Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tips: World in Conflict (Spel)
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3
Maul
Jag är förälskad i detta spel nu. Enda som är lite synd är att man sällan har tid att zooma in och njuta av detaljerna. Men spelet är sjukt snyggt och riktigt underhållande. wub.gif
Magnus
Ingen annan som har problem med att demot hänger sig?

Kör en Amd64 3500+
2 gig ram
Windows XP
Geforce 6800 GT 256 MB (med nyaste drivrutinerna)
daddlar
Jag måste bara påpeka att datorn min mer eller mindre bröt ihop när de kom tre taktiska kärnvapenbestyckade ballistiska (kortdistans?) -robotar inom loppet av tio sekunder. rolleyes.gif
På lägsta grafikinställning.
MPMöller
laddade ner demot och körde det 3 ggr, första gick det väl sådär. Ryssarna kom duktigt långt in i stan man ska försvara, men andra och tredje gången när man fått mer förstånd om hur allt fungerar så hade dom inte mkt att komma med!
Känns lite som en blandning av C&C och Total War spelen. Mkt roande! Känns verkligen som krig. Ser fram emot den 21a!
daddlar
Ska de lukta klan á la SoldF snart?
biggrin.gif
Maul
Förbokade för ett tag sen så jag får Collectors edition med en bit av Berlinmuren blink.gif
MPMöller
Maul:
Alltid bra att ha lite sten att kasta på Ivan när ammunitionen tar slut =P
Magnus
Lyckades lösa de problem jag hade. Jag gick in i de avancerade grafikinställningarna och låste frame-raten till 20. Efter det funkade det kanon, det flöt på riktigt bra.

Det var lite frustrerande att man hade så lite enheter hela tiden, men det är väl där i som utmaningen ligger. Det enda som jag tycker är synd är att de tyngre fordonen inte avfyrar sina robotar på eget initiativ. Blir lite pillrigt när man ska göra det själv mitt i stridens hetta. Det är lätt att glömma att man har dem också.
daddlar
Nån som har någon idé till varför de uppstår "lagg" bara i WiC... kontakten med servern bryts ungefär var femte sekund i 1-3 sekunder. Detta är konstant genom alla omgångar, spelar ingen roll vilken server det är. Detta irritationsmoment dök upp i samband med flytt till studentlägenhet med sjukt snabb "lina".

Har provat spela BF2 och Rise of Nations och dessa spel funkar jämnt och fint i konstant kontakt med servarna.

Varför just WiC? blyg.gif
daddlar
Hehe.. "laggen" har slutat nu.
Maul
På fredag släpps spelet. Tror den där planerade utekvällen med polarna blir inställd dribble.gif horny.gif
daddlar
Kommer spelet i brevinkastet eller i affärerna den dagen? huh.gif
Maul
Mitt exemplar är enligt Webhallen skeppat så det kommer antingen idag eller imorgon med posten. Jag hoppas idag wub.gif

Edit: Och om jag läser rätt så är release i butiker imorgon.
daddlar
QUOTE (Maul @ Sep 20 2007, 09:45 ) *
Mitt exemplar är enligt Webhallen skeppat så det kommer antingen idag eller imorgon med posten. Jag hoppas idag wub.gif

Edit: Och om jag läser rätt så är release i butiker imorgon.

Mitt är INTE skeppat! blyg.gif

Edit:
Hehe ojsan... Nu sitter man här och installerar spelet. blush.gif
daddlar
Vad ÄR detta för spel egentligen?!

De varnas för:
Ovårdat språk (kan stämma)
Diskriminerande innehåll (oja)
Droger (va?!)
Rädsla (just de, krig)
Sexuellt innehåll (i ett RTS-spel?)
Våld (stämmer nog ganska bra)
MatsLennarth
Har kört spelet i någon timme och den spontana reaktionen är att det är alldeles för enkelt. Kör på Hard, men får inte så svårt motstånd ändå. Spelet är väldigt likt Ground Control 2, som också är en riktig höjdare.
daddlar
QUOTE (MatsLennarth @ Sep 20 2007, 19:35 ) *
Har kört spelet i någon timme och den spontana reaktionen är att det är alldeles för enkelt. Kör på Hard, men får inte så svårt motstånd ändå. Spelet är väldigt likt Ground Control 2, som också är en riktig höjdare.

