Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dessa eviga dörrknackare
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3
bushman
QUOTE (Lord @ Apr 8 2006, 09:29 ) *
För ganska längesedan ringde det på min dörr. Brorsan som då bodde hemma går ner och öppnar och jag hör hur han pratar ett tag. Han ropar på mig och ber mig komma ner, och vad ser jag stå i dörren. Små äckliga människor i kostymer och biblar.

Jag - VA!? ÄR DET JEHOVAS?
Bror - Nej det är något annat skit..
Jag - jaha...?

samtalet går lite i stil med om vi gillar religös musik med trallande toner. Bror och jag ber dem lyssna på den flödande deathmetalen som flödar ut ur våra båda rum och ber dem vänligt att ta sig en liten funderare på den frågan. Sedan försöker vi att tipsa dem om en massa bra metalband, konstaterar bestämt att man inte kan gå runt med kostym om man ska vara hårdrockare så de måste ju genast gå hem och byta om till något mer passande. Tog emot en broschyr och slängde den i soptunnan bredvid dem och stängde sedan dörren.

Jag vill ha mer jehovas...Alltid roligt!

mitt första besök av JV slutade på ung samma sätt:

hade kommit hem från mitt tråkiga jobb på stadens bilfabrik, där jag jobbade tvåskift.
tvåskift gör att man blev medvetslös vid hemkomst veckans tre första dagar då man började kl 0554 och jobbade till 1430.

det ringer på dörren, jag släpar mig upp ur min koma grad 7, för att hitta ett par som liknade missionärsparet som beskrivs i "OP. Garbo" utanför.
detta är i början av 90-talet och min hjärna skriker "VARNING SPETZNAS!!".

tills de drar på sitt svammel om hur satan/lucifer/djävulen/ styr världen, och jag står och försöker koncentrera mig på att inte falla tillbaks i sömn.

fast då flyger fan i mig....
ber dem vänta lite, och talar om att jag håller på att spela in lite musik.
går in i min etta, fram till stereon och letar upp Iron maidens "number of the beast"
sätter på öppningsspåret, vrider upp volymen på nivå 120 dB ung.

går tillbaks till dörren och försöker föra en konverastion, medan valda delar av uppenbarelseboken läses på engelska, så att hela grannskapet hör det.

JV var borta innan " ....Its´number is sixhundred and sixtysix" hade tonat ut och gitarrerna börjat...

de har kommit tillbaks en gång efter det, men då hade jag fått ett ytterst tråkigt besked, över tfn ca 30 sek innan.
jag öppnade med en blick, som förmodligen såg ut som jag var den djävul, de hade varnats för sedan barnsben.
det sas inte så mycket de kom av sig redan efter "hej...."
de flydde hals över huvud utefter loftgången

ett annat säkert tips på att få bort både mormoner och JV, är att hävda att man är jude, förklara för dem att de stör din judiska sabbat och stirra oförstående när de nämner jesus....
sleget
tvåskift gör att man blev medvetslös vid hemkomst veckans tre första dagar då man började kl 0554 och jobbade till 1430.

Mmmmm, 0548 till 1436! Man kan somna sittandes på en pinnstol efteråt!

Förtydligande: Nej, scientologerna brukar mej veterligt aldrig knacka dörr men de finns ibland inne i stan haffandes oskyldiga stackare.
Lt P
QUOTE (sleget @ Apr 10 2006, 08:49 ) *

Mmmmm, 0548 till 1436! Man kan somna sittandes på en pinnstol efteråt!

Förtydligande: Nej, scientologerna brukar mej veterligt aldrig knacka dörr men de finns ibland inne i stan haffandes oskyldiga stackare.

