Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SoldF i firefox
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum
vemtogmittnamn
I firefox kan man som de flesta vet öppna flikar, och det gör jag eftersom det är jäkligt smidigt när jag ska gå igenom de nya inressanta inläggen på forumet.

Igår lade jag märke till att räknaren inte ändras alltid när jag har en ny flik uppe. Min räknare visar 29 inlägg dags dato, medan när jag går in och handräknar får jag ca 35. En bugg av obetydlig karraktär, men om ni ändå omarbetar sidan, kan det vara intressant att bli varse om.

mvh.
Bolle
QUOTE (vemtogmittnamn @ Mar 22 2006, 08:34 ) *
I firefox kan man som de flesta vet öppna flikar, och det gör jag eftersom det är jäkligt smidigt när jag ska gå igenom de nya inressanta inläggen på forumet.

Igår lade jag märke till att räknaren inte ändras alltid när jag har en ny flik uppe. Min räknare visar 29 inlägg dags dato, medan när jag går in och handräknar får jag ca 35. En bugg av obetydlig karraktär, men om ni ändå omarbetar sidan, kan det vara intressant att bli varse om.

mvh.

Några av dina inlägg är ju iofs gjorda i subforum som inte räknas, fast du kanske redan har koll på det?
F.ö. kan jag bara hålla med om Firefox, själv har naturligtvis SoldF först i "bokmärkesfältet". Bara att klicka o dra symbolen från URL-raden till den grå raden direkt under adressen, vips har man en snabblänk som alltid ligger framme! clap.gif
Heja FF!
/Bolle
eskil

Jag läser varje tråd i en egen flik. Oerhört smidigt.

Som Bolle skrev så räknas inte inläggen i Markan eller Propaganda.
Om du skriver ett inlägg i en flik så uppdateras ju inte din status i de andra filkarna (de är ju redan laddade), men det har du säkert redan insett.
henke
För att förtydliga Eskil.

Att öppna en länk i en ny flik gör man genom att hålla ner Ctrl-tangenten samtidigt som man klickar på länken. Det funkar i FireFox, inte Internet Explorer.

Flik/tabbar kommer komma i IE7 är det sagt.

För att öppna länkar i nytt fönster håller man ner SHIFT-tangenten (funkar i både FireFox och InternetExplorer)
Kimster
..och IE7 finns redan att prova som beta. Verkar visa forumet lika bra som tidigare.

/ en som kört IE7 i någon månad.
Laurell
QUOTE (henke @ Mar 22 2006, 13:23 ) *
Att öppna en länk i en ny flik gör man genom att hålla ner Ctrl-tangenten samtidigt som man klickar på länken. Det funkar i FireFox, inte Internet Explorer.

Eller klickar med scrollhjulet om man har ett sådant.
[/besserwisser]
Sytare
QUOTE (Laurell @ Mar 22 2006, 17:46 ) *
QUOTE (henke @ Mar 22 2006, 13:23 ) *

Eller klickar med scrollhjulet om man har ett sådant.
[/besserwisser]

Detta fungerar i Opera också!
vemtogmittnamn
QUOTE (Bolle @ Mar 22 2006, 09:07 ) *

mvh.

Några av dina inlägg är ju iofs gjorda i subforum som inte räknas, fast du kanske redan har koll på det?
F.ö. kan jag bara hålla med om Firefox, själv har naturligtvis SoldF först i "bokmärkesfältet". Bara att klicka o dra symbolen från URL-raden till den grå raden direkt under adressen, vips har man en snabblänk som alltid ligger framme! clap.gif
Heja FF!
/Bolle

Tack, då kanske det inte var ett problem som jag först trodde. Mitt fel..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.