De blir mycket svårt... några timmar till så. wink.gif
Maul
QUOTE (daddlar @ Sep 20 2007, 13:17 ) *
Vad ÄR detta för spel egentligen?!

De varnas för:
Ovårdat språk (kan stämma)
Diskriminerande innehåll (oja)
Droger (va?!)
Rädsla (just de, krig)
Sexuellt innehåll (i ett RTS-spel?)
Våld (stämmer nog ganska bra)

Stod det på insidan av manualen? Det är isåfall uppslagsverk för vad de olika symbolerna betyder.

Jag ÄLSKAR detta spel happy.gif
simon
Ska nog faktiskt ta och inhandla det här liret. Hur funkar kampanjen, är den väl tilltagen?
Nestor
Medieval 2: Kingdoms och WiC.
Vintern är räddad biggrin.gif

Och med en ny dator i antågande så..ja. Det bådar för en angenäm vinter. smile.gif
Magnus
Köpte spelet idag, och gissa vad... krascherna är tillbaks. Ingenting verkar funka. Har de nyaste drivrutinerna och har låst frame-raten till 20. Suck!
Sniff
Ahh, vad tillfredställande det är att slänga atombomber på röda armeén, eller på Amerikasar också... jag vill ju inte vara den som diskrimminerar banan_rock.gif

Men jag kan inte hitta nån soldf klan till -WIC- detta måste ju åtgärdas omedelbums!
så någon... verkställ... typ... snälla? unsure.gif
Magnus
har lyckats köra en hel del multiplayer nu utan crascher, men när jag kör singleplayer crashar det hela tiden under Seattle-banan. Tydligen är jag inte ensam om det.

Spelet är riktigt bra iaf.
daddlar
QUOTE (Sniff @ Sep 25 2007, 04:43 ) *
Ahh, vad tillfredställande det är att slänga atombomber på röda armeén, eller på Amerikasar också... jag vill ju inte vara den som diskrimminerar banan_rock.gif

Men jag kan inte hitta nån soldf klan till -WIC- detta måste ju åtgärdas omedelbums!

Gör du de?

Som "clanledare" är jag rent ut sagt KASS.
Sniff
Gjort & gjort. bara för folk att gå med och om nån känner sig manad att vara Chef soldf så kan ni ju bara säga till
MatsLennarth
Då har man kört igenom kampanjen på Hard, inget svårt alls. Tycker den var dels alldeles för lätt och dels alldeles för kort. Spelet i sig är säkert bra, men jag föredrar Ground Control 2 före det här. Känns som en tillbakagång.
daddlar
Jag hittar "klanen" men jag vet inte hur man blir medlem. sad.gif
Magnus
Hittade en lösning på mina craschproblem. Jag satte Pixel Shadern från High till Low. Sedan dess funkar både kampanjen och multiplayer utmärkt.
koenigsegg88
30 min till så ska det börjas spela! happy.gif Come over to the dark side! It´s free

Edit: Klart!
stefanf
Köpt spelet. Installerat. Ej börjat spela än, men ser fram mot det. smile.gif

Fråga: finns det någon patch till spelet än? Det brukar ju göra det till de flesta spel, och särskilt när multiplayer är inblandat.
Jag har letat men inte hittat någon.
daddlar
Ingen patch ute än. I spelet ("massgate") finns en nyhetsfunktion och kommer en patch så kan man nog läsa den infon där.
Magnus
QUOTE (stefanf @ Sep 30 2007, 10:29 ) *
Köpt spelet. Installerat. Ej börjat spela än, men ser fram mot det. smile.gif

Fråga: finns det någon patch till spelet än? Det brukar ju göra det till de flesta spel, och särskilt när multiplayer är inblandat.
Jag har letat men inte hittat någon.