Det är ju bara 8½ timme. Hur kan man bli trött efter ett sådant kort pass? Vad jobbade du med då, i ett stenbrott? På en förskola? :P
gislemark
Nån gång på 70-talet så fick min farfar besök av någon frikyrklig "sekt" han öppnade dörren beväpnad med hagelbrakaren. De flydde hals över huvud och sågs aldrig där igen.
Lockwed
Mitt absolut bästa minne från JV besöken jag fått är från den tiden jag höll på med levande rollspel(lajv)
Jag och en polare skulle iväg på ett evengemang där vi skulle gestalta halvdemoner och gå runt och vara elaka, så vi träffades ungefär en gång i veckan och jobbade på våra utrustningar och hadde lite allmän syjunta.
När vi började bli klara med utrustningarna så satte vi igång att provsminka varandra för att se vad som såg lagom otäckt ut och sedan på med hela kittet för att fotografera oss med allting på.
Här någonstans ringer det på dörren, jag och polaren traskar iväg för att öppna dörren åt vad vi tror är polaren Nisse med sin kamera...

Det var inte polaren Nisse som plingade på, det var två små tanter från Jehovas vittnen, och när två nazgul inspirerade kreatur från helvetet öppnade dörren så blev det för mycket för dom små damerna.

Dom försvann i ett rökmoln och jag fick inte ens en broschyr, däremot så fick jag ett rykte om mig att vara djävulsdyrkare.
Skånsk makaron
Jag tillhör också den lilla skaran som faktiskt saknar JV.
Det var längesedan nu man hade ett "givande" samtal med dessa.
Har sett dem stryka omkring här i vårt lilla samhälle, men de har aldrig varit hos oss. Märkligt nog ...

Men en rolig anekdot ang dessa ligger man ju inne med iaf.

Vi låg och lossade i Rotterdam då dessa passade på att smyga ombord (innan ISPS alltså) ett par i yngre medelåldern, dessa gick in till vår kraftigt bakfulla kock (detta efter konstant 2 veckors berusning) började mässa för honom. Detta medan jag höll på att rensa avloppet i byssan. När de kom var jag inkrupen i ett skåp under en vask med en liten tryckluftpump försökandes "skjuta" bort proppen i avloppet (alltså såg jag ej paret, de inte mig heller). Testade ett par ggr med ett modest tryck på pumpen samt med rensband. Efter ett tag tröt mitt tålamod och en "nu jävlar" topp inkommer i humörstrappan. Pumpar som satan tills pumpjäveln inte klarar av att man pumpar mer, samt är ur skalan. Jag anmäler skott kommer till kocken som duckar. Pang! Skott kom, ur samtliga avlopp i byssan typ ett i vart hörn på durken och under stekbordet, där stod givetvis paret från JV. Utav någon märklig anledning hade i stekbordets avlopp en massa gammal stekflott hamnat, vilket hade en icke allt för angenäm doft anhopats i en större mängd. Detta formligen sprutade över paret och utav en märklig anledning näst intill enbart på dessa med. Jag dyker ut ur skåpet där jag legat översköld av gamla matresten väldigt förbannad skrikande och domenderandes på denna kockusling hygien under dryckenskapsperioden (tämligen bristfällig) tills jag ser detta paret. Varav en ganska munter tillställning tar vid då även chiefen kommer in med skepparn och undrar vad i allra glödhetaste h***** pågår.

De hastandes avlägsnade sig från platsen till sin på parkeringen tämligen nya merca stod, och under ej allt för muntra ord en kommunikation med varandra fördes. Vilket i sin tur utmynnade i ett under farsartade former avklädande till underkläder skedde innan paret fortsatte färden i sin bil. Den unga frun hade faktiskt hade en väldigt utmanade korsett (genomskinlig enl några av oss) på sig.

En syn man inte glömmer i första taget, men tillbaka kom de aldrig. Tror ingen båt i vårt rederi har haft besök av dem sedan denna händelse.....

:P navy2.gif
bushman
OT:

@Lt P:
nog för att det bara var 8,1/2 timme, men kombinationen av monotont bilbyggande, industrislammer och jobbarkompisar som ansåg att allt förutom innebandy var oviktigt, tog ut sin rätt.
dessutom var det inte dessa faktorer som var värst, det var det faktum att man jobbade 1430 tom 23,30 veckan innan, och man hade svårt att ställa om kroppen förrens efter ca tre dagar.
söndagarna efter sent skift var/är värst.....

fö så blir jag fortfarande misstänksam mot arbetsledare som har innebandyklubba på kontoret, och prissamling i ett glasskåp vid arbetsplatsen.

slut OT.
HrH
jag har för vana att predika min egen form av kristendom när "Hormonerna" eller "Kom och hjälp mig vittnena" dyker upp.

