Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kungen
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Mozza
En av de bättre lumparhistorier jag hört:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,231691,00.html

smile.gif
82-1027542316
Men vad är det för luffare som får gå högvakt.

(fr. samma artikel)
"Hejsan, tänkte maila om mitt roliga möte med kungen
 Det var i våras jag låg i lumpen och vi gick hörvakt på Drottningholm
 jag och min kamrat var patrull och gick våran vanliga patrull runda!
 och hu seriös är man i lumpen inte jag i alla fall men när vi traskar
 runt på kungens mark så latjar vi typ går å skojar med hans hundar genom att skälla tillbaka mm och e allmänt slappa bara helt plötsligt ser jag en gubbe på cykel framför oss och jag tänker att nu är det nån som tagit sig in på området men plötsligt dyker det upp en gammal tant på cykel oxå så jag och min kompis märker när dom kanske är 2 meter ifrån oss att det är kungen och drottningen. vi hade lärt oss att man skulle gå upp i givakt om kungen eller drottningen kom och vänta på att dom hälsade ! men i denna nervösa stund flög det ut en " tjena kungen " från mig.
 Kungen såg chokad ut och sa ”tjena god morgon” tillbaka och cyklade förbi mig. När Silvia kom var jag helt röd i ansikten och sa inget jag skämdes tyckte det var pinsamt! men inte längre för hur många har hälsat på kungen med ett tjena kungen !"
Vlad
det var amf killar.

hehe... nä skojade lite nu killar.

Kanske var Sveriges motsvarihet till Forest Gump.
66-1027419152
tur att han inte sa tjena knugen i alla fall.
Magnus
Haha, jag har kört omkull kungen i Storlien för ca 10 år sedan. Hade hört på resan upp dit att kungafamlijen brukade åka upp dit och åka skidor, men sen tänkte jag inte så mycket mer på det. Och så en dag var jag i backen som vanligt och åkte störtlopp (det ska gå fort smile.gif ). Jag åker som en galning, och en liten bit framför mig svänger plötsligt tre pers ut rakt framför mig. Hinner inte veja, och jag kommer så nära en av dem (max en halvmeter) att han åker omkull. Vänder mig snabbt och tycker det liknar kungen, men just då kopplade jag inte. En av männen som var med hjälper honom upp. Lite senare får jag höra att kungafamiljen är i Storlien och åker slalom smile.gif
70-1023034198
Jag har minsann suttit vid samma bord som kungen och ätit våfflor! biggrin.gif
Inte samtidigt då men rolleyes.gif
89-1028482007
Han (Kungen) har flugit i "min" helikopter rolleyes.gif , tyvärr fick inte jag flyga med på den resan... Vi blev tillsagda att tvätta HKPn mycket noga dagen innan smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.