Dom jobbar på en patch som ska komma ut i veckan nu.
stefanf
Ok. Då väntar jag med att köra igång tills den kommit. Den som väntar...
Erik_G
Ingen som börjat på någon svenskmodd än? Skulle ju passa bra med en storyline som tar upp vad som händer i Sverige när sovjet börjar röra på sig. Jag har lite tankar kring en sådan, om någon känner sig manad.

Lite exempel på utrustning:
Heavy tank: Strv 104 Centurion
Medium tank: Strv 103C
Light tank: Ikv 91
APC: Pbv 302
Lastbil: Tgb 20
Tgb: Tgb 11
Spaningshkp: Hkp 9 (BO105 finns ju redan med i den rollen)
Ahkp: ingen
bandgående art: inget
bandlv: hasande hämnare m rb70 (lvrbv701)

Understöd:
Grk: som vanligt
Art: som vanligt
Precisionsart: Hade vi strix 1989? i så fall bör ju detta vara med
Flygunderstöd: Viggen med oguidade bomber
"Tank plinking": evt en Sk 60 med arak, eller ej tillgängligt
Bunker busting: Viggen med maverick
Napalm: ej tillgängligt
bombmatta: ej tillgängligt
Atombomb: absolut! biggrin.gif
Fskj: japp, och spelar man på en kust-bana kanske man kan få KJ som dånar in med en 200-båt (eller strb 90)

/E
Skoog
Jag har hittils bara spelat demot, men jag är lite besviken på att det finns ett resurshanteringselement med i form av reinforcement points (eller vad de nu kallas). Jag hoppades på att det skulle vara mer likt Ground Controls system med ett visst antal enheter och om de tog slut, så var det slut för en.

I övrigt gillar jag det riktigt bra. Känslan är mycket fin och det är riktigt hetsigt ibland.

USS Missouri som tactical aid säger jag bara....
Maul
QUOTE (Erik_G @ Oct 1 2007, 13:37 ) *
Ingen som börjat på någon svenskmodd än? Skulle ju passa bra med en storyline som tar upp vad som händer i Sverige när sovjet börjar röra på sig. Jag har lite tankar kring en sådan, om någon känner sig manad.

Spoilers till handlingen ahead:

När man är uppe i Ryssland så ser man ju på kartan att Ryssen faktiskt invaderat Sverige (och inte gjort så stora framsteg då det var väldigt lite rött på kartan trotts att kriget pågott i flera veckor) så man borde kunna väva in en "under tiden i Sverige" kampanj dribble.gif
Zith
För att gå med i soldf klanen så skicka ett meddelande till Sniff ingame.
Sniff
Teamspeak!
finnes på: christianson.mine.nu
lösenord: 1

samband är kul!
Aqe
Köpte spelet i helgen smile.gif
Suttit och nött det rätt hårt nu, nån som är sugen på att lira lite nån dag? 8.gif
Polisbil
Grymt roligt spel, har varvat det själv och slutstriden var ganska mäktig, helt klart värt. Hoppas ban-editorn kommer snart så man kan göra egna uppdrag smile.gif
gislemark
QUOTE (Sniff @ Sep 25 2007, 03:43 ) *

Hur gör man för att få iväg den där atombomben???

Har kommit till den där banan (glömt bort namnet). Men jag får aldrig iväg atombomben i tid. Varför? Hur?

HJÄLP!!!!!
MPMöller
Den kommer upp som Tactical Aid (Art., flygunderstöd osv) på vänstersidan av skärmen och ersätter alla andra, bara att välja den som vilket annat tactical aid och bomba på!
Erik_G
QUOTE (MPMöller @ Nov 4 2007, 12:52 ) *
Den kommer upp som Tactical Aid (Art., flygunderstöd osv) på vänstersidan av skärmen och ersätter alla andra, bara att välja den som vilket annat tactical aid och bomba på!

Löjligt att den inte finns där jämt dock.. jag menar, bombmattor med B-52..pfft.. fånigt.. biggrin.gif

Blev liite besviken på att spelet tog slut i och med att man klarade den första och enda kampanjen. Hade liksom hoppats att man kunde spela kampanjen igen från rysk sida. Det hade varit kul. Men jag antar att de ska ha något kvar att sälja som addons också.
Ser fram emot verktyg för att skapa egna uppdrag!

