Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tips: World in Conflict (Spel)
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3
Hultberg
Trailer här http://www.hayon.org/WorldinConflict_Final_new_800x450.wmv släppt med PC Gamer och en artikel på 6 sidor.
Frantic
Ser onekligen riktigt lovande ut fun_icon_nana.gif
Maul
Trodde det var en film först ohmy.gif

Detta kommer onekligen bli intressant.
Larsleo
wub.gif wub.gif horny.gif horny.gif

VILL HA!!!

itanke på att massive ligger bakom Ground Control som är hur bra som helst kan det här nog bli ett kanonspel
QuizQuoz
shit! ge mig!
Status quo
surprise.gif

Jag som älskar strategispel också.. nu kommer jag drömma om det här ända tills det släpps... *suck* ge mig.............. dribble.gif
arvid_eriksson
kan ni säga vad det är, känner inte för att ladda ner nåt just nu
simon
Ehm, det är nog bäst att inte skita sig i brallan av upphetsning, innan man sett ingame-bilder, utan bara nån påkostad renderad intro-film...
Larsleo
Men itanke på att Massive stod bakom Ground Control så kan inte förväntningarna bli annat än höga fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
gislemark
Antar att jag behöver uppgradera ALLT på min burk för att ens kunna instalera härket, såg lite väl mäcktigt ut för min dator.....
Larsleo
mitt habegär blev ju inte mindre av dom där bilderna fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif wub.gif
SWERT
jävligt bra spelidé clap.gif
UAV
Filmen ser ut som en fps men ska beskriva en rts. Spelet kommer således inte att se ut som filmen.
Hultberg
QUOTE (UAV @ Apr 2 2006, 18:46 ) *
Filmen ser ut som en fps men ska beskriva en rts. Spelet kommer således inte att se ut som filmen.

Tror iofs inte att trailern skall beskriva genren, utan bara spelets handling / miljö.
Hultberg
Artikel och screenshots hos Gamespot.

http://www.gamespot.com/pc/strategy/worldi...tml?sid=6147079
simon
Nu steg däremot vill-ha-faktorn i höjden! biggrin.gif biggrin.gif
Maul
Nån som har ett par kallingar att låna ut? blink.gif
Skoog
Vi kan köpa några pallar och splitta, om det kommer fler sådana artiklar och bilder, så lär det behövas...
Larsleo
Nu finns det flera vackra ingamebilder och trailer att tillgå dribble.gif dribble.gif
nu måste spelet släppas snart.. väntan är olidlig dribble.gif

World In Conflict
arvid_eriksson
rätt så förvånad att den här tråden kom nu och inte tidigare
har ju varit på tapeten i cirka ett halvår

men vad jag vet så kommer det bli ett väldgt kul spel dribble.gif dribble.gif dribble.gif

EDIT
och av nån anledning funkar inte länkarna för mig
Skuggan
QUOTE (arvid_eriksson @ Apr 7 2007, 14:22 ) *

men vad jag vet så kommer det bli ett väldgt kul spel dribble.gif dribble.gif dribble.gif

EDIT

tråden skapades i mars 2006
dvs för drygt ett år sedan biggrin.gif
Hultberg
QUOTE (Skuggan @ Apr 7 2007, 17:54 ) *

EDIT

Det är ett "closed alpha" test som kör genom Gamespot just nu. Subscribers kan få tillgång till spelet därigenom. Kostar dock 5 USD att bli betalande subscriber. De som inte vill betala, kan vänta på öppen beta någon gång i juli, eller demo förhoppningsvis runt release.
arvid_eriksson
QUOTE (Skuggan @ Apr 7 2007, 17:54 ) *

EDIT

såg inte att det var 2006
såg bara "31 mars" banghead.gif
daddlar
http://media.pc.ign.com/media/821/821566/vids_1.html worthy.gifdribble.gif

Älskar filmerna! Gillar konceptet med RTS/FPS.
Yohn
Kan inte silent hereos gänget skappa en mod till detta spel. Lite tråkigt kanske att vi "inte borde" ha tactical nukes i spelet, men ett fett artilleri kanske borde representera Svergie som bäst. Plus en massa "bonusar" för att slåss i skog och snö (tex att strids vagnarna är svårare att sikta på och att vi rör oss mycket snabbare genom den.

Hur som helst... längtar efter de här spelet. happy.gif
Hultberg
Beta tester börjar inom en vecka eller två. Mer info inom de kommande dagarna så håll ett öga på www.gamespot.com och / eller www.worldinconflict.com
Mikael
SecureROM gnäller en massa om att mina "PC Settings" ska ha blivigt ändrade av någon emuleringsmjukvara hindrar mig från att testa betan, dock fungerar det för en kompis som har samma grejer i datorn (dock gnällde SecureROM på något annat för honom men det fungerade efter omstart).

Väldigt tråkigt när man såg fram imot att spela det.
Sköld
Var hittar man betan?
arvid_eriksson
här hittar man betan

man måste vara registrerad på Gamespot.com för att få tillgån till det, det är gratis

Edit: märkte just en sak, när man har kommit till sidan somm inehåller själva nerladdningslänken så finns det två knappar.
en där det står "download now" och en där det bara står "download".
klicka på "download" eftersom den andra knappen leder till en annan fil, "GameSpot Download Manager" där man kan ladda ner en massa andra saker (dock inte WiC-betan)
FireEagle
http://www.apetv.eu/index.php?store=cdon&a...c&link=true

Är det en leopard 2 typ 1:04 in i denna trailern? fun_icon_nana.gif

Förövrigt ett sjukt coolt spel, måste ha!!!! dribble.gif

Ngn som vet systemkraven? rolleyes.gif
Fänrik Andersson
Så vad händer??

