QUOTE (BA02 @ Mar 27 2006, 21:38 )

QUOTE (The Swede @ Mar 27 2006, 21:14 )

Vad ska vi annars säga?
Folk kör för fort, för nära och visar på tok för lite respekt i trafiken.
Jo jag vet, men att det är sååå många som inte hinner bromsa..självklart finns det en och annan i mitten som lyckades bromsa för att sedan få putt i gumpen så de for fram i framförvarande.
Att trafikrytmen är hög och avstånden korta är ju tyvärr vardag idag....men jag är fortfarande chockad/förvånad över det stora antalet bilar.
För ingenstans har det nämnts halka, dock tät dimma.
Ps. Jag är glad att jag inte satt på jobbet idag, de måste ha blivit nerringda av inblandade, vittnen och oroliga anhöriga. Ds
Jag körde Helsingborg-Malmö i morse och tillbaka vid 12-tiden. Det var verkligen tät dimma idag! Jag låg lätt 120-140 och blåste förbi de flesta. Och blev omkörd själv. Dumt? Javisst. Men det gick ju... och jag var som sagt inte den ende som inte tog det lugnt.
Det där med att det var många bilar inblandade. På "vår" genomfartsled/ringled runt Helsingborg var det, inte köer, men många bilar som körde tätt, och sakta. Detta eftersom lastbilarna ju accelererar långsammare och (förhoppningsvis) tänker efter och kör försiktigare. Detta i kombination med dimman som förhindrar omkörning (noll sikt), producerar nog en del frustrerade pendlare i personbilarna.
= masskrock vid Hörby
my 5 cents