/E
109 Eken
En operation Garbo mod hade ju inte varit fel smile.gif
gislemark
QUOTE (MPMöller @ Nov 4 2007, 12:52 ) *

Det har jag redan sett.

Men när det är dags at placera ut kordinaterna för denna lilla smällare så händer det inget efter man har tryckt.
E-Sign Andersson
QUOTE (Nestor @ Sep 22 2007, 01:04 ) *
Medieval 2: Kingdoms och WiC.
Vintern är räddad biggrin.gif

Och med en ny dator i antågande så..ja. Det bådar för en angenäm vinter. smile.gif

Så sant som det är sagt. Två underbara spel!
Har precis börjat spela WiC, och lite båtunderstöd var ju verkligen inte fel. smile.gif
daddlar
QUOTE (daddlar @ Sep 3 2007, 20:15 ) *
Nån som har någon idé till varför de uppstår "lagg" bara i WiC... kontakten med servern bryts ungefär var femte sekund i 1-3 sekunder. Detta är konstant genom alla omgångar, spelar ingen roll vilken server det är.

Problemet försvann i demot. Problemet kom tillbaka med de köpta spelet. Orkar inte spela pga "lagget" och väntar 1,5 månader... "Lagget" är kvar. mellow.gif
Mitt problem är begränsat till WiC. Alla andra spel funkar. Varför? blyg.gif
GordonFreeman
Yesyes, Sveriges egna mastodont-RTS har släppts på marknaden och mosar allt med en STRV122. I spelet har de verkligen brytt sig om "tactical aid" som ger dig förmågan till att kalla in eldunderstöd, vilket kan vända striden på en handvändning. För er som har spelet, så vet jag att ni har en speciell "tactical aid" i erat hjärta. Vilken?

Mina favoriter är tankbuster, precisionsartilleri och bunkerbustern. En tankbuster kan slå ut flera tunga stridsvagnar på en rad, vilken är bad news för fienden och det är något som får killar på internet att skrika i sina mikrofoner av ilska. En bunkerbuster-bomb kan slå ut hela Globen med en fin smäll som leder till att byggnaden raseras, och är också skitbra mot stationära mål så som artilleri. Precisionsartilleriet tar ut vilken fiendestyrka som helst. Det har en liten spridningsradie, men inom den radien faller spränggranater titt som tätt och kan förstöra tunga stridsvagnar, massakrera formationer av infanteri och slå ut en grupp av trupptransporter.

Era favoriter, mina herrar?
Erik_G
QUOTE (GordonFreeman @ Nov 28 2007, 19:58 ) *
Yesyes, Sveriges egna mastodont-RTS har släppts på marknaden och mosar allt med en STRV122. I spelet har de verkligen brytt sig om "tactical aid" som ger dig förmågan till att kalla in eldunderstöd, vilket kan vända striden på en handvändning. För er som har spelet, så vet jag att ni har en speciell "tactical aid" i erat hjärta. Vilken?

Tänk att det fanns en hel tråd om WiC bara några poster ner på samma sida. Jag tyckte gott ditt inlägg kunde passa i den befintliga tråden.

mvh
Erik G
Blå Gul
daddlar
QUOTE (GordonFreeman @ Nov 28 2007, 19:58 ) *
För er som har spelet, så vet jag att ni har en speciell "tactical aid" i erat hjärta. Vilken?

Era favoriter, mina herrar?

Fallskärmsjägarna ska inte underskattas då de kan kalla in artilleriunderstöd snabbt och relativt precist. Dessutom om ingen märker att de är där så hinner man förstöra ganska mycket. Duger bra till spaning också.
Napalm brukar ta död dessa irriterande jägare som smyger i skogarna. Älskar att bränna stora infanteriformationer.
Har man spelat bra och fienden samlar sina styrkor, kalla in tungt artilleriunderstöd x3. happy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.