Det ringer på dörren : HrH tittar i tjuvkiken och upptäcker två människor i andra sidan och går och spottar snus. Öppnar dörren för att sedan snabbt avhyvla sekten med att säga jag är en bibeltroende människa jag tror på Psaltararen 34:2 i den gamla bibeluppsättningen. Sedan knådar jag världens jävla prilla medan jag föreläser "Människans viktigast bibelord är Psaltatren 34:2 som strängt talar om för människorna i vår vackra värld att... Jag lova Herren alltid, hans pris skall ständigt vara i min mun" sedan lastar jag in bauta snusen och utbrister "Fan det där satt jävligt gott"

Vittnena blir vita och mormonerna sitter och funderar medan jag stänger dörren bakom mig =)

En annan vinnande variant på "bibelsamtal" är frågan "Var i bibeln står det att 'kvinnan skall ta emot mannens säd stående på alla fyra som ett djur' "

Nu för alla känsliga personer : jag tolkar denna tråd som ett forum hur man blir av med dörrknackarna och då har allt varit tillåtet =)

HrH
Axial
Nu för tiden är jag en (ganska) snäll och beskedlig människa som inte kan vara elak mot folk om jag inte är riktigt förbannad så när när trapphuspredikanterna ringer på brukar jag artigt och korrekt svara - Nej tack, jag är inte intresserad och det accepterar de oftast. Vill de lämna nån trycksak tar jag emot den och kastar den såfort jag stängt dörren. Enkelt och smidigt, de är nöjda och jag är nöjd.

Förr däremot svarade jag alltid "Jag tror på det kalla stålets makt" närhelst nån religionsförsäljare frågade om jag trodde på eller hade hört talas om Jesus eller Gud. Det brukade få dem rätt tysta, det svaret ingick nog inte deras förhörslektioner misstänker jag.

Min fd. sambo däremot kunde aldrig låta bli att retas. En gång när JV ringde på dörren för att predika om Guds storhet svarade hon att hon var häxa och sysslade med vit magi, tarotkort och dylika ting. Bleka försvann de illa fort men tror ni inte de kom tillbaka nån dag senare med förstärkning och skulle "driva demonerna ur henne" Då blev hon arg på riktigt och slapp följdaktligen besök så länge hon bodde på den adressen.
HrH
Jag har funderat på denna icebreaker med antingen jehovas eller hormonerna :

Liten MP3

HrH
Fu Bison
Jag råkade ur för Jehovas Vittnen, för ett par veckor sedan.
Jag gick en promenad i den första vårsolen och var på ett strålande humör, när jag ser två unga snygga tjejer komma mot mig på gatan.Den ena drar på en barnvagn.
När dom kommer upp jämnsides med mig, säger den ena:

"- Hej! Vi undrar om vi får lämna över ett budskap till dig?!"
Och räcker över ett nummer av en tidskrift vid namn "Vakna!"

Jag hasplar ur mig "- Nej tack du, jag tror jag klarar mig utan" Och fortsätter iväg, på ett betydligt sämre humör.
Att man inte en skall vara fredad på gatan........... angry.gif
Maul
Nu har en ny sorts dörrknackare dykt upp som de alltid gör vid denna tid på året, nämligen barn utklädda till Påsk-käringar.

Jag gör det enkelt och ger f*n i att öppna, småbarn har nämligen välkänt dåligt tålamod så de försvinner fort.
dalmas
QUOTE (Fu Bison @ Apr 12 2006, 22:57 ) *
Jag råkade ur för Jehovas Vittnen, för ett par veckor sedan.
Jag gick en promenad i den första vårsolen och var på ett strålande humör, när jag ser två unga snygga tjejer komma mot mig på gatan.Den ena drar på en barnvagn.
När dom kommer upp jämnsides med mig, säger den ena:

"- Hej! Vi undrar om vi får lämna över ett budskap till dig?!"
Och räcker över ett nummer av en tidskrift vid namn "Vakna!"

