Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vart ska skåpen stå?
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison > SoldFForum
söderman
Vart skriver man egentligen om saker som rör direkt strid, och andra saker runtom det? Skrev om att anfallas av jordgetingar under strid, men blev skickad till markan. Nu vet inte jag om det redan står någonstans, man var snäll och savar på det iallafall.
simon
Seriösa trådar om strid placeras förslagsvis i Luckan, oseriösa (enligt BlåGul) trådar om strid i markan. Så tolkar jag det. smile.gif
Ing
QUOTE (simon @ Apr 5 2006, 14:14 ) *
Seriösa trådar om strid placeras förslagsvis i Luckan, oseriösa (enligt BlåGul) trådar om strid i markan. Så tolkar jag det. smile.gif

Rätt.

Jag kan inte se det riktigt seriösa i en fråga om jordgetingar, hur jag än försöker.
Faktiskt.
söderman
Rätt.

Jag kan inte se det riktigt seriösa i en fråga om jordgetingar, hur jag än försöker.
Faktiskt.

Det är en grejj som kan hända, och jag skulle väldigt gjärna veta vad man ska ta sig till i ett sådant läge.
Kimster
Tja du kan stöta på björn också.. och huggorm kanske.. eller en asförbannad svan.. vad man gör ? omgrupperar!
Genseric
QUOTE (Kimster @ Apr 18 2006, 19:58 ) *
Tja du kan stöta på björn också.. och huggorm kanske.. eller en asförbannad svan.. vad man gör ? omgrupperar!

Finns väl nån fin skröna om en flottist som sköt en svan? happy.gif
HUNDESSET
QUOTE (söderman @ Apr 18 2006, 18:42 ) *
Rätt.

Faktiskt.

Det är en grejj som kan hända, och jag skulle väldigt gjärna veta vad man ska ta sig till i ett sådant läge.

Hm........., Du kanske måste vara mer på din vakt............. för att skydda dig........blush.gif
Apone
QUOTE (Genseric @ Apr 18 2006, 22:23 ) *

Inte en skröna och inte en flottist. Bl.a var en paddel och en klepperkajak var inblandade. blink.gif
106
QUOTE (Apone @ Apr 19 2006, 19:46 ) *

Inte en skröna och inte en flottist. Bl.a var en paddel och en klepperkajak var inblandade. blink.gif

Har hört en variant (av en inblandad) men då var det en flottist (under ytsimning), två svanar och en kniv!
Kingecho1

Inte Lennart väl???????? :P

FN1.gif
Genseric
QUOTE (Kingecho1 @ Apr 20 2006, 08:47 ) *

Inte Lennart väl???????? :P

FN1.gif

Den variant jag hörde var det iaf en vpl som stod på vakt i karlskrona och blev attackerad av en svan, det blev ett jävla liv och sen hörde man ett skott, sen smusslade dom undan svanen på nåt bra sätt, har för mig att min källa sa att dom gav den till kocken på sin skuta banan_rock.gif sanningshalten kan ifrågasättas då detta är hörsägen.. och då kan ju allt möjligt ändras wacko.gif

två blodtörstiga gamar och en soldat med kniv i vattnet? massive! wub.gif
Ing
Hör inte det här egentligen till tråden om myter?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.