de för fel på ÖS13???? tycker det säjer allt clap.gif clap.gif clap.gif inget krångel,alla fattar va det handlar om biggrin.gif
Fanjunkar´n
QUOTE (golffoxtrotfive @ Apr 9 2006, 11:00 ) *
QUOTE (Fanjunkar´n @ Apr 7 2006, 14:26 ) *

Info från Tony & Ralle:

Mer info.

FN1.gif

va e de för fel på ÖS13???? tycker det säjer allt clap.gif clap.gif clap.gif inget krångel,alla fattar va det handlar om biggrin.gif

Det handlar om den rubrik som varje ÖS har (i år är det väl tjugohundra noll sex). ÖS here we come! fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
golffoxtrotfive
vad har dom andra fest....sammankomsterna haft för rubriker då?? blink.gif letade på sidan men hittade bara en massa trevliga bilder banan_rock.gif banan_rock.gif och det fanns ingen länk hit heller, men det kanske går att fixa
Fanjunkar´n
QUOTE (golffoxtrotfive @ Apr 9 2006, 12:05 ) *
vad har dom andra fest....sammankomsterna haft för rubriker då?? blink.gif letade på sidan men hittade bara en massa trevliga bilder banan_rock.gif banan_rock.gif och det fanns ingen länk hit heller, men det kanske går att fixa

Mejla Tony eller Ralle (epostadresserna finns på deras sida, länkad ovan). Kanske vore en idé att de lägger ut ett arkiv med utvalda bilder från de senaste decenniet. Vore skôj att se! :P fun_icon_nana.gif :P fun_icon_nana.gif
Kimster
Har mailat dom angående namnet här... men ont om svar från dem..
golffoxtrotfive
hmmm har oxå mailat, fast ännu inget svar, fast det kanske kommer, grabbarna har väl oxå ett civilt liv att ta hand om
golffoxtrotfive
kommer nån officiell reprecentant härifrån sodf oxå(typ kimster eller henke motsv)??eller e de vi enskilda medlemmar som kommer att åka på ÖS13?
Kimster
nja officiell och officiell.. jag är där för att mingla och ha kul... oavsett soldfexistens eller inte.

I år ser det ... lite svårt ut dock.. då jag ska flytta mig 500km norrut innan v31...och sommarjobbet slutar dagen ÖS börjar.. ..så får se hur tiden ser ut.
golffoxtrotfive
hur många e de som har för avsikt att hedra ÖS13 med sin närvaro?? skulle ju vara trevligt att veta vilka soldf forum kamrater som dyker upp,e de nån som har nått stort tält typ 12 eller 20 manna som ska dit och har plats över???? fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
alfie
QUOTE (golffoxtrotfive @ Apr 9 2006, 12:05 ) *

Förra året hette väl "In the army now" om jag inte missminner mig helt.

Tänkte ta mig själv och ett antal andra från Revingehed och förpassa oss till ös. SKa bli grymt kul, måtte bara vädret vara bättre i år!

Väl mött bland tälten och där ölen flödar!!
Ace
Om tio timmar drar jag!

Se nu till att pallra er till sommarsköna Ringenäs innan det är försent. Du också Swede, så ska jag bjuda på något gott!

/Ace (som är törstig)
FN1.gif
The Swede
QUOTE (Ace @ Jul 12 2006, 23:03 ) *
Om tio timmar drar jag!

Se nu till att pallra er till sommarsköna Ringenäs innan det är försent. Du också Swede, så ska jag bjuda på något gott!

/Ace (som är törstig)
FN1.gif

Tyvärr måste jag göra dig besviken.........
Familjen ville annorlunda.
SteveO
Drar raka vägen imorrn efter jobbet med ett stopp på vägen för att plocka upp en viss BARBIE
alfie
Rapport nyss hemkommen från årets ÖS.

Som vanligt mycket bra uppstyrd FN träff på Ringenäs skjutfält i Halmstad. Vädret var mycket bra hela helgen vilket fick de flesta på plats att anta en något rosa hudfärg. Deltagandet var gott även om det borde vara fler där. Framförallt kan jag tycka att det borde kunna komma fler från senare missioner, viktigt att yxorna sprider informationen till pinkysarna om ÖS.

Under lördagskvällen spelade ett liveband och hemåt det bär kunde höras sporadiskt från den samlade folkmassan. Grillar gick på högvarv och alkohol inmundigas.

I år var det extra kul att se att MC klubbarna utvecklas och blir större. Mycket bågar man kunde glida runt och kika på.

Ett stort tack till alla som gjorde ÖS till en av årets stora höjdpunkter!
simon
Hälsade på er på ÖS igår. Låg och kurvade över campen i 10-15 minuter med ett segelflygplan. Såg ut att vara helt ok uppslutning! smile.gif
2Sharp
...ung. nu har jag nyktrat till... gott var det,. dock var jag ovanligt slö och satt mest och drack vin... men det var en skön början på semestern smile.gif

Får försöka att vara mer social nästa gång smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.