Jag hasplar ur mig "- Nej tack du, jag tror jag klarar mig utan" Och fortsätter iväg, på ett betydligt sämre humör.
Att man inte en skall vara fredad på gatan........... angry.gif

Nästa gång: Fråga om du inte kan få senaste numret av "Vakttornet" istället? De kommer att drypa av fortare än kvickt. Den är nämligen inte för våra ögon.
Bazooka
Om jag inte väntar besök öppnar jag aldrig dörren. Kan ju vara vem som helst... ph34r.gif
Foxtrotcharliegrg
När man talar om trollen... Skrev tidigare att jag inte sett någon religös dörrknackare på ett flertal år men vad händer när man är och fikar hos föräldrarna? Jo, då plingar det på dörren och där står det en man i övre medelålder och en liten kille. Innan jag hinner fråga så får jag en broschyr, med texten "En bättre värld" tryckt idylisk sommarbild, visad och frågas om "Vore inte det här bra?'.
Ser samtidigt axelväskan med tidskriften "Vakttornet", gör reflexmässigt halt-tecken och framför uppmaningen att religös propaganda göre sig ICKE besvär här och det är bara att gå vidare. Gubben muttrade lite om att det var mitt val och drog med sig det medföljande barnet mot grannens dörr.

Verkar som om vårvädret tinar fram annat än grönt gräs och hundskit...
Murphy says: The enemy invariably attacks on two occasions: When they're ready. When you're not. biggrin.gif
Skuggan
apropå Jehovas...

Förra lördagen stod jag på det lokala torget och gjorde lite "reklam" för HV (i rekryteringssyfte)
tro fan då att det kommer fram ett Jehovas och vill pracka på oss en massa broschyrer och deras tidning "vakttornet", TROTS att vi står i Uniform och vid ett stort sjukvårdstält.

kan säga att många av oss hade väldigt svårt att hålla oss för skratt i det läget biggrin.gif
Patroels
Försök fråga dom nästa gång om dom tror på religionsfrihet.
Vanligtvist svarer dom "ja".
Fråga dom då, om du inte får vara fri från deras religion...!

Detta var det snälla sätt att avvisa på. Finns andra sätt vi inte skal prata om här vissel.gif

... Jo, en idé kunde vara att ha någon elektrisk mojäng dold i ena fickan som kan ge ett ljud liknande en mobiltelefon, påverka den och sen dra en enorm lösk*k från andra fickan o' börja prata i den!

MVH
Troels / som helt personligen och för mig själv tycker att all religion bör förbjudas.
Maul
QUOTE (Patroels @ Apr 29 2006, 17:42 ) *
Detta var det snälla sätt att avvisa på. Finns andra sätt vi inte skal prata om här vissel.gif

Du menar "greppa de i tröjan och släng ut de med huvudet före"-metoden? :P

Troels / som helt personligen och för mig själv tycker att all religion bör förbjudas.

Håller med dig. På tok för mycket dödande sker i "religionens" namn angry.gif
Stingray
QUOTE (Maul @ Apr 29 2006, 23:42 ) *
Håller med dig. På tok för mycket dödande sker i "religionens" namn angry.gif

Och förvånansvärt mycket biståndsarbete.
Core
Häromdagen ringde dom på hemma hos mig..Öppnar dörren och möts av två unga kvinnor som frågar om jag känner till Jehovas Vittne? Mjo det gör jag väl..

"vi undrar om du har hittat Gud?"
"Nej jag har hittat något bättre", svarar jag.
"Jaså, vad då?"
" Min fru", svarar jag..
Jag kan lova att det blev tyst..Sa tack och stängde dörren.. fun_icon_nana.gif
Maul
Jahaja, då har de varit här ännu gång. Men som tur var (för de) så ville de bara lämna nån broshyr och inte slösa min värdefulla tid.

Nästa gång öppnar jag klädd i full stridsutrustning och en skarpladdad Automatkarbin angry.gif
twintip
QUOTE (dalmas @ Apr 13 2006, 12:59 ) *
Nästa gång: Fråga om du inte kan få senaste numret av "Vakttornet" istället? De kommer att drypa av fortare än kvickt. Den är nämligen inte för våra ögon.

Lustigt... Är just vakttornet vi får av våra lokala Jehovas vittnen... Vad är skillnaden?
dalmas
QUOTE (twintip @ Jun 21 2006, 12:54 ) *
QUOTE (dalmas @ Apr 13 2006, 12:59 ) *

Lustigt... Är just vakttornet vi får av våra lokala Jehovas vittnen... Vad är skillnaden?

Ok, Då har de nog ändrat tillbaka. Från början var det en info-tidning för oss icke-frälsta, för att sedan vara alltmer internt. Nu har det tydligen svängt tillbaka till det förra.
Mikael
Usch, först ringer en elak telefonförsäljare så ser jag två personer komma till ytterdörren, kastar på luran och tänker "hurra, en bra ursäkt att kasta på luren" så står en Jehovas där med sin son och pladdrar en massa... En kanske inte riktigt bra start på morgonen...
(jag fick två broshyrer Vakttornet och Vakna!)
eskil
biggrin.gif
Påminner mig om en kompis till mig som råkade ut för ett par jehovavittnen. Han hade vid den här tiden en lite udda dygnsrytm och hade precis gått och lagt sig när predikanterna ringer på. Han vinglar upp, öppnar dörren och sticker ut ett yrvaket tryne och får genast senaste nummret av "Vakna" under näsan. Han svarar lite förvirrat: "Jag är vaken..."
sleget
Litet lustigt men häromdan ringde det på dörren. Vaknade och gick upp men det var ingen där. Låg ett info blad från JV på mattan.
Blev riktigt konfunderad faktiskt eftersom jag har skylten allan på ytterdörren (från soldf) där det står mycket tydligt att ALLA former av reklam är förbjudna att kasta in i min låda.
Trotsigt vittne?
Nästa gång öppnar jag naken!
os frontale
Jag var ute och löpte ett par km igår och så passade jag på att göra lite armhäv och tricepspress vid en grillplats i anslutning till spåret. Genomsvettig stånkade och stönade jag för varje häv jag gjorde, helt plötsligt kom en jehova och sa "Tränar du?" och räckte över en affish med stora bokstäver "Befrielsen är nära". Jag tog den, sa tack och la den i den lilla korgen med gamla tidningar och papper som används som startmatrial till eldstaden.
UAV
Nästa gång Jehovas vittnen kommer förbi skall jag ta upp blodtransfusioner. Att vägra sitt barn blodtransfusion om så dess liv står på spel är i min mening extremt. Jag undrar om de skulle kunan motivera det inför sin barn.

Det har gått så långt att samhället fråntar föräldrarna förmyndarskapet då en blodtransfusion kan rädda barnets liv.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Blodtransfusion
Lt.E
QUOTE (Magnus Redin @ Apr 6 2006, 14:06 ) *
Finns det något sätt att knacka på som inte irriterar?
(---)

Som att man sparkar på logementsdörren innan man öppnar dörren för att sätta fart i de små värnpliktiga.

QUOTE (sleget @ Apr 6 2006, 22:59 ) *
Det värsta med org typ Jehovas , scientologer etc är att de kanske inte får så många napp men de napp de får är desto allvarligare.
Människor som kanske just för stunden mår dåligt psykiskt och som normalt aldrig skulle trillat dit kanske inte kan värja sig för påflugna extremister.
(---)

Ett knep som den använder är att de skriver upp allt när de träffar t.ex. en gammal ensam människa. Sedan kommer det tillbaka efter någon vecka och frågar hur det är med t.ex. hunden. Då upplever "offret" det som att det finns någon som bryr sig och blir mottagligare.

Mormoner skall väl ägna några år att åka runt någonstans i världen och "missionera". Ser dem ganska ofta i stan. De är väl ca 22 år och har namnskyltar med "Äldste"!
Furir Razer
För ett tag sedan hände följande:

Jag står och jobbar i min butik i Göteborg, har ganska mycket att göra, ta in nya varor och hjälpa kunder (läs sälja på dem saker). När de helt plötsligt kommer in två kvinnor en yngre ca 25 ganska snygg och en skräcködla på ca 450år eller nåt sånt. Dom går runt lite i butiken och verkar intresserade av mina produkter. Men när jag går fram för att som jag tror sälja lite så vissar de sig att dom kommer från JV, och dom har märkt att vanligt folk jobbar ju på dagtid (döhhh) och då e de ju lämpligt att söka upp dem på deras arbeten. Jävligt bra för när man e på jobbet har man ju all tid i världen för sån skit, eller?
För att bli av med dem så försökte jag först vara trevlig och säga att jag inte e intresserad och har lite mycke att göra just nu, men inte faan ger dom sig så jag började ställa lite frågor om tex blodtrans. mm. då börjar dom förstå och efter lite mer "konstiga" frågor och komentarer ifrån mej, så gick dom.

Känns också lite konstigt att man blir angripen på sitt jobb, när jag bott granne med en JV familj under ca 20 år och pratat med vid ett flertal tillfällen. Men grannfamiljen har aldrig försökt "värva" nån hemma, utan varit som nästan vilken granne som helst.
Jonas88
För något år sedan, såg jag att det sprang runt en en stor grupp med folk i området. Man börjar ju instinktivit undra vad de pysslar med. När jag sedan ser att de delar upp sig var vid två och två går till varsin dörr. När turen sedan kommer till mig, står det två unga killar utanför. Denna konversation utspelar sig sedan.

JV:hej, vi undrar bara om du vill höra några ord ur bibeln?
Jag:(hinner inte ens svara)
JV: titta här, (börjar bläddra i bibeln) här står det att gud ska straffa mänskligheten, genom att jorden ska skaka. Ja bara titta Bangladesh 100 000 döda i en jordbävning (varpå han ser riktigt nöjd ut, som om han har bevis som inte går att motbevisa)
Jag: öhh, jaha
JV: Det här är människans straff, för att vi har blivit lurade av satan
Jag: eh du tror inte jordbävningar har något med de tektonsika plattorna att göra?
JV: (har inget att säga) men, men kolla här (börjar bläddra i bibeln)
Jag: ne, men jag är inte intresserad
JV: men du kan ju ta den här broschyren

Dum som jag var tog jag emot den. Tror ni inte att samma snubbar kommer tillbaka en vecka senare! Den gången sa jag, bestämt att jag inte var intresserad. har inte sett dem sedan dess.

kanske lite OT men ja och nägra kompisar satt o solade på torget på en rast när det kommer fram en gubbe och började snacka med oss. han försökte ge oss en broschyr som från början såg ut som kommunistisk. man blir ju lite paff när en gubbe i 50-års åldern står och snackar om satan. men vi satt o pratade med honom ett bra tag. kompisen tröttnar dock på det och ber honom att akta sig eftersom han står ivägen för solen varpå han nästan går på en gång vidare till nästa. om man som JV har en missionerande religion borde man ju inte skicka ut skabbiga gubbar som pratar om satan, att döden är onaturlig och att celler kan leva hur länge som helst!
Sljivovica
-"Vi är från Jehovas vittnen."
-"Tyvärr så har jag inte sett olyckan.." surprise.gif
HrH
QUOTE (Spett och slägga @ Apr 5 2006, 23:20 ) *
QUOTE (danno @ Apr 5 2006, 23:04 ) *
När det gäller just Jehovas finns det en frågeföljd som passar rätt bra.

1. Fråga hur många platser det finns i himlen. Jehovas Vittnen tror nämligen på att antalet platser är begränsat till ett visst antal, som jag nu inte kommer ihåg eller orkar googla fram.

144,000st
De har klippt in sig själva på uppräkningen av Israels tolv stammar (upp 7:4)...

Det var mormoner på min dörr en dag, två unga killar i svarta kostymer och ryggsäckar, och som frågade med amerikansk dialekt: Hai haur star deit tillh? och jag svarade: Deit starh brawh! var på de tittade förvånat på varandra?
Sen så visade det sig att deras amerikanska dialekt var på riktigt och att det inte var två Elektroluxförsäljare jag först trodde de var biggrin.gif

Apropå Israels 12 stammar och talet 144 så är det summan av de 144 första talen i Pi är 666. Så min övertygelse är av den arten att man inte ska handhava diskussion med dessa små damer och herrar i större utsträckning.

MVH
HrH
King Kill
Har sett en otroligt söt tjej stå och dela ut Vakttornet på Centralen, och det är naturligtvis jädrans svårt att motstå frestelsen då kan jag säga! Dessa Jehovas tar bara till fulare och fulare knep!
Snabeldraken
Vadå fula? wink.gif
daddlar
QUOTE (Honken @ Apr 6 2006, 10:26 ) *
clap.gif
All heder åt din bror. Världen behöver fler pålästa personer!

Min mamma t.ex... expert på löjliga, men sakliga religiösa motfrågor med en mix av vetenskapliga fakta samt klassikern: Jag har läst bibeln, koranen osv. (hon har läst alla!) trevlig läsning men de säger samma sak allihop! Hur ska en bok kunna hjälpa MIG och MIN familj?

Kan inte HV knacka dörr. Fullt maskerade med vapen och allt. Kanske en ksp eller en grg över axeln. wub.gif
Jag skulle bli såld på studs. Tänk de som aldrig tänkt på att HV finns och sen står de där med alla grejer... tror inte att man slänger igen dörren mot en svensk soldat utan att ha sagt något trevligt.
Stocken
Ett sätt att lösa problemet med påflugna dörrknackare (oavsett vad det är de försöker sälja till/pracka på folk) är ju att första gången de ringer på, lyssna vad de erbjuder för något och sedan artigt säga något i stil med "nej tack, jag är inte intresserad. Jag har andra kanaler att använda mig av om jag vill köpa eller söker sådant". Och när de så kommer tillbaka (det gör de med all säkerhet) så kan man ju lika artigt fråga om de inte gör någon uppföljning av vilka som är intresserade av deras produkt och vilka som inte är det.

Och hjälper inte det så kan man ju alltid med bestämmd blick och lätt neddragna mungipor ta deras namn och så fråga vad deras chef heter och hur man når honom eller henne.

"Mitt hem är ingen marknadsplats"...

/Stocken
effte
En viktig insikt i sammanhanget är att JV avskyr avfällingar. Har man varit vittne och gått ur församlingen så är man paria, död, värre än död. Bäst av allt är att de är mer eller mindre övertygade om att det smittar.

Därför är det viktigt att man ser till att skaka hand med dem, ta mot en broschyr, lämna tillbaka den mitt i högen och säga att man redan läst den och så vidare. Sedan:

"Trevligt att ni kom förbi, det var inte igår. Men borde ni egentligen prata med mig?"

"Varför borde vi inte det?"

"Ja, eftersom jag är avfälling och så där... det var iofs innan jag bytte efternamn..."

Roligast vore så klart att bjuda in dem på kaffe och ta avslöjandet precis när de fått kaffe och sitter med första tuggan av kakan i munnen.
pappa6116
QUOTE (Stocken @ Apr 29 2007, 19:39 ) *
Och hjälper inte det så kan man ju alltid med bestämmd blick och lätt neddragna mungipor ta deras namn och så fråga vad deras chef heter och hur man når honom eller henne.

/Stocken

Gud? Och Hon har telefontid onsdagar mellan 7 och 9?
Stocken
Njae nu menade jag ju den person som är ansvarig för missionsverksamheten eller vad det kallas...

QUOTE (pappa6116 @ Apr 30 2007, 11:43 ) *
QUOTE (Stocken @ Apr 29 2007, 19:39 ) *

/Stocken

Gud? Och Hon har telefontid onsdagar mellan 7 och 9?
Gator
En signaturmelodi för alla oss som hatar dörrknackare... Dörrterror HV.gif

EDIT: fixat länk
Hornet
kan ej hittas...

Jag har haft turen att inte få någon dörr knakare i nya lägenheten men någon gång så kommer dom väl.