Jag har bara precis skummat genom trådarna..

Är detta et FPS eller ett RTS eller kanske (HOPPAS) ett Hybridspel.???
Beazt
QUOTE (FireEagle @ Jun 3 2007, 12:01 ) *
Är det en leopard 2 typ 1:04 in i denna trailern? fun_icon_nana.gif

Det stämmer.. är Leo2 eller som i svergie Stritsvagn 121
Larsleo
QUOTE (Fänrik Andersson @ Jun 3 2007, 12:44 ) *
Så vad händer??

Jag har bara precis skummat genom trådarna..

Är detta et FPS eller ett RTS eller kanske (HOPPAS) ett Hybridspel.???

RTS.. därimot kan kameran roteras väldigt fritt om inte jag missuppfattat nått här...
Fänrik Andersson
Attans, jag som hoppades på ett FULLSKALIGT RTS/FPS spel.

Typ som ArmA fast med SUPERDUPERMEGA stora kartor...
optimus
har spelat betan lite nu och har faktiskt fastnat för det. tyckte de var svårt i början då man inte riktigt fattat konceptet och betan varit ute ett tag så alla andra hade koll på allt. nu är de dock riktigt kul när man kan börja använda taktiska hjälpmedel hyffsat och får lite flyt i spelet!
rekommenderar de här spelet när de kommer ut! banan_rock.gif
daddlar
http://youtube.com/watch?v=kma679-WvVc

Mycket bra hopklipp av en beundrare.

Är betan funkis på Xp Pro?
Mikael
QUOTE (daddlar @ Jun 24 2007, 16:07 ) *

Självklart, det fungerarade mycket bra men nu är iallafall den jag var med i slut.
Hultberg
QUOTE (Mikael @ Jun 24 2007, 16:25 ) *
QUOTE (daddlar @ Jun 24 2007, 16:07 ) *

Självklart, det fungerarade mycket bra men nu är iallafall den jag var med i slut.

Öppna betan börjar nu den 11'e. Beta nycklar och klienter hämtas lämpligen via www.worldinconflict.com eller http://game-on.intel.com/eng/geekout/wic/default.aspx för de som är intresserade.
optimus
synd bara att man börjar jobba nu och inte har tid.
dock ett grymt spel och bara betan var cool så man får vänta på de färdiga resultatet!
Status quo
Är det någon som spelar betan som vill teama upp och köra lite 2vs2? De har öppnat servrar för det nu men varje gång jag spelar får jag oftast en ganska dålig partner... Om det är någon som är osäker på hur man öppnar, vilka enheter man bör införskaffa så hjälper jag gärna till på den fronten också..

2vs2 är extremt annorlunda än 8vs8
Larsleo
For example in Medium graphics mode it will run nicely on around a 2,2 ghz machine with a 128 MB video card

WIC hemsida

låter ju inte så fruktansvärt blodigt ändå.. då kan man ju tom spela med medium settings på min burk banan_rock.gif
Axel of Sweden
Sverige kom inte med blyg.gif

jag som såg eframemot HKP4,or och PBV, STRV103,or Med flera!
HannesFury
QUOTE (Axel of Sweden @ Jul 19 2007, 19:16 ) *
Sverige kom inte med blyg.gif

jag som såg eframemot HKP4,or och PBV, STRV103,or Med flera!

visserligen... men medföljande modding-tools kommer (självklart) se till att man ska kunna designa nya stridsvagnar, flygplan, vapen, you name it smile.gif Är de nån här som e haj på sånt? Skulle ju va ascoolt me JAS, Stridsbåt 90H, nån sån där SISU, och varför inte sätta lite snyggt Svensk kamouflage på en Leo? Grrr!! cool.gif Försvara nån svensk stad med ett antal stridsvagnar, helikoptrar, stridsbåtar och x antal k-pistmän skulle inte sitta helt fel det heller rolleyes.gif Och tänk att ha ett litet fältsjukhus med massa små gubbar som springer å hämtar skadade soldater fram o tillbaka biggrin.gif
Finns det fler munnar än min som vattnas? dribble.gif Tänk möjligheterna... Man skulle kunna ha ett uppdrag där militären agerar kravallpolis ala meja ner mer eller mindre militanta aktivister ala molotov coctail-party happy.gif laugh.gif mer politiskt inkorrekt kan de knappast bli, men visst fan låter det roligt?!

Jag är ganska säker på att mycket kommer hända inom modding-community när det här spelet gör sitt intrång. i alla fall så länge det finns datorspels-pangpang-fetischister som jag.
Hultberg
Ny, MÖP-vänlig trailer släppt.

http://www.gametrailers.com/player/23744.html
Maul
Det släpps en demo på Fredag wub.gif

Tror den där utgången med polarna blir inställd wink.gif
Vargas
Har kört betan och blev biten rejält. Blev alldeles lycklig i helgen när jag såg att spelet var fädigt och release satt till den 21:a .... tills jag insåg att det var 21 september. Lite surt, men jäkligt proffsigt att dom ligger på god förhand mot release-datumet.
Demot skall givetvis laddas ner när det kommer.
Maul
Laddar ner demot från Fragzone i detta nu. Ska bli sjuk skoj smile.gif
daddlar
worthy.gif
clap.gif
Jag älskar spelet.

Krävs en krävande dator? Hah! Knappast. Jag kör på lägsta inställningar möjligt och de påverkar inte spelet ALLS, de är ju trots allt ett RTS-spel. wink.gif
Magnus
Mitt flyter på bra, men det låser sig :(. Iaf i tutoriale, har inte kört något riktigt uppdrag ännu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.