QUOTE (Magnus Redin @ Mar 11 2006, 18:17 )

... och vi skall vara djäkligt glada att de som har störst kanoner är så trevliga att de är med på dagens nivå av rättvisa och oklanderlighet.
OT
Hur menar du nu? De som jag antar att du talar om med "de stora kanonerna" har väl invaderat inte mindre än 3 suveräna stater sedan 1999? Mannen med det högsta ämbetet i landet i fråga har väl ett och annat civilt dödsoffer på sitt samvete.
Det är också så som jag tolkar achilleos inlägg: Så länge USA fortsätter vinna så kommer de inte angklagas för folkmord, annat blir det om det vänder en dag.
Ganska tidigt efter USAs invasion av Afghanistan hörde jag om ett bröllopsfölje som fick sätta livet till vid ett amerikanskt flyganfall, minst ett 40-tal personer omkom. Alltså ungefär samma dödssiffra som utlöste NATOs invasion av Serbien & Montenegro 1999. I Racak i Kosovo skall enligt uppgift ett 40-tal albaner ha bragts av daga av VJ.
Så huruvida man ska vara 'jäkligt glad att de som har störst...' är nog upp till vilken sida om kanonerna man är på för tillfället.
/OT
För att återgå till ämnet så tycker jag det är för jävligt att någon ska behöva dö av annat än ålderdom eller akut sjukdom, vilket ju kan vara fallet för Milosevic, när de är i FNs förvar, detta oavsett de brott de har begått.