Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Combat vest info önskas...
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Retro80s66
Köpte följande på en surplus butik i Sverige.
ska inte sälja den utan vill veta vad det är för nånting,benämning mm
vidare skulle jag vilja veta hur man stänger bältet då det fattas ett bältesspänne.
jag vick med ett spänne i bruntläder dock utan "krokar"
som ni kan se på bild så är det 2 större fickor "magasinsfickor?"o en hållare för vattenflaskan.
har sedan tidigare en US vattenflaska som är någon för stor..är den svenska vattenflaska mindre?
tackar för all hjälp...Bob
5.gif
PS.
skulle vilja skicka en bild men vet inte hur man skall göra.....
please help..
Sytare
Titta här lös problemet wink.gif
Fu Kjellberg

Ser det ut såhär så är det stridsbälte 304K.

Vattenflaskan är på 0,7 liter
Retro80s66
det ser ut o stämma...
bältet som jag fick med påminner mkt om den amerikanska sk pistol belt med en massa hål i dubbla rader..
men jag vet inte hur man ska stänga bältet...fick inte med nåt spänna som tyckts fungera ihop..
kan ni berätta lite mer om själva setet?
används den ännu? vilka förband hade/har den mm
Fö så tycker jag att det är extra krångligt hur man lägger in bilder i forumet..
jag ä med i flera olika o där har mana bara en knapp som man trycker o sen bläddra man fra bilden man vill lägga in från sin dator..klart!
Ha de.
/Bob
Apone
QUOTE (Retro80s66 @ Mar 12 2006, 13:38 ) *
Fö så tycker jag att det är extra krångligt hur man lägger in bilder i forumet..
jag ä med i flera olika o där har mana bara en knapp som man trycker o sen bläddra man fra bilden man vill lägga in från sin dator..klart!
Ha de.
/Bob

Dessa forum har eget serverutrymme för att kunna ladda upp bilder, SoldF har inte detta, inte minst eftersom det kostar pengar att köpa plats eller egen server.
Hornet
altså 304k används änu av vissa HV förband (mitt tex) det sätts ihopp med stålbitar eller vafan man ska kalla dom.

bilder

sorry för kass kvalite men kameran och jag bråkar lite idag
Retro80s66
tackar så mkt för bilderna..
någon som vet om det går att få tag i ak47 bayonette helst den hel svarta modellen
eller den med röd bakelithandtag "romanian"
i Sverige
fundera på annars importera några själv...
/Bob
Nilsanders
QUOTE (Fu Kjellberg @ Mar 11 2006, 22:32 ) *
Ser det ut såhär så är det stridsbälte 304K.

Vattenflaskan är på 0,7 liter

"Dricksflaska 90" rymmer 1,25 liter. Förutom en sådan med passande fodral till den fick jag även ett mindre fodral som jag förmodar är till den 0.7:a som du nämner.

Och ja - det var till 304K.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.