Något som dock är jävligt irriterande är telefonförsäljare på Mobilen.....
235 borghem
jag har haft besök av jv 1 gång bakis och jävlig med en andedräkt som en drake bad jag dom vänligt att dra åt H*****e konstigt jag har inte sett dom sen det
mina grannar brukar ffå besök mån gång i månaden.

jag löste av en motorman på en båt han la alltid ut vakttornet både i hytten och i maskin på strategiskt plasserade ställen.
det var den mest udda jv man kan hitta. gravt alkohollserad man kan tycka att jv skulle ta hand om sin flock
Anderkron
Har haft besök av JV en gång dom ville inte komma till mig sen.

Följande utspelar sig:

Anderkron är hemma och sjuk från skolan, det enda han vill göra är att sova *PLINGPLONG*

Anderkron släpar sig upp och undrar vem det kan vara *Dörren öppnas*

"Ja hej vi und..*
*Nej men fan inte ni jag är sjuk låt mig vara!*

Anderkron har nu gått och lagt sig igen det ringer på dörren igen, nu har det gått 30 min.

*dörren öppnas*

"Det blev visst lite fel sist, vi undrar har du hittat gud?"

"Jaahaa! var det bara det ni ville? då ska ni veta jag hade honom här senast igår men den jäveln försvann, skulle ni vilja hjälpa mig att hitta honom?"

"haha... Men vi har lite broshyrer om du skulle vilja läsa."

"Javisst, jag ska bara hämta min lilla korg jag brukar ha sånt i, väntar ni?"

"Javisst" Här är dom klart stolta över vad dom lyckas med.

Efter 10 minuter kommer jag tillbaka med en papperskorg.

"Här har ni den jäveln, tog lite tid men här är den"

Blickarna jag fick av dom är oförglömliga, men dom vände på klacken och försvann snabbt som ögat.

\\Anderkron
J-Star
En kompis till en kompis brukade skicka upp dem en våning i trapphuset till en släkting som var en lomhörd gammal prost som gärna diskuterade bibeln med dem. Gissade att reaktionen blev något i den här stilen --> happy.gif --> huh.gif --> blink.gif --> ohmy.gif --> wacko.gif --> blyg.gif

/J
Berg
Är det något, förutom det som redan står i tråden (vilket jag har läst)
Man kan gjöra som är elakt men så att dom kommer tillbaka? tongue.gif
M00nStalker
Ok, det här kanske kan låta lite konstigt, men man skulle ju faktiskt kunna visa lite respekt och hövlighet, visst kan det låta konstigt för vissa som hellre totalsågar andras religion, det betyder ju inte att man måste acceptera eller hålla med det de kommer med.
Har alltid bemött "missionärer" med respekt och varit trevlig men bestämd, har alltid fungerat utan några som helst problem, de har inte kommit tillbaka. Visst kan det vara tillfredsställande att be någon dra åt helvete, håna dem på olika sätt och vis eller göra andra mer otrevliga saker, men det kommer nog kännas bra ganska länge om man visat att man har varit trevlig och artig.

Det skulle kunna vara min uppväxt (HELT fri från allt vad religion heter) som gjort att jag tycker att det är ett bättre sätt, och om det inte fungerar för er så fortsätt med det ni håller på med så blir det nog också bra.
Kniv_Charlie
Vad jag har läst så får inte Jehovas Vittnen göra värnplikten. Om det har att göra med deras risk att få blod vet jag inte men det står i våran religonsbok i alla fall.

Min morsa avfärda dom på ett rätt roligt men otrevligt sätt. Dom kom hem till henne med några papper som dom ville att hon skulle läsa men hon sa att hon redan hade en massa toalettpapper så det var inte nödvändigt! tongue.gif Jag älskar min mamma!
J-Star

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:FSM_logo2.svg

Sätt upp följande på er dörr och läs på om "Flying Spagetti Monster". Sedan kan ni ha ändlöst roligt.

/J
Mr_Confused
QUOTE (J-Star @ May 8 2007, 19:56 ) *
Sätt upp följande på er dörr och läs på om "Flying Spagetti Monster". Sedan kan ni ha ändlöst roligt.

/J

Haha, så rätt... fast jag undrar allt om Jehovas Vittnen är upplysta om FSM:s storhet. Troligen inte